Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Som Stavangerensemblet sa det " smått e godt " :)

    Ser bra ut det der. Flott finish på de.

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    ja til heimekino med 2 cornwall klipschorn, 3 heresy og hornsub når eg kjøper meg hus på vestlandet. og naim til musikk, sjølvsagt.



    ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    ja til heimekino med 2 cornwall klipschorn, 3 heresy og hornsub når eg kjøper meg hus på vestlandet. og naim til musikk, sjølvsagt.



    ;)
    Gleder en gammel mann å høre slikt fra den oppvoksende generasjon ;D

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.808
    Antall liker
    21.660
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Brasse skrev:
    ja til heimekino med 2 cornwall klipschorn, 3 heresy og hornsub når eg kjøper meg hus på vestlandet. og naim til musikk, sjølvsagt.



    ;)

    naim til musikk og klipsch til hjemmekino... ;D
    er du lei livet?
    vil du at klipschfolket skal totalrasere kroppen din iført sine hvite kapper og spisshetter, brennende kors og fakler?

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    klipchfolket - ein haug med rasistiske idioter som trur dei er overlegne berre fordi dei er for dumme til å observere sin lave posisjon blandt samfunnets avskum?

    prøv meg! ;D


     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    klipchfolket - ein haug med rasistiske idioter som trur dei er overlegne berre fordi dei er for dumme til å observere sin lave posisjon blandt samfunnets avskum?

    prøv meg! ;D


    Pubertetsproblemer, Brasse?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.171
    Antall liker
    830
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Forsiktig nå Brasse, ikke gi ekstremistene noen idéer nå da :)
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg offisiellt en Klipsch venn ;D "Klipsched" har jeg vært i mange år fra tiden da jeg hadde RF-15 i en leilighet. Hvor har jeg "vært" disse årene...
    (Kommer bedre bilder)
     

    Vedlegg

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Ja som overskriften sier. Hvordan få bruke Harmony One på Klipsch XW-500D ?
    Har lest at denne subben min har IR motaker for bruk med fjernkontroll. hadde vært kult og fått lagt den til i fjernkontrollen slik at den velger den modusen som jeg vil
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Triangle VS Atoll skrev:
    Ja som overskriften sier. Hvordan få bruke Harmony One på Klipsch XW-500D ?
    Har lest at denne subben min har IR motaker for bruk med fjernkontroll. hadde vært kult og fått lagt den til i fjernkontrollen slik at den velger den modusen som jeg vil
    Aner ikke, men ett lite søk på google sa at det er folk som har fått det til. Lete litt mere.

    Sitat: "
    I too set mine up on my Harmony One remote. Kind of cool to be able to control subwoofer functions without getting up from a comfortable position! "

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    SannaX skrev:
    Da er jeg offisiellt en Klipsch venn ;D "Klipsched" har jeg vært i mange år fra tiden da jeg hadde RF-15 i en leilighet. Hvor har jeg "vært" disse årene...
    (Kommer bedre bilder)
    grattis , så ut som ett bra oppsett :)
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det Jokris! Det er RF-5 og RC-7. (midlertidig plassering)
    Nå gjelder det å finne elektronikk som duger og der trenger jeg gode råd. Annlegget SKAL kombinere film og musikk. Kona skal kunne bruke det uten å måtte innom en bruksanvisning hver gang :) Jeg har lyst på rør og har sett på en rør-pre med prossessor-inn som kan stå i standby samtidig som signalet går til effekttrinn. Rogue Perseus. Usikker dog på støy og om det er en match. Har også svippet innom en Audio Research,men det blit litt famling iom at jeg ike har hørt noen av de.
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har kikket på den rogue selv til å bruke sammen med forte,men lommeboka protesterer nå etter kjøp av cw lll,
    mitt råd er bruke litt tid på matchingen, og dt er mange å få tips av her inne og av forumet, rognlien er en mann som er kjekk å spørre f.eks
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bygg opp rundt en copland 306 pre-amp, så velger du rør effektrinn eller kl.A transistorer.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    marsboer skrev:
    Gratulerer med "nytt" oppsett. Skal Pioneerene ut da eller?
    Takk! Pioneerene blir hentet i dag. Akkurat nå vet jeg ikke helt hva jeg synes om det...
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    Bygg opp rundt en copland 306 pre-amp, så velger du rør effektrinn eller kl.A transistorer.
    Tenker mer i retning å spisse inn på stereo-pre og effektrinn til frontene. Har lyst til å prøve en rør-pre for å evt kunne prøve SS og rør på effektsiden. Surroundbiten er allerede ivaretatt.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Dette er gjort på mine RF-5. Hornet er dempet med bitumen. Det må jo lønne seg å få litt masse på hornet så det blir døere og ikke resonerer.
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Unnskyld at jeg blander meg inn i en tråd jeg ikke hører hjemme i, men vedrørende tweaks av denne typen: Er det lurt? Råder Klipsch folk til å (over)dempe hornet? Eller er det meningen at den resonansen som eventuelt er der, skal være en del av "gamet"? Det er jo veldig enkelt å lime på dempeplater av alskens slag, dette kan man sikkert gjøre på andre hornhøyttalere og også inni kassehøyttalere, men er dette ikke noe produsentene allerede har tenkt på? Jeg vet i alle fall at det ville vært katastrofalt å dempe kassene til for eksempel Audio Note, Harbeth, Spendor, og flere.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.164
    Antall liker
    11.267
    Torget vurderinger
    10
    Enig i at overdemping trolig dreper dynamikken. Men det må vel være hvis man tukler med selve trekabinettets vegger og fylling av det. Jeg tviler sterkt på at den plast-tuten har noe særlig med kabinettets resonans å gjøre. I såfall kun negativt.

    Slik jeg ser det så vil en dempeprosess av hornet ta en del tid og fikling og drive produksjonsprisen opp for Klipsch fabrikken og at det er årsaken til at de ikke har prioritert det. De har også spart en del på delefilterkomponenter og terminaler.

    Jeg er 100% overbevist om at et slikt tweak utelukkende vil være positivt ved at det blir mindre plastik "klæng" i mellomtonen. Bare se videoen en gang til og skru opp lyden! ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Alt som er reversibelt er ok i min bok.

    Knipse på hornet og finne ut at det MÅ dempes er litt for enkelt, sånn generelt.
    Si det på en annen måte, er noen av dere plaget av hornskrangling ?

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.164
    Antall liker
    11.267
    Torget vurderinger
    10
    Nei.
    Men jeg fikk sterke anbefalinger av Olof (upgrade)
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    hel skrev:
    Enig i at overdemping trolig dreper dynamikken. Men det må vel være hvis man tukler med selve trekabinettets vegger og fylling av det. Jeg tviler sterkt på at den plast-tuten har noe særlig med kabinettets resonans å gjøre. I såfall kun negativt.

    Slik jeg ser det så vil en dempeprosess av hornet ta en del tid og fikling og drive produksjonsprisen opp for Klipsch fabrikken og at det er årsaken til at de ikke har prioritert det. De har også spart en del på delefilterkomponenter og terminaler.

    Jeg er 100% overbevist om at et slikt tweak utelukkende vil være positivt ved at det blir mindre plastik "klæng" i mellomtonen. Bare se videoen en gang til og skru opp lyden! ;)

    Det er jo en mellomtone du demper, ikke bass. Den dunkingen på hornet som du bedriver i videoen sier ikke noe verdens ting om hvilke frekvenser og energier hornet egentlig jobber med. Egentlig tror jeg ikke det gjør noe fra eller til, i dette tilfellet. Du hører neppe forskjell. Men, hvis det gir deg en god følelse å dempe hornet, så hvorfor ikke.

    Skulle vi fulgt logikken din, så burde vel alle lime asfaltmatter overalt, eller helle betong nedi høyttalerne sine, og dunket løs med såkalt "knakktest".
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    [quote;)author=SannaX link=topic=9894.msg1034795#msg1034795 date=1294496585]
    BHO skrev:
    Bygg opp rundt en copland 306 pre-amp, så velger du rør effektrinn eller kl.A transistorer.
    Tenker mer i retning å spisse inn på stereo-pre og effektrinn til frontene. Har lyst til å prøve en rør-pre for å evt kunne prøve SS og rør på effektsiden. Surroundbiten er allerede ivaretatt.
    [/quote]

    Nettopp derfor 306 er genial, den har vel alt du trenger på en enkel måte inkl. rør ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Nei.
    Men jeg fikk sterke anbefalinger av Olof (upgrade)
    Mkay.
    Er flere som har dempet mellomtone-diskant horn. Men kan ikke se at det har vært snakket mye om det i etterkant. Misforstå meg rett, hva folk velger å gjøre er selvsagt opp til alle og enhver.

    Men igjen, syns det er greit at ting er reversibelt.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.164
    Antall liker
    11.267
    Torget vurderinger
    10
    Det er derfor jeg tuller om Dagsland. Tror en del av gutta syns det er litt femi.

    Ja ja, mens Sigvart synger svinger jeg både avbiter og loddebolt 8)

    - 2 forskjellige Jupiter Bivoks kondesatorer som loddes oppå eksisterende kondensatorer for å gi signatur på lyden

    - Supra høyttalerterminaler, singelwiring

    - Meniscus Audio forsølvede kobberkabler

    Lørdagshilsen fra Hans Erik ;D
     

    Vedlegg

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, lurer på om jeg også faktisk har disse bivoks kondensatorene på mine kondensatorer i delefilter? Kommer ideen fra Olof på Upgrade?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.164
    Antall liker
    11.267
    Torget vurderinger
    10
    SannaX skrev:
    Hmmm, lurer på om jeg også faktisk har disse bivoks kondensatorene på mine kondensatorer i delefilter? Kommer ideen fra Olof på Upgrade?
    Jepp. Loddet du selv? Det er ganskje trangt. Bare for å dobbeltsjekke, de skal loddes over (sammen med de eksisterende) ikke erstatte dem?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hel skrev:
    SannaX skrev:
    Hmmm, lurer på om jeg også faktisk har disse bivoks kondensatorene på mine kondensatorer i delefilter? Kommer ideen fra Olof på Upgrade?
    Jepp. Loddet du selv? Det er ganskje trangt. Bare for å dobbeltsjekke, de skal loddes over (sammen med de eksisterende) ikke erstatte dem?
    du har Diypsch du, ikke klipsch lenger ;D ;D ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det er visst humor Jan ... tror ikke vi skal legge oss opp i det ... noen må værra serriøse her oxo ::)





    8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Det er visst humor Jan ... tror ikke vi skal legge oss opp i det ... noen må værra serriøse her oxo ::)





    8)
    Vise ord, Du med det flotte fornavnet ::)


    ;D

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn