Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.143
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Carmignola.jpg

Tilbake fra en vellykket og fullpakket Barokkfestival i Trondheim. Et høydepunkt verdt å nevne var Carmignola i tre av Bachs cellososnater spilt på fiolin. At det går an å bli fortryllet av en times solofiolinspill er nesten hinsides, men dette var magisk, og trampeklapp i en fullstappet Vår Frues kirke.

God kompensasjon for at jeg gikk glipp av Belcea i Britten 3 i Bergen, men sånn er livet. Jeg fikk i hvert fall med meg Mahler 8 live i sommer. :)

Sist redigert:

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg legger den her, jeg. Gil Zilkha er også en musiker som i blant foretar et dypdykk i særlige temaer. Nå har han nettopp lagt ut en YT-video på 3 1/2 time, der han snakker om innspillinger av kammermusikk. Jeg har sett/ hørt på et par av langvideoene hans tidligere, og er nå godt i gang med denne. Det er ikke bortkastet tid. Etterhvert pleier han å utgi kortversjoner, som er utsnitt av de lange. Han er merkbart mer glad i historiske innspillinger enn jeg er, og er jo amerikaner, så Biber blir uttalt som Baiber osv, men pytt. Prøv et par utsnitt, det er lett å finne fram.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn