Lite lytting i sommer. Jeg har eget rom på loftet, og med svart takstein og strålende sol i lang tid når temperaturen på lytterommet nye høyder. Det er ikke uvanlig at det er 40 grader der, så selv om lysten til å høre musikk ofte er stor, er det ikke så fristende å gå opp dit. Når jeg i tillegg skal flytte til nytt hus om 1 mnd og deler av inventaret er flyttet allerede - lyttestolen min står ikke på plassen sin lenger
, og alle CDene er pakket ned, blir det lenge mellom hver gang det spilles noe der oppe. Jeg har for så vidt hele samlingen rippet på Macen, og denne er koblet til anlegget, så musikktilbudet har jeg, men jeg foretrekker å spille CDer framfor å høre fra harddisk. Jeg har handlet en del i sommer, så helt CD-løs er jeg ikke. Akkurat nå har ikke solen rukket å varme opp rommet for mye, og jeg spiller over hodetelefoner (Krell KAV-280CD - Woo Audio WA-2 og Sennheiser HD800 - en strålende kombo). Akkurat nå - Mozart med Berlin P. O. og Claudio Abbado:
Veldig bra innspilling i mine ører.
I går kom denne inn gjennom døren og ble spilt på stueanlegget:
Og tidligere i uken spilte jeg denne:
Cecil Coles ble bare 30 år. Han døde i skyttergravene ved Somme i 1918. Ut fra utdragene på denne CDene mistet verden en stor komponist. Denne CDen (en Hyperion Helios plate som vel ikke koster mye over 5£) anbefales til alle. Flott musikk som fortjener å bli hørt.