Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Da var den ene Heresyen åpnet på jakt etter underleverandør.
    Bassen var merket med et Klipschnr. + et itemnr# xxxx Vendur ??? Samme med mellomtone driver Diskanten var kun med klipsch merke + et nummer
    Googlet meg grønn men finner ingen HT produsent som heter vendur
    Fant likevel et basselement fra Eminence som lignet stygt, men til gitarforsterker..
    Crites hadde heller ikke noe i listene for nyere Heresy

    Så er det flere tips tar jeg disse med et stort :)

    mvh
    Finn
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.146
    Antall liker
    11.229
    Torget vurderinger
    10
    Tst skrev:
    Klipsch er vel best til hjemmekino, og egner seg lite til musikk?

    På mitt vanskelige lytterom har jeg blandt annet hatt:

    monitor audio one gold
    monitor audio en litt større en
    aurum cantus leisure (bånddiskant)
    system audio 1230
    proac 2.5
    snell eIII
    snell jII
    pmc gb1
    dynaudio focus 140
    spendor 3/5se (har den ennå men den skal selges etterhvert)
    masse klipsch: rb61, b2, b3, rf52, rf62 og nå RB75

    hadde mer eller mindre refleksjon og akkustikk problemer med alle unntatt aurum cantus, snell og klipsch :eek:

    men ingen spiller musikk så bra der som klipsch, selvfølgelig er det veldig vanskelig og matche med forsterker

    B3 og Jasmin Serenade var en fantastisk match

    RB75 og Sugden er like fantastisk
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    gubben skrev:
    Da var den ene Heresyen åpnet på jakt etter underleverandør.
    Bassen var merket med et Klipschnr. + et itemnr# xxxx Vendur ??? Samme med mellomtone driver Diskanten var kun med klipsch merke + et nummer
    Googlet meg grønn men finner ingen HT produsent som heter vendur
    Fant likevel et basselement fra Eminence som lignet stygt, men til gitarforsterker..
    Crites hadde heller ikke noe i listene for nyere Heresy

    Så er det flere tips tar jeg disse med et stort :)

    mvh
    Finn
    Du får smøre deg med tålmodighet, håpe at BHO tar seg en tur innom tråden. :D

    Har du sett denne siden?
    http://www.usspeaker.com/homepage.htm
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    gubben skrev:
    Da var den ene Heresyen åpnet på jakt etter underleverandør.
    Bassen var merket med et Klipschnr. + et itemnr# xxxx Vendur ??? Samme med mellomtone driver Diskanten var kun med klipsch merke + et nummer
    Googlet meg grønn men finner ingen HT produsent som heter vendur
    Fant likevel et basselement fra Eminence som lignet stygt, men til gitarforsterker..
    Crites hadde heller ikke noe i listene for nyere Heresy

    Så er det flere tips tar jeg disse med et stort :)

    mvh
    Finn
    Heresy III Specifications
    frequency response 58Hz-20kHz±3dB
    power handling 100 w max continuous (400 w peak)
    sensitivity 99dB @ 1watt/1meter
    nominal impedance 8 ohms
    crossover frequency HF: 5000Hz
    LF: 850Hz
    maximum acoustic output 116dB SPL
    tweeter K-107-TI 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver
    high frequency horn Tractrix Horn
    midrange K-53-TI 1.75" (4.45 cm) Titanium diaphragm compression driver
    mid frequency horn Exponential Horn
    woofer K-28-E 12" (30.48cm) Fiber-composite cone

    enclosure material MDF
    enclosure type Sealed
    dimensions 23.81" H (60.48 cm) x 15.5" W (39.37 cm) x 13.25" D (33.66 cm)
    weight 44 lbs unboxed
    finishes Walnut Lacquer, Cherry Lacquer, Black Lacquer
    built from 2006

    K-28-E er et Eminence element, og du finner nok også dette brukt i Klipsch sin proff-serie. Da kalt f.eks K-28-EP.
    Hos Eminence har selvfølgelig ikke dette elementet samme betegnelse, og det er brått ikke sikkert at de selger nøyaktig like elementer ut til forbrukere heller.

    Det samme er nok tilfellet med diskant og mellomtone også. ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Tst skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Tst skrev:
    Klipsch er vel best til hjemmekino, og egner seg lite til musikk?
    Og ellers trives du og har det bra?
    Så så, være snill med Tst nå da ;)

    /jan
    Bare kødda, jeg. Det er meget bra høyttalere, men litt gøy å fyre "oppunder". :D
    Skjønte jo det, jeg vet du! ;D
    Ta deg en tur for en lytt hvis du har anledning. :)
    Bare send meg en PM i såfall.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei hvordan er det med delelager til feks klipsch la scala ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hei hvordan er det med delelager til feks klipsch la scala ?
    Ikke noe problem.
    Hammer og sag har du vel liggende ;)
    Elementer, delefilter/komponenter, kabler osv er finns der ute.

    Skal du bli en Klipsch venn ?

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Veldig usikker er egentlig veldig fornøyd med de jeg har men kan nok ta tid før de blir fikset.Leser jo så sinnsykt mye positivt om la scala der ute i den vide verden hehe men pene er de ikke selv om dama mente det ikke hadde noe og si så lenge de sto i kjellerstua.

    Vil også helst beholde mine JungSon JA-50 monoblokker klasse A men vet ikke hvordan de vil passe til la scala!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Veldig usikker er egentlig veldig fornøyd med de jeg har men kan nok ta tid før de blir fikset.Leser jo så sinnsykt mye positivt om la scala der ute i den vide verden hehe men pene er de ikke selv om dama mente det ikke hadde noe og si så lenge de sto i kjellerstua
    Ta vare på den dama !

    Enig i at man ikke skal hoppe i noe, bør låne ørene til de først. Nå kjenner jo du litt til Klipsch så...
    Noen mulighet for at du kan "låne" de med hjem ? Evt kjøpe med si 14 dagers retur rett.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Det må jeg nok snakke med skrotnisse om ::)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ikke det at jeg trur du leverer de tilbake ;)

    Skal jeg være ærlig så tror jeg ikke du kan gå feil her.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    eddie1 skrev:
    Veldig usikker er egentlig veldig fornøyd med de jeg har men kan nok ta tid før de blir fikset.Leser jo så sinnsykt mye positivt om la scala der ute i den vide verden hehe men pene er de ikke selv om dama mente det ikke hadde noe og si så lenge de sto i kjellerstua.

    Vil også helst beholde mine JungSon JA-50 monoblokker klasse A men vet ikke hvordan de vil passe til la scala!
    Hvis du kjenner til Klipsch sounden og liker den, vel, da trenger du ikke bekymre deg med tanke på LaScala. ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Sleit med diskanten i rf7,fikk vondt i ørene men dette var med hegel,nå skal vel JungSon være snillere i toppen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Diskanten som sitter i RF-7 er den samme som satt i mine gamle RB-75, og de kan bli skarp med feil utstyr.
    Med riktig match så blir det veldig så bra, aner ikke hvordan Jungson er, men Hegel hørtes feil ut. :-\

    Det er jo muligheter for diverse moddinger, dempe hornet, oppgradering av delefilter, går nok bra. :D
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Kjempehøytaler ;D Var sååå langt unna et par slike i fjor før jeg fikk Heresy...
    Men dessverre produseres ikke disse lenger.......
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.146
    Antall liker
    11.229
    Torget vurderinger
    10
    Continuo skrev:
    Diskanten som sitter i RF-7 er den samme som satt i mine gamle RB-75, og de kan bli skarp med feil utstyr.
    Med riktig match så blir det veldig så bra, aner ikke hvordan Jungson er, men Hegel hørtes feil ut. :-\

    Det er jo muligheter for diverse moddinger, dempe hornet, oppgradering av delefilter, går nok bra. :D

    Jeg er allergisk mot spiss lyd :mad:

    Paradoksalt nok fikk Dynaudio Focus 140 avskjed på grått papir hos meg (håper ikke RoDa leser dette) og RB75 med McIntosh og etter siste oppgradering Sugden, fikk lov til å bli :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.146
    Antall liker
    11.229
    Torget vurderinger
    10
    Hører på Bodil Niskas nydelige saksofon nå. Er dere enige med meg i at Klipsch desiderte trumfkort er blåsere?
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    195
    Antall liker
    5
    klipsch er topp,er ute etter klipsch rf 63 så skrik ut hvis det er et par som støver ned ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Klipsch's trumfkort her i stova er definitivt trommer. *Badambadambadambabom*
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Hører på Bodil Niskas nydelige saksofon nå. Er dere enige med meg i at Klipsch desiderte trumfkort er blåsere?
    Ja klipsch er bra på blåsere.......men det finnes avsindig mye bedre på blås , men meg om det....

    til prisen på rf-serien tror jeg man skal lete lengere enn langt etter noe som spiller bedre.

    Brasse.....de der var coole ! sto det pris i annonsen ? sånne har jeg ikke sett før ! Hva heter de mon tro ?

    Espen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.146
    Antall liker
    11.229
    Torget vurderinger
    10
    Det sier du bare fordi du har en høyttaler som ser ut som en trompet på anabole-stereoider ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    KSP 400 heitte de. Gikk for 12k, nypris var 40k ifølge annonsen. Hadde vært feite å hatt på rørforsterker'n.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Javel....helt greit for meg at du syntes det.....men har du hørt både dine klipscher og mine horn og gjort det opp en mening ?.....

    Hvis du ikke har det , bør du absolutt gjøre det....Jeg har levd en god stund med klipsch (og hatt ett meget potent SET forstrekersett på disse ....) før jeg byttet til ag med samme forsterkersettet på disse.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwallene mine? 8)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.324
    Antall liker
    1.186
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Har ENDELIG fått tunet ned mine hissige RF-7...... RF-7 er IKKE hissige, de bare er litt kresne på hva som puttes inn!
    Jeg har fått den lyden jeg søker; superdetaljert, hurtig, stooort stereoperspektiv, oppløsning som en elektrostat i toppen, åpen mellomtone og "saftig bass". Løsningen er rørforsterkeri, NOS rør og store mengder tålmodighet, samt kabler som ikke favoriserer enkelte deler av frekvensområdet. For første gang hører jeg kvaliteter som var svært vanedannede da jeg hadde Quad ELS 63, bare med "litt" mere dynamikk. De som sier at disse høyttalerne kan utrolige ting, har helt rett! (Bare et lite gledesutbrudd etter nydelige toner i går kveld ;) )
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.146
    Antall liker
    11.229
    Torget vurderinger
    10
    ssm skrev:
    Javel....helt greit for meg at du syntes det.....men har du hørt både dine klipscher og mine horn og gjort det opp en mening ?.....

    Hvis du ikke har det , bør du absolutt gjøre det....Jeg har levd en god stund med klipsch (og hatt ett meget potent SET forstrekersett på disse ....) før jeg byttet til ag med samme forsterkersettet på disse.

    Det var ironi

    Jeg hørte lyrics Avantgarde oppsett i Horten 07 og det er det beste jeg har hørt. Mine Klipsch RB75 ga jeg kr 6000 for brukt, trolig en del mindre enn du har gitt for dine AG ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.146
    Antall liker
    11.229
    Torget vurderinger
    10
    Kabeldragern skrev:
    Har ENDELIG fått tunet ned mine hissige RF-7...... RF-7 er IKKE hissige, de bare er litt kresne på hva som puttes inn!
    Jeg har fått den lyden jeg søker; superdetaljert, hurtig, stooort stereoperspektiv, oppløsning som en elektrostat i toppen, åpen mellomtone og "saftig bass". Løsningen er rørforsterkeri, NOS rør og store mengder tålmodighet, samt kabler som ikke favoriserer enkelte deler av frekvensområdet. For første gang hører jeg kvaliteter som var svært vanedannede da jeg hadde Quad ELS 63, bare med "litt" mere dynamikk. De som sier at disse høyttalerne kan utrolige ting, har helt rett! (Bare et lite gledesutbrudd etter nydelige toner i går kveld ;) )
    Samme jeg har erfart med mine RB75 ;) riktig matching er det som skal til!

    Nå hører jeg på Dusky Goykovich.....nydelig :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Kabeldragern skrev:
    Har ENDELIG fått tunet ned mine hissige RF-7...... RF-7 er IKKE hissige, de bare er litt kresne på hva som puttes inn!
    Jeg har fått den lyden jeg søker; superdetaljert, hurtig, stooort stereoperspektiv, oppløsning som en elektrostat i toppen, åpen mellomtone og "saftig bass". Løsningen er rørforsterkeri, NOS rør og store mengder tålmodighet, samt kabler som ikke favoriserer enkelte deler av frekvensområdet. For første gang hører jeg kvaliteter som var svært vanedannede da jeg hadde Quad ELS 63, bare med "litt" mere dynamikk. De som sier at disse høyttalerne kan utrolige ting, har helt rett! (Bare et lite gledesutbrudd etter nydelige toner i går kveld ;) )
    Moro å høre!
    Alt handler om matching, det er sikkert.
    Hva slags amp har du?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    FallenA skrev:
    Noen som har noen formening om hvordan McIntosh MC275 vil fungere på Cornwallene mine? 8)
    Har du funnet ut hva som er galt med Ancien ampen?
    Hva med å prøvd en triodeamp med 2A3 rør, liker seg veldig godt sammen med følsomme høyttalere.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    ssm skrev:
    Javel....helt greit for meg at du syntes det.....men har du hørt både dine klipscher og mine horn og gjort det opp en mening ?.....

    Hvis du ikke har det , bør du absolutt gjøre det....Jeg har levd en god stund med klipsch (og hatt ett meget potent SET forstrekersett på disse ....) før jeg byttet til ag med samme forsterkersettet på disse.

    Det var ironi

    Jeg hørte lyrics Avantgarde oppsett i Horten 07 og det er det beste jeg har hørt. Mine Klipsch RB75 ga jeg kr 6000 for brukt, trolig en del mindre enn du har gitt for dine AG ;D
    ja jeg ga jo litt mer enn det...

    Jeg har hørt ag bedre enn på Hortenmessa ja....men så kan man ikke sitlle store krav til tuning på sånne plasser , det tar alt forlang tid rett og slet for en skarve helg....

    rb-75 er en ok ht det ........men innledningsvis var det ikke basert på pris , men på at rb/rf

    REference bookshelf/reference floorstandings høyttalerens evne til å gjengi horn og blåsemusikk-.......

    til prisen ett funn det er helt klart.......

    Jeg hørte på mange klipscher på min vei , men falt allikevel for ag....jeg bytter ikke , men kan tenke meg ett par klipsch senere i form at stueoppsett dersom jeg får ett dedikert lytterom en gang i verden,.

    Da helst ett par la scala ;D (som jeg holdt på å kjøpe før jeg fikk for ag ene jeg har i dag)

    rb/rf er gode høyttalere , og de spiller kanskje vel så fyldig som øvrige klipsch sine modeller i heritageserien , (mindre kresene på forsterkere,,,) men en heritage riktig matchet , du verden og det kan blomstre gitt.....

    ES
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , det kan du takke den smale veggen min for...... ;D

    Er fornøyd med de jeg valgte jeg , men det er klart...la scala har en hurtighet som får gardemotoget til å virke som reneste pensjonist - transporten... ;D

    jeg forstår godt at du er fornøyd med de der...shaunv....
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat nå så ønsker jeg meg Klipsch La Scala og Almarro A318B men sliter litt med kapitalen nå,burde kanskje selge unna noe først,faen begynner og bli stressa nå :-\
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    ssm skrev:
    Ja , det kan du takke den smale veggen min for...... ;D

    Er fornøyd med de jeg valgte jeg , men det er klart...la scala har en hurtighet som får gardemotoget til å virke som reneste pensjonist - transporten... ;D

    jeg forstår godt at du er fornøyd med de der...shaunv....
    Ja, takk vegg. :)

    Forstår heltklart at du er fornøyd også!;)

    Rart som tiden flyr, og jeg har enda ikke fått hørt på anlegget ditt, eller du på mitt;) Men men, nå drar jeg snart nordover igjen da! Men når jeg kommer ned har du sikkert på 2A3 forsterkeren din også? ;D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei Shaunv kjøpte du dine la scala nå fra skrotnisse eller ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn