JanR skrev:Ikke vet jeg.joaquin skrev:kommer nok ikke noe forklaring.
han syntes vel bare 3 låter dårligere enn 2, end of story.
eller?
Kan ikke lire ta seg en masse ***** og bare bli borte.
/jan
Vil han ikke så vil han ikke.joaquin skrev:cardas skrev:Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!
Mvh
Andreas
oi, det var et saftig statement, cardas!
her er det ikke fritt for at du tramper på en tå eller to. ;D
tenker du på lyden i dine tidligere III kontra det du hører hjemme hos continou på hans II?
eller tenker du på byggekvalitet, siden diskantene i dine heresy III la på røret etter kort tids bruk?
i alle fall første gang jeg har hørt noen mener at II er bedre enn III.
uansett, det er dine meninger, og de kan du gjerne stå for til dovre faller, har ikke tenkt å arrestere deg på det.
men interessant om du kunne utbrodere litt mer. jeg vurderer nemlig heresy til kjellerstua hjemme hos foreldrene mine, inspirert av rolfozzys forherligelse av livet i gruva. ;D
Kanskje det er det ? ;DJanR skrev:Vil han ikke så vil han ikke.joaquin skrev:cardas skrev:Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!
Mvh
Andreas
oi, det var et saftig statement, cardas!
her er det ikke fritt for at du tramper på en tå eller to. ;D
tenker du på lyden i dine tidligere III kontra det du hører hjemme hos continou på hans II?
eller tenker du på byggekvalitet, siden diskantene i dine heresy III la på røret etter kort tids bruk?
i alle fall første gang jeg har hørt noen mener at II er bedre enn III.
uansett, det er dine meninger, og de kan du gjerne stå for til dovre faller, har ikke tenkt å arrestere deg på det.
men interessant om du kunne utbrodere litt mer. jeg vurderer nemlig heresy til kjellerstua hjemme hos foreldrene mine, inspirert av rolfozzys forherligelse av livet i gruva. ;D
Lurer på hva han hadde sagt om jeg hoppet inn på cardas tråden og sagt " værste jævla drittkablene jeg har vært borti, noen gang"
Men hey....
/jan
Jeg har noe klassisk her som jeg tar fram av og til. Noe av det låter bra, mens noe ikke låter så bra. Nå går jo ikke Heresy III så voldsomt langt nedover i toneverdenen, så orgelverker og denslags er det nok nedover mye som ikke jeg kan høre. Store orkesterverker er vel heller ikke disse høytalerne de beste på. Men når det gjelder mindre ensembler så syns jeg det absolutt låter bra.joaquin skrev:litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):
hvordan spiller klipsch (heresy, belle, la scala, khorn) på klassisk?
alle klipschere jeg kjenner speller mye variert og god musikk, men lite klassisk.
så jeg har vel aldri fått hørt hva de kan varte opp med på denne musikkgenren.
i audio note-tråden, skrev palle at klipsch er dårlig på klassisk, noe som gjorde at jeg stusset litt.
det strider mot mine forestillinger, da klassisk musikk tjener stort på å bli gjengitt med skikkelig dynamikk - noe som klipsch absolutt kan.
tror palle mente at klipsch mangler klangfarger eller noe sånt, hvis jeg leser han rett. men jeg vet ikke hvilke klipsch-høyttalere han har erfaring med.
derfor: er det noen klipsch-eiere som også er classicheads, så hadde det vært kult om dere skrev litt om hvordan det funker.
de gangene jeg har vært hjemme hos bho og erland og hørt på khorn, så glømte jeg dessverre å ta med litt klassisk musikk.
god damn...
EDIT:
dette skrev palle:
"Joda, Klipsch er vanvittig bra på dynamikk, særlig de som koster litt og oppover. Men når det gjelder musikalitet, nærvær, følelser, kropp rundt stemmer, instrumenter etc., spesiellt på klassisk musikk som de er absolutt best på, ja da må Klipsch gå å gjemme seg totalt bort. Har hørt både Klipsch og en del AN (en gang en svært dyr en), og når det snakkes om som sagt musikken først og fremst, da vil jeg si at med respekt å melde Klipsch er direkte dårlig. Men dette er min personlige smak og ingen annens heldigvis. Klassisk musikk står meg så nær at...
Mvh Palle"
Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.joaquin skrev:takk for inputs, karer.
jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.
det blir sikkert anledning å sjekke ut dette etter hvert.
Brente ikke jeg et par klassiske til deg ?JanR skrev:Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.joaquin skrev:takk for inputs, karer.
jeg er jo klar over at f.eks. heresy og forte kutter bassen før man forstyrrer jordklodens magmalag, slik at det gir litt begrensninger på de mest brutale orkesterverker og orgelstykker.
32hz nedre grense iflg reklamen.
Hadde vært morro å prøvd. Kanskje Rolf slenger med seg noen cd's med orgelmusikk neste gang han er innom.
Tror ikke jeg har annet enn "Beethovens beste" eller no hjemme.
/jan
Kan ikke tenke meg at du har brent noe klassisk til meg.rolfozzy skrev:Brente ikke jeg et par klassiske til deg ?JanR skrev:Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.joaquin skrev:takk for inputs, karer.
Hadde vært morro å prøvd. Kanskje Rolf slenger med seg noen cd's med orgelmusikk neste gang han er innom.
/jan
Har du pult vekk de eller ?
Det hadde vært morro, om ikke annet enn så for å ha prøvd detshaunv skrev:Jeg kan sikkert ta med litt klassisk vinyl til deg jeg Jan!
ShaunV
Du som hører på endel klassisk og ikke minst piano stykker burde jo vite hva som er "levelig".shaunv skrev:Og angående klipsch+klassisk: Det jo som med mye annet endel å si hva slags klassisk musikk man spiller, men det at det hele spiller veldig dynamisk og lett synes i alle fall jeg gjør at klassisk konserter kan være veldig engasjerende! Særlig ved større lydtrykk når orkesteret går fra f.eksiano pianossimo til forte fortissimo! Nesten så man skvetter tilbake i stoler over hvor plutselig lyden er der nå den skal! Det at ikke fylden? er det hva nå det skulle være. føles i alle fall ikke ut som noe problem her...
ShaunV
Jeg var ganske sikker på jeg gjorde det for et par år siden, eller når det nå var. Har du sett etter i skuffer og skap. Det var den gangen sist du var interessert i tips om klassisk.JanR skrev:Kan ikke tenke meg at du har brent noe klassisk til meg.rolfozzy skrev:Brente ikke jeg et par klassiske til deg ?JanR skrev:Nå har jeg ikke prøvd orgelmusikk/klassisk som ramler ned til 18hz men Forte II spiller relativt dypt tross alt.joaquin skrev:takk for inputs, karer.
/jan
Har du pult vekk de eller ?
/jan
Jepp 8)Drake Audio skrev:hei.
er Klipsch Hersey II verdt noe?
Det var da ett vanvittig merkelig spørsmål 8)Drake Audio skrev:hei.
De er verdt så mye som du er villig til å betale, og så mye som selger lar de gå for. :Drake Audio skrev:hei.
Tok en test i går på dette i går... gravde litt i noen gamle CD'r og fant igjen en demo/sample fra Highfidelity med Telarc innspillinger på. Synes det låt bra jeg! Ikke det at jeg kan eller hører så ofte på klassisk... Men dæ.. for en dynamikk og bass det var i disse innspillingene! Tror nesten parketten krøllet seg et par steder i går gitt... Kan vel trygt si at jeg ikke har hørt symfoni og kor låte bedre noen andre steder. Skal nå igjen poengtere at jeg ikke pleier å høre på klassisk... Satte også på sampleren fra 2L i går, og ble igjen imponert over lyden i denne! Musikken er ikke min greie, men som en avveksling går det helt fint å spille denjoaquin skrev:litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):
alle klipschere jeg kjenner speller mye variert og god musikk, men lite klassisk.
i audio note-tråden, skrev palle at klipsch er dårlig på klassisk, noe som gjorde at jeg stusset litt.
det strider mot mine forestillinger, da klassisk musikk tjener stort på å bli gjengitt med skikkelig dynamikk - noe som klipsch absolutt kan.
tror palle mente at klipsch mangler klangfarger eller noe sånt, hvis jeg leser han rett. men jeg vet ikke hvilke klipsch-høyttalere han har erfaring med.
derfor: er det noen klipsch-eiere som også er classicheads, så hadde det vært kult om dere skrev litt om hvordan det funker.
de gangene jeg har vært hjemme hos bho og erland og hørt på khorn, så glømte jeg dessverre å ta med litt klassisk musikk.
god damn...
EDIT:
dette skrev palle:
"Joda, Klipsch er vanvittig bra på dynamikk, særlig de som koster litt og oppover. Men når det gjelder musikalitet, nærvær, følelser, kropp rundt stemmer, instrumenter etc., spesiellt på klassisk musikk som de er absolutt best på, ja da må Klipsch gå å gjemme seg totalt bort. Har hørt både Klipsch og en del AN (en gang en svært dyr en), og når det snakkes om som sagt musikken først og fremst, da vil jeg si at med respekt å melde Klipsch er direkte dårlig. Men dette er min personlige smak og ingen annens heldigvis. Klassisk musikk står meg så nær at...
Mvh Palle"
Kjøpte spontant en vincent kombi rør effekt forsterker og parret de med mine chorus 2 og det var en meget bra match.O:W 64 skrev:Har tenkt litt på Cayin/Spark også,har de effekt trinn også?. Har bare sett intigrerte i fra dem.timc skrev:Ok. Siden du bare skal ha til frontene er det jo mye å velge i. I tillegg til Copland passer McIntosh 275 og diverse AudioNote ting meget bra. Mulig at AN blir litt lite watt til filmbruk. Cayin/Spark rørtrinnene har også overrasket meg positivt.
-Timc
Jeg har eid 2 rør forsterkere i mitt liv, den ene var noe kinesisk som jeg ikke husker navnet på.
Det andre var Shanling sp 80 mono blokker,som var bra på rf 3. Ser de ligger på 10 000 ute på brukt markedet.
Ja, varmt!O:W 64 skrev:Har fått tilbud på Counterpoint solid 2 E nå,2x 200 watt det er ikke rør men!. Jeg har eid en sånn før,mener og huske at den spilte varmt?. Kan jo prøve den og høre
Ikke rare bilde men!
O
Vel, da har du ihvertfall løst problemet med nok watt en gang for alle ;D ;D ;DO:W 64 skrev:Har fått tilbud på Counterpoint solid 2 E nå,2x 200 watt det er ikke rør men!. Jeg har eid en sånn før,mener og huske at den spilte varmt?. Kan jo prøve den og høre
Ikke rare bilde men!
O
Dag to i det klassiske hjørnet her nå... Fant igjen flere Highfidelity sampler cd'r hvor det er endel klassisk.Thumper skrev:Tok en test i går på dette i går... gravde litt i noen gamle CD'r og fant igjen en demo/sample fra Highfidelity med Telarc innspillinger på. Synes det låt bra jeg! Ikke det at jeg kan eller hører så ofte på klassisk... Men dæ.. for en dynamikk og bass det var i disse innspillingene! Tror nesten parketten krøllet seg et par steder i går gitt... Kan vel trygt si at jeg ikke har hørt symfoni og kor låte bedre noen andre steder. Skal nå igjen poengtere at jeg ikke pleier å høre på klassisk... Satte også på sampleren fra 2L i går, og ble igjen imponert over lyden i denne! Musikken er ikke min greie, men som en avveksling går det helt fint å spille denjoaquin skrev:litt mer interessant spørsmål (i alle fall for min del):
Har du ett navn på ett (digitalt) album med den aktuelle versjonen av "Dovregubbens Hall"? Hadde vert artig å prøvd!ssm skrev:.....høres jo fortreffelig ut Thumper......
Jeg tror deg så gjerne at 15 tommera skyver med huritghet på det smekker til på klassiske verker,.....(som jeg og bare speller en skjelden gang)
har du testa E.griegs " i dovregubbens hall" ? hvis ikke bør du skaffe den....helt konge på dynamikkanlegg , som ditt,...... ;D
Mvh Espen
Hils tilbake ;DHaugenial skrev:skal hilse til alle sammen! Norah jones er i kjellerstua mi og holder konsert...
Jeg vet :-XBHO skrev:Ligger et sett K-horn på bruktbørsen nå Jan........ 8)