Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    impulse skrev:
    La nå mannen gå forsiktig fram nå da, Jan. ;) Bellari er et bra trinn, det.
    Nuvel.

    Var ikke meningen å være en gledesdreper.

    /jan
    Da har jeg lyttet på Forte.....

    Vi snakka mye sammen i går aair og jeg , under spilling...for Klipsch lyden triller o liksom ut.

    Ankepungtet igjen , for min del er oppløsningen , den er og blir middelmådig ( nå er dette gamle ht selvsagt , men de nye er jo ikke noe bedre de)

    Når det er sagt , spiller forte med en bass jeg liker bedre enn la scala , dypere og mere tyngde ( selvsagt , det er jo ikke hornbass)

    størrelsen på disse , passer aairs rom veldig flott , lydmassig er dette en høyttaler som kan gjengi jazz veldig flott , det er skikkelig sprut i hønna , og jeg syntes dette låter tonalt sett litt bedre enn la scala , som for meg har framstått som mere tynn i lyden ( men enda bedre på dynamikk.)

    Det hele koker ned til preferanser , Klipsch har jo gjennopptatt produksjonen på både cornwall og rf-7 , da kan jeg bare håpe at klipsch gjengen blir enda smartere og setter disse kassene i produksjon igjen , for disse høyttalerne kunne fortjent det.

    Nå vet jeg aair ikke klarer å la disse forbli som de er , fordi det finnes diy saker til å forbedre med , så jeg gleder meg virkelig til både an kit/L3 er oppe å går , samt at saker kommer over dammen til selve høyttalerne.

    KLipsch s sterke side er selvsagt livefaktor og gøyfaktor , dersom plingplong musikk og hi-fi parametere er viktig , kommer man neppe i mål med disse ( eller andre modeller) , derimot om trøkk , og reel feeling på blåse-rekker er å foretrekke , og man ikke ønsker å svi av sykt mye penger , er jo dette en latterlig bang for the bucks høyttaler.

    Til de som lurer på om aair vil selge disse om en stund , kan jeg si at jeg satt meg opp på liste om kjøp dersom han skulle falle for fristelsen....

    mht hvor godt jeg kjenner Knut , og hvordan han beskriver det hele , tror jeg desverre aldri at jeg kommer til å få disse i hus... ;D

    Grattis med nye høyttalere Knut......

    få lodda ferdig nå , så kjører vi en runde til , alltid hyggelig å besøke deg....

    Mvh Espen
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    FANATIKERE!!!!!! ;D ;D ;D

    Finnes i midtøsten også by the way.... :p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    FANATIKERE!!!!!! ;D ;D ;D

    Finnes i midtøsten også by the way.... :p
    Vet ikke om du har fått det med deg, det her er en vennetråd.

    Takk til deg.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Ludo skrev:
    FANATIKERE!!!!!! ;D ;D ;D

    Finnes i midtøsten også by the way.... :p
    Vet ikke om du har fått det med deg, det her er en vennetråd.

    Takk til deg.

    /jan
    ups det var det ja.....

    Noen som har kjøpt klipsch-horna på børsen ?

    Espen
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Ok, då får eg melde meg på her. Bedre seint ein aldrig.
    Kjøpte meg nokon brukte RB-51 i dag og er jævla fornøgd. Utrulig ka ein kan få ut av desse småtassane.
    Frå før av har eg nokon KG 2,3 som eg også er fornøgd med. Eg har også tidligare vert eigar av Corwall III som eg også likte veldig godt, men pga. liten plass valgte eg å selge dei til ein anna her på sentralen, med avtale om få kjøpe dei tilbake om han vart lei. Cornwall eller ein av dei andre verstingane kjem eg til å skaffe meg igjen so snart eg får meg større plass. Det vil sei: flytte frå betong-helvete-leiligheta i byen (Oslo) og komme seg langt ut i periferien slik at ein kan høyre på musikk 24 timar i døgnet.

    Tida med tungdrevne høgtalara er eit avslutta kapittel for min del!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    U-96 skrev:
    Ok, då får eg melde meg på her. Bedre seint ein aldrig.
    Kjøpte meg nokon brukte RB-51 i dag og er jævla fornøgd. Utrulig ka ein kan få ut av desse småtassane.
    Frå før av har eg nokon KG 2,3 som eg også er fornøgd med. Eg har også tidligare vert eigar av Corwall III som eg også likte veldig godt, men pga. liten plass valgte eg å selge dei til ein anna her på sentralen, med avtale om få kjøpe dei tilbake om han vart lei. Cornwall eller ein av dei andre verstingane kjem eg til å skaffe meg igjen so snart eg får meg større plass. Det vil sei: flytte frå betong-helvete-leiligheta i byen (Oslo) og komme seg langt ut i periferien slik at ein kan høyre på musikk 24 timar i døgnet.

    Tida med tungdrevne høgtalara er eit avslutta kapittel for min del!

    :D :D :D :D
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    impulse skrev:
    La nå mannen gå forsiktig fram nå da, Jan. ;) Bellari er et bra trinn, det.
    Nuvel.

    Var ikke meningen å være en gledesdreper.

    /jan
    Da har jeg lyttet på Forte.....

    Vi snakka mye sammen i går aair og jeg , under spilling...for Klipsch lyden triller o liksom ut.

    Ankepungtet igjen , for min del er oppløsningen , den er og blir middelmådig ( nå er dette gamle ht selvsagt , men de nye er jo ikke noe bedre de)

    Når det er sagt , spiller forte med en bass jeg liker bedre enn la scala , dypere og mere tyngde ( selvsagt , det er jo ikke hornbass)

    størrelsen på disse , passer aairs rom veldig flott , lydmassig er dette en høyttaler som kan gjengi jazz veldig flott , det er skikkelig sprut i hønna , og jeg syntes dette låter tonalt sett litt bedre enn la scala , som for meg har framstått som mere tynn i lyden ( men enda bedre på dynamikk.)

    Det hele koker ned til preferanser , Klipsch har jo gjennopptatt produksjonen på både cornwall og rf-7 , da kan jeg bare håpe at klipsch gjengen blir enda smartere og setter disse kassene i produksjon igjen , for disse høyttalerne kunne fortjent det.

    Nå vet jeg aair ikke klarer å la disse forbli som de er , fordi det finnes diy saker til å forbedre med , så jeg gleder meg virkelig til både an kit/L3 er oppe å går , samt at saker kommer over dammen til selve høyttalerne.

    KLipsch s sterke side er selvsagt livefaktor og gøyfaktor , dersom plingplong musikk og hi-fi parametere er viktig , kommer man neppe i mål med disse ( eller andre modeller) , derimot om trøkk , og reel feeling på blåse-rekker er å foretrekke , og man ikke ønsker å svi av sykt mye penger , er jo dette en latterlig bang for the bucks høyttaler.

    Til de som lurer på om aair vil selge disse om en stund , kan jeg si at jeg satt meg opp på liste om kjøp dersom han skulle falle for fristelsen....

    mht hvor godt jeg kjenner Knut , og hvordan han beskriver det hele , tror jeg desverre aldri at jeg kommer til å få disse i hus... ;D

    Grattis med nye høyttalere Knut......

    få lodda ferdig nå , så kjører vi en runde til , alltid hyggelig å besøke deg....

    Mvh Espen
    Jeg vil nok heller si at Klipsch er et kompromiss mellom hifi og "cerwin-vega-faktoren".
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Jeg vil nok heller si at Klipsch er et kompromiss mellom hifi og "cerwin-vega-faktoren".
    Deg om det ;)


    For meg er Klipsch pur morro, intet annet. Trykk, driv, godfølelse.
    Musikken i høysetet, "hifi" i andre rekke.

    Meg om det :)

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    helligbrøde å trekke inn skrammel som cerwin-vega å sammenligne det med Klipsch. Ihvertfall når det gjelder Khorn, og Hertiageserien
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.291
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    65finger skrev:
    helligbrøde å trekke inn skrammel som cerwin-vega å sammenligne det med Klipsch. Ihvertfall når det gjelder Khorn, og Hertiageserien
    Kan vel bare istemme her...
    Jeg har både Cerwin-Vega :-[ og Klipsch i huset og det er to helt forskjellige verdener...

    Men nå skal det jo i anstendighetens navn legges til at det bør være en forskjell på Klipsch Cornwall III og Cerwin VF8 til under 3000,- også da... :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Jeg sammenligner ikke Klipsch med cerwin-vega. Jeg sier heller ikke at Klipsch er ren hifi. Jeg sier som sagt, at det er kompromiss.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    Jeg sammenligner ikke Klipsch med cerwin-vega. Jeg sier heller ikke at Klipsch er ren hifi. Jeg sier som sagt, at det er kompromiss.
    Og du har selvfølgelig hørt det meste av Klipsch?

    Det nytter ikke og komme med sånt vås her i Klipschtråden uten et solid grunnlag.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Vås?, så Klipsch er ikke moro? Og Klipsch er heller ikke fullblods hifi?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    Vås?, så Klipsch er ikke moro? Og Klipsch er heller ikke fullblodshifi?
    At du sammenligner Klipsch og Cerwin Vega, og mener at Klipsch er et kompromiss mellom de. Kan du ikke forklare det litt nærmere?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Roberth skrev:
    Jeg sammenligner ikke Klipsch med cerwin-vega. Jeg sier heller ikke at Klipsch er ren hifi. Jeg sier som sagt, at det er kompromiss.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt Klipsch RF7 og vil hevde at disse ht gjenskapte en "live-lyd" som de fleste hifi-høyttalere ikke makter. Men å hevde at RF7 er nøytral og oppfyller hifikravene er å dra det litt langt. Har også hørt Klipschorn; livlig lyd men hifi-nøytalititeten er markert fraværende! Men å blande Cerwin Vega inn i debatten og samtidig hevde at de er bedre enn Klipsch - ja det er som å banne i kirka...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Kabeldragern skrev:
    Jeg har hatt Klipsch RF7 og vil hevde at disse ht gjenskapte en "live-lyd" som de fleste hifi-høyttalere ikke makter. Men å hevde at RF7 er nøytral og oppfyller hifikravene er å dra det litt langt. Har også hørt Klipschorn; livlig lyd men hifi-nøytalititeten er markert fraværende! Men å blande Cerwin Vega inn i debatten og samtidig hevde at de er bedre enn Klipsch - ja det er som å banne i kirka...
    Så Klipsch klarer ikke spille troverdig mener du?

    Jeg refererer til Heritage serien nå. Og der har jeg bare hørt Khorn, La Scala, Heresy III og Forte. Når det gjelder de andre har jeg hatt RB75 og RF35.

    Nå er det Heresy III det går i her. Jeg tror faktisk på det jeg hører når jeg spiller.

    Hifi nøytralitet er en vederstyggelighet og kjedelig. Hva det nå måtte være. ;D

    High Fidelity er vel det samme som Høy Troverdighet, eller er det en totalt feil oversettelse?
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Jeg har hatt Klipsch RF7 og vil hevde at disse ht gjenskapte en "live-lyd" som de fleste hifi-høyttalere ikke makter. Men å hevde at RF7 er nøytral og oppfyller hifikravene er å dra det litt langt. Har også hørt Klipschorn; livlig lyd men hifi-nøytalititeten er markert fraværende! Men å blande Cerwin Vega inn i debatten og samtidig hevde at de er bedre enn Klipsch - ja det er som å banne i kirka...
    Så Klipsch klarer ikke spille troverdig mener du?

    Jeg refererer til Heritage serien nå. Og der har jeg bare hørt Khorn, La Scala, Heresy III og Forte. Når det gjelder de andre har jeg hatt RB75 og RF35.

    Nå er det Heresy III det går i her. Jeg tror faktisk på det jeg hører når jeg spiller.

    Hifi nøytralitet er en vederstyggelighet og kjedelig. Hva det nå måtte være. ;D

    High Fidelity er vel det samme som Høy Troverdighet, eller er det en totalt feil oversettelse?
    Jeg liker Klipsch-lyden jeg. Jeg bare forsøkte å argumentere for at de ikke er like god på all musikk. Kammermusikk, vokal og enkel akkustisk musikk gjengav ikke RF7 godt nok til å sette dem i samme bås som mere nøytrale hifi høytalere som jeg velger å kalle dem. I mine begreper skal nøytrale ht spille dynamisk og friskt nå opptaket er slik. Nøytralitet er ikke lik kjedelighet! RF7 led av kabinettresonanser, fæle membraboppbrytninger i diskanthornet og kraftige resonans-peaker i bass/mellomtoneelementene. Dette gjorde etter mitt skjønn at de ikke greide all musikk like godt.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Kabeldragern skrev:
    rolfozzy skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Jeg har hatt Klipsch RF7 og vil hevde at disse ht gjenskapte en "live-lyd" som de fleste hifi-høyttalere ikke makter. Men å hevde at RF7 er nøytral og oppfyller hifikravene er å dra det litt langt. Har også hørt Klipschorn; livlig lyd men hifi-nøytalititeten er markert fraværende! Men å blande Cerwin Vega inn i debatten og samtidig hevde at de er bedre enn Klipsch - ja det er som å banne i kirka...
    Så Klipsch klarer ikke spille troverdig mener du?

    Jeg refererer til Heritage serien nå. Og der har jeg bare hørt Khorn, La Scala, Heresy III og Forte. Når det gjelder de andre har jeg hatt RB75 og RF35.

    Nå er det Heresy III det går i her. Jeg tror faktisk på det jeg hører når jeg spiller.

    Hifi nøytralitet er en vederstyggelighet og kjedelig. Hva det nå måtte være. ;D

    High Fidelity er vel det samme som Høy Troverdighet, eller er det en totalt feil oversettelse?
    Jeg liker Klipsch-lyden jeg. Jeg bare forsøkte å argumentere for at de ikke er like god på all musikk. Kammermusikk, vokal og enkel akkustisk musikk gjengav ikke RF7 godt nok til å sette dem i samme bås som mere nøytrale hifi høytalere som jeg velger å kalle dem. I mine begreper skal nøytrale ht spille dynamisk og friskt nå opptaket er slik. Nøytralitet er ikke lik kjedelighet! RF7 led av kabinettresonanser, fæle membraboppbrytninger i diskanthornet og kraftige resonans-peaker i bass/mellomtoneelementene. Dette gjorde etter mitt skjønn at de ikke greide all musikk like godt.
    Skjønner hva du mener. jeg har ikke hørt RF7. Men RF35 var ikke bra og høre på.
    Hos meg.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har verken sammenlignet Klipsch med cerwin-vega, eller sagt at cerwin-vega er bedre.
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Fælt til akkedering da. Og heeelt uten grunn slik jeg ser det:
    Spill litt musikk nå gutter !
    8)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    De fleste av oss gjør nå nettopp det. ;D
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Utdrag fra annonse på svensk hifistælle:

    BYTES:

    Jag har köpt ett par Klipsch Corner Horns,och kärringen skrek: antingen skall högtalarna eller jag ut!!
    Så nu bytes 50-årig kärring mot två 25-åringar!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rørlig skrev:
    Utdrag fra annonse på svensk hifistælle:

    BYTES:

    Jag har köpt ett par Klipsch Corner Horns,och kärringen skrek: antingen skall högtalarna eller jag ut!!
    Så nu bytes 50-årig kärring mot två 25-åringar!
    ;D ;D

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.104
    Antall liker
    6.610
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    rørlig skrev:
    Utdrag fra annonse på svensk hifistælle:

    BYTES:

    Jag har köpt ett par Klipsch Corner Horns,och kärringen skrek: antingen skall högtalarna eller jag ut!!
    Så nu bytes 50-årig kärring mot två 25-åringar!
    godt det ikke var fire på 12.5......da ville jeg reagert....
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    rørlig skrev:
    Utdrag fra annonse på svensk hifistælle:

    BYTES:

    Jag har köpt ett par Klipsch Corner Horns,och kärringen skrek: antingen skall högtalarna eller jag ut!!
    Så nu bytes 50-årig kärring mot två 25-åringar!
    Konge......godt noen ar skjønt det.
    Små nusselige k-horn er vel langt å foretrekke fremfor et sutrete kjerring-helvete. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    rørlig skrev:
    Utdrag fra annonse på svensk hifistælle:

    BYTES:

    Jag har köpt ett par Klipsch Corner Horns,och kärringen skrek: antingen skall högtalarna eller jag ut!!
    Så nu bytes 50-årig kärring mot två 25-åringar!
    Konge......godt noen ar skjønt det.
    Små nusselige k-horn er vel langt å foretrekke fremfor et sutrete kjerring-helvete. ;D
    Kan ikke se at det finnes noen alternativer.

    I rest my case.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.000
    Antall liker
    10.931
    Torget vurderinger
    10
    Roberth skrev:
    Jeg har verken sammenlignet Klipsch med cerwin-vega, eller sagt at cerwin-vega er bedre.
    Det var jammen godt. Ellers hadde du vært uønsket på denne tråden ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.000
    Antall liker
    10.931
    Torget vurderinger
    10
    Jeg spiller nemlig klassisk musikk på Klipsch og det funker ikke særlig bra på CV :p
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Mine Cv funker fint med all musikk, detn er etpar gamle store pro kasser fra 80-tallet, kan fint sammenlignes med klips ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.474
    Antall liker
    54.051
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Paulsen skrev:
    Mine Cv funker fint med all musikk, detn er etpar gamle store pro kasser fra 80-tallet, kan fint sammenlignes med klips ;)
    Men skrive kan du ikke ;D

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn