Klipsch er morro, ingen her som er uenig i detLudo skrev:Det låter bare bra og kult hele tiden egentlig, både før og etter modding... Er hos brodern som er en svoren Vienna-mann. Han er helt med på at Klipsch er dødskult
Det skal du ikke se bort i frahel skrev:Er bare nysgjerrig på om modding kan gjøre Klipsch enda bedre.
Og velkommen skal du være, til de eksklusive gutta's klubbtrym skrev:Ville bare melde meg inn i denne ekslusive klubben
Nå finns det en haug med klipsch ht's også. Kombinasjonen av ht's og amper er jo nesten uendelig.trym skrev:Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
Hvilke Klipsch har du skaffa deg?trym skrev:Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
Tenker i hovedsak HT og forsterker. Ser Klipsch selv bruker forskjellige løsninger.
Hei , ser du er ute etter en kombo......trym skrev:Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
Nå var det vel det "ultimate Klipsch oppsettet" han lurte på.ssm skrev:Hei , ser du er ute etter en kombo......trym skrev:Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
ES
Ja det var det ultimate oppsette jeg var ute etter. Rf82 og copland kan umulig være det ultimate.JanR skrev:Nå var det vel det "ultimate Klipsch oppsettet" han lurte på.ssm skrev:Hei , ser du er ute etter en kombo......trym skrev:Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
ES
Det ultimate må vel være det som man har i stua til enhver tid, eller
/jan
De er ikke vanskligere å drive enn rf83 som jeg hadde før. Men virker som de har mer å gå på jo mer en mater på, og mye mindre forvrenging.Roberth skrev:Trym, hvordan er Palladium-høytalerne å drive kontra høytalerne i Reference-serien?
Spørs det , dersom man til en hver tid er dønn Ærlig mot seg selv.... ;DJanR skrev:Nå var det vel det "ultimate Klipsch oppsettet" han lurte på.ssm skrev:Hei , ser du er ute etter en kombo......trym skrev:Er vel å be om trøbbel, men hva er egentlig det ultimate Klipsch oppsettet?
ES
Det ultimate må vel være det som man har i stua til enhver tid, eller
/jan
Absoluttrørlig skrev:Forte II er nok noe å få med seg. ;D
Edit: skrivefeil
Må nok si meg enig der.H.R skrev:BHO sine khorn kommer langt opp på lista over de virkelig vellydene klipsch jeg har hørt
Takker for hyggelige kommentarer guttær.....setter stor pris på det.JanR skrev:Må nok si meg enig der.H.R skrev:BHO sine khorn kommer langt opp på lista over de virkelig vellydene klipsch jeg har hørt
/jan
Her er du inne på noe viktig, tålmodighet og ikke være redd for å prøve - feile.BHO skrev:Du har jo hørt de en rekke ganger Jan, ja til og med aller første gang det var lyd i de her i huset, og som du vet er det bare tålmodighet og div. forsøk og tilpassinger/forandringer som fører oss nærmere det vi ønsker.
Sånn har det vært og er fremdeles her. ;D
Drita gode er en underdrivelseBHO skrev:Fostex diskantene er forøvrig drita gode. 8)
Nopp, har derimot hørt rolfozzy's AA (300B) på Heresy III og det fungerer meget bra.eddie1 skrev:Hei noe som har hørt Ancient Audio silver mono 300b og hvordan de vil kunne låte på Forte II ?
Ikke bare ser sånn ut, tror jaggu det er tilfelle også.eddie1 skrev:Har sett noen bilder her inne der innmaten ser ut som om det er kastet inn i forsterkerne så er litt usikker men det er jo et "dyrt" merke.
rolfozzy sin låter også bra, nå. (samme ampen)FallenA skrev:Jeg hadde Ancien Audio Silver integra på Cornwall III. Det låt virkelig bra.
Hadde min for en skikkelig overhaling hoa Audiomix jeg også. Han la utvendig bias justering på den også.JanR skrev:rolfozzy sin låter også bra, nå. (samme ampen)FallenA skrev:Jeg hadde Ancien Audio Silver integra på Cornwall III. Det låt virkelig bra.
audiomix hadde en opprydding i den, det hjalp mye
edit: han kjører nå med en BP psu, det kaller jeg oppgradering.
/jan
Fungerer iaf greit på lav effekt amper. Kvalitets amper vel å merke.ØivindJ skrev:Er Forte II et av de bedre alternativene til fleapower amps fra Klipsch?
Her er det jo, i tillegg til følsomheten, ikke altfor mye membran areal for ampen å holde styr på da 15tommeren er passiv.
Bruker jo Vincent som pre nå så da skal vel det meste av lydsignaturen komme fra den eller tar jeg feil nå?Ludo skrev:Er det SP-T100 du snakker om? Isåfall har jeg hatt litt erfaring med dem. De har nok av krefter, men jeg synes de ble litt harde i lyden sammen med Vincent SA-T1 preampen. Nå skal det sies at dette var på noe helt annet enn Klipsch og med originale rør, men jeg vil tro at Klipsch ikke liker denne hardheten. Så er det spørmålet om annen matching også da - eneste måten å finne ut på er vel om du har mulighet til å prøve før du handler...
GratulererU-96 skrev:Det gjekk ikkje lenge før eg ikkje klarte å holde fingrane av fatet. Då er RB-51 bytta ut med RB-61 Kjøpte dei brukt, men dei manglar vist masse innspelingstid. Jaja eg får smøre meg med tålmodighet igjen og gje dei skikkelig med pryl ;D