S
Steinar O
Gjest
Nei, jeg mener ikke noe annet og spørsmålet var litt klossete formulert.Vidar P skrev:Patro; den boksen har beriket ettermiddagen og kvelden her også, og du har dine ord i behold; den er så suverent bra!patro skrev:Monique Haas spiller Haydnsonater, og det er virkelig fantastisk. Samt hennes Kinderszenen, Noble og Sentimentale valser/Le Tombeau de Couperin og Debussys etyder - gleder meg som et barn til Debussypreludiene...
Og introduksjonene til disse Original Masters-boksene er så bra!
Så nå sitter jeg her i en eller annen europeisk påskefestival på 50-tallet! Bort allt vad oro gör..
Steinar; jeg skjønner kanskje ikke helt hva du mener; men jeg samler musikk for musikkens skyld, ikke for eietanken. Jeg eier evig nok plater som det er, og har ingen behov for å booste eietanker utover det jeg har..
Jeg mener at alle og enhver at OM-boksene er verdt sin investering for musikkens skyld. Men de er jo dessverre blitt så dyre i det siste, noe jeg forresten har advart om i lang tid, så det gjør de mindre kjøpbare. Dette er et godt utsnitt av musikk fra det beste fra de fremste artistene hos de fremste plateselskapene under plateutgivelsenes gullalder, og jeg mener at alle er eieverdige etter hvilken som helst musikalsk standard. Men om du mener noe annet, så er jo det berikende å høre om.
Mvh Vidar P
Jeg registrerer at prisen har gått opp og de jeg mangler vil koste noe.
Om jeg forstår deg rett, er alle boksene eieverdige, for musikkens skyld...selvfølgelig.
Jeg er fornøyd med svaret ditt jeg Vidar.
En liten kommentar. Jeg er veldig glad for tipset om Dvorak 9. og Giulini.
Umiddelbart oppleves den som friskere og gladere ift Kertesz.
Jeg setter stor pris på denne tråden