Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Assi skrev:
    Hei folkens,

    Tenker litt på å bytte ut transistor forsterkerene mine med rør.
    Men jeg har ikke noen peiling på rør i utgangspunktet, så det jeg lurer på er hva anbefaler dere en førstegangs kjøper å kjøpe fornoe?

    Det skal brukes med Klipsch RF63..

    Bruker per dags dato en Denon reciver og en Parasound A51 effekt, det pga jeg hadde kino tidligere men har gått over til stereo.
    BAT VK60 spiller utrolig bra på Klipsch Belle om ikke annet
    BAT VK-60 spilte meget bra her også, på Khorn.
    Den ligger godt innenfor budsjett også.

    http://www.balanced.com/products/amp/Vk-60/index.html

    Sett de fra 13000,- og oppover, brukt.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Copland/BAT VK-60 og Almarro 318A/B er realtiv enkle å ha med å gjøre.
    Nå har jeg aldri vært nedi en 405 Copland men de andre 2 er enkle i bruk - vedlikehold.

    Tror ikke du trenger sub til 63'ene. Mat de med en kvalitets rør amp og plasser de riktig så tror jeg du har både trykk og bass så det holder :)

    /jan
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Copland/BAT VK-60 og Almarro 318A/B er realtiv enkle å ha med å gjøre.
    Nå har jeg aldri vært nedi en 405 Copland men de andre 2 er enkle i bruk - vedlikehold.

    Tror ikke du trenger sub til 63'ene. Mat de med en kvalitets rør amp og plasser de riktig så tror jeg du har både trykk og bass så det holder :)

    /jan

    Får kikke litt jevnlig på brukten i tilfelle. 13 000,- brukt hørtes ikke så aller værst ut. Det skal jeg alltids klare å leve med :)
    Når du tenker vedlikehold, hva innebærer vedlikehold av en røramp?
    Den Bat VK60 så veldig flott ut, tror den hadde glidd rett inn her.

    Ang plassering så virker det som jeg må flytte sofaen 1 meter lenger bak etter jeg fikk disse.
    Ommøblerte 3 ganger får å få lyden til å sitte med RF82, nå har jeg satt 63ene på samme plass. Men skal flytte litt på noe, så tror jeg lyden sitter bedre. Men er redd jeg må flytte sofaen lenger bak for at det skal bli så godt som det kan bli i dette rommet.

    Hadde 2 subber tidligere, Rsw10-d, har solgt den ene.. Den siste er fortsatt en plass i denne verden ( reprasjon, ingen vet hvor den er ) ..

    Hvorfor er det så lite watt i rørforsterkere? Ta feks Parasounden, den er oppgitt til 250watt per kanal mens flere røramper ligger laaaangt under dette. Virker ikke som det har noen betydning, men greit å vite.

    -Asbjørn
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Assi skrev:
    JanR skrev:
    Copland/BAT VK-60 og Almarro 318A/B er realtiv enkle å ha med å gjøre.
    Nå har jeg aldri vært nedi en 405 Copland men de andre 2 er enkle i bruk - vedlikehold.

    Tror ikke du trenger sub til 63'ene. Mat de med en kvalitets rør amp og plasser de riktig så tror jeg du har både trykk og bass så det holder :)

    /jan

    Får kikke litt jevnlig på brukten i tilfelle. 13 000,- brukt hørtes ikke så aller værst ut. Det skal jeg alltids klare å leve med :)
    Når du tenker vedlikehold, hva innebærer vedlikehold av en røramp?
    Den Bat VK60 så veldig flott ut, tror den hadde glidd rett inn her.

    -Asbjørn
    VK-60 er absolutt en artig og kanskje noe undervurdert amp.
    Almarro 318 bruker samme røra, 6C33C-B. VK-60 har bare flere av de ;) 60W er relativt mye, i min bok. BAT'n er foresten ganske stor/dyp. Tung au, nærmere 40kg mener jeg å huske.

    Bruker til vanlig en 2x2.5W 2A3 rør amp på hønna. Effekt er ikke alt selv om endel høytalere krever det.

    Som sagt kjenner jeg ikke RF-63 godt nok til å utale meg bastant.
    Håkon Rognlien derimot kjenner de godt.

    Vedlikehold, det er vel ikke så mye mere enn rørbytter og evt en mnd'lig sjekk av bias. Veldig enkelt på BAT og Almarro.

    /jan
     

    bat

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Assi skrev:
    Hei folkens,

    Tenker litt på å bytte ut transistor forsterkerene mine med rør.
    Men jeg har ikke noen peiling på rør i utgangspunktet, så det jeg lurer på er hva anbefaler dere en førstegangs kjøper å kjøpe fornoe?

    Det skal brukes med Klipsch RF63..

    Bruker per dags dato en Denon reciver og en Parasound A51 effekt, det pga jeg hadde kino tidligere men har gått over til stereo.
    Som nyfrelst Sugden entusiast, kan eg ikkje seia anna enn at: dropp røyr og gå for ein Sugden A21al Series 2. 2X25 W kl. A. Superforsterkar, intet anna. Her får du den engasjerande spelestilen som enkelte røyrforsterkarar har, kombinert med råskapen til transistor. Har du muligheit vil eg i allefall anbefale at du prøvelyttar til ein slik, før du bestemmer deg. Du har alt å vinne på det. http://www.sugdenaudio.com/a21_series.htm
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bat skrev:
    Assi skrev:
    Hei folkens,

    Tenker litt på å bytte ut transistor forsterkerene mine med rør.
    Men jeg har ikke noen peiling på rør i utgangspunktet, så det jeg lurer på er hva anbefaler dere en førstegangs kjøper å kjøpe fornoe?

    Det skal brukes med Klipsch RF63..

    Bruker per dags dato en Denon reciver og en Parasound A51 effekt, det pga jeg hadde kino tidligere men har gått over til stereo.
    Som nyfrelst Sugden entusiast, kan eg ikkje seia anna enn at: dropp røyr og gå for ein Sugden A21al Series 2. 2X25 W kl. A. Superforsterkar, intet anna. Her får du den engasjerande spelestilen som enkelte røyrforsterkarar har, kombinert med råskapen til transistor. Har du muligheit vil eg i allefall anbefale at du prøvelyttar til ein slik, før du bestemmer deg. Du har alt å vinne på det. http://www.sugdenaudio.com/a21_series.htm
    Hyggelig at du er nyfrelst bat.
    Betyr ikke at Sugden funker for alle selv om jeg ikke tviler på at den fungerer meget bra på Klipsch.

    Ett annet alternativ når vi snakker kl.a transistor er MI 10. Knakende god amp.

    Står litt her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=45798.0

    /jan
     

    bat

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    JanR skrev:
    bat skrev:
    Assi skrev:
    Hei folkens,

    Tenker litt på å bytte ut transistor forsterkerene mine med rør.
    Men jeg har ikke noen peiling på rør i utgangspunktet, så det jeg lurer på er hva anbefaler dere en førstegangs kjøper å kjøpe fornoe?

    Det skal brukes med Klipsch RF63..

    Bruker per dags dato en Denon reciver og en Parasound A51 effekt, det pga jeg hadde kino tidligere men har gått over til stereo.
    Som nyfrelst Sugden entusiast, kan eg ikkje seia anna enn at: dropp røyr og gå for ein Sugden A21al Series 2. 2X25 W kl. A. Superforsterkar, intet anna. Her får du den engasjerande spelestilen som enkelte røyrforsterkarar har, kombinert med råskapen til transistor. Har du muligheit vil eg i allefall anbefale at du prøvelyttar til ein slik, før du bestemmer deg. Du har alt å vinne på det. http://www.sugdenaudio.com/a21_series.htm
    Hyggelig at du er nyfrelst bat.
    Betyr ikke at Sugden funker for alle selv om jeg ikke tviler på at den fungerer meget bra på Klipsch.

    Ett annet alternativ når vi snakker kl.a transistor er MI 10. Knakende god amp.

    Står litt her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=45798.0

    /jan
    På same måte som at røyr ikkje er for alle, imo. Smak og behag. Cluet er vel at ein må prøve og finne ut kva som passar best i eigne øyre.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bat skrev:
    På same måte som at røyr ikkje er for alle, imo. Smak og behag. Cluet er vel at ein må prøve og finne ut kva som passar best i eigne øyre.
    Helt klart :)

    Og det er jo artig at det faktisk er transistor amper som spiller meget bra på klipsch, kl.a da selvsagt imo ;)
    Ble veldig imponert over 10w saken til Malmin, MI 10.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    På RF-63 er vel Mi 9 et mer opplagt valg.
    Og det er en amp jeg absolutt ville prøvd....om det er transistor som er det ønskelige valg. ;)
    Bånnsolide klasse A krefter!
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Her dukket det jo opp mye ukjente merker jeg aldri har hørt om før.
    Hva er forskjell på en klasse A forsterker og feks klasse D forsterker?

    Bruker Parasound selv om dagen, ganske fornøyd med lyden sånnsett.
    Men hadde vært kjekt å testet litt forskjellig, da jeg selv ikke har hørt på så mye forskjellig.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Assi skrev:
    Bruker Parasound selv om dagen, ganske fornøyd med lyden sånnsett.
    Men hadde vært kjekt å testet litt forskjellig, da jeg selv ikke har hørt på så mye forskjellig.
    Finns jo endel "hifi" folk på din kant av landet, kanskje du kan få tatt deg en tur rundt og hørt på litt forskjellig evt lånt med litt utstyr hjem ?

    /jan
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Assi skrev:
    Bruker Parasound selv om dagen, ganske fornøyd med lyden sånnsett.
    Men hadde vært kjekt å testet litt forskjellig, da jeg selv ikke har hørt på så mye forskjellig.
    Finns jo endel "hifi" folk på din kant av landet, kanskje du kan få tatt deg en tur rundt og hørt på litt forskjellig evt lånt med litt utstyr hjem ?

    /jan

    Va en del lesing der ja:)
    Er jo flere forhandlere rundt om her i distriktet, Soundgarden, Resonans, hifiklubben og Maxwell har jeg observert også!
    Jeg har en tendens til å gå til Resonans, der handlet jeg ihvertfall stort sett alt jeg hadde i kinoen min.
    Når jeg nevnte at jeg ville ha en 2 kanals effektforsterker til frontene mine, som den gang var RF82 drog han frem en katalog og viste meg en Anthem A2, http://www.tonart.no/nettbutikken/forsterkere/monostereo-effektforsterkere/anthem-a2.aspx

    Etter slik jeg forstod så var dette nokkså likt Parasound. Men, jeg må vell bytte ut reciveren min med en forforsterker? Så da stiller jeg samme spørsmål den veien, hva skal jeg gå for her eventuelt? Føler ikke jeg kan bruke en hjemmekino reciver til dette.

    Har ingen kamerater som kjører rent stereo oppsett, hjemmekino på hele gjengen.

    -Asbjørn
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Assi skrev:
    Har ingen kamerater som kjører rent stereo oppsett, hjemmekino på hele gjengen.

    -Asbjørn
    Du kunne jo legge ut en post her evt her --> http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?board=39.0

    Som sagt vet jeg det bor endel kjekke fok på den kanten med både rør og transistor utstyr.
    Lakki kjører vel litt demo for Audiofoni, hør med de gutta der :)

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hvorfor passer klasse A transistorforsterker til Klipsch, men ikke klasse AB?

    Noen her som har erfaring med Electrocompaniet og Klipsch?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Hvorfor passer klasse A transistorforsterker til Klipsch, men ikke klasse AB?

    Noen her som har erfaring med Electrocompaniet og Klipsch?
    Godt spørsmål, noen som har sagt at AB ikke passer ?

    Hørt bla Chorus II med en ECI 3 (mener jeg på huske) og det spilte forykende :D
    Kjerringa bruker en gammel Marantz (AB transistor) på sine Forte II, funker det au.

    edit: personlig så foretrekker jeg rør og/eller kl.a transistor på mine hønn.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ok, leste her tidligere, at det må nesten være klasse A transistor eller rør for å få til Klipsch.

    Har hørt marantz på Klipsch RF-82, dette var for mine ører ikke noen god match, alt for skarp og agressiv i toppen etter min smak.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Ok, leste her tidligere, at det må nesten være klasse A transistor eller rør for å få til Klipsch.
    Ingen regel uten unntak :)
    Nå har ikke jeg hørt så mye Klipsch/transistor så skal ikke si for mye.
    De jeg har hørt har vært de gamle (Heritage serien)



    Roberth skrev:
    Har hørt marantz på Klipsch RF-82, dette var for mine ører ikke noen god match, alt for skarp og agressiv i toppen etter min smak.
    Tror det kan være sånn med endel forsterkere, igjen på tynn is da jeg ikke har hørt på så mange Klipsch/transistor amper.
    Gamle EC, for eks, tror jeg helt klart fungerer på klipsch.

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det tror jeg ikke er en sannhet. Har hørt NAD, Doxa, Yamaha, Rotel og Onkyo sammen med nye Klipsch og de gjorde alle en god jobb. Heritage har jeg kun hørt med rør, kan hende AB ikke fungerer der - men det har jeg vanskelig for å tro.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.291
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Tja... Bruker akkurat nå Densen på Cornwall III. Funker bra det da...
    Bruker de i kinoen for tiden, og det er jæ... gøy spør du meg ;D
    Blir ikke plaget av hverken skarp eller dårlig oppløst topp der... Hverken på film eller konserter.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Har testet en del transistorer på RF7/3/35 og det er mulig det er noe galt med mine ører men har alltid slitt med en veldig slitsom topp
     
    A

    aair

    Gjest
    Salige Paul Klipsch forlot vel rørutstyr allerede på 70-tallet. Han sa også noe slikt som "What this country needs is a good 5 watt amplifier" ;)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Sånn, da har jeg hatt på litt bitumen på diskantene samt herja litt med delefilteret på mine RF-5. Resultatet er meget godt; luftigere topp og enda mer organisk kropp! Moro det her :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vannvittig flotte, helt utrolig :)

    Likte tanken på å bruke en La Scala som senter.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei....

    Er det noen der ute , som har sammenliknet klipsch rsw-10d mot andre gode subwoofere , tenker da på respekterte merker som :

    Rel
    Velodyne
    svs

    osv........

    rsw-10d har masse kraftreserver og slavebass , lurer på om den står seg mot de andre gode , på ett skikkelig vis...i ett to kanals musikkoppsett selvfølgelig.

    Mvh Espen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.926
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har 2stk rsw10d men har ikke testet direkte mot andre. Hos meg fungerer det bra. Føler ikke at de mangler fart og presisjon sammen med RB75 (og det forteller vel en del). Er litt usikker på om jeg skal bruke dem når jeg får AN preampen tilbake i systemet mitt da subber ikke fungerer så bra på preout utgangene.
     

    Glöden

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    1
    Sted
    Vänersborg, Sverige.
    JanR skrev:
    Roberth skrev:
    Ok, leste her tidligere, at det må nesten være klasse A transistor eller rør for å få til Klipsch.
    Ingen regel uten unntak :)
    Nå har ikke jeg hørt så mye Klipsch/transistor så skal ikke si for mye.
    De jeg har hørt har vært de gamle (Heritage serien)



    Roberth skrev:
    Har hørt marantz på Klipsch RF-82, dette var for mine ører ikke noen god match, alt for skarp og agressiv i toppen etter min smak.
    Tror det kan være sånn med endel forsterkere, igjen på tynn is da jeg ikke har hørt på så mange Klipsch/transistor amper.
    Gamle EC, for eks, tror jeg helt klart fungerer på klipsch.

    /jan
    URSÄKTA !! Blev lite fel från början, tänkte bara presentera mig. Är ny här på klipsch venner.Har spelat med 105 w klass A på klipschorn 60-anniversery och gick alldeles utmärkt, men lite "to mutch power" om man säger så. Nu mera 25 watt 845 rör. Lite mera musikalitet, kommer nu mera ur "hönna".Hoppas att få deltaga på detta morsamma forum, som jag följt i många år trots att jag er svensk.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glöden skrev:
    URSÄKTA !! Blev lite fel från början, tänkte bara presentera mig. Är ny här på klipsch venner.Har spelat med 105 w klass A på klipschorn 60-anniversery och gick alldeles utmärkt, men lite "to mutch power" om man säger så. Nu mera 25 watt 845 rör. Lite mera musikalitet, kommer nu mera ur "hönna".Hoppas att få deltaga på detta morsamma forum, som jag följt i många år trots att jag er svensk.
    Ikke noe å unskylde seg for Gløden :)
    Velkommen til klipsch venner.

    60'th anniversary, nå snakker vi ;)
    Sitter på ett par khorn fra 2000.
    Brukt endel forskjellige røramper på den her men ender opp med Svampen (svenske ampen) 2A3 hver gang. Bygd av en hyggelig svenske fra Kista.

    Men nå siden påske har jeg brukt en MI 10 - 10W kl.A transistor og pokker ta den spiller jævlig bra khorn.
    Av rør er 6C33C/2A3/300B/KT77/6550/EL34 testet, funker det med ;) Men ikke alt som er like "bra", smak og behag.

    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan lager man sånne Phorn? Finnes det tegninger på dem? Noen sånne med litt luft i toppen hadde kanskje gjort seg...

     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hei igjen!

    Takk for gode svar på mitt første spørsmål, grunnen til at jeg er veldig opptatt av effekt er pga at jeg spiller mye metall og rock som ofte har mye bass i tillegg ser jeg på film. Noe som jeg nå opplever en del forvrengninger RB-81 og Music Angel selv på de høyeste frekvensene. Men som jeg har skjønt, så er Herritage-serien en del mindre last forsterkern. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Cornwall, men nå har jeg fått meg en hybel hvor stuen bare er på 10-11 kvm, så den drømmen ble lagt i grus.

    Så neste alternativ er å spare til Heresy og en eller to gode subwoofere. Er det slik jeg må ty til DIY for å få en subwoofer som holder med den raske bassen og ekstreme dynamikken på Heresy? Har sett litt på JL Lab Fanthom. Hva mener dere?
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Nå er vi vel ganske enige her om at med en god strømforsyning får du god bass selv med mindre effekt!

    I et så lite rom du skal ha nå bør det i alle fall ikke være problem med nok bass. Kan vel faktisk hende at du kan dra fordel av to subber, så du kan justere deg litt ned.

    Nå har jeg ikke hørt akkurat Fanthom, men har eid JM lab electra før. Disse gav i grunn veldig god bass, men toppen var alt for slitsom til metall... Mulig det har bedret seg ??? Kan tenkes at om du bruker rørforsterker så minker problemet litt om ikke annet.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    DIY er vel ingen garanti for kjapphet er det det ?

    Jeg har hørt noe diy sub er , og ikke vært spesiellt imponert , dette kan ha flere årsaker selvsagt.


    rsw/rt er vel gode subber som er raske nok for Heresey....Heresey er en mer åpen høyttaler enn RF-82 feks( som jeg har hatt innom begge to) , jeg liker bassen til rf bedre enn heresy bassen , men jeg har ikke brukt den med sub.

    Kan forestille meg at rsw/heresey vil gi deg det beste fra begge serier , og fortsatt ett kompakt system , i allefall forholdsvis.

    Mvh Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Glöden skrev:
    JanR skrev:
    Roberth skrev:
    Ok, leste her tidligere, at det må nesten være klasse A transistor eller rør for å få til Klipsch.
    Ingen regel uten unntak :)
    Nå har ikke jeg hørt så mye Klipsch/transistor så skal ikke si for mye.
    De jeg har hørt har vært de gamle (Heritage serien)



    Roberth skrev:
    Har hørt marantz på Klipsch RF-82, dette var for mine ører ikke noen god match, alt for skarp og agressiv i toppen etter min smak.
    Tror det kan være sånn med endel forsterkere, igjen på tynn is da jeg ikke har hørt på så mange Klipsch/transistor amper.
    Gamle EC, for eks, tror jeg helt klart fungerer på klipsch.

    /jan
    URSÄKTA !! Blev lite fel från början, tänkte bara presentera mig. Är ny här på klipsch venner.Har spelat med 105 w klass A på klipschorn 60-anniversery och gick alldeles utmärkt, men lite "to mutch power" om man säger så. Nu mera 25 watt 845 rör. Lite mera musikalitet, kommer nu mera ur "hönna".Hoppas att få deltaga på detta morsamma forum, som jag följt i många år trots att jag er svensk.
    Velkommen til Klipschvenner Gløden! :)
    Med Anniversary så er det vel ikke feil å be om noen bilder av de flotte horna, og resten av anlegget. :)
     

    Glöden

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    1
    Sted
    Vänersborg, Sverige.
    ssm skrev:
    DIY er vel ingen garanti for kjapphet er det det ?

    Jeg har hørt noe diy sub er , og ikke vært spesiellt imponert , dette kan ha flere årsaker selvsagt.


    rsw/rt er vel gode subber som er raske nok for Heresey....Heresey er en mer åpen høyttaler enn RF-82 feks( som jeg har hatt innom begge to) , jeg liker bassen til rf bedre enn heresy bassen , men jeg har ikke brukt den med sub.

    Kan forestille meg at rsw/heresey vil gi deg det beste fra begge serier , og fortsatt ett kompakt system , i allefall forholdsvis.

    Mvh Espen Jag har alltid undrat varför det frågas om sub-basar hit och dit. Dom flesta utav Klipsch-modellerna har väl tillräcklig bas-"kapasitet" för att fylla ett vanligt "lytterum". Förutom mina klipschorn, så har jag ett par Quartet,,o disse går faktiskt dypere i bassen, än hönna med rätt amp. Jag har en venn som har ett par rf 82, o han trenger inte någon sub , jag lover, han driver med 200 w AB, o det låter ovanligt bra för att vara "vanlig" AB trinn. Allt handlar om rett "match".
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    ssm skrev:
    DIY er vel ingen garanti for kjapphet er det det ?

    Jeg har hørt noe diy sub er , og ikke vært spesiellt imponert , dette kan ha flere årsaker selvsagt.


    rsw/rt er vel gode subber som er raske nok for Heresey....Heresey er en mer åpen høyttaler enn RF-82 feks( som jeg har hatt innom begge to) , jeg liker bassen til rf bedre enn heresy bassen , men jeg har ikke brukt den med sub.

    Kan forestille meg at rsw/heresey vil gi deg det beste fra begge serier , og fortsatt ett kompakt system , i allefall forholdsvis.

    Mvh Espen
    DIY = 15 " beyma/jbl-element, som ikke går mer ned i 30 hz eller noe sånt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn