- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.892
Olje blir brukt til mye mer enn energi.
|
Du kan gjerne arrestere meg på at jeg ikke har satt meg veldig godt inn i dette, for det har jeg i grunn ikke.La meg si det slik, OMF. Forskningen er entydig - man har vurdert en mengde ulike temperaturdrivere, og sjekket ut disse i forhold til den temperaturøkningen vi har opplevd siden starten på Den industrielle revolusjonen. Man sitter igjen med CO2 som hovedforklaring på økningen. Dette er gjennomgått opp og ned, frem og tilbake, av forskere i et stort antall land. Vitenskapsakademier verden over går god for sammenhengen.
Royal Society of Science i UK og amerikanernes Academy of Science har slått seg sammen for å vise hvordan det henger sammen:
https://royalsociety.org/policy/projects/climate-evidence-causes/
Du kan laste ned dokumentet oppe i høyre hjørne, og sette deg inn i det.
Det er ingen som faktisk ønsker at det skal være slik, men man har konstatert at tidlige antakelser om at det ville gå denne veien var korrekte. Svante Arrhenius var tidlig ute, på sent 1800-tall, med å påvise sammenhengen, som senere er grundig bekreftet.
Arrhenius' greenhouse law reads as follows:
if the quantity of carbonic acid [CO2] increases in geometric progression, the augmentation of the temperature will increase nearly in arithmetic progression.The following equivalent formulation of Arrhenius' greenhouse law is still used today:
![]()
Men nå lever vi her og dyrene etc, så vi er avhengige av at havet ikke sluker Danmark og Nederland, at Grønlandsisen ikke smelter etc...Det var da sannelig tørke og storm lenge før vi kom til kloden også?
Den er allerede målt i årevis.Norsk forsker tror sola kan g� i dvale. Varsler ny �mini-istid� i Norge - nyheter - Dagbladet.no
Her er det vi egentlig har visst hele tiden. Blir forbauset om ikke det viser seg at den menneskelige komponenter i klimaendringer er såpass marginal at den er knapt målbar...
Ja. Og entusiastiske klimaforskere øver seg i rollen som skeptikere. Sunt.Norsk forsker tror sola kan g� i dvale. Varsler ny �mini-istid� i Norge - nyheter - Dagbladet.no
Her er det vi egentlig har visst hele tiden. Blir forbauset om ikke det viser seg at den menneskelige komponenter i klimaendringer er såpass marginal at den er knapt målbar...
WASHINGTON, D.C. - The world's deserts may be storing some of the climate-changing carbon dioxide emitted by human activities, a new study suggests. Massive aquifers underneath deserts could hold more carbon than all the plants on land, according to the new research.
Hvis du har jobbet med det så vet du kanskje hva haarp brukes til? Har du vært på Haarp stasjonen i Tromsø ? Kan du forklare meg hva som skjer der ?Og hva har HAARP med dette å gjøre??? Please - la konspirasjonsfabrikantene drive med sitt. Jeg har jobbet i det geofysiske forskningsmiljøet hele mitt yrkesaktive liv, og konspirasjonsteoriene rundt HAARP er reinhekla svada. I forhold til solaktivitet og klima ligger det en gigantisk selvmotsigelse i noen av argumentene her. Mens solaktiviteten går ned, og klimaskeptikerne hoverer og sier dette er utelukkende naturlige variasjoner, så forsvinner isen i arktis i alarmerende fart. Jeg har selv tilbragt bortimot ett år på Svalbard, fordelt på jevnlige turer med et par års mellomrom, siden 1997, og ser brefrontene forsvinne bakover fra sjøen men snart kilometervis. Samtidig går sjøtemperaturen opp. Ett annet probelm med isen i arktis er skitt, dvs støv og skitt som kommer oppover fra ekvatotrielleog midlere breddegrader, som forsterker smelteprosessen. Leit nå heller opp pålitelige forskningskilder, som vi har nok av her i Norge, istedet for kvasivitenskapelig og konspiratorisk vrøvl.
Det er plenty med hai utenfor kysten av California og der er det en havstrøm med kaldt vann fra Alaska, jeg har sjøl dyppa kroppen i vannet utenfor San Fransciso og tempen på vannet var nok ikke mer enn +/- 15 grader. tror derfor det er andre årsaker til haiens vandringer. Et naturlig byttedyr er jo sel, så får vi mer sel så blir det kanskje mer hai?