Kjøpte den på anbefaling i BBC MM eller Gramophone da den kom; den var Editors Choice i Gramophone iallefall, og Music Choice i BBC. Jeg synes både Schäfer og Goerne synger kjempebra, ser ikke for meg hvordan det kan gjøres mye bedre.erato skrev:Ja på alle måter, og en av mine anbefalinger i 10 symfonier du ikke visste du trengte, del 1.
Hyggelig at vi er enige!
Ikke enda - men den ligger relativt langt fremme i køen. Det er en del incoming, og jeg liker ikke å ha for mye uspillt liggende. Akkurat nå hører jeg et av de siste volumene av Gardiners Bachkantater som kom inn for et par uker siden.Vidar P skrev:Ble det til at du bestilte Uchida/ECO/Tate? Hadde vært moro med en tilbakemelding på de konsertene jeg synes de gjør spesielt bra, ie K466 og K467 (som derav også er de konsertene jeg tok med i Aus der Reihe).
Jeg tror jeg skrev i en eller annen sammenheng at jeg syntes Puccini var en komponist som visste hvilke knapper han skulle trykke på. I det ligger vel at jeg synes han kanskje er en kyniker som driver litt mekanisk manipulasjon av tilhørerne av og til mer enn stor og original komposisjonskunst, men han kunne skrive en god melodi, og av og til er det helt greit å la seg manipulere litt. Jeg er absolutt litt svak for dette.otare skrev:Og der havnet Il tabarro i spilleren. Her er det drama og sjalusi. Tåkehorn og greier. Skummelt...
Puccini er jo flott, men de ligner jo veldig på hverandre. Han kan vel kalles en noe "begrenset" komponist. Han behersket et idiom, og det holdt han seg til.
Er det sant? Men de amerikanske er da virkelig gode innspillinger? Hører jo masse på dem. Er danskene enda bedre? Og den boksen er jo "så billig"...Vidar P skrev:De er å finne på cd, og på tilbud til og med. Jeg har den boksen, og den er fin... bedre enn Blomstedts senere med amerikanere synes nå jeg da.
Enig! Skulle gjerne hatt flere av Beethovenkvartettene med dem, finner bare opp. 74, 95 og 127 etter litt arkeologi...Vidar P skrev:Weller-boksen er jo kongelig bra da forresten!