Velkommen skal du være, men M2 er akkurat sendt til sykehuset (Upgrade Audio), så når den er tilbake så er det klart for en demo Og subbene, ja de fyller ut nedover. Jeg deler ved 50 hz og har så lite på at man ikke merker det før man skrur de av. Alternativt kan jeg slå av delingen og bruke romkorreksjonsenheter, da får man en mellombass tilsvarende solide gulvstående høyttalere.JanOlav skrev:Moro å fått hørt på oppsettet ditt Hel, tror at de subbene du bruker, fyller ut manglene nedover.
For øyeblikket kjører jeg de med Parasound NC 2100 Pre og Halo A21. Halo P7 kommer sansynligvis før helgen. Virker som A 21 har god kontroll på de så langt.JanOlav skrev:Gratulerer så mye Hornmann med RF-7!!!!
Hva bruker du av elektronikk, RF-7 krever endel strøm.
Pent oppsett, HEL.! 8)hel skrev:Velkommen skal du være, men M2 er akkurat sendt til sykehuset (Upgrade Audio), så når den er tilbake så er det klart for en demo Og subbene, ja de fyller ut nedover. Jeg deler ved 50 hz og har så lite på at man ikke merker det før man skrur de av. Alternativt kan jeg slå av delingen og bruke romkorreksjonsenheter, da får man en mellombass tilsvarende solide gulvstående høyttalere.
Det er 1 cm klaring mellom sub og "kjøkkenbenk". Subbene står i tillegg på dempeputer fra Eltek (Dynabel).Blomsterkjell skrev:Pent oppsett, HEL.! 8)hel skrev:Velkommen skal du være, men M2 er akkurat sendt til sykehuset (Upgrade Audio), så når den er tilbake så er det klart for en demo Og subbene, ja de fyller ut nedover. Jeg deler ved 50 hz og har så lite på at man ikke merker det før man skrur de av. Alternativt kan jeg slå av delingen og bruke romkorreksjonsenheter, da får man en mellombass tilsvarende solide gulvstående høyttalere.
Men er det praktisk mht sub som står i direkte kontakt med alle komponentene.?
Ser for meg en arm som hopper (av glede ;D) når det spilles vinyl.?
De spiller myyyye større enn de er ;D.pahf skrev:Hvordan spiller RB-10? Skulle hatt noen småtasser på spillerommet mitt
Enig med Ove W, MEN, det ble en gedigen nedtur her etter at jeg koblet de opp på en billig integrert Denon, men duger der de står som TV lyd.pahf skrev:Hvordan spiller RB-10? Skulle hatt noen småtasser på spillerommet mitt
Ok, låter sikkert bra, men får du muligheten engang så burde du teste en rørpre, kanskje du får deg en tankevekker.Hornman skrev:For øyeblikket kjører jeg de med Parasound NC 2100 Pre og Halo A21. Halo P7 kommer sansynligvis før helgen. Virker som A 21 har god kontroll på de så langt.JanOlav skrev:Gratulerer så mye Hornmann med RF-7!!!!
JanOlav skrev:Ok, låter sikkert bra, men får du muligheten engang så burde du teste en rørpre, kanskje du får deg en tankevekker.Hornman skrev:For øyeblikket kjører jeg de med Parasound NC 2100 Pre og Halo A21. Halo P7 kommer sansynligvis før helgen. Virker som A 21 har god kontroll på de så langt.JanOlav skrev:Gratulerer så mye Hornmann med RF-7!!!!
Blir ofte mer organisk klang da.
Flott oppsett du har Hel, anledningen til en lytt byr seg sikkert en gang håper jeg.hel skrev:Velkommen skal du være, men M2 er akkurat sendt til sykehuset (Upgrade Audio), så når den er tilbake så er det klart for en demo Og subbene, ja de fyller ut nedover. Jeg deler ved 50 hz og har så lite på at man ikke merker det før man skrur de av. Alternativt kan jeg slå av delingen og bruke romkorreksjonsenheter, da får man en mellombass tilsvarende solide gulvstående høyttalere.JanOlav skrev:Moro å fått hørt på oppsettet ditt Hel, tror at de subbene du bruker, fyller ut manglene nedover.
Her er et dagsferskt foto:
Haha, godt svarOve W skrev:De spiller myyyye større enn de er ;D.pahf skrev:Hvordan spiller RB-10? Skulle hatt noen småtasser på spillerommet mitt
Jeg liker de meget godt. Omtrent som dette ;D
O
Ja.Roberth skrev:Er det bare jeg som synes Klipsch funker bare med vinyl til musikk?
1. Først må Klipsch spilles inn og det tar laaaaaang tidRoberth skrev:Ok for å utdype litt synes jeg cd og digitale musikkfiler blir for skarpt for horn, men synes vinyl blir passe rundt, som høres mye bedre ut på horn.
Ser denRoberth skrev:Ok for å utdype litt synes jeg cd og digitale musikkfiler blir for skarpt for horn, men synes vinyl blir passe rundt, som høres mye bedre ut på horn.
Roberth skrev:Vel for meg virker det som horn generelt trives best med vinyl, for meg virker det som horn ble utviklet hifi-messig spesifikt mot å formindle vinyl-avspillinger.
Nja, ikke helt enig med deg i det.Roberth skrev:Vel for meg virker det som horn generelt trives best med vinyl, for meg virker det som horn ble utviklet hifi-messig spesifikt mot å formindle vinyl-avspillinger.
Så du vil si at Heritage og Palladium er mer behagelige å lytte til? Har slitt med mine Klipsch er alt for pågående og slitsomme å lytte til når det gjelder musikk, og har opplevd akkurat det samme med Avantgarde Acoustic. Har hørt en del på banddiskant, og vil si at det er dag og natt i forskjell, har ikke hatt mulighet til å høre på Herritage eller Palladium.timc skrev:Roberth skrev:Vel for meg virker det som horn generelt trives best med vinyl, for meg virker det som horn ble utviklet hifi-messig spesifikt mot å formindle vinyl-avspillinger.
Dette tror jeg er skivebom. Horn er utviklet for å kontrollere spredning og øke effektivitet. Er det en RF modell du sitter med?
Det finnes horn som låter skarpt og det finnes horn som låter tilbakelent. Klipsch ligger nok litt mot det skarpe skal vi være helt ærlige. Gjelder ikke Heritage og Palladium.
Hvor mange timer har du spilt på Klipschene dine?Roberth skrev:Har RB-81.
Så du vil si at Heritage og Palladium er mer behagelige å lytte til? Har slitt med mine Klipsch er alt for pågående og slitsomme å lytte til når det gjelder musikk, og har opplevd akkurat det samme med Avantgarde Acoustic.timc skrev:Roberth skrev:Vel for meg virker det som horn generelt trives best med vinyl, for meg virker det som horn ble utviklet hifi-messig spesifikt mot å formindle vinyl-avspillinger.
Dette tror jeg er skivebom. Horn er utviklet for å kontrollere spredning og øke effektivitet. Er det en RF modell du sitter med?
Det finnes horn som låter skarpt og det finnes horn som låter tilbakelent. Klipsch ligger nok litt mot det skarpe skal vi være helt ærlige. Gjelder ikke Heritage og Palladium.
Jaja. da er det vel bare og bytte enten høytalere eller noe kilder eller forsterkere og greier og greier da.Roberth skrev:Ikke helt sikkert, et sted mellom 200-300 timer eller mer, spillt mye høyt, er ikke i toppen jeg sliter med at de blir slitsomme, det er nesten hele lydbildet, bortsett fra midbassen og dypbassen.
Roberth skrev:Ikke helt sikker, et sted mellom 200-300 timer eller mer, spillt mye høyt, er ikke i toppen jeg sliter med at de blir slitsomme, det er nesten hele lydbildet, bortsett fra midbassen og dypbassen.
Music Angel KT88 XD-800MKIII, med telefunken inngangsrør og mullard drivrør, kjører den i triode modus.hel skrev:Hva slags forsterker har du?
Roberth skrev:den er ufarget.
Bruker samme forsterkeren og med noenlunde samme rør.På ForteII vel og merke.Roberth skrev:Music Angel KT88 XD-800MKIII, med telefunken inngangsrør og mullard drivrør, kjører den i triode modus.hel skrev:Hva slags forsterker har du?
Men som nevnt her, noe må gjøres med DACen, romakustikken vurdere jeg også gjøre noe med.
Min rørforsterker er ikke varm i klangen, den er ufarget.
Har du hørt min forsterker? Føler jeg blir lei av folk som snakker om music angel som om det er mingda eller yaqin eller lignende... Med andre ord generalisering.timc skrev:Roberth skrev:den er ufarget.
Beklager, men dette er bare tull. Alle forsterkere fargelegger i større eller mindre grad. En "rimelig" røforsterker er absolutt ikke av typen som farger minst. Uansett merke.
Alle "billige" kinaforsterkere jeg har prøvd (med ett par hederlige unntak) har hatt en egenlyd som er litt vankselig å sette ord på. Litt skjærende i mellomtone og diskant. Ikke sånn at du hører det, men slitsomt i lengden likevel. Tenk ett veldig svakt tilfelle av isopor på skoletavle. Dette være seg rør eller transistor.
Det enkleste du kan prøve er ny dac men det er svært mange som har en klang som krasjer med Klipsch. Etter min mening så er det et poeng ved innspillet ditt innledningsvis om at vinyl passer best på KlipschRoberth skrev:Føler uansett det frister mer og mer med Herritage- eller palladium-høytalere, vil ikke gi opp horn helt med en gang.
Men ny dac er neste prioritet.