BHO skrev:Jeg har en billig el34 amp jeg kan selge.
Hvilken amp er det? Pris?
BHO skrev:Jeg har en billig el34 amp jeg kan selge.
Har sendt deg PM.pc-130 skrev:BHO skrev:Jeg har en billig el34 amp jeg kan selge.
Hvilken amp er det? Pris?
Blir neppe dine siste Klipschpc-130 skrev:...som sagt Heresyene blir nok min siste høytaler... ;D Eller.... det er vel Lascala å få....
Har brukt Abrahamsen V6.0 i et år nå på mine Klipsch chorus II,det har fungert meget bra så langt.Roberth skrev:Noen som har forlag til en rimelig dac matcher klipsch? Min Cambridge Dac går meg på nervene... Har sett på Xindak DAC-5, ved å bruke rørutgangen.
Transistor er ikke aktuelt dessverre.Finbeck skrev:Har brukt Abrahamsen V6.0 i et år nå på mine Klipsch chorus II,det har fungert meget bra så langt.Roberth skrev:Noen som har forlag til en rimelig dac matcher klipsch? Min Cambridge Dac går meg på nervene... Har sett på Xindak DAC-5, ved å bruke rørutgangen.
Jeg har El 34 rør forsterker så her er det ok matchRoberth skrev:Transistor er ikke aktuelt dessverre.Finbeck skrev:Har brukt Abrahamsen V6.0 i et år nå på mine Klipsch chorus II,det har fungert meget bra så langt.Roberth skrev:Noen som har forlag til en rimelig dac matcher klipsch? Min Cambridge Dac går meg på nervene... Har sett på Xindak DAC-5, ved å bruke rørutgangen.
Jeg vil ha rørlyd all the way.Finbeck skrev:Jeg har El 34 rør forsterker så her er det ok matchRoberth skrev:Transistor er ikke aktuelt dessverre.Finbeck skrev:Har brukt Abrahamsen V6.0 i et år nå på mine Klipsch chorus II,det har fungert meget bra så langt.Roberth skrev:Noen som har forlag til en rimelig dac matcher klipsch? Min Cambridge Dac går meg på nervene... Har sett på Xindak DAC-5, ved å bruke rørutgangen.
Hvorfor ikke.....Amrahamsen låter ikke tynnt,.....Med all respekt for an dacer , når det gjelder transistorbaserte dac er , finnes det utrolig mye bra.Roberth skrev:Transistor er ikke aktuelt dessverre.Finbeck skrev:Har brukt Abrahamsen V6.0 i et år nå på mine Klipsch chorus II,det har fungert meget bra så langt.Roberth skrev:Noen som har forlag til en rimelig dac matcher klipsch? Min Cambridge Dac går meg på nervene... Har sett på Xindak DAC-5, ved å bruke rørutgangen.
Abe er absolutt mye for pengene. AN koster jo litt....mere.ssm skrev:Hvorfor ikke.....Amrahamsen låter ikke tynnt,.....Med all respekt for an dacer , når det gjelder transistorbaserte dac er , finnes det utrolig mye bra.
bla a tårndac ene til LMC
Espen
Trodde du hadde tatt på deg jobben med å teste de ut :Roberth skrev:Men er Xindak noen god match for Klipsch?
Det er under vurdering...Gemini13 skrev:Trodde du hadde tatt på deg jobben med å teste de ut :Roberth skrev:Men er Xindak noen god match for Klipsch?
Ikke hørt Abe v4, men har hørt Doxa 70 på bla Chorus II, det var ikke det mest spenstige jeg har vært borti.Zeke1983 skrev:Hva tror folket om forskjellene mellom en abrahamsen v4 eller min nåværende Doxa 70?
Skal drive rf 63!
MVH Johan
Hei,ta kontakt med Håkon Rognlien han kan gi deg et godt svar ang. Copland vs KlipschZeke1983 skrev:Er EC og Abrahamsen ganske like i klangen?
Funderer også på en Copland 505, men er litt skeptisk til om den klarer å holde styr på alle bassene når volumet blir høyt !
Har også fått tips om NAIM?!
Innspill ønskes!!:O)
"gamle" EC og Abrahamsen ja.Zeke1983 skrev:Er EC og Abrahamsen ganske like i klangen?
Sving innom Naim vennetråden.Zeke1983 skrev:Det var faktisk Håkon som anbefalte NAIM. Men finner lite informasjon om denne kombo`n på nett!
Har en doxa 70se på mine rf 63 nå.. syns dette ble litt lyst?.Brasse skrev:På RF-52 hadde jeg ingenting.
På Heresy "krysset lyden" en armslengde foran lytteposisjon.
Forslag til morsom forsterker på nye Klipsch: Doxa!
RF-52 og Doxa kunne jeg fint hatt igjen - er en hot kandidat om jeg skal ha kino.
Grats aairaair skrev:Da ble jeg Klipsch-venn sånn på tampen av påsken. Tok meg en tur til Moss i dag og hentet et par Forte 1. Prisen var hyggelig og i tillegg var høyttalerne hele og fine, bortsett fra noen blomsterpottemerker på toppen, men det skal vel gå an få bort. Kun en eier på disse, da selger hadde kjøpt dem i USA i 1988 og seinere tatt de med på flyttelasset over dammen. Spiller ikke ueffent, disse Fortene. Grei avslutning på påska for i år
Zeke1983 skrev:Har en doxa 70se på mine rf 63 nå.. syns dette ble litt lyst?.Brasse skrev:På RF-52 hadde jeg ingenting.
RF-52 og Doxa kunne jeg fint hatt igjen - er en hot kandidat om jeg skal ha kino.
Har dempet dette med litt eq i diskanten foreløpig..
Blir artig å høre disse Knut , tar med John Searne v neste anledning.aair skrev:Da ble jeg Klipsch-venn sånn på tampen av påsken. Tok meg en tur til Moss i dag og hentet et par Forte 1. Prisen var hyggelig og i tillegg var høyttalerne hele og fine, bortsett fra noen blomsterpottemerker på toppen, men det skal vel gå an få bort. Kun en eier på disse, da selger hadde kjøpt dem i USA i 1988 og seinere tatt de med på flyttelasset over dammen. Spiller ikke ueffent, disse Fortene. Grei avslutning på påska for i år
Enig! Med Audio Note Zero preampen (den i det minste kabinettet) blei det tynt. Lydkort som preamp og NAD blei langt fyldigere. Og Doxaen sparker virkelig hardt fra seg!hel skrev:Zeke1983 skrev:Har en doxa 70se på mine rf 63 nå.. syns dette ble litt lyst?.Brasse skrev:På RF-52 hadde jeg ingenting.
Har dempet dette med litt eq i diskanten foreløpig..
Du må ha en fyldig forsterker: Mc / klasse a / rør
Stol på meg, jeg har prøvd
Ja, du fikk med deg mitt spede forsøk på påskequiz, Jan. Ble så mye diskusjon rundt dac'er og forsterkere i denne tråden, så jeg droppet det. Men quizen var som følger: Hva er "fff"? Dette skulle gi en ledetråd til hva jeg hadde anskaffet. Er det noen som ser sammenhengen?JanR skrev:Grats aairaair skrev:Da ble jeg Klipsch-venn sånn på tampen av påsken. Tok meg en tur til Moss i dag og hentet et par Forte 1. Prisen var hyggelig og i tillegg var høyttalerne hele og fine, bortsett fra noen blomsterpottemerker på toppen, men det skal vel gå an få bort. Kun en eier på disse, da selger hadde kjøpt dem i USA i 1988 og seinere tatt de med på flyttelasset over dammen. Spiller ikke ueffent, disse Fortene. Grei avslutning på påska for i år
Vi var litt sløve med påskequizen skjønner jeg....nå.
/jan