Hadde det vert opp til meg hadde leiligheten kun bestått av høgtalara, forsterkar og ein stolH.R skrev:Kast ut noen møbler og problemet er løst og du kan få belle inn
Hadde det vert opp til meg hadde leiligheten kun bestått av høgtalara, forsterkar og ein stolH.R skrev:Kast ut noen møbler og problemet er løst og du kan få belle inn
Vis a hvem som er sjefen!. Anbefaler en to-seter samt et lite bord å sette glasset/flaska på, samt litt plass til popcornskålen, så kan dere kose dere sammen å lese en del tråder her på forumet mens dere gapskratter, spiser popcorn, trimmer rockefoten og drikker. Det er pokker meg bedre en et kinderegg jo ;DU-96 skrev:Hadde det vert opp til meg hadde leiligheten kun bestått av høgtalara, forsterkar og ein stolH.R skrev:Kast ut noen møbler og problemet er løst og du kan få belle inn
;D ;DH.R skrev:Vis a hvem som er sjefen!. Anbefaler en to-seter samt et lite bord å sette glasset/flaska på, samt litt plass til popcornskålen, så kan dere kose dere sammen å lese en del tråder her på forumet mens dere gapskratter, spiser popcorn, trimmer rockefoten og drikker. Det er pokker meg bedre en et kinderegg jo ;DU-96 skrev:Hadde det vert opp til meg hadde leiligheten kun bestått av høgtalara, forsterkar og ein stolH.R skrev:Kast ut noen møbler og problemet er løst og du kan få belle inn
Belle er vel bare litt bredere enn Cornwall.......null problem, løp å kjøp. ;DU-96 skrev:Eg har sett på dei, det hadde vert artig å prøvd dei men dimensjonen på kabinetta blir i største laget hos meg. Cornwall er på grensa til overkill her inne, men det er verdt det Heresy ville ha passa perfekt størrelsemessig.
CW III: DIMENSIONS 35.75" H (90.81cm) x 25.31" W (64.29cm) x 15.5" D (39.37cm)BHO skrev:Belle er vel bare litt bredere enn Cornwall.......null problem, løp å kjøp. ;DU-96 skrev:Eg har sett på dei, det hadde vert artig å prøvd dei men dimensjonen på kabinetta blir i største laget hos meg. Cornwall er på grensa til overkill her inne, men det er verdt det Heresy ville ha passa perfekt størrelsemessig.
Enda godt du tok til vettetHaugenial skrev:Beklager U-96. Greier foreløpig ikke skille meg av med Chorusene. Har sendt deg pm. Har og trekt annonsen tilbake... -holdt på å gjøre noe dumt der gitt!
Se der ja! Mange AN boksar har han også.U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
Ja, fått vært innom og hørt på H III ?U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
Nei har ikkje det endå. Demo i løpet av eit par dagar håpar eg.JanR skrev:Ja, fått vært innom og hørt på H III ?U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
/jan
Ahh, bare jeg som er utålmodig maoU-96 skrev:Nei har ikkje det endå. Demo i løpet av eit par dagar håpar eg.JanR skrev:Ja, fått vært innom og hørt på H III ?U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
/jan
U-96 skrev:Det har vert ein del snakk om demping av horn i tråden og eg har no prøvd dette sjølv på mine KG 3,2. Eg har brukt heftmasse kjøpt på Clas Ohlson til formålet. Enkelt å påføre, max 5-10 minutters jobb. Det virkar som lyden er blitt litt roligare og meir behageleg etter inngrepet
Har slengt med nokon bilder av prosessen:
Om poenget er å bli kvitt plastikklyd i hornet kan eg bekrefte at det no høres meir massivt og dødt ut når ein knakker på det. Det er berre å prøve folkens, det koster ingenting 30 kr per pakke og kan fjernes på minutter om positivt resultat uteblir.hel skrev:Dette må da funke vel så bra som gummiasfalt?
Hva sier Cardas&co til det
U-96 skrev:Det har vert ein del snakk om demping av horn i tråden og eg har no prøvd dette sjølv på mine KG 3,2. Eg har brukt heftmasse kjøpt på Clas Ohlson til formålet. Enkelt å påføre, max 5-10 minutters jobb. Det virkar som lyden er blitt litt roligare og meir behageleg etter inngrepet
Har slengt med nokon bilder av prosessen:
Ligger et par Forte på børsen, løp og kjøp.U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
Var det ikke de jeg tipset om som lå på finn.no for drøye 3000 i våres? Var vel mye mer løp og kjøp da ;-)JanOlav skrev:Ligger et par Forte på børsen, løp og kjøp.U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
Ja, det er mulig, men hjelper lite nå, og prisen nå er vel ikke avskrekkende heller.hel skrev:Var det ikke de jeg tipset om som lå på finn.no for drøye 3000 i våres? Var vel mye mer løp og kjøp da ;-)JanOlav skrev:Ligger et par Forte på børsen, løp og kjøp.U-96 skrev:Då har ØivindJ på sentralen vert so hyggelig å tilbydd meg ein demolytt på Heresy III. Det blir spennande
Sant det, ingen lager så gode stativhøyttalere som det Klipsch gjør! 8)Ove W skrev:Etter 40-50 timer med musikk etter jeg fikk RB 3 i hus er jeg blitt veldig glad i de små kassene ;D
De spiller bedre enn de store RFène jeg har hatt i rommet,og bedre bass enn La Scala.(ikke mellom bass)
Lurer på om jeg skal droppe RF 7 MKII og vente på en ny RB7 om det kommer,eller prøve og finne et par brukte RB7.Liker de stativ modellene bedre enn gulv modellene. RB 3 selger jeg ikke men bruker de i stua.
O
Storebror til RB-3 heter i samme serie RB-5 som også finnes i mkII versjon......det er den du må prøve å få tak i.Ove W skrev:Etter 40-50 timer med musikk etter jeg fikk RB 3 i hus er jeg blitt veldig glad i de små kassene ;D
De spiller bedre enn de store RFène jeg har hatt i rommet,og bedre bass enn La Scala.(ikke mellom bass)
Lurer på om jeg skal droppe RF 7 MKII og vente på en ny RB7 om det kommer,eller prøve og finne et par brukte RB7.Liker de stativ modellene bedre enn gulv modellene. RB 3 selger jeg ikke men bruker de i stua.
O
Jeg får snoke litt ,jeg mente jo RB 75! er ikke de bra også eller er RB 5mkII bedre?BHO skrev:Storebror til RB-3 heter i samme serie RB-5 som også finnes i mkII versjon......det er den du må prøve å få tak i.Ove W skrev:Etter 40-50 timer med musikk etter jeg fikk RB 3 i hus er jeg blitt veldig glad i de små kassene ;D
O
Sjelden vare på bruktbørsene. Sikkert helt tilfeldig. 8)
Etterdenne tråden, la jeg bare to rektangulære flak bitumen på hver av mellomtonehorna. Begge disse bitumen platene dekker litt av oversiden på hornet og litt av hver sin sidevegg.hel skrev:Dette må da funke vel så bra som gummiasfalt?
Jeg får titte etter de da!rolfozzy skrev:Har ikke hørt RB5, men den skal være jævli god hvis den er bedre enn RB75.
Jeg har mine tvil om Klipsch har lagd noe bedre enn RB75 i RB serien. Eller?
http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-5-specifications/Ove W skrev:Jeg får titte etter de da!rolfozzy skrev:Har ikke hørt RB5, men den skal være jævli god hvis den er bedre enn RB75.
O
;DJanR skrev:http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-5-specifications/Ove W skrev:Jeg får titte etter de da!rolfozzy skrev:Har ikke hørt RB5, men den skal være jævli god hvis den er bedre enn RB75.
O
http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-75-specifications/
http://community.klipsch.com/forums/p/18811/150395.aspx
/jan
Ove W skrev:;DJanR skrev:http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-5-specifications/Ove W skrev:Jeg får titte etter de da!rolfozzy skrev:Har ikke hørt RB5, men den skal være jævli god hvis den er bedre enn RB75.
O
http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-75-specifications/
http://community.klipsch.com/forums/p/18811/150395.aspx
/jan
O
Ble vel enige om at det(300B/H3) låter pent og oppløst, men ikke rocker ubegrenset.JanR skrev:Ahh, bare jeg som er utålmodig maoU-96 skrev:Nei har ikkje det endå. Demo i løpet av eit par dagar håpar eg.JanR skrev:Ja, fått vært innom og hørt på H III ?
Hør hørØivindJ skrev:..og pga dette ble jeg enda mer gira på sære avlastnings metoder av bassen , som hverken målefolket eller rørnissene forstår seg på ;DJanR skrev:Ahh, bare jeg som er utålmodig maoU-96 skrev:Nei har ikkje det endå. Demo i løpet av eit par dagar håpar eg.
/jan
Enig med Øivind her, meget fin lyd og oppløst men det mangler ein god del bass synest eg. Har tilbydd meg å komme tilbake på besøk med KG 3,2, dei spelar rikeleg med bass her heime i alle fall. Dei manglar nok garantert mykje av finessen til Heresy III, men ein for vel kansje danna seg eit bilde av korleis bass fungerar i leiligheten. Tar med ein Gallo sub i tillegg so han får prøvd litt av kvart, hehe. Det var i alle fall artig å være på besøk og få høyre på reint AN-utstyr og dele erfaringar.ØivindJ skrev:Ble vel enige om det(300B/H3) låter pent og oppløst, men ikke rocker ubegrenset.JanR skrev:Ahh, bare jeg som er utålmodig maoU-96 skrev:Nei har ikkje det endå. Demo i løpet av eit par dagar håpar eg.JanR skrev:Ja, fått vært innom og hørt på H III ?
Låter kanskje litt lyst pga litt lite bass. Usikker på om det ville gjort det om dypbassen var der som nevnt tidligere.
..og pga dette ble jeg enda mer gira på sære avlastnings metoder av bassen , som hverken målefolket eller rørnissene forstår seg på ;D
U-96 får fylle på med inntrykk.
Er vel UNC der, men husker ikke størrelsen.......du får måle.Ludo skrev:Noen som vet hvilke størrelse man må ha på Super Spikes for at disse skal passe inn i føttene på RF-5?
Noen avlastning av bassen på RB-75 ?hel skrev:Jeg har både rør og subwoofer jeg :