Takk for det!. Jeg bor jo ikke så langt unna ;DH.R skrev:Ove. Gratulerer!
Skulle du være på Gardemoentraktene så kan du sikkert få audiens til å høre mine med min rør-amp.
Takk skal dere ha,det var godt og få dem i hus også ;DMilenko skrev:Gratulere så mye, moro at du endelig fikk dem i hus.
Kos deg
Disse ruller av såpass høyt så dypbass vil du neppe få uansett forsterker... Derimot får de en fender til å låte som....en fender.Ove W skrev:Takk skal dere ha,det var godt og få dem i hus også ;DMilenko skrev:Gratulere så mye, moro at du endelig fikk dem i hus.
Kos deg
Litt rart at det ikke er dypbass i dem,så store som dem er?
Kan jo være luxmanen som er problemet,får prøve med forsterkeren til Jan R
O
Sikkert ikke det sisteOve W skrev:Det gjorde de til gangs også ;D.
Litt uvant lyd i de,dette er mit første par med heritage.
O
Takk Jan ;DJanR skrev:Sikkert ikke det sisteOve W skrev:Det gjorde de til gangs også ;D.
Litt uvant lyd i de,dette er mit første par med heritage.
O
Hoppet rett fra Forte II til khorn, i værste fall (hihi) hadde jeg kanskje mellomlandet på La Scala men nå ble det ikke sånn.
Som H.R sier, en røramp vil ikke kunne true de til å spille 30hz.
Det en røramp kan gjøre er å få foten din til å gå helt bananas ;D
S300 er relativt rørete så det der kan bli spennende
Kos deg så lenge
/jan
Ove W: Opplevde Klipsch for første gang i mitt liv hos Audiocompaniet fordelen dag. Kjenner du Klipschhorna? Hvordan vil du beskrive disse ift LaScalene dine?Ove W skrev:Det er helt sikkert,de setter RF 63 i skyggen selv om det er en meget god høyttaler.
Jeg sitter bare og måper. Fikk også hjerte stans da ene mellomtone hornet døde .
Men så hvar det bare en kabel som var løs (phu). Skal ta noen timer med musikk nå ;D
O
Pussig ;D jeg pratet med Christian før på dagen,var det du som hørte på Supertramp?.gmortens skrev:Ove W: Opplevde Klipsch for første gang i mitt liv hos Audiocompaniet fordelen dag. Kjenner du Klipschhorna? Hvordan vil du beskrive disse ift LaScalene dine?Ove W skrev:Det er helt sikkert,de setter RF 63 i skyggen selv om det er en meget god høyttaler.
Jeg sitter bare og måper. Fikk også hjerte stans da ene mellomtone hornet døde .
Men så hvar det bare en kabel som var løs (phu). Skal ta noen timer med musikk nå ;D
O
Klipschorna er trolig det råeste jeg har hørt av hifi! Pga størrelse, stue uten hjørner og kone må jeg nok dessverre vente med å kjøpe noe sånt til jeg blir stor. Så takk til Christian på Audiocompaniet for uvanlig god service (høflig, tolerant ovenfor andre produsenter og importører, forkalring som en menig-mann skjønner) og flott lydopplevelse!
vh
Geir
ps: prøver å holde meg til færrest mulig fora, derfor jeg sletta innlegget på avforum... sorry.
La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.Ove W skrev:Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.
O
Man går vel heller andre veien ja ;DJanR skrev:La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.Ove W skrev:Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.
O
BHO kan sikkert forklare det bedre enn andre siden han har hatt La Scal og har Khorn nå.
Det som er sikkert er at La Scala er ei dynamikk bombe uten like.
Khorn har det meste men trykket og "galskapen" til La Scala (i samme utstrekning) har den ikke
Men tviler sterkt på at jeg hadde byttet ut Khorna mine med La Scala.
I beste mening.
/jan
Går ikke for det nest besteOve W skrev:Man går vel heller andre veien ja ;DJanR skrev:La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.Ove W skrev:Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.
O
BHO kan sikkert forklare det bedre enn andre siden han har hatt La Scal og har Khorn nå.
Khorn har det meste men trykket og "galskapen" til La Scala (i samme utstrekning) har den ikke
I beste mening.
/jan
O
JanR skrev:Går ikke for det nest besteOve W skrev:Man går vel heller andre veien ja ;DJanR skrev:La Scala og Khorn er sånn passe forskjellige.Ove W skrev:Palladium med rett elektronik og rom er jo helt kanon!. Jeg vurderte palladium jeg også,men så måtte jeg prøve La Scala når jeg fikk sjangsen,tror de blir her en stund ;D Khorna er nok noen hakk vassere en La Scala,men som sakt jeg har bare hørt de en kort stund når de var helt nye. Lytterommet mit er nok ikke bra til Khorn,da jeg ikke kan plassere de helt inn i hjørnet pga kassa bak høyttalerene.
O
I beste mening.
/jan
O
/jan
: Blir bare synsing nej da, det kan da ikke passe ;D men der sker ikke meget under 50Hz og så plus/-minus 4dB, kan man undvære det !?... ;DJanR skrev:http://www.klipsch.com/na-en/products/la-scala-specifications/
http://www.klipsch.com/na-en/products/la-scala-ii-specifications/
Blir bare synsing fra min side så skal ikke si noe, ikke annet enn at La Scala II er en flott høytaler.
/jan
Betyr det ikke noe hvilke kvaliteter som blir levert i det nevnte frekvensområde??Brasse skrev:Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy
Brasse mener vel kanskje med at "noen kan det, andre ikke" at han ikke greide og få Heresy til og spille som han ønsket. Klart Heresy er en mye bedre høytaler enn alt som finnes i RFserien. Det skulle da bare mangle.JanOlav skrev:Betyr det ikke noe hvilke kvaliteter som blir levert i det nevnte frekvensområde??Brasse skrev:Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy
Jovisst går RF-52 lavere, men det som Heresy leverer ned dit den går er ihvertfall hørbart!
Jo du har nok rett, det er nok det han menerrolfozzy skrev:Brasse mener vel kanskje med at "noen kan det, andre ikke" at han ikke greide og få Heresy til og spille som han ønsket. Klart Heresy er en mye bedre høytaler enn alt som finnes i RFserien. Det skulle da bare mangle.JanOlav skrev:Betyr det ikke noe hvilke kvaliteter som blir levert i det nevnte frekvensområde??Brasse skrev:Noen kan det, andre ikke. Kanskje derfor jeg likte RF-52 bedre enn Heresy
Jovisst går RF-52 lavere, men det som Heresy leverer ned dit den går er ihvertfall hørbart!
Ikke hørt 3.5, men regner jo med den spiller i samma gata (kanskje?) som storebrødrene.Torsen skrev:Grunnen til at 3.5 nevnes er at jeg har en på hånda. Tar ikke så stor plass heller.