Til overs vet jeg ikke, men selvfølgelig har jeg den (med mindre @Stover overtok den for noen år siden).Er det noen som har en av denne til overs på LP?
Vis vedlegget 1024734
Veldig fin kontrast til Barenboims full blås. Tatt opp i Sofiensaal av Culshaw og gutta, så det låter itte ille nei.
Har ikke den, må nok klare meg med tilsvarende med Klemperer, og boksen med Jochum, hvis det skal være vinyl.Er det noen som har en av denne til overs på LP?
Vis vedlegget 1024734
Veldig fin kontrast til Barenboims full blås. Tatt opp i Sofiensaal av Culshaw og gutta, så det låter itte ille nei.
Denne symfonien er bra: Josef Suk- Symfoni Nr 2 "Asrael" Op. 27Det er ganske mye å ta av i tsjekkisk musikk. Dvořák, Smetana og Janáček trumfer jo det meste, men Tsjekkia har jo fostret mange komponister som man ikke umiddelbart forbinder med Tsjekkia - Biber, Mahler, Gluck bl.a. Og i den klassiske perioden er det jo mye å ta av. Mysliveček, Koželuh og flere av komponistene fra Mannheimskolen hadde jo røtter i Böhmen, men det er jo mange som ikke har skrevet så mye som det er verdt å bruke mye tid på. Suk, Foerster, Novák og Ostrčil f.eks. (selv om både Suk, Foerster og Novák har flere verk som er verdt å ha hørt). Martinů er veldig variabel. Det beste er flott, men han gjentar seg selv for mye.
Og så har vi komponistene som endte sine liv i tyske konsentrasjonsleire - Pavel Haas, Viktor Ullman, Hans Krása, Gideon Klein etc...
Når det er sagt finnes det jo også mye flott musikk fra norske komponister som man sjelden hører. Få, om noen, har hatt samme påvirkning på musikklivet i Europa som de tsjekkiske, men det finnes mye flott norsk musikk som man sjelden hører.
London er jo den amerikanske delen av Decca. Hva kan du forvente?Det er mulig det er Selbubunadens vest, men hvorfor klarer de ikke å skrive Øivin Fjeldstad ?
Med de digitale mulighetene man hadde allerede i 2012 da plata ble utgitt, burde de klare å trykke bedre enn" oiven" på coveret. Men musikken er bra og pressingen helt super!London er jo den amerikanske delen av Decca. Hva kan du forvente?