Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nokon som har ei prisliste på Heritage høytalere fra audiocompaniet?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    kommer nok ikke noe forklaring.

    han syntes vel bare 3 låter dårligere enn 2, end of story.

    eller?
    Ikke vet jeg.
    Kan ikke lire ta seg en masse ***** og bare bli borte.

    /jan

    ikke vær så hard mot ham, da jan. :)
    han sa jo i bunn og grunn bare at han likte 2 bedre enn 3, right?
    og det må han jo få lov til.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    cardas skrev:
    Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!

    Mvh
    Andreas

    oi, det var et saftig statement, cardas! :eek:

    her er det ikke fritt for at du tramper på en tå eller to. ;D

    tenker du på lyden i dine tidligere III kontra det du hører hjemme hos continou på hans II?

    eller tenker du på byggekvalitet, siden diskantene i dine heresy III la på røret etter kort tids bruk?

    i alle fall første gang jeg har hørt noen mener at II er bedre enn III.

    uansett, det er dine meninger, og de kan du gjerne stå for til dovre faller, har ikke tenkt å arrestere deg på det.

    men interessant om du kunne utbrodere litt mer. jeg vurderer nemlig heresy til kjellerstua hjemme hos foreldrene mine, inspirert av rolfozzys forherligelse av livet i gruva. ;D
    Vil han ikke så vil han ikke.
    Lurer på hva han hadde sagt om jeg hoppet inn på cardas tråden og sagt " værste jævla drittkablene jeg har vært borti, noen gang"

    Men hey....

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    cardas skrev:
    Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!

    Mvh
    Andreas

    oi, det var et saftig statement, cardas! :eek:

    her er det ikke fritt for at du tramper på en tå eller to. ;D

    tenker du på lyden i dine tidligere III kontra det du hører hjemme hos continou på hans II?

    eller tenker du på byggekvalitet, siden diskantene i dine heresy III la på røret etter kort tids bruk?

    i alle fall første gang jeg har hørt noen mener at II er bedre enn III.

    uansett, det er dine meninger, og de kan du gjerne stå for til dovre faller, har ikke tenkt å arrestere deg på det.

    men interessant om du kunne utbrodere litt mer. jeg vurderer nemlig heresy til kjellerstua hjemme hos foreldrene mine, inspirert av rolfozzys forherligelse av livet i gruva. ;D
    Vil han ikke så vil han ikke.
    Lurer på hva han hadde sagt om jeg hoppet inn på cardas tråden og sagt " værste jævla drittkablene jeg har vært borti, noen gang"

    Men hey....

    /jan
    Kanskje det er det ? ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):

    hvordan spiller klipsch (heresy, belle, la scala, khorn) på klassisk?
    alle klipschere jeg kjenner speller mye variert og god musikk, men lite klassisk.
    så jeg har vel aldri fått hørt hva de kan varte opp med på denne musikkgenren.
    i audio note-tråden, skrev palle at klipsch er dårlig på klassisk, noe som gjorde at jeg stusset litt.
    det strider mot mine forestillinger, da klassisk musikk tjener stort på å bli gjengitt med skikkelig dynamikk - noe som klipsch absolutt kan.
    tror palle mente at klipsch mangler klangfarger eller noe sånt, hvis jeg leser han rett. men jeg vet ikke hvilke klipsch-høyttalere han har erfaring med.

    derfor: er det noen klipsch-eiere som også er classicheads, så hadde det vært kult om dere skrev litt om hvordan det funker.

    de gangene jeg har vært hjemme hos bho og erland og hørt på khorn, så glømte jeg dessverre å ta med litt klassisk musikk.
    god damn...


    EDIT:

    dette skrev palle:

    "Joda, Klipsch er vanvittig bra på dynamikk, særlig de som koster litt og oppover. Men når det gjelder musikalitet, nærvær, følelser, kropp rundt stemmer, instrumenter etc., spesiellt på klassisk musikk som de er absolutt best på, ja da må Klipsch gå å gjemme seg totalt bort. Har hørt både Klipsch og en del AN (en gang en svært dyr en), og når det snakkes om som sagt musikken først og fremst, da vil jeg si at med respekt å melde Klipsch er direkte dårlig. Men dette er min personlige smak og ingen annens heldigvis. Klassisk musikk står meg så nær at...

    Mvh Palle"
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    For min del går det lite i klassisk må jeg innrømme.
    Har hatt besøk som har hatt med noen klassiske cd's og det har, i mine ører, vært mye bedre enn jeg hadde håpet og trodd på. Nå skal det sies at det ble 15-20 min med klassisk så ikke nok til å danne seg ett bilde av hvor bra

    Mbare hadde med noe hit engang, husker ikke hvem stykke, og hvis jeg ikke misforsto han helt låt det faktisk ikke så galt i forhold til det han var vant med hjemmefra på Magnepans. Prøvde samme stykke hos rolfozzy på hans Heresy III og igjen, ikke galt.

    Skulle noe ha lyst til å svinge innom med noe klassisk, cd/vinyl, er det bare å komme så skal vi få "testet" litt.

    Men at det låter "helt for jævlig" vil jeg ikke si.
    Smak og behag skal vi ikke diskutere her ;)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):

    hvordan spiller klipsch (heresy, belle, la scala, khorn) på klassisk?
    alle klipschere jeg kjenner speller mye variert og god musikk, men lite klassisk.
    så jeg har vel aldri fått hørt hva de kan varte opp med på denne musikkgenren.
    i audio note-tråden, skrev palle at klipsch er dårlig på klassisk, noe som gjorde at jeg stusset litt.
    det strider mot mine forestillinger, da klassisk musikk tjener stort på å bli gjengitt med skikkelig dynamikk - noe som klipsch absolutt kan.
    tror palle mente at klipsch mangler klangfarger eller noe sånt, hvis jeg leser han rett. men jeg vet ikke hvilke klipsch-høyttalere han har erfaring med.

    derfor: er det noen klipsch-eiere som også er classicheads, så hadde det vært kult om dere skrev litt om hvordan det funker.

    de gangene jeg har vært hjemme hos bho og erland og hørt på khorn, så glømte jeg dessverre å ta med litt klassisk musikk.
    god damn...


    EDIT:

    dette skrev palle:

    "Joda, Klipsch er vanvittig bra på dynamikk, særlig de som koster litt og oppover. Men når det gjelder musikalitet, nærvær, følelser, kropp rundt stemmer, instrumenter etc., spesiellt på klassisk musikk som de er absolutt best på, ja da må Klipsch gå å gjemme seg totalt bort. Har hørt både Klipsch og en del AN (en gang en svært dyr en), og når det snakkes om som sagt musikken først og fremst, da vil jeg si at med respekt å melde Klipsch er direkte dårlig. Men dette er min personlige smak og ingen annens heldigvis. Klassisk musikk står meg så nær at...

    Mvh Palle"
    Jeg har noe klassisk her som jeg tar fram av og til. Noe av det låter bra, mens noe ikke låter så bra. Nå går jo ikke Heresy III så voldsomt langt nedover i toneverdenen, så orgelverker og denslags er det nok nedover mye som ikke jeg kan høre. Store orkesterverker er vel heller ikke disse høytalerne de beste på. Men når det gjelder mindre ensembler så syns jeg det absolutt låter bra.

    Holder på med Harmonia Mundi boksen for tiden. D.v.s. jeg spiller noe nå og da fra den. Der er det mye som jeg syns gjør seg ganske så bra her.

    Du får stikke innom og høre sjøl forresten.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for inputs, karer.

    jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.

    men det rimer bra med mine forestillinger at begge disse høttyalerne bør kunne funke bra på kammermusikk, mindre orkestere og musikkstykker som ikke graver for dypt i bunn.

    klipsch er jo dynamisk og kjapt som fy, og med riktig elektronikk bør det være både fart og klangfarge i bøtter og spann.
    så jeg kan ikke helt skjønne at det ikke skal funke utmerket på klassisk musikk.

    khorn i riktig rom og med riktige partnere skal kunne takle det aller meste.
    tror nå jeg, da.

    det blir sikkert anledning å sjekke ut dette etter hvert.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    takk for inputs, karer.

    jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.

    det blir sikkert anledning å sjekke ut dette etter hvert.
    Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.
    32hz nedre grense iflg reklamen.

    Hadde vært morro å prøvd. Kanskje Rolf slenger med seg noen cd's med orgelmusikk neste gang han er innom.
    Tror ikke jeg har annet enn "Beethovens beste" eller no hjemme.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    takk for inputs, karer.

    jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.

    det blir sikkert anledning å sjekke ut dette etter hvert.
    Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.
    32hz nedre grense iflg reklamen.

    Hadde vært morro å prøvd. Kanskje Rolf slenger med seg noen cd's med orgelmusikk neste gang han er innom.
    Tror ikke jeg har annet enn "Beethovens beste" eller no hjemme.

    /jan
    Brente ikke jeg et par klassiske til deg ?
    Har du pult vekk de eller ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    takk for inputs, karer.

    jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.

    det blir sikkert anledning å sjekke ut dette etter hvert.
    Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.
    32hz nedre grense iflg reklamen.

    Hadde vært morro å prøvd. Kanskje Rolf slenger med seg noen cd's med orgelmusikk neste gang han er innom.
    Tror ikke jeg har annet enn "Beethovens beste" eller no hjemme.

    /jan
    Brente ikke jeg et par klassiske til deg ?
    Har du pult vekk de eller ?
    Kan ikke tenke meg at du har brent noe klassisk til meg.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Jeg kan sikkert ta med litt klassisk vinyl til deg jeg Jan! ;)

    Og angående klipsch+klassisk: Det jo som med mye annet endel å si hva slags klassisk musikk man spiller, men det at det hele spiller veldig dynamisk og lett synes i alle fall jeg gjør at klassisk konserter kan være veldig engasjerende! Særlig ved større lydtrykk når orkesteret går fra f.eks:piano pianossimo til forte fortissimo! Nesten så man skvetter tilbake i stoler over hvor plutselig lyden er der nå den skal! :eek: Det at ikke fylden? er det hva nå det skulle være. føles i alle fall ikke ut som noe problem her...

    ShaunV
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Drifting av KLIPSCH RF-7:

    Hvilken forsterker er i stand til å oppfylle mine to ufravikelige krav;

    1. I 0,5W område skal den være like god som en velkonstruert 300B SET.
    2. Skal kunne drive og KONTROLLERE bassene i mine RF-7
    ...samt at den ikke koster en formue!

    Finnes denne forsterkeren eller noen som har erfaringstips?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Jeg kan sikkert ta med litt klassisk vinyl til deg jeg Jan! ;)

    ShaunV
    Det hadde vært morro, om ikke annet enn så for å ha prøvd det :)


    shaunv skrev:
    Og angående klipsch+klassisk: Det jo som med mye annet endel å si hva slags klassisk musikk man spiller, men det at det hele spiller veldig dynamisk og lett synes i alle fall jeg gjør at klassisk konserter kan være veldig engasjerende! Særlig ved større lydtrykk når orkesteret går fra f.eks:piano pianossimo til forte fortissimo! Nesten så man skvetter tilbake i stoler over hvor plutselig lyden er der nå den skal! :eek: Det at ikke fylden? er det hva nå det skulle være. føles i alle fall ikke ut som noe problem her...

    ShaunV
    Du som hører på endel klassisk og ikke minst piano stykker burde jo vite hva som er "levelig".
    Igjen spiller selvsagt smak og behag inn men morro å høre erfaringene dine :)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    takk for inputs, karer.

    jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.

    det blir sikkert anledning å sjekke ut dette etter hvert.
    Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.
    32hz nedre grense iflg reklamen.

    Hadde vært morro å prøvd. Kanskje Rolf slenger med seg noen cd's med orgelmusikk neste gang han er innom.
    Tror ikke jeg har annet enn "Beethovens beste" eller no hjemme.

    /jan
    Brente ikke jeg et par klassiske til deg ?
    Har du pult vekk de eller ?
    Kan ikke tenke meg at du har brent noe klassisk til meg.

    /jan
    Jeg var ganske sikker på jeg gjorde det for et par år siden, eller når det nå var. Har du sett etter i skuffer og skap. Det var den gangen sist du var interessert i tips om klassisk.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pokker'n meg en av de flotteste Klipsch'ene det der :)

    Lest igjennom tråden :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Drake Audio skrev:
    hei.

    er Klipsch Hersey II verdt noe?
    Det var da ett vanvittig merkelig spørsmål 8)

    Prøv med "hva kan ett par H II være verdt" :)

    /jan
     

    Defo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2007
    Innlegg
    396
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet om det er mulig å handle klipsch elementer fra Tigerdirect her i Norge?

    Og er delene orginale? :eek:
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    joaquin skrev:
    litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):

    hvordan spiller klipsch (heresy, belle, la scala, khorn) på klassisk?
    alle klipschere jeg kjenner speller mye variert og god musikk, men lite klassisk.
    så jeg har vel aldri fått hørt hva de kan varte opp med på denne musikkgenren.
    i audio note-tråden, skrev palle at klipsch er dårlig på klassisk, noe som gjorde at jeg stusset litt.
    det strider mot mine forestillinger, da klassisk musikk tjener stort på å bli gjengitt med skikkelig dynamikk - noe som klipsch absolutt kan.
    tror palle mente at klipsch mangler klangfarger eller noe sånt, hvis jeg leser han rett. men jeg vet ikke hvilke klipsch-høyttalere han har erfaring med.

    derfor: er det noen klipsch-eiere som også er classicheads, så hadde det vært kult om dere skrev litt om hvordan det funker.

    de gangene jeg har vært hjemme hos bho og erland og hørt på khorn, så glømte jeg dessverre å ta med litt klassisk musikk.
    god damn...


    EDIT:

    dette skrev palle:

    "Joda, Klipsch er vanvittig bra på dynamikk, særlig de som koster litt og oppover. Men når det gjelder musikalitet, nærvær, følelser, kropp rundt stemmer, instrumenter etc., spesiellt på klassisk musikk som de er absolutt best på, ja da må Klipsch gå å gjemme seg totalt bort. Har hørt både Klipsch og en del AN (en gang en svært dyr en), og når det snakkes om som sagt musikken først og fremst, da vil jeg si at med respekt å melde Klipsch er direkte dårlig. Men dette er min personlige smak og ingen annens heldigvis. Klassisk musikk står meg så nær at...

    Mvh Palle"
    Tok en test i går på dette i går... gravde litt i noen gamle CD'r og fant igjen en demo/sample fra Highfidelity med Telarc innspillinger på. Synes det låt bra jeg! Ikke det at jeg kan eller hører så ofte på klassisk... Men dæ.. for en dynamikk og bass det var i disse innspillingene! Tror nesten parketten krøllet seg et par steder i går gitt... Kan vel trygt si at jeg ikke har hørt symfoni og kor låte bedre noen andre steder. Skal nå igjen poengtere at jeg ikke pleier å høre på klassisk... Satte også på sampleren fra 2L i går, og ble igjen imponert over lyden i denne! Musikken er ikke min greie, men som en avveksling går det helt fint å spille den :)

    Kan ta en sammenligningstest på de samme innspillingene til uka. Da får jeg et nytt sett høyttalere inn døra 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Svarte.....har jo 2L cd'n liggende hjemme jeg også.
    Da skal det spilles klassisk i kveld :)

    /jan
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    O:W 64 skrev:
    timc skrev:
    Ok. Siden du bare skal ha til frontene er det jo mye å velge i. I tillegg til Copland passer McIntosh 275 og diverse AudioNote ting meget bra. Mulig at AN blir litt lite watt til filmbruk. Cayin/Spark rørtrinnene har også overrasket meg positivt.


    -Timc
    Har tenkt litt på Cayin/Spark også,har de effekt trinn også?. Har bare sett intigrerte i fra dem.
    Jeg har eid 2 rør forsterkere i mitt liv, den ene var noe kinesisk som jeg ikke husker navnet på.
    Det andre var Shanling sp 80 mono blokker,som var bra på rf 3. Ser de ligger på 10 000 ute på brukt markedet.
    Kjøpte spontant en vincent kombi rør effekt forsterker og parret de med mine chorus 2 og det var en meget bra match.
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Har fått tilbud på Counterpoint solid 2 E nå,2x 200 watt det er ikke rør men!. Jeg har eid en sånn før,mener og huske at den spilte varmt?. Kan jo prøve den og høre :)
    Ikke rare bilde men!
    O
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    O:W 64 skrev:
    Har fått tilbud på Counterpoint solid 2 E nå,2x 200 watt det er ikke rør men!. Jeg har eid en sånn før,mener og huske at den spilte varmt?. Kan jo prøve den og høre :)
    Ikke rare bilde men!
    O
    Ja, varmt! :D
    Hadde en Solid1, den var bedre enn et par røramper jeg testet ut, så man skal ikke undervurdere transistor.
    Ps: Hadde rørpre! ;)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    O:W 64 skrev:
    Har fått tilbud på Counterpoint solid 2 E nå,2x 200 watt det er ikke rør men!. Jeg har eid en sånn før,mener og huske at den spilte varmt?. Kan jo prøve den og høre :)
    Ikke rare bilde men!
    O
    Vel, da har du ihvertfall løst problemet med nok watt en gang for alle ;D ;D ;D
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Thumper skrev:
    joaquin skrev:
    litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):

    hvordan spiller klipsch (heresy, belle, la scala, khorn) på klassisk?
    alle klipschere jeg kjenner speller mye variert og god musikk, men lite klassisk.
    så jeg har vel aldri fått hørt hva de kan varte opp med på denne musikkgenren.
    i audio note-tråden, skrev palle at klipsch er dårlig på klassisk, noe som gjorde at jeg stusset litt.
    det strider mot mine forestillinger, da klassisk musikk tjener stort på å bli gjengitt med skikkelig dynamikk - noe som klipsch absolutt kan.
    Tok en test i går på dette i går... gravde litt i noen gamle CD'r og fant igjen en demo/sample fra Highfidelity med Telarc innspillinger på. Synes det låt bra jeg! Ikke det at jeg kan eller hører så ofte på klassisk... Men dæ.. for en dynamikk og bass det var i disse innspillingene! Tror nesten parketten krøllet seg et par steder i går gitt... Kan vel trygt si at jeg ikke har hørt symfoni og kor låte bedre noen andre steder. Skal nå igjen poengtere at jeg ikke pleier å høre på klassisk... Satte også på sampleren fra 2L i går, og ble igjen imponert over lyden i denne! Musikken er ikke min greie, men som en avveksling går det helt fint å spille den :)
    Dag to i det klassiske hjørnet her nå... Fant igjen flere Highfidelity sampler cd'r hvor det er endel klassisk.
    Det er faktisk moro å høre klassisk på Cornwall! Det som slår meg er "plutsligheten" i musikken. Det kan være helt rolige partier, hvorpå det plutselig kan smelle til med full kraft! Dette er musikk jeg ikke kjenner, og det har skjedd endel ganger i kveld at jeg skvetter realt i stolen her... Nå skal det sies at jeg spiller høyt også... Frøkna er på jobb, ungene er borte og jeg i lyttestolen!

    Det andre som slår meg er at for første gang føles det riktig å spille klassisk... Dvs orkestret blir ikke krympet ned til et bittelite ensamble i en boks... får litt mer følelse av at det er større saker ja! Og det værste er at jeg faktisk koser meg mens jeg hører på dette her!
    Åsså jeg da, som for tre dager siden koste meg glugg i hjel med AC/DC's Black Ice og High Voltage, samt Metallica S&M hele kvelden!!! Det er godt jeg ikke har et anlegg som er satt sammen for å bare kunne spille en type musikk :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;) ;).....høres jo fortreffelig ut Thumper......

    Jeg tror deg så gjerne at 15 tommera skyver med huritghet på det smekker til på klassiske verker,.....(som jeg og bare speller en skjelden gang)

    har du testa E.griegs " i dovregubbens hall" ? hvis ikke bør du skaffe den....helt konge på dynamikkanlegg , som ditt,...... ;D

    Mvh Espen
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    ssm skrev:
    ;) ;).....høres jo fortreffelig ut Thumper......

    Jeg tror deg så gjerne at 15 tommera skyver med huritghet på det smekker til på klassiske verker,.....(som jeg og bare speller en skjelden gang)

    har du testa E.griegs " i dovregubbens hall" ? hvis ikke bør du skaffe den....helt konge på dynamikkanlegg , som ditt,...... ;D

    Mvh Espen
    Har du ett navn på ett (digitalt) album med den aktuelle versjonen av "Dovregubbens Hall"? Hadde vert artig å prøvd!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , Band of Brothers HM Kongens garde......denne versjonen er som garden...stor!



    Utgitt i 2006 i samlingen av gardens verker,,,,Guest Arve Tellefsen.

    Anbefales om liker hornmusikk som virkelig smekker til når det skal......uten at jeg skal påberope at dette direkte har noe med klassiske verker å gjøre....

    Band of brothers er ei fin plate.
    Distributør : Musikkoperatørene a/s

    MUlig den kan bestilles her : www.garden.no

    Om du ikke får tal i plata send meg en pm...ES
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    skal hilse til alle sammen! Norah jones er i kjellerstua mi og holder konsert...:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:
    skal hilse til alle sammen! Norah jones er i kjellerstua mi og holder konsert...:)
    Hils tilbake ;D

    Tror jeg får "besøk" av Muddy Waters om litt her ;)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ligger et sett K-horn på bruktbørsen nå Jan........ ;) 8)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Åhhh... hvis bare flere hifi-geeks hadde fått oppleve dette her! Hadde vert snakk om revolusjon i hifiverdenen! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn