Spennede. Dette er helt ukjent for meg, selv om jeg kjenner SSO godt. Denne måtte jeg lete langt nede i diskografien på www.sso.no for å finne. Jeg liker veldig godt lydproduksjonen på SSO sine utgivelser på BIS, men hvordan er lyden på denne fra Simax?erato skrev:Alf Hurums symfoni med Stavanger Symphony Orchestra, Alexander Dimitriev på Simax.
Dette er spennende og impresjonistisk musikk, på en måte unorsk, men likevel veldig skandinavisk i klang og følelse.
Tja si det. Jeg har liksom sluttet å høre på "lyd". Stort lydbilde, kanskje litt monolittisk, men en lyd jeg gjenkjenner fra mange Simaxproduksjoner. Ikke så bra som Simax sine Fliflet Bræin symfonier.Jøgga skrev:Jeg liker veldig godt lydproduksjonen på SSO sine utgivelser på BIS, men hvordan er lyden på denne fra Simax?erato skrev:Alf Hurums symfoni med Stavanger Symphony Orchestra, Alexander Dimitriev på Simax.
Dette er spennende og impresjonistisk musikk, på en måte unorsk, men likevel veldig skandinavisk i klang og følelse.
Å ja, Pavarotti i 'Vesti La Giubba' er noe av det sterkeste du kan servere!geiraa skrev:En annen enakter. Litt ujevne sangprestasjoner, men Pavarotti er stor.
Helt enig, den arien er strålende. Må for øvrig korrigere meg litt; Pagliacci har 2 akter.Jøgga skrev:Å ja, Pavarotti i 'Vesti La Giubba' er noe av det sterkeste du kan servere!geiraa skrev:En annen enakter. Litt ujevne sangprestasjoner, men Pavarotti er stor.
Med 7 grader ute tror jeg jeg foretrekker å høre musikken min innendørs.Jeg sitter i hagen og spiller Mahlers 8. symfoni på iPod
mens jeg leser 'This Is Your Brain On Music' av Daniel Levitin