Prøvde du 5.1 lydmiksene Decca har gjort til den DVDen? Veldig bra og åpent perspektiv, der kanalene er brukt til å skape presens på scenen, og ikke til å gjengi klangen i rommet.Valentino skrev:DG melder utgivelse av WtC I med Pollini i oktober. Det er nesten så jeg vurderer slå opp telt utenfor Aktiv Klassisk...
Nå går Wagner inni hodet, etter at jeg så The Golden Ring (takk til vg) i går kveld. Det slår meg at TV-bildekvalitet har tatt sjumilssteg siden 1964, mens det har skjedd langt mindre med hifilydkvalitet. Enmilssteg, tenker jeg.
Gottlob Frick var en tøffing, forresten.
Morsomt. Lytter til dette på Mezzo nå, med Orchestre de Paris/Zimmermann.Lyngen skrev:
Da får vi jo følge med om den dukker opp på omtalte salg, det gjør den nok om bare ingen kjøper den.otare skrev:Fiolinkonserten finnes også på vol. 5 av Hyperions "The romantic violin concerto".
Godt spørsmål - det er det av og til vanskelig å finne ut av, men produseres det noe annet enn hybrider i dag? Ser mange eksempler på SACDer som ikke er merket med hybrid, men som likevel er det. En kjapp mail til Hyperions kundeservice burde vel kunne avklare det?otare skrev:Jeg har den nevnte Hyperion-platen allerede
Regner med at Hyperions SACDer er hybrider så de kan spilles av på en vanlig CD-spiller?
Eller du kan gi de til meg. Jeg har en Sony multispiller som spiller SACD..... ;Dotare skrev:Tok sjansen på Charles Ives. Skulle det ikke være Hybrider får jeg kjøpe meg en SACD-spiller