Grats, artige småtasser det derOve W skrev:Nå er RB 3 hentet,med org embalasje og ikke en ripe etter 7 år,spilt 50 timer ser helt nye ut ;D
O
/jan
Grats, artige småtasser det derOve W skrev:Nå er RB 3 hentet,med org embalasje og ikke en ripe etter 7 år,spilt 50 timer ser helt nye ut ;D
O
Er nok lik alle andre i serien vil jeg tro, 300-400-500 timer ?Ove W skrev:Takk Jan.
De låter jo utrolig bra til og være så små ;D
Er det 100 timer som gjelder på de?
O
Er kanskje ikke så langt unna RB-75 i spillestilen vil jeg tro.JanR skrev:Er nok lik alle andre i serien vil jeg tro, 300-400-500 timer ?Ove W skrev:Takk Jan.
De låter jo utrolig bra til og være så små ;D
Er det 100 timer som gjelder på de?
O
Bare synsing fra min side da jeg aldri har hatt RB xx i hus.
Men låter det bra så lider du vel ingen nød, innspilt eller ikke
/jan
MorroOve W skrev:Jeg kan fint leve med disse,kjøpte et par snasene stativer på OHC i dag og fikk satt de opp.
De låter veldig bra nå,så da kan det jo bare bli bedre ;D
O
Julegave maoOve W skrev:Om ca 1-2 mnd
O
I følge enkelte er RB-3 en av de aller beste stativhøyttalere klipsch har laget. Den og RB-5mkII.Ove W skrev:Jeg kan fint leve med disse,kjøpte et par snasene stativer på OHC i dag og fikk satt de opp.
De låter veldig bra nå,så da kan det jo bare bli bedre ;D
O
Vi får se da,er det vært 30 000,- ? synes RB-3 låter så sykt bra. Hadde nesten venntet at det skulle bli dårligere lyd enn det ble,scorpio kostet jo tross alt 45 000,- men men,da har jeg prøvd det ogsåJanR skrev:Julegave maoOve W skrev:Om ca 1-2 mnd
O
Da får vi stole på at du har vært snill gutt i år.
/jan
Personlig hadde jeg ikke nølt med å bruke mere penger på klipsch enn AP, meg om det.Ove W skrev:Vi får se da,er det vært 30 000,- ? synes RB-3 låter så sykt bra. Hadde nesten venntet at det skulle bli dårligere lyd enn det ble,scorpio kostet jo tross alt 45 000,- men men,da har jeg prøvd det ogsåJanR skrev:Julegave maoOve W skrev:Om ca 1-2 mnd
O
Da får vi stole på at du har vært snill gutt i år.
/jan
O
Du er neppe den første som lar seg overraske over Klipsch, i forhold til andre merker med tanke på at de koster mange ganger prisen til Klipsch.Ove W skrev:Hadde nesten venntet at det skulle bli dårligere lyd enn det ble,scorpio kostet jo tross alt 45 000,- men men,da har jeg prøvd det også
O
Nå er det vel ikke den første klipschen Mr O har i husJanOlav skrev:Du er neppe den første som lar seg overraske over Klipsch, i forhold til andre merker med tanke på at de koster mange ganger prisen til Klipsch.Ove W skrev:Hadde nesten venntet at det skulle bli dårligere lyd enn det ble,scorpio kostet jo tross alt 45 000,- men men,da har jeg prøvd det også
O
Moro å være Klipsched! 8)
Nemlig!!JanR skrev:
JanOlav skrev:JanR skrev:Ove W skrev:Nei det er 7 paret ;D
O
/jan
[/quote
Det jeg mener er om jeg ikke kan bare leve med RB-3
O]
Nemlig!!
Ja det er jo sant ! 8)JanR skrev:Det kunne du sikkert, en tid
Men så begynner det å klø igjen.
Altså, man bør jo ha minst 2 anlegg i huset med klipsch ht's spør du meg.
/jan
Eller slik enkelte gjør: Satse på et par kvalitetsKlipsch. Og være fornøyd med det.JanR skrev:2 er ett minimum ;D
Kanskje ikke skrike for høyt siden vi har kun 2 anlegg med klipsch i heimen.
Kommer nok flere etterhvert. Må vel ha noe bedre tv lyd nede på sikt 8)
/jan
rolfozzy skrev:Eller slik enkelte gjør: Satse på et par kvalitetsKlipsch. Og være fornøyd med det.JanR skrev:2 er ett minimum ;D
/jan
Jeg sier ikke mer.
JanR skrev:rolfozzy skrev:Eller slik enkelte gjør: Satse på et par kvalitetsKlipsch. Og være fornøyd med det.JanR skrev:2 er ett minimum ;D
/jan
Jeg sier ikke mer.
/jan
Jeg har RB-10 på tv`n ;DJanR skrev:2 er ett minimum ;D
/jan
RB-10 er skremmende god! 8)Ove W skrev:Jeg har RB-10 på tv`n ;DJanR skrev:2 er ett minimum ;D
/jan
O
Ja de er utrolig bra,skulle ikke tro det kom så mye lyd ut av de nusslige små kassene ???JanOlav skrev:RB-10 er skremmende god! 8)Ove W skrev:Jeg har RB-10 på tv`n ;DJanR skrev:2 er ett minimum ;D
/jan
O
Bare så synd jeg ikke får brukt mine mer, hmmmm? :-\
:BHO skrev:RB-3 er gode. 8)Ove W skrev:Nå er RB 3 hentet,med org embalasje og ikke en ripe etter 7 år,spilt 50 timer ser helt nye ut ;D
O
Grattis.
Kan hende du vil savne litt bass med Heresy, men du burde absolutt ha fått lånt deg et par om mulig.U-96 skrev:Ok, då har eg bestemt meg for å skaffe meg noko i Heritage-serien igjen. Koste kva det vil om det er brukt eller nytt. Brukar no KG 2,3 og synest lyden er brukbar men savnar Cornwall III noko heilt jævlig (det gjer madammen óg faktisk). Er litt gira på å prøve Heresy III óg, men er litt usikker på dei. Eg hadde nokon Heresy I på eit kort besøk tidligare men det låt ikkje bra i det heile tatt, sikkert mest pga. elektronikken og eit dårleg lytterom. Har fått meg ny leilighet og her er lydforholda/akustikken 10 ganger berdre heldigvis + at elektronikken eg har no er meir Klipsch-venleg Såg nokon Chorus II til salgs/byttes på børsen men det virka som selgar var mest interessert i å gjere ein byttehandel...
Nokon som har ei formeining om kva eg burde gå for? Rommet dei skal stå i er på ca. 26 m2 (open kjøkkenløysning). Noko i Heritage-serien blir det uansett, det er heilt klinkande klart.
U-96
Ligger et par flotte Belle på børsen om de ikke er solgt da.U-96 skrev:Ok, då har eg bestemt meg for å skaffe meg noko i Heritage-serien igjen. Koste kva det vil om det er brukt eller nytt. Brukar no KG 2,3 og synest lyden er brukbar men savnar Cornwall III noko heilt jævlig (det gjer madammen óg faktisk). Er litt gira på å prøve Heresy III óg, men er litt usikker på dei. Eg hadde nokon Heresy I på eit kort besøk tidligare men det låt ikkje bra i det heile tatt, sikkert mest pga. elektronikken og eit dårleg lytterom. Har fått meg ny leilighet og her er lydforholda/akustikken 10 ganger berdre heldigvis + at elektronikken eg har no er meir Klipsch-venleg Såg nokon Chorus II til salgs/byttes på børsen men det virka som selgar var mest interessert i å gjere ein byttehandel...
Nokon som har ei formeining om kva eg burde gå for? Rommet dei skal stå i er på ca. 26 m2 (open kjøkkenløysning). Noko i Heritage-serien blir det uansett, det er heilt klinkande klart.
U-96
Trur selgar var ute etter høgtalara som var vel so bra som Chorusene, men som tok litt mindre plass. Eit reint salg virka ikkje interessant. Nokon som har peil på kor mykje Chorus II kosta nytt?JanOlav skrev:Kan hende du vil savne litt bass med Heresy, men du burde absolutt ha fått lånt deg et par om mulig.
Chorus II er vel en oppgradering kontra KG 2,3 ? I såfall så bør du høre med selger.
Eg har sett på dei, det hadde vert artig å prøvd dei men dimensjonen på kabinetta blir i største laget hos meg. Cornwall er på grensa til overkill her inne, men det er verdt det Heresy ville ha passa perfekt størrelsemessig.JanOlav skrev:Ligger et par flotte Belle på børsen om de ikke er solgt da.
Det er sikkert muligheter for å få lytter til et par slikeU-96 skrev:Heresy ville ha passa perfekt størrelsemessig.
Har du eit forslag til kor eg kunne få gjort det i Oslo?ØivindJ skrev:Det er sikkert muligheter for å få lytter til et par slikeU-96 skrev:Heresy ville ha passa perfekt størrelsemessig.
Kast ut noen møbler og problemet er løst og du kan få belle innU-96 skrev:Trur selgar var ute etter høgtalara som var vel so bra som Chorusene, men som tok litt mindre plass. Eit reint salg virka ikkje interessant. Nokon som har peil på kor mykje Chorus II kosta nytt?JanOlav skrev:Kan hende du vil savne litt bass med Heresy, men du burde absolutt ha fått lånt deg et par om mulig.
Chorus II er vel en oppgradering kontra KG 2,3 ? I såfall så bør du høre med selger.
Eg har sett på dei, det hadde vert artig å prøvd dei men dimensjonen på kabinetta blir i største laget hos meg. Cornwall er på grensa til overkill her inne, men det er verdt det Heresy ville ha passa perfekt størrelsemessig.JanOlav skrev:Ligger et par flotte Belle på børsen om de ikke er solgt da.
U got PMU-96 skrev:Har du eit forslag til kor eg kunne få gjort det i Oslo?