Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Freddz91 skrev:
    Hei.
    Mitt oppsett består av RF-82 som drives av en Yamaha Receiver med Panasonic Blu-ray spiller som avspiller.
    Lommeboka har fått noen ekstra lapper og vil nå oppgradere litt :p
    SÅ jeg lurte på Hvilke forsterkere dere ville annbefalt til mine klipsch :)
    Er bare lærling enda så ikke så høy pris, men rundt 10 tusen. kan godt være under også =)
    testet audiochamber el-34 som burde også ha noe for seg. En butikk på Hamar fører slikt og ligger også under budsjett.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    Freddz91 skrev:
    Hei.
    Mitt oppsett består av RF-82 som drives av en Yamaha Receiver med Panasonic Blu-ray spiller som avspiller.
    Lommeboka har fått noen ekstra lapper og vil nå oppgradere litt :p
    SÅ jeg lurte på Hvilke forsterkere dere ville annbefalt til mine klipsch :)
    Er bare lærling enda så ikke så høy pris, men rundt 10 tusen. kan godt være under også =)
    testet audiochamber el-34 som burde også ha noe for seg. En butikk på Hamar fører slikt og ligger også under budsjett.
    Det er sikkert et godt alternativ. Det finnes også mange andre gode forsterkere under 10k med rør, og det finnes en egen tråd for det under Hifi Generelt. Anbefaler absolutt rør til Klipsch, men det mener vel de fleste andre også. EL-84 låter fantastisk med mindre Klipsch, så hvorfor ikke de litt større. EL-84 er et litt oversett rør, føler jeg. Billig, robust og musikalsk som bare det.
     

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    JanR: Takk for det! :)

    Jer er nok meget fornøyd, ja! Live musikk på cd og dvd har aldri vært SÅÅ live før!! Og så syns jeg den nostalgiske følelsen av å eie disse er helt herlig! 8)
    Kanskje jeg må ordne meg en vinyl-spiller? Har jo horn og rør så....... ;)

    Jokris: Takk for det! De er store,ja ;D ;D ;D ;)


    Mvh Kjell
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    Har nå Jan Phillips 5751 nos rør i min Vincent preamp som står koblet til La Scala.En kamerat av meg har noen Tung-Sol 12AX7 Goldpin liggende.
    Noen som vet hvordan lydsignaturen er på disse rørene? ::)
    er det russisk produserte tung sol?
    Ja de er russisk produserte
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Anbefaler absolutt rør til Klipsch, men det mener vel de fleste andre også. EL-84 låter fantastisk med mindre Klipsch, så hvorfor ikke de litt større. EL-84 er et litt oversett rør, føler jeg. Billig, robust og musikalsk som bare det.
    Kan ikke bli mere enig :)
    Mitt nr.2 favo rør er helt klart EL-84. Ville valgt en EL-84 basert amp foran kt88/6550/el-34 rør, meg om det.

    /jan
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    K.V.S skrev:
    JanR: Takk for det! :)

    Jer er nok meget fornøyd, ja! Live musikk på cd og dvd har aldri vært SÅÅ live før!! Og så syns jeg den nostalgiske følelsen av å eie disse er helt herlig! 8)
    Kanskje jeg må ordne meg en vinyl-spiller? Har jo horn og rør så....... ;)

    Jokris: Takk for det! De er store,ja ;D ;D ;D ;)


    Mvh Kjell
    Gratulerer med flotte høytalere :)
    Er ikke så digre, bare litt retro design :D, kommer flott lyd ut av de :)

    Mvh
    Geir
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    baluba skrev:
    Anbefaler absolutt rør til Klipsch, men det mener vel de fleste andre også. EL-84 låter fantastisk med mindre Klipsch, så hvorfor ikke de litt større. EL-84 er et litt oversett rør, føler jeg. Billig, robust og musikalsk som bare det.
    Kan ikke bli mere enig :)
    Mitt nr.2 favo rør er helt klart EL-84. Ville valgt en EL-84 basert amp foran kt88/6550/el-34 rør, meg om det.

    /jan
    Det er meningen at til slutt skal mine Klipsch-er spille på min MingDa med EL-84. Men foreløpig blir det som hovedhøyttalere med Xindak MT-3. Er det fortsatt ingen som har noen mening om RB-51 er spesielt kresen på underlag/stativkvalitet?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    Har nå Jan Phillips 5751 nos rør i min Vincent preamp som står koblet til La Scala.En kamerat av meg har noen Tung-Sol 12AX7 Goldpin liggende.
    Noen som vet hvordan lydsignaturen er på disse rørene? ::)
    er det russisk produserte tung sol?
    Ja de er russisk produserte
    oki, da aner jeg ikke så mye om lyden , snakket med motron idag og han anbefallte å ikke gå for de russisk produserte tung-sol rørene da de ikke russisk skulle være bedre
    fikk litt hakseslipp idag da jeg fikk pris på de rørene jeg har lyst til å teste, mullard 12au7 til ca 1600 kr stk :(
     

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    Gratulerer med flotte høytalere :)
    Er ikke så digre, bare litt retro design :D, kommer flott lyd ut av de :)

    Mvh
    Geir
    [/quote]



    Takk for det, Geir! :)


    Mvh Kjell
     

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    JanR skrev:
    baluba skrev:
    Anbefaler absolutt rør til Klipsch, men det mener vel de fleste andre også. EL-84 låter fantastisk med mindre Klipsch, så hvorfor ikke de litt større. EL-84 er et litt oversett rør, føler jeg. Billig, robust og musikalsk som bare det.
    Kan ikke bli mere enig :)
    Mitt nr.2 favo rør er helt klart EL-84. Ville valgt en EL-84 basert amp foran kt88/6550/el-34 rør, meg om det.

    /jan


    Ble veldig interessert i dette el-84 røret; hvordan låter (grovt sett) f.eks Nightingale Armonia (8 stk. el-84/20w kl. A) mot McIntosh Mc275 med sine 4 kt88 og kl. AB watt?

    Eller: el-84 vs. kt 88? ;)

    Jeg har kun brukt kt 88.....


    Mvh Kjell
     

    Micx

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2010
    Innlegg
    57
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Trenger tips for Klipsch P-17 og høyttalerkabler. Noen gode forslag?

    Biwire kontra singelwire?

    Mvh
    Michael
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    Har nå Jan Phillips 5751 nos rør i min Vincent preamp som står koblet til La Scala.En kamerat av meg har noen Tung-Sol 12AX7 Goldpin liggende.
    Noen som vet hvordan lydsignaturen er på disse rørene? ::)
    er det russisk produserte tung sol?
    Ja de er russisk produserte
    oki, da aner jeg ikke så mye om lyden , snakket med motron idag og han anbefallte å ikke gå for de russisk produserte tung-sol rørene da de ikke russisk skulle være bedre
    fikk litt hakseslipp idag da jeg fikk pris på de rørene jeg har lyst til å teste, mullard 12au7 til ca 1600 kr stk :(
    Billigere å kjøpe mine! ;) ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    Har nå Jan Phillips 5751 nos rør i min Vincent preamp som står koblet til La Scala.En kamerat av meg har noen Tung-Sol 12AX7 Goldpin liggende.
    Noen som vet hvordan lydsignaturen er på disse rørene? ::)
    er det russisk produserte tung sol?
    Ja de er russisk produserte
    oki, da aner jeg ikke så mye om lyden , snakket med motron idag og han anbefallte å ikke gå for de russisk produserte tung-sol rørene da de ikke russisk skulle være bedre
    fikk litt hakseslipp idag da jeg fikk pris på de rørene jeg har lyst til å teste, mullard 12au7 til ca 1600 kr stk :(
    Billigere å kjøpe mine! ;) ;D

    dine cv491?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    Har nå Jan Phillips 5751 nos rør i min Vincent preamp som står koblet til La Scala.En kamerat av meg har noen Tung-Sol 12AX7 Goldpin liggende.
    Noen som vet hvordan lydsignaturen er på disse rørene? ::)
    er det russisk produserte tung sol?
    Ja de er russisk produserte
    oki, da aner jeg ikke så mye om lyden , snakket med motron idag og han anbefallte å ikke gå for de russisk produserte tung-sol rørene da de ikke russisk skulle være bedre
    fikk litt hakseslipp idag da jeg fikk pris på de rørene jeg har lyst til å teste, mullard 12au7 til ca 1600 kr stk :(
    Billigere å kjøpe mine! ;) ;D

    dine cv491?
    Nei, mine CV 4003. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    gi meg tibud jeg ikke kan si nei til da :)er de fra motron? hvilken årsmodell er det?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hva må du gi for de da?
    Koster det ikke allverden, kan det jo være kjekt å teste, men er nok ett stykke unna T500.
    De veier jo litt under 1/5 del av T500 og kan jeg se ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Hva må du gi for de da?
    Koster det ikke allverden, kan det jo være kjekt å teste, men er nok ett stykke unna T500.
    De veier jo litt under 1/5 del av T500 og kan jeg se ;D
    De var ikke så billig på topclassaudio, 556$ pair. "brukt"
    168$ på madisound for 1 stk. Så ja, mye billigere enn T500 (810$ stk)

    /jan
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    baluba skrev:
    JanR skrev:
    baluba skrev:
    Anbefaler absolutt rør til Klipsch, men det mener vel de fleste andre også. EL-84 låter fantastisk med mindre Klipsch, så hvorfor ikke de litt større. EL-84 er et litt oversett rør, føler jeg. Billig, robust og musikalsk som bare det.
    Kan ikke bli mere enig :)
    Mitt nr.2 favo rør er helt klart EL-84. Ville valgt en EL-84 basert amp foran kt88/6550/el-34 rør, meg om det.

    /jan
    Det er meningen at til slutt skal mine Klipsch-er spille på min MingDa med EL-84. Men foreløpig blir det som hovedhøyttalere med Xindak MT-3. Er det fortsatt ingen som har noen mening om RB-51 er spesielt kresen på underlag/stativkvalitet?
    Baluba

    Rb-51 er lite kresen på stativ/underlag.
    Jeg har både Rb-51 og Rb-61

    Lasse :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Om jeg ikke får innvilget permanent medlemsskap, så kan jeg kanskje få innvilget et prøvemedlemsskap? Har nettopp dradd i hus et par med disse:



    Palladium by Klipsch P37F. Spennende høyttalere indeed.... ;D
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Har du de i hus burde du jaggu få permanent opphold her :)

    De blir ? I så fall gratulerer så mye.

    /jan
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lasse5214 skrev:
    baluba skrev:
    JanR skrev:
    baluba skrev:
    Anbefaler absolutt rør til Klipsch, men det mener vel de fleste andre også. EL-84 låter fantastisk med mindre Klipsch, så hvorfor ikke de litt større. EL-84 er et litt oversett rør, føler jeg. Billig, robust og musikalsk som bare det.
    Kan ikke bli mere enig :)
    Mitt nr.2 favo rør er helt klart EL-84. Ville valgt en EL-84 basert amp foran kt88/6550/el-34 rør, meg om det.

    /jan
    Det er meningen at til slutt skal mine Klipsch-er spille på min MingDa med EL-84. Men foreløpig blir det som hovedhøyttalere med Xindak MT-3. Er det fortsatt ingen som har noen mening om RB-51 er spesielt kresen på underlag/stativkvalitet?
    Baluba

    Rb-51 er lite kresen på stativ/underlag.
    Jeg har både Rb-51 og Rb-61

    Lasse :)
    Hei Lasse.

    Takk for at du tok deg tid til å svare på dette, de andre slappfiskene bare overså spørsmålet. Forbanna rørehoder, måtte dere bli dømt til et evig liv med helt vanlige apekister... ;)

    Dette er jo gode nyheter, for nå kan jeg heller bruke pengene på plater, eventuelt legge mer penger i de fremtidige hovedhøyttalerne. Dessverre hadde han jeg skulle gjøre handelen med ikke råd denne måneden (han har vært i streik, og det kostet). Men jeg er så spent at jeg vurderer å tilby ham å gjøre byttehandelen nå, så kan han betale meg neste mnd. Jeg begynner å få kraftig lyst til å bli mer enn bare et støttemedlem i Klipsch venner.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Anfield skrev:
    Om jeg ikke får innvilget permanent medlemsskap, så kan jeg kanskje få innvilget et prøvemedlemsskap? Har nettopp dradd i hus et par med disse:



    Palladium by Klipsch P37F. Spennende høyttalere indeed.... ;D

    GRATULERER!!!!! :D

    Etter du har fått herjet litt skikkelig med de der kommer de til å bli stående lenge! ;)

    Mvh
    Andreas
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Noen her som kunne tenkt seg å bytte mine Chorus II ht med feks rf-83 Eller annen moro innen klipsch? Trenger smalere høyttalere ellers skulle jeg gladelig beholdt disse...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:
    Noen her som kunne tenkt seg å bytte mine Chorus II ht med feks rf-83 Eller annen moro innen klipsch? Trenger smalere høyttalere ellers skulle jeg gladelig beholdt disse...
    Ajajaj, her bør folk kjenne sin besøkstid. Chorus II er noen knall-gode-høytalere, og de ser man ikke ofte på børser eller andre steder for den saks skyld. Skal jeg være ærlig tror jeg ikke det er så ille mange par i norge av de der.

    Bytte i noen Dali 104 ??? ::)

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Snek meg inn på Hifi-klubben for å høre hvordan B&W-805`s "magiske" mellomtone hørtesut etter endel Klipsch tilvenning.

    Kan ikke si at jeg hørte noe jeg savner hjemme.

    Edit: skal sies at de ikke var koblet til den dyreste elektronikken. Godt mulig at de kan bedre :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    ØivindJ skrev:
    Snek meg inn på Hifi-klubben for å høre hvordan B&W-805`s "magiske" mellomtone hørtesut etter endel Klipsch tilvenning.

    Kan ikke si at jeg hørte noe jeg savner hjemme.

    Edit: skal sies at de ikke var koblet til den dyreste elektronikken. Godt mulig at de kan bedre :)
    Nå er vel ikke 805 den aller beste å høre etter B&W sin magiske mellomtone på, vel og merke om du da mener deres kantløse FST-element. 805 har jo ordinært gummioppheng. 804 burde kanskje være et bedre alternativ der?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    cardas skrev:
    Anfield skrev:
    Om jeg ikke får innvilget permanent medlemsskap, så kan jeg kanskje få innvilget et prøvemedlemsskap? Har nettopp dradd i hus et par med disse:



    Palladium by Klipsch P37F. Spennende høyttalere indeed.... ;D

    GRATULERER!!!!! :D

    Etter du har fått herjet litt skikkelig med de der kommer de til å bli stående lenge! ;)

    Mvh
    Andreas
    Spennende blir det uansett. Ikke mye tvil om at de trenger å mykes opp litt, men hører mye bra her allerede. Tar allikevel ikke av før jeg får testet dem ut grundigere....
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.572
    Antall liker
    54.505
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Disse skal jeg hente i kveld,til RF 7 mkII kommer.
    Skal bli godt og få klipsch i hus igjen ;D
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Anfield skrev:
    cardas skrev:
    Anfield skrev:
    Om jeg ikke får innvilget permanent medlemsskap, så kan jeg kanskje få innvilget et prøvemedlemsskap? Har nettopp dradd i hus et par med disse:



    Palladium by Klipsch P37F. Spennende høyttalere indeed.... ;D

    GRATULERER!!!!! :D

    Etter du har fått herjet litt skikkelig med de der kommer de til å bli stående lenge! ;)

    Mvh
    Andreas
    Spennende blir det uansett. Ikke mye tvil om at de trenger å mykes opp litt, men hører mye bra her allerede. Tar allikevel ikke av før jeg får testet dem ut grundigere....
    du er sikkert klar over at disse krever lang tid før de mykner og at mange har kvittet seg med de for tidlig?
    kondolerer med helgens fotball resultat forresten,men det var vel som fortjent?
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.572
    Antall liker
    54.505
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Nå er RB 3 hentet,med org embalasje og ikke en ripe etter 7 år,spilt 50 timer ser helt nye ut ;D

    O
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ove W skrev:
    Nå er RB 3 hentet,med org embalasje og ikke en ripe etter 7 år,spilt 50 timer ser helt nye ut ;D

    O
    RB-3 er gode. 8)
    Grattis.
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Av ren nysgjerrighet: Hvordan er Rb3 i forhold til rb61/81?

    :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ove W skrev:
    Nå er RB 3 hentet,med org embalasje og ikke en ripe etter 7 år,spilt 50 timer ser helt nye ut ;D

    O
    Gratulerer så masse med RB-3, er sikkert en morsom Klipsch kan jeg tenke meg. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn