BHO
Hi-Fi freak
Trudde faen ikke du var så jævla hårsår.....men men, man lærer så lenge en har lever.Paulsen skrev:Er det ikke lørdag idag ?
Trudde faen ikke du var så jævla hårsår.....men men, man lærer så lenge en har lever.Paulsen skrev:Er det ikke lørdag idag ?
Helt enig, få ut de som ikke hører hjemme her :-*Borgenvik skrev:Nå er det mye poppel i denne ellers så fine tråden.. Skjerpings gutter!!
Og ikke minst, spiller musikk ;DBHO skrev:Oss vanlige har det som like vanlig helt topp. ;D
Har ikke stått opp i dag.ssm skrev:Stått opp med feil bein i dag gammern..... :
Espen
Ærlig talt Jan , har jeg gjort deg noe ? syntes dette blir å bare kverrulere , "følger" du innelggene mine ,.......? Kan nesten virke sånn.JanR skrev:Har ikke stått opp i dag.ssm skrev:Stått opp med feil bein i dag gammern..... :
Espen
Det jeg derimot har gjort i dag - hørt på musikk (du burde prøve det engang), vært hos BHO, hjem, dullet med unger og kjerring, hørt på mere musikk.
/jan
Vel, gammer'n er vel ikke å fornærme. Nuvel. Som du nevnte i en annen tråd "vi kan ta det i tråden min.."ssm skrev:Ærlig talt Jan , har jeg gjort deg noe ? syntes dette blir å bare kverrulere , "følger" du innelggene mine ,.......? Kan nesten virke sånn.JanR skrev:Har ikke stått opp i dag.ssm skrev:Stått opp med feil bein i dag gammern..... :
Espen
Det jeg derimot har gjort i dag - hørt på musikk (du burde prøve det engang), vært hos BHO, hjem, dullet med unger og kjerring, hørt på mere musikk.
/jan
Hvis jeg har fornærmet deg på ett vis , send meg gjerne en pm så tar vi det der.
Ut i fra hva jeg kan lese , syntes jeg du her , prøver å gjøre livet surt for andre , dette er virkelig ikke likt deg , hvorfor ?
Espen
Kan tenke meg at det var moro å høre/se film med Cornwall.ssm skrev:Var en tur ute hos Håkon Rognlien i dag , etter hyggelig prat og kaffe , var det dags for å ta turen ned i den heftige hjemmekinoen , der står Cornwall ene klar til dyst , filmen ble putta i spillern ( I WILL) eller hva den heter , bladde fram noen kutt i filmen , og i kjent dynamikk-stil fleska dette til med syyyyk lyd , smell og trøkk. Jeg har aldri opplevd Klipsch i kino , og heritage Cornwall gjør dette med glans , vet en til her på forumet som bruker de på film , men har ikke sett film der.
Jeg skvatt så jævlig , på en av scenene i filmen at jeg bøyde meg til siden i sofaen , lydnivå ble selvsagt dratt opp til høyder der Mr. dynamikk liker seg aller best , ( og jeg begynner å få vondt i ørene) vil gjette sånn rundt 110db , enormt høyt , og med den syke hurtigheten , blir dette supergøy.
Bør ikke anbefales til folk med dårlig hjerte.... ;D
Håper vi kan se litt mere kutt en annen gang Håkon , når jeg får igjen pusten... ;D
Takk for en hyggelig formiddagskaffe....
Mvh Espen
Diskanten høres ganske metallisk og skarp ut. Etterhvert vil den mykes opp og dynamikken blir helt annerledes. Og som på alle andre høytalere, bassen blir betraktelig bedre.U-96 skrev:Hei folkens, sitter å høyrer på mine RB-51 og er kjempe fornøgd. Dei spelar ufattelig bra og funkar kjempe bra her i betongbunkersen av ei leilighet. Har hatt mykje problem med andre høgtalar i denne leiligheten men no er eg virkelig fornøgd. Er frista til å prøve RB-61 også, sidan RB-51 spelar so bra her
Spørsmål til dåke som er godt kjent med klipsch: Kva er det som kjennetegner ein uinnspelt klipsch høgtalar lydmessig og kva kan ein forvente av forbedringar?
Det sies at høytalerne ikke kommer helt inn før etter 400-600 timer.U-96 skrev:Hei ssm, takk for det.
Lyden er meget bra den, opplever i alle fall ikkje diskanten som skrikande. Høyrer på musikk opptil 10 timar pr. dag, so ei eventuell innspelingtid burde gå raskt, hehe.
Rock onU-96 skrev:Lyden er meget bra den, opplever i alle fall ikkje diskanten som skrikande. Høyrer på musikk opptil 10 timar pr. dag, so ei eventuell innspelingtid burde gå raskt, hehe.
Det ville ikke overraske megpc-130 skrev:Hey hey... Ser det står en spark røramp med 300b rør å¨børsen,vil den matche med mine heresyII?
Det vil være en veldig bra match til Heresy. Kan ikke se for meg at jeg vil ha noe annet til mine Heresy III. Og Spark er bra greier.JanR skrev:Det ville ikke overraske megpc-130 skrev:Hey hey... Ser det står en spark røramp med 300b rør å¨børsen,vil den matche med mine heresyII?
300B spiller meget bra på Heresy III, det går jeg god for.
/jan
DittoJanR skrev:Det ville ikke overraske megpc-130 skrev:Hey hey... Ser det står en spark røramp med 300b rør å¨børsen,vil den matche med mine heresyII?
300B spiller meget bra på Heresy III, det går jeg god for.
/jan
Ja det vil den , og akkurat den dedikerte forsterkern spiller farlig bra , jeg har hatt den i hus , da jeg lånte denne av audioaktøren når jeg "startet" med 300b , jeg kjøpte den ikke fordi det fristet med monotrinn , det skulle vise seg å være dumt i ettertid , for monotrinnene jeg kjøpte spillte ikke like godt som denne :-[pc-130 skrev:Hey hey... Ser det står en spark røramp med 300b rør å¨børsen,vil den matche med mine heresyII?
Takk for svar!hel skrev:Har tidligere brukt den aller minste REL med godt resultat. Men da jeg bruker dem i nærfelt på jobben så føler jeg at sub blir litt overflødig. Det er tross alt bare et par "pc" høyttalere og jeg kan ikke spille høyt (hvertfall ikke før 1600)
Denne subben hadde jeg: http://www.mono.no/display.x?cid=111&sid=515&id=2190JanOlav skrev:Takk for svar!hel skrev:Har tidligere brukt den aller minste REL med godt resultat. Men da jeg bruker dem i nærfelt på jobben så føler jeg at sub blir litt overflødig. Det er tross alt bare et par "pc" høyttalere og jeg kan ikke spille høyt (hvertfall ikke før 1600)
Mine blir i dag brukt som tv lyd hos kjæresten min, de gir utrolig masse lyd til å være så små, men selvfølgelig så er det ingenting helt der nede i bunnen.
På film er det jo veldig ofte dype frekvenser som RB-10 ikke klarer å formidle.
Derfor kunne jeg godt tenke meg å supplere de med en sub.
Forstår veldig godt at du ikke trenger det på kontoret.
Nei du kan ikke bruke annet enn 300B rør i en 300B forsterker.pc-130 skrev:Takker for innspill angående spark "300B"....har dialog med selger...,skal,skal ikke,skal,skal ikke...Klarer ikke helt å bestemme meg,vil jeg synke til ro med 300b eller vil jeg komme i mål med el34,kt88..ikke enkelt dette her!
Har forsåvidt ingen eller liten erfaring med rør,men føler på at rør og heresy får fram gløden i musikken..Har ett par Dynaudio audience 72se som jeg har kjørt god transistor elektronikk på tidligere,de låter pent, men føler at det er mye mer liv i musikken med rør og Heresy... Kan man bytte 300b røra med en annen type,for å forandre lydkarakter?
Klipcsh lager liv!!
Hør på erfarne Klipsch/300B folkrolfozzy skrev:Nei du kan ikke bruke annet enn 300B rør i en 300B forsterker.pc-130 skrev:Takker for innspill angående spark "300B"....har dialog med selger...,skal,skal ikke,skal,skal ikke...Klarer ikke helt å bestemme meg,vil jeg synke til ro med 300b eller vil jeg komme i mål med el34,kt88..ikke enkelt dette her!
Har forsåvidt ingen eller liten erfaring med rør,men føler på at rør og heresy får fram gløden i musikken..Har ett par Dynaudio audience 72se som jeg har kjørt god transistor elektronikk på tidligere,de låter pent, men føler at det er mye mer liv i musikken med rør og Heresy... Kan man bytte 300b røra med en annen type,for å forandre lydkarakter?
Klipcsh lager liv!!
Unn deg nå selv en 300B forsterker. De er som skapt for Heresy, og jeg tviler på at du vil angre.
Nei som andre sier , du kan kun benytte 300b rør , den gir ut 9watt som maxeffekt , noe som holder lenge på dine høyttalere , så la deg ikke skremme av effekten.pc-130 skrev:Takker for innspill angående spark "300B"....har dialog med selger...,skal,skal ikke,skal,skal ikke...Klarer ikke helt å bestemme meg,vil jeg synke til ro med 300b eller vil jeg komme i mål med el34,kt88..ikke enkelt dette her!
Klipcsh lager liv!!