Har du en spesifikk referanse til vinylboksen, antar at det er talich quartet?Ok. Jeg har denne. Det er lenge siden denne kom i hus. Talich Quartet spiller bra og lyden er også god. På Supraphon. Dessverre er det mye støy på plata og dessuten et hakk på den ene siden. Vask i ultralydvasker hjelper ikke her. Derfor har jeg bestilt en LP-boks med alle strykekvartettene.
Vis vedlegget 1002688
Litt tidlig, men det snuses på far og sønn Bach Magnificat. Velkommen uansett.Neste års barokkprosjekt? Når på året? Fortell! Det lukter Stavangertur (barnebarn i Sandnes).........
Du risikerer å få begge på en kveld. Bare et rykte foreløpig. Noen klør seg i hodet hva vi skal finne på når vi har gjort H-moll messen, Mattheus-pasjonen og nå Johannes. Magnificat må jo tas med. Men CPE sin er ukjent for de fleste av oss, den er lagt til spillelista på Qobuz nå.Send meg en PM når ting er mer konkret. CPE Bachs Magnificat er storslått.
Takk! Fantastisk musikk. Ukjent for meg fra før, selv om jeg fant den i min egen platesamling. Nydelig lyd på denne innspillingen er det óg.Ja takk. Strålende verk det der. Gled deg!
Flere jeg kjenner sier det samme.... CPE Bachs Magnificat er storslått.
De hadde etter hva jeg kan forstå 8 kanaler på pulten og 8 mikrofoner i salen (3+2 i det berømte Decca-treet til orkesteret og 3 til solistene) på Rheingold og Siegfried. I 64 fikk de ny pult med 16 kanaler. Men alle ble mikset ned til tosporsmaster i sanntid. Ganske sprøtt at man i dag har teknologi til å lage Atmos av en tosporsmaster.Skal sjekke dine funn fra scene 2 til helgen, hvis jeg finner tid. Jeg har den i mono også på London OSA 1309. Hvordan mastringen er gjort i -59 skal jeg ikke ha noen formening om.