Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.118
    Antall liker
    6.652
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ove. Gratulerer!
    Skulle du være på Gardemoentraktene så kan du sikkert få audiens til å høre mine med min rør-amp.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    H.R skrev:
    Ove. Gratulerer!
    Skulle du være på Gardemoentraktene så kan du sikkert få audiens til å høre mine med min rør-amp.
    Takk for det!. Jeg bor jo ikke så langt unna ;D

    O
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.846
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Gratulere så mye, moro at du endelig fikk dem i hus.
    Kos deg :D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Der var de i hus ja. Ser bra ut. Gratulerer og spell musikk.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Milenko skrev:
    Gratulere så mye, moro at du endelig fikk dem i hus.
    Kos deg :D
    Takk skal dere ha,det var godt og få dem i hus også ;D
    Litt rart at det ikke er dypbass i dem,så store som dem er?
    Kan jo være luxmanen som er problemet,får prøve med forsterkeren til Jan R ;)

    O
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.118
    Antall liker
    6.652
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ove W skrev:
    Milenko skrev:
    Gratulere så mye, moro at du endelig fikk dem i hus.
    Kos deg :D
    Takk skal dere ha,det var godt og få dem i hus også ;D
    Litt rart at det ikke er dypbass i dem,så store som dem er?
    Kan jo være luxmanen som er problemet,får prøve med forsterkeren til Jan R ;)

    O
    Disse ruller av såpass høyt så dypbass vil du neppe få uansett forsterker... Derimot får de en fender til å låte som....en fender.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Det gjorde de til gangs også ;D.
    Litt uvant lyd i de,dette er mit første par med heritage.

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Det gjorde de til gangs også ;D.
    Litt uvant lyd i de,dette er mit første par med heritage.

    O
    Sikkert ikke det siste ;)
    Hoppet rett fra Forte II til khorn, i værste fall (hihi) hadde jeg kanskje mellomlandet på La Scala men nå ble det ikke sånn.

    Som H.R sier, en røramp vil ikke kunne true de til å spille 30hz.
    Det en røramp kan gjøre er å få foten din til å gå helt bananas ;D
    S300 er relativt rørete så det der kan bli spennende ;)

    Kos deg så lenge :)

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Det gjorde de til gangs også ;D.
    Litt uvant lyd i de,dette er mit første par med heritage.

    O
    Sikkert ikke det siste ;)
    Hoppet rett fra Forte II til khorn, i værste fall (hihi) hadde jeg kanskje mellomlandet på La Scala men nå ble det ikke sånn.

    Som H.R sier, en røramp vil ikke kunne true de til å spille 30hz.
    Det en røramp kan gjøre er å få foten din til å gå helt bananas ;D
    S300 er relativt rørete så det der kan bli spennende ;)

    Kos deg så lenge :)

    /jan
    Takk Jan ;D

    O
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Ove W skrev:
    Det er helt sikkert,de setter RF 63 i skyggen selv om det er en meget god høyttaler.
    Jeg sitter bare og måper. Fikk også hjerte stans da ene mellomtone hornet døde :eek:.
    Men så hvar det bare en kabel som var løs (phu). Skal ta noen timer med musikk nå ;D

    O
    Ove W: Opplevde Klipsch for første gang i mitt liv hos Audiocompaniet fordelen dag. Kjenner du Klipschhorna? Hvordan vil du beskrive disse ift LaScalene dine?

    Klipschorna er trolig det råeste jeg har hørt av hifi! Pga størrelse, stue uten hjørner og kone må jeg nok dessverre vente med å kjøpe noe sånt til jeg blir stor. Så takk til Christian på Audiocompaniet for uvanlig god service (høflig, tolerant ovenfor andre produsenter og importører, forkalring som en menig-mann skjønner) og flott lydopplevelse!


    vh
    Geir

    ps: prøver å holde meg til færrest mulig fora, derfor jeg sletta innlegget på avforum... sorry.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    gmortens skrev:
    Ove W skrev:
    Det er helt sikkert,de setter RF 63 i skyggen selv om det er en meget god høyttaler.
    Jeg sitter bare og måper. Fikk også hjerte stans da ene mellomtone hornet døde :eek:.
    Men så hvar det bare en kabel som var løs (phu). Skal ta noen timer med musikk nå ;D

    O
    Ove W: Opplevde Klipsch for første gang i mitt liv hos Audiocompaniet fordelen dag. Kjenner du Klipschhorna? Hvordan vil du beskrive disse ift LaScalene dine?

    Klipschorna er trolig det råeste jeg har hørt av hifi! Pga størrelse, stue uten hjørner og kone må jeg nok dessverre vente med å kjøpe noe sånt til jeg blir stor. Så takk til Christian på Audiocompaniet for uvanlig god service (høflig, tolerant ovenfor andre produsenter og importører, forkalring som en menig-mann skjønner) og flott lydopplevelse!


    vh
    Geir

    ps: prøver å holde meg til færrest mulig fora, derfor jeg sletta innlegget på avforum... sorry.
    Pussig ;D jeg pratet med Christian før på dagen,var det du som hørte på Supertramp?.
    Jeg kan desverre ikke kommme med en beskrivelse Khorn og La Scala,jeg har hørt på Khorn hos audiocompaniet
    når de var helt nye. Det er ikke det samme som og kjenne de :). Det er andre her som kan gjøre det,som har Khorn og kjenner La Scala.

    O
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    [/quote]
    Pussig ;D jeg pratet med Christian før på dagen,var det du som hørte på Supertramp?.
    Jeg kan desverre ikke kommme med en beskrivelse Khorn og La Scala,jeg har hørt på Khorn hos audiocompaniet
    når de var helt nye. Det er ikke det samme som og kjenne de :). Det er andre her som kan gjøre det,som har Khorn og kjenner La Scala.

    O
    [/quote]

    Ja, det var jeg:) Var egentlig innom for å høre på Palladium 17b, og da jeg var ferdiglytta satt Christian på Khorna - steijke!!!! Child of Vision til Supertramp fikk en ny dimensjon. Det var bokstavelig talt latterlig bra, begynte å le da bassen slo inn etter pianospillet i åpningen til Child of vision pga den ekstremt bra kvaliteten:) Dro videre på Peter Doherty konsert på Rockefeller (forøvrig en blandet konsertopplevelse) og hadde da et godt referansegrunnlag hva lyd gjelder og det understrekte Khornas kvaliteter! Palladium er forsåvidt en rå høyttaler, men noe ganske så annet enn Khorna....

    Blir glad av å se Roger W på storskjermen din, Amused to death er min absolutte favoritt av alle cdene jeg har! Når jeg blir stor skal jeg kopiere lytterommet dit:)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.

    O
    La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.
    BHO kan sikkert forklare det bedre enn andre siden han har hatt La Scal og har Khorn nå.

    Det som er sikkert er at La Scala er ei dynamikk bombe uten like.
    Khorn har det meste men trykket og "galskapen" til La Scala (i samme utstrekning) har den ikke :)
    Men tviler sterkt på at jeg hadde byttet ut Khorna mine med La Scala.

    I beste mening.

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.

    O
    La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.
    BHO kan sikkert forklare det bedre enn andre siden han har hatt La Scal og har Khorn nå.

    Det som er sikkert er at La Scala er ei dynamikk bombe uten like.
    Khorn har det meste men trykket og "galskapen" til La Scala (i samme utstrekning) har den ikke :)
    Men tviler sterkt på at jeg hadde byttet ut Khorna mine med La Scala.

    I beste mening.

    /jan
    Man går vel heller andre veien ja ;D

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.

    O
    La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.
    BHO kan sikkert forklare det bedre enn andre siden han har hatt La Scal og har Khorn nå.

    Det som er sikkert er at La Scala er ei dynamikk bombe uten like.
    Khorn har det meste men trykket og "galskapen" til La Scala (i samme utstrekning) har den ikke :)
    Men tviler sterkt på at jeg hadde byttet ut Khorna mine med La Scala.

    I beste mening.

    /jan
    Man går vel heller andre veien ja ;D

    O
    Går ikke for det nest beste ;)

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.

    O
    La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.
    BHO kan sikkert forklare det bedre enn andre siden han har hatt La Scal og har Khorn nå.

    Det som er sikkert er at La Scala er ei dynamikk bombe uten like.
    Khorn har det meste men trykket og "galskapen" til La Scala (i samme utstrekning) har den ikke :)
    Men tviler sterkt på at jeg hadde byttet ut Khorna mine med La Scala.

    I beste mening.

    /jan
    Man går vel heller andre veien ja ;D

    O
    Går ikke for det nest beste ;)

    /jan
    :eek:

    O
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Er nysgjerrig på La Scala.

    Men hva er veien å gå?
    LS1
    LS2

    Hva er forskjellene?
    Er de verdt det?

    Kjør debatt?
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Var og hørte på Khorn i dag hos Audiocompaniet jeg ble frelst ;D. Syyyykt og flott de spiller!
    Alle som bor på sentrale østlandet som ikke hart hørt Khorn burde dra innom og høre på de ;D
    Takk til Christian for demo!

    O
     

    Witthoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Innlegg
    186
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Brasse skrev:
    Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy :)
    Betyr det ikke noe hvilke kvaliteter som blir levert i det nevnte frekvensområde??
    Jovisst går RF-52 lavere, men det som Heresy leverer ned dit den går er ihvertfall hørbart! ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    Brasse skrev:
    Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy :)
    Betyr det ikke noe hvilke kvaliteter som blir levert i det nevnte frekvensområde??
    Jovisst går RF-52 lavere, men det som Heresy leverer ned dit den går er ihvertfall hørbart! ;)
    Brasse mener vel kanskje med at "noen kan det, andre ikke" at han ikke greide og få Heresy til og spille som han ønsket. Klart Heresy er en mye bedre høytaler enn alt som finnes i RFserien. Det skulle da bare mangle. ;)
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Men ingen har lyst tll å mene noe om LS1 kontra LS2... ?
    ???
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Vi kan i alle fall si at LS2 er bygget i "feil" materialer i forhold til hva Paul Klipsch selv mener.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rolfozzy skrev:
    JanOlav skrev:
    Brasse skrev:
    Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy :)
    Betyr det ikke noe hvilke kvaliteter som blir levert i det nevnte frekvensområde??
    Jovisst går RF-52 lavere, men det som Heresy leverer ned dit den går er ihvertfall hørbart! ;)
    Brasse mener vel kanskje med at "noen kan det, andre ikke" at han ikke greide og få Heresy til og spille som han ønsket. Klart Heresy er en mye bedre høytaler enn alt som finnes i RFserien. Det skulle da bare mangle. ;)
    Jo du har nok rett, det er nok det han mener ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hadde Heresy spilt med det fundamentet som jeg fikk til med RF-52'ene så hadde nok vekta tippa andre veien. RF-serien har også egenskaper som passer hele min musikksmak svært godt.

    Når jeg blir voksen skal jeg prøve meg på Cornwall.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei

    Kommer til å bytte ut anlegget mitt til noe med klipsch. Det blir et lite oppsett til en helt kvadratisk stue på 20 kvm. Kom med innspill, det gjør alt litt lettere. Busjett, tja ca 6000,-. Kilde vil bli pc med enten DAC eller Apple airport Express.

    - Kingrex T20U med ekstern PSU. Målet er å få tak i Kingrex QS-1 power amp på sikt.

    - KG 3,5, B3 eller Tangent T-5000 (veldig store!) Har også sett på SF-1, men har ikke hørt på noen av disse da jeg stoler litt på det jeg har lest her inne. SF-1 har jeg derimot ikke funnet noe om.

    Hva tror menigheten? ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Siden jeg er i mimremodus vil jeg si brukte RF'er! Enten stativ eller 52. Vurderte også KG 3,5 en gang, la det fort fra meg. Tagent er vel noe av det billigste fra Klipsch - og låter deretter. Et par pent brukte RF-52 får du vel for 3-4000. Koster 5995,- nye. Mye høyttaler for pengene!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    KG 4.5 eller 5.5 er også mye morro for lite penger.
    En kompis bruker 4.5 i stue på 17-18kvm, det funker ;)

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Grunnen til at 3.5 nevnes er at jeg har en på hånda. Tar ikke så stor plass heller.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Grunnen til at 3.5 nevnes er at jeg har en på hånda. Tar ikke så stor plass heller.
    Ikke hørt 3.5, men regner jo med den spiller i samma gata (kanskje?) som storebrødrene.
    Noen mulighet for at du kan få lyttet til de før ett evt kjøp ?

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn