One Ring to bind them all!otare skrev:Nå blir det Wagner på meg på kontoret idag. Valkyrien fra:
Til min forskrekkelse oppdaget jeg at jeg bare har rippet en av de 6 komplette ringene jeg har (Karajan, Böhm, Solti, Furtwängler, Barenboim, Sawallisch)
Vi leverer WAV 24/96kHz direkte til HDtracks. Filene hentes fra original master i DXD (24/352kHz) ned til 96kHz med Weiss SARACON programvare.Valentino skrev:Vivaldi
Bellezza Crudel-skiva fra 2L, Tone Wik og Barrokkanerne. En aldeles glimrende samling soprankantater og konserter, bl.a. NRK Mytekalenderen-fagottkonserten.
Men det sniker seg inn en liten tvil om lyden her, ref. vredensgnags inkurier: Har HDtracks digitalisert analoglyden fra en svett SACDspiller til 24/96, eller har de fått 24/96 PCM fra 2L, eller har jeg kjøpt platen safe og fint direkte hos 2L? Åååå, det er ikke lett å være audiofil. ;D
Takk skal du ha!Morten Lindberg skrev:Vi leverer WAV 24/96kHz direkte til HDtracks. Filene hentes fra original master i DXD (24/352kHz) ned til 96kHz med Weiss SARACON programvare.Valentino skrev:Vivaldi
Bellezza Crudel-skiva fra 2L, Tone Wik og Barrokkanerne. En aldeles glimrende samling soprankantater og konserter, bl.a. NRK Mytekalenderen-fagottkonserten.
Men det sniker seg inn en liten tvil om lyden her, ref. vredensgnags inkurier: Har HDtracks digitalisert analoglyden fra en svett SACDspiller til 24/96, eller har de fått 24/96 PCM fra 2L, eller har jeg kjøpt platen safe og fint direkte hos 2L? Åååå, det er ikke lett å være audiofil. ;D
Og jeg som bare har John Lill komplett (liker ham, elev av Kempff) pluss noen sporadiske. Kempff skal jeg ha, det er klart, og Pollini må sjekkes ut. Den komplette Brendel-boksen er hinsides dyr, koster jo like mye som å kjøpe separat.Valentino skrev:awe mener det andre (eg. første) settet skal være Gilels' nestenkomplette på DG. Det kjøpte jeg på hans anbefaling. Og så må man jo ha Pollini. Og Moravec er også flott. Og Brendel, men der er det tre sykluser å snuble over. Og Schnabel må man bare ha, og lyden er veldig flott i den nye Naxos-tapningen...
friedman skrev:Har foreløpig kun ett sett, men tar med meg anbefalingene dine. Blir neppe fem sett på en del år, men to-tre sett ser man fort nødvendigheten av. Takk for innspillene, Valentino.
Det gjorde ikke jeg, så jeg spilte den i stad.awe skrev:Kempff er diskografisk sentral i Beethovens klaversonater. Nå lytter jeg til Pollini i nr.6, op. 10 nr.2. Det er så rasende flott at jeg utsteder kjøpsordre til alle som har sovet i timen.
Takk for anbefalingen. Verden er full av gode pianister, i hvert fall langt flere enn tre.erato skrev:Tør jeg anbefale denne tråden?:
http://www.good-music-guide.com/community/index.php/topic,13750.0/topicseen.html