Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det låter bare bra og kult hele tiden egentlig, både før og etter modding... Er hos brodern som er en svoren Vienna-mann. Han er helt med på at Klipsch er dødskult :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    Det låter bare bra og kult hele tiden egentlig, både før og etter modding... Er hos brodern som er en svoren Vienna-mann. Han er helt med på at Klipsch er dødskult :)
    Klipsch er morro, ingen her som er uenig i det :D
    Aldri sett meg tilbake jeg iaf.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.926
    Torget vurderinger
    10
    Er bare nysgjerrig på om modding kan gjøre Klipsch enda bedre.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Er bare nysgjerrig på om modding kan gjøre Klipsch enda bedre.
    Det skal du ikke se bort i fra ;)

    Har nye delefilter i Forte II, vil ikke kludre med original filtrene.
    Det var absolutt en forbedring. Brukte ikke noen super komponenter i filtrene så kostet ikke skjorta og buksa.

    Nye filter i klipschorna, type A filter (1 ordens, kjører uten bassfilter)
    Nå er riktig nok A filter "originale" Klipsch filter, brukt fra midt 60 og litt utpå 70 tallet.

    Så ja det er vel litt å hente vil jeg tro.

    /jan
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Ville bare melde meg inn i denne ekslusive klubben ;)
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    trym skrev:
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
    Nå finns det en haug med klipsch ht's også. Kombinasjonen av ht's og amper er jo nesten uendelig.

    Sjøl så foretrekker jeg khorn med triode amper.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    trym skrev:
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
    Hvilke Klipsch har du skaffa deg?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ok, har fått Xindak Dac-5 i hus lyttet på transistor-utgangen til den i rundt en time, mitt første inntrykk er at denne spiller "ræva" av Cambridge DacMagic.
    Spiller mye mye mye mer fyldigere, varmere, mye varmere, mikro dynamikken er mye bedre, på makrodynamikken, finner jeg så mye forskjell så langt. Og analog musikk på digitalt medium, høres mye bedre ut nå, den henter mer sjarmen ut av den analoge lyden. Bruker ennå en veldig enkelt strømkabel.
    Skal mann ha en budsjettorientert DAC til Klipsch, anbefaler jeg denne varmt!

    Denne fås til 2800 kr inkl. frakt fra kina.

    EDIT: Jeg får tårer i øyne av høre på denne. Forresten, kilden er Squeezebox via coax.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    trym skrev:
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
    Hei , ser du er ute etter en kombo......

    jeg anbefaler Klipsch rf-82 / Copland 405 cta , en fantastisk kombo med masse trøkk og moro.

    det ligger en copland til 13k uten nå , ett par rf finner du til under 7k på brukten....Noe særlig mere trøkk er det nok umulig å få under 20k.

    ES
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    trym skrev:
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
    Hei , ser du er ute etter en kombo......

    ES
    Nå var det vel det "ultimate Klipsch oppsettet" han lurte på.

    Det ultimate må vel være det som man har i stua til enhver tid, eller ;)

    /jan
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    JanR skrev:
    ssm skrev:
    trym skrev:
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
    Hei , ser du er ute etter en kombo......

    ES
    Nå var det vel det "ultimate Klipsch oppsettet" han lurte på.

    Det ultimate må vel være det som man har i stua til enhver tid, eller ;)

    /jan
    Ja det var det ultimate oppsette jeg var ute etter. Rf82 og copland kan umulig være det ultimate.
    Har per i dag Palladium P37 og 2 stk Parasound Halo A21 sammen med en Wadia 861 cd spiller.
    Av alle kombinasjoner jeg har hørt på Klipsch, var det en Pass Labs som gjorde størst inntrykk, og lurer derfor på å bytte ut halo med Pass Labs.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Trym, hvordan er Palladium-høytalerne å drive kontra høytalerne i Reference-serien?
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Roberth skrev:
    Trym, hvordan er Palladium-høytalerne å drive kontra høytalerne i Reference-serien?
    De er ikke vanskligere å drive enn rf83 som jeg hadde før. Men virker som de har mer å gå på jo mer en mater på, og mye mindre forvrenging.
    Nå er jo palladium elementene de de som gir minst forvrenging, og det er bare elektrostat som kan slå de på akkurat det.
    Det er nok impedansene som er den store stygge ulven for Palladium, som f.eks P39 som lett trenger en meget stabil forsterker for å holde ht i sjakk når det virkelig dra`s på i volum.
    Men P37 som jeg har, er heldigvis ikke så vanskelige å puste liv i, og gir samme klipsch underholdningen som rf serien, bare enda bedre ;) Kan absolutt anbefales.
    Skal teste litt forskjellige effekter i løpet av sommeren, så skal se om jeg ikke får prøvd både "store" og "små" forsterkere, for å ha noe å sammenligne med.
    Og finish er det ikke noe å si på...
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ok, vurderer p17b etterhvert, å stappe gulvstående variantene av Palladium-serien i en stue på 10-12 kvm tror jeg er en dårlig ide, i tillegg er budsjettet en liten gledesdreper.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.926
    Torget vurderinger
    10
    Det som forundrer meg med mine RB75 er at de spiller meget bra med en Sonic Impact T-amp til kr 300,-. I ettermiddag koblet jeg på en Musical Innovation MOSFET råsterkt 2x160 watter og jeg kunne spille like høyt som en middels jetjager 8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    ssm skrev:
    trym skrev:
    Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
    Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
    Hei , ser du er ute etter en kombo......

    ES
    Nå var det vel det "ultimate Klipsch oppsettet" han lurte på.

    Det ultimate må vel være det som man har i stua til enhver tid, eller ;)

    /jan
    Spørs det , dersom man til en hver tid er dønn Ærlig mot seg selv.... ;D

    Jeg holder en knapp på rf-serien og høyttalern rf-63 , uten at jeg har hørt palladium modellene. Hørt de aller fleste heritage , i forskjellige settinger.....Forte II har jeg dog ikke hørt.

    Det ryktes om en serie mellom Palladium og rf ,prismessig.

    Heritage er morsomt det , men jeg er nok rf-mann på min hals . Men som alle før har vært inne på , smak og behag.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Forte II er nok noe å få med seg. ;D

    Edit: skrivefeil
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    BHO sine khorn kommer langt opp på lista over de virkelig vellydene klipsch jeg har hørt :)
    Må nok si meg enig der.

    /jan
    Takker for hyggelige kommentarer guttær.....setter stor pris på det. :)
    Du har jo hørt de en rekke ganger Jan, ja til og med aller første gang det var lyd i de her i huset, og som du vet er det bare tålmodighet og div. forsøk og tilpassinger/forandringer som fører oss nærmere det vi ønsker.
    Sånn har det vært og er fremdeles her. ;D
    Fostex diskantene er forøvrig drita gode. 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Du har jo hørt de en rekke ganger Jan, ja til og med aller første gang det var lyd i de her i huset, og som du vet er det bare tålmodighet og div. forsøk og tilpassinger/forandringer som fører oss nærmere det vi ønsker.
    Sånn har det vært og er fremdeles her. ;D
    Her er du inne på noe viktig, tålmodighet og ikke være redd for å prøve - feile.
    Siden jeg har vært så heldig å hørt hønna dine siden dag 1 så vet jeg hva tålmodighet innebærer. Og bare så det er sagt, du har fått igjen mye for å være tålmodig og for å ha a tatt små skritt av gangen, målbevist :)
    Noe å lære her for oss andre (vel for meg iaf)


    BHO skrev:
    Fostex diskantene er forøvrig drita gode. 8)
    Drita gode er en underdrivelse :D

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noe som har hørt Ancient Audio silver mono 300b og hvordan de vil kunne låte på Forte II ?
    Har sett noen bilder her inne der innmaten ser ut som om det er kastet inn i forsterkerne så er litt usikker men det er jo et "dyrt" merke..Vil da gå inne med min Vincent pre isteden for min Cayin A-88T!!!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hei noe som har hørt Ancient Audio silver mono 300b og hvordan de vil kunne låte på Forte II ?
    Nopp, har derimot hørt rolfozzy's AA (300B) på Heresy III og det fungerer meget bra.


    eddie1 skrev:
    Har sett noen bilder her inne der innmaten ser ut som om det er kastet inn i forsterkerne så er litt usikker men det er jo et "dyrt" merke.
    Ikke bare ser sånn ut, tror jaggu det er tilfelle også.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Jeg hadde Ancien Audio Silver integra på Cornwall III. Det låt virkelig bra.
    rolfozzy sin låter også bra, nå. (samme ampen)
    audiomix hadde en opprydding i den, det hjalp mye

    edit: han kjører nå med en BP psu, det kaller jeg oppgradering.

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    FallenA skrev:
    Jeg hadde Ancien Audio Silver integra på Cornwall III. Det låt virkelig bra.
    rolfozzy sin låter også bra, nå. (samme ampen)
    audiomix hadde en opprydding i den, det hjalp mye

    edit: han kjører nå med en BP psu, det kaller jeg oppgradering.

    /jan
    Hadde min for en skikkelig overhaling hoa Audiomix jeg også. Han la utvendig bias justering på den også.
    Så solgte jeg den til sverige for å handle meg Audion blokker ;)
    Man selv om den ser "noe" uryddig ut, så spiller den veldig bra. Det gjorde ikke noe å bruke WE rør heller ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ikke uenig at de låter bra.

    Men lyd pr krone....kan sikkert diskuteres ;)

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Er Forte II et av de bedre alternativene til fleapower amps fra Klipsch?

    Her er det jo, i tillegg til følsomheten, ikke altfor mye membran-areal for ampen å holde styr på, da 15tommeren er passiv.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Er Forte II et av de bedre alternativene til fleapower amps fra Klipsch?

    Her er det jo, i tillegg til følsomheten, ikke altfor mye membran areal for ampen å holde styr på da 15tommeren er passiv.
    Fungerer iaf greit på lav effekt amper. Kvalitets amper vel å merke.

    Nå om dagen bruker kjerringa en gammel Marantz på 2x65w på de. Fungerer jaggu det også ;)

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Mye frem og tilbake med meg nå men har jo denne vincent pre som jeg bruker fremfor pre i cayinen...Har fått et tilbud om bytte mellom cayin og disse hybrid blokkene til vincent.Skal fortsatt kjøre på Forte II noen meninger om det?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Er det SP-T100 du snakker om? Isåfall har jeg hatt litt erfaring med dem. De har nok av krefter, men jeg synes de ble litt harde i lyden sammen med Vincent SA-T1 preampen. Nå skal det sies at dette var på noe helt annet enn Klipsch og med originale rør, men jeg vil tro at Klipsch ikke liker denne hardheten. Så er det spørmålet om annen matching også da - eneste måten å finne ut på er vel om du har mulighet til å prøve før du handler...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ludo skrev:
    Er det SP-T100 du snakker om? Isåfall har jeg hatt litt erfaring med dem. De har nok av krefter, men jeg synes de ble litt harde i lyden sammen med Vincent SA-T1 preampen. Nå skal det sies at dette var på noe helt annet enn Klipsch og med originale rør, men jeg vil tro at Klipsch ikke liker denne hardheten. Så er det spørmålet om annen matching også da - eneste måten å finne ut på er vel om du har mulighet til å prøve før du handler...
    Bruker jo Vincent som pre nå så da skal vel det meste av lydsignaturen komme fra den eller tar jeg feil nå?
    Takk for svar,skal høre om det er mulig med en evt prøveperiode...
    Takk til resten av dere her inne også.Tar ikke lange tiden før det renner inn gode råd og svar hehe
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Det gjekk ikkje lenge før eg ikkje klarte å holde fingrane av fatet. Då er RB-51 bytta ut med RB-61 :) Kjøpte dei brukt, men dei manglar vist masse innspelingstid. Jaja eg får smøre meg med tålmodighet igjen og gje dei skikkelig med pryl ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    U-96 skrev:
    Det gjekk ikkje lenge før eg ikkje klarte å holde fingrane av fatet. Då er RB-51 bytta ut med RB-61 :) Kjøpte dei brukt, men dei manglar vist masse innspelingstid. Jaja eg får smøre meg med tålmodighet igjen og gje dei skikkelig med pryl ;D
    Gratulerer :)

    /jan
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Takkar, blir artig å teste kor mykje meir trøkk det er i desse i forhold til RB-51.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Tror jeg må gå bort i fra horn :'( Etter som jeg har flyttet inn i ny leilighet, har jeg bare to stoler og et rundt bord i mellom stolene i stua, og tven peker mot selve bordet. Problemet er at jeg har ikke noe valg enn å ha høytalerne på hver sin side av tven.
    Problemet er at jeg sitter og bare hører nesten den ene høytaleren, om de peker rett fram og jeg hører på musikk.
    For at jeg skal høre begge høytalerne like godt, må jeg flytte den ene høytaleren, mot stolen på motsatt side som jeg sitter i, men da sliter den andre personen som er på besøk å få høre BEGGE høytalerne, så når jeg har besøk, må jeg flytte den tilbake igjen.

    MEGET frustrerende. :'( Ingen horn, ingen Klipsch....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn