Dersom man MÅ ha slike remedier med RF serien hadde de fått reisepass umiddelbart. Polstrede vegger hører kun hjemme på asyl for de aller værste, og er man ikke gal så vil jeg tro man blir det ganske så fort.Loevhagen skrev:Sideveggene SKAL og MÅ behandles selv med Klipsch-"horn"-i-RF-serien. Det jeg imidlertid stusser på er plasseringen av de akustikkmattene på frontveggen. Slik de er plassert nå tjener de en primærfunksjon for å dempe bass, og ikke førsterefleksjon på samme veggen.
Er det egentlig bassen du vil dempe (dog marginal med såpass tynne plater), eller er det førsterefleksjon?
Case closed.H.R skrev:Dersom man MÅ ha slike remedier med RF serien hadde de fått reisepass umiddelbart. Polstrede vegger hører kun hjemme på asyl for de aller værste, og er man ikke gal så vil jeg tro man blir det ganske så fort.
Hvor tar du det fra.....manualen?...begynt og måle? :Loevhagen skrev:Sideveggene SKAL og MÅ behandles selv med Klipsch-"horn"-i-RF-serien. Det jeg imidlertid stusser på er plasseringen av de akustikkmattene på frontveggen. Slik de er plassert nå tjener de en primærfunksjon for å dempe bass, og ikke førsterefleksjon på samme veggen.
Er det egentlig bassen du vil dempe (dog marginal med såpass tynne plater), eller er det førsterefleksjon?
Feil valg av ord. De fleste "gamle" klipsch trives i nærheten av hjørner. Khorn skal stå i hjørner.Loevhagen skrev:Er det egentlig noen med hjørneplasserte Klipsch som overhodet har tenkt på akustiske tiltak, eller passer slike Klipsch inn uansett?
Vel det var du som brukte ord som SKAL og MÅ da : på asyl tar de kablene også så det egner seg ikke som lytterom da trådløst er vel ikke et alternativ enda.Loevhagen skrev:@ H.R
For å være konstruktiv / seriøs: Man MÅ ingenting, men hvis man vil ha det beste utav anlegget så BØR man behandle rommet med omhu. Dette er ikke noe nytt...
For å være useriøs: Jeg viste ikke at det var polstrede vegger på asyl. Men, så har jeg heller ikke vært blandt de aller værste ... heldigvis.
Ingen som har sagt det, nei jeg kverlurer ikke nå.Loevhagen skrev:b) At Khorn skal stå i hjørner og ikke krever akustiske tiltak er jo flott. Og, da er jeg ikke ironisk.
Spøkefult er helt greitt ja.Loevhagen skrev:Flott H.R. Da kan man ha en spøkefull tone.
Da vil jeg si at jeg er glad for å ha mulighet til å lime plater i hytt-og-pine (takk til kona som lar meg få ha et gutterom) slik at jeg kan få det absolutt beste utav musikken.
Skulle jeg vært henvist utelukkende til ei standard stue, som så mange andre, hadde jeg selvsagt ikke hatt muligheten til å høre musikken (disclaimer: kan være unntak) best mulig, men "second best". Sikkert flott det også.
Hvis kona maler, kan du vel trekke et lerret over akustikkplatene og få henne til å gjøre dem mange ganger mer estetisk riktige?Loevhagen skrev:Dersom kona di har malt det blå og det røde portrettet, hel, så er hun veldig flink.
Ikke dårlig må sies. ;DLoevhagen skrev:Jeg har heldigvis valgt en kone som har, som meg, innsett at det finnes langt høyere verdier i livet enn musikk. Unger. 8)
Forskjellen på henne og meg er at hun har 3 barn, mens jeg har 5...hvorav de siste to bare synger.
Oj, er du en av de som ser halvtomme glass, fremfor halvfulle. Ikke bra.BHO skrev:Men er det allikevel et lite rom for mismatch her? om det er som jeg oppfatter det, så har dere ingen barn sammen? 8)
Klipsch låter som fløyel uten akkuplater i et lite og vanskelig rom mens Dynaudio Focus 140 ringer og skriker i forhold. Når jeg beskrev problemene mine med domediskant og Kari Bremnes så var noen av oss enige i at "ingen liker når et kvinnfolk skriker oss inn i øret"Loevhagen skrev:Så flott, hel Helt etter oppskriften.
Eller, som andre muligens ville sagt: Herrejemeni. Du har valgt helt feil høyttalere dersom du må ha de mattene plassert der. Kan man ikke nyte musikk uten, altså? Huff a´meg. osv, osv, osv, osv.
Herlig ;D ;D ;DLoevhagen skrev:Oj, er du en av de som ser halvtomme glass, fremfor halvfulle. Ikke bra.BHO skrev:Men er det allikevel et lite rom for mismatch her? om det er som jeg oppfatter det, så har dere ingen barn sammen? 8)
Du har mao. ikke øre/øye for detaljer, så her skal du få det inn med "åre". Vi har 3 barn sammen og mine 2 ekstrabarn er mine RF-63.
;D ;D ;D i snaueste laget men en god startCanales skrev:såså, nå må dere ikke krangle sånn, karer.
loevhagen har jo helt rett. fjorten sånne på veggen, en stabel fyringsved her og der rundt omkring på gulvet og et par dusin tomme jordbærkasser limt opp i taket, så trenger man ikke å lete etter høyttalere som passer rommet.
Gratis også.65finger skrev:Et snes slike hjelper på
Eh, nei. Bomma litt med siteringen bare.Loevhagen skrev:Talking to me, Dazed?