JanR skrev:Ett par bilder av "kjerring anlegget" ;D
Hæ, kaller du ht. mine "kjærring" ht? ;D
Tst skrev:Ja ;DJanR skrev:Ett par bilder av "kjerring anlegget" ;D
Hæ, kaller du ht. mine "kjærring" ht? ;D
Jeg hadde mine først så !!
De blir ikke solgt, vel ikke noe option lengre uansett. Min bedre halvdel sier det er hennes høytalere så....
/jan
Å neida, det ble mye bedre da jeg snudde om i stua, men skulle selvfølgelig hatt bedre plass.Tst skrev:Men, Jan Olav, du har for liten plass til k-horna :, og jeg har for mye plass. Bytte med Forte?
I beste mening selvsagtTst skrev:Bak ht. og "kjerringht." Surround har jeg sluttet med. Det blir mere en god nok filmlyd med rør og Klipsch.
Du har selvfølgelig helt rett, har aldri kost meg slik med film som etter Khorn kom i hus, Forte er overhodet ikke noe dårlig valg heller.Tst skrev:Bak ht. og "kjerringht." Surround har jeg sluttet med. Det blir mere en god nok filmlyd med rør og Klipsch.
Du bør vel ha noe som spiller hurtigt, kanskje to stk RSW10D?H.R skrev:Heisann.
Noen som har formening om hvilke sub som virkelig spiller bra med LaScala/Belle?
Har stor stue.
Det finnes jo så mangt der ute, og den jeg har ser ut til å ha vandret til de evige jaktmarker...
Den siste der er vel strengt talt en sub som er konstruert til filmbruk, mulig jeg tar feil, men......JanR skrev:Ett par gode gamle
http://www.klipsch.com/na-en/products/sw-15-ii-specifications/
Evt den her:
http://www.klipsch.com/na-en/products/rt-12d-specifications/
/jan
Jeg tenker at den Xindaken kan være et godt valg, kan aldri tenke meg at du vil miste noe av det du nevner i forhold til HK.magb skrev:Hei.
Hvordan tror dere denne Xindak (Mt-3) forsterkeren vil spille på et par rf-52? Hvordan er den i forhold til feks Music angel eller en abrahamsen v2?
Har for tiden en Harman kardon 3490 som jeg er rimelig fornøyd med, men jeg lurer jo litt på hva jeg går glipp av 8)
Er det eventuelt noen andre forsterkere som vil passe rf52 bra i prisklassen rundt 5000 brukt eller nytt?
Vill jeg miste mye å av trykket og volumet min Hk leverer hvis jeg bytter til en rørforsterker i denne prisklassen?
http://www.audiofoni.no/index.php?p...category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=9
For those of you curious....under the decor is a really big horn.
From the Klipsch blogs:
This horn and driver combination was designed in 1926 by the legendary Bell Labs team of Wente and Thuras (our archives has a correspondence file with Wente). I've forgotten what the horn model is, but I'm sure some WE enthusiasts will fill in the blank. The driver is the WE 555, the grandaddy of all moving coil compression drivers. You will find similar geometry inside of our K-55 drivers, as PWK was VERY familiar with this driver. At the risk of getting scolded, I will say that the 555 is still virtually state-of-the-art. It sports a 2 mil aluminum diaphragm, tangential compliance, edge-would aluminum voice coil, near 25% efficiency, and has a smooth (VERY EQ'able) response from 60-8000Hz. Yes, it does require a larger horn than pictured to get down that low. Go on eBay most any week and you can pick one up for about $2500. ... Vis mer
This was initially designed as the Presidential PA system. By 1928-29 sound was coming to the movies, and this driver became the cornerstone of that application. If you take a close look at Mel Brooks' "Young Frankenstein", you can get a glimpse of one of these tripod-mounted. The scene where Fraunkunsteen is enticing the monster back up the cliff.
Tror importør har khorn på lager gitt - sto et par der til inspilling i går aftens.lille hiawata skrev:Takk Jan Olav for svar. Er 30 kvm nok ? Har 300b og AN i bøtter og spann så den saken er grei. AN og AG nei det høres ikke rett ut. Jan hvor lenge ventet du på dine høytt fra du bestilte de. Mvh Geir.
Var vel et par AudioNote der. Selv hørte jeg på Palladium (også på et par audionote) i et kort øyeblikk, var der i annet ærend og ville vel egentlig ikke høre noe da jeg er fornøyd med det jeg har av oppsett.lille hiawata skrev:H.R hørte du på de hva spilte de på? Er bare så gira. Mvh Geir.
En riktig god jul til alle Klipsch venner fra meg ogsåJanOlav skrev:Jeg ønsker alle Klipschere en riktig god jul!
Leseverdig, helt klartaspd skrev:"Klipsch headquarters walkthrough"; fin men kort artikkel;
http://www.engadget.com/2009/12/25/klipsch-headquarters-walkthrough-behind-the-scenes-and-between/
Her går det unna 8)Milenko skrev:Tja, ble så jeg endte opp med et sett standard spikes, får hvertfall justert litt på høyden.
Forhåpentlig vil det spille bedre enn med høytalerne direkte på golvet slik jeg har gjort frem til nå.
Er som regel ikke ideelt med spikes på tregulv.JanR skrev:Her går det unna 8)Milenko skrev:Tja, ble så jeg endte opp med et sett standard spikes, får hvertfall justert litt på høyden.
Forhåpentlig vil det spille bedre enn med høytalerne direkte på golvet slik jeg har gjort frem til nå.
Prøvd spikes, funket ikke for meg.
Skal få noen puter under Forte'ene til ho mor, de står rett på gulvet. Merker det her nede når a drar på :
/jan
Gratulerer og velkommen til klipsch's vennerFreddz91 skrev:Da må nok jeg også melde meg inn her ja Det ble ett par Klipsch RF-82 nå før jul. Storfornøyd med disse