Får min gode gamle AI S-300 igjen i morgen. Den burde du prøve hos deg, låne ?jan#jan skrev:Tviler ikke .. spiller på Heresy jeg da ...... :-\ Men det suger fredeles med Denon
Takker .. men det skjer ikke noe på hifi fronten før ting er ved det normale her .... altså at huset er ferdig.JanR skrev:Får min gode gamle AI S-300 igjen i morgen. Den burde du prøve hos deg, låne ?jan#jan skrev:Tviler ikke .. spiller på Heresy jeg da ...... :-\ Men det suger fredeles med Denon
/jan
Finns værre steder å være, tror jeg da 8)jan#jan skrev:Takker .. men det skjer ikke noe på hifi fronten før ting er ved det normale her .... altså at huset er ferdig.JanR skrev:Får min gode gamle AI S-300 igjen i morgen. Den burde du prøve hos deg, låne ?jan#jan skrev:Tviler ikke .. spiller på Heresy jeg da ...... :-\ Men det suger fredeles med Denon
/jan
Inntil det så er jeg i vakum :
Det er faktisk diskanten hel demper.audionut skrev:Det er jo en mellomtone du demper, ikke bass.hel skrev:Jeg er 100% overbevist om at et slikt tweak utelukkende vil være positivt ved at det blir mindre plastik "klæng" i mellomtonen. Bare se videoen en gang til og skru opp lyden!
Nei, det var forrige eier som mente dette var gjort. Hva skal det egentlig gjøre med lyden da? Han hadde gjort det samme på en audionote forsterker og der var iallefall loddet over sammen med de eksisterende.hel skrev:Jepp. Loddet du selv? Det er ganskje trangt. Bare for å dobbeltsjekke, de skal loddes over (sammen med de eksisterende) ikke erstatte dem?SannaX skrev:Hmmm, lurer på om jeg også faktisk har disse bivoks kondensatorene på mine kondensatorer i delefilter? Kommer ideen fra Olof på Upgrade?
Høhø ;D ;Djokris skrev:du har Diypsch du, ikke klipsch lenger ;D ;D ;Dhel skrev:Jepp. Loddet du selv? Det er ganskje trangt. Bare for å dobbeltsjekke, de skal loddes over (sammen med de eksisterende) ikke erstatte dem?SannaX skrev:Hmmm, lurer på om jeg også faktisk har disse bivoks kondensatorene på mine kondensatorer i delefilter? Kommer ideen fra Olof på Upgrade?
ble svartelista med den kommentaren gittSannaX skrev:Høhø ;D ;Djokris skrev:du har Diypsch du, ikke klipsch lenger ;D ;D ;Dhel skrev:Jepp. Loddet du selv? Det er ganskje trangt. Bare for å dobbeltsjekke, de skal loddes over (sammen med de eksisterende) ikke erstatte dem?SannaX skrev:Hmmm, lurer på om jeg også faktisk har disse bivoks kondensatorene på mine kondensatorer i delefilter? Kommer ideen fra Olof på Upgrade?
Mening min er at Paul Klipsch og co hadde dempet hornet og gjort andre "gratis" tweaks hvis de mente at det var nødvendig...Flere av disse modellene har hvert produsert over flere 10 år uten disse tweakene!audionut skrev:Unnskyld at jeg blander meg inn i en tråd jeg ikke hører hjemme i, men vedrørende tweaks av denne typen: Er det lurt? Råder Klipsch folk til å (over)dempe hornet? Eller er det meningen at den resonansen som eventuelt er der, skal være en del av "gamet"? Det er jo veldig enkelt å lime på dempeplater av alskens slag, dette kan man sikkert gjøre på andre hornhøyttalere og også inni kassehøyttalere, men er dette ikke noe produsentene allerede har tenkt på? Jeg vet i alle fall at det ville vært katastrofalt å dempe kassene til for eksempel Audio Note, Harbeth, Spendor, og flere.
Vel sagt hel!hel skrev:Heldiggris. 35m2!!! Da hadde jeg kjøpt hjørnehorn hvis det er Klipsch som står på menyen. Jo før jo heller. Bortkasta tid å tulle med noe annet.
Nye, rundt 90k tenker jeg. Ta en tlf til audiocompaniet for (dagens) pris.Retep skrev:Hva må man ut med for et par Klipschhorn da?
Det er godt sagt, men like feil for detJanOlav skrev:Vel sagt hel!hel skrev:Heldiggris. 35m2!!! Da hadde jeg kjøpt hjørnehorn hvis det er Klipsch som står på menyen. Jo før jo heller. Bortkasta tid å tulle med noe annet.
Du har helt klart ett poeng der.hel skrev:Eddie1: jeg tror bestemt at produsenter, også seriøst gode som Klipsch, alltid har en kost/nytte avveining.
Er det noen av målefolket som har Klipsch ?hel skrev:Lytter nå og har inntrykk at jeg har fått litt mer dybde og fylde, mulig det er placebo, men jeg kunne godt tenke meg å få tak i noen som har RB75 på Østlandet og ta en vitenskapelig sammenligning. Gjerne en A/B blindtest hvis noen av disse gærningene fra målemafiaen vil stille opp
Fordi....?H.R skrev:Det er godt sagt, men like feil for detJanOlav skrev:Vel sagt hel!hel skrev:Heldiggris. 35m2!!! Da hadde jeg kjøpt hjørnehorn hvis det er Klipsch som står på menyen. Jo før jo heller. Bortkasta tid å tulle med noe annet.
JanOlav skrev:Det er faktisk diskanten hel demper.audionut skrev:Det er jo en mellomtone du demper, ikke bass.hel skrev:Jeg er 100% overbevist om at et slikt tweak utelukkende vil være positivt ved at det blir mindre plastik "klæng" i mellomtonen. Bare se videoen en gang til og skru opp lyden!
H.R sitter på Klipsch Belle, kanskje noe derRetep skrev:Fordi....?H.R skrev:Det er godt sagt, men like feil for detJanOlav skrev:Vel sagt hel!hel skrev:Heldiggris. 35m2!!! Da hadde jeg kjøpt hjørnehorn hvis det er Klipsch som står på menyen. Jo før jo heller. Bortkasta tid å tulle med noe annet.
Er det romstørrelsen i forhold til høyttaler du tenker på..
Peter
korrekt jan. Jeg sitter på belle og hadde noen med khorn kommet for å bytte likt så ville jeg takket nei 8)JanR skrev:H.R sitter på Klipsch Belle, kanskje noe derRetep skrev:Fordi....?H.R skrev:Det er godt sagt, men like feil for detJanOlav skrev:Vel sagt hel!hel skrev:Heldiggris. 35m2!!! Da hadde jeg kjøpt hjørnehorn hvis det er Klipsch som står på menyen. Jo før jo heller. Bortkasta tid å tulle med noe annet.
Er det romstørrelsen i forhold til høyttaler du tenker på..
Peter
/jan
Det er ett ikke problemH.R skrev:korrekt jan. Jeg sitter på belle og hadde noen med khorn kommet for å bytte likt så ville jeg takket nei 8)
Uten tvil den beste bokhylle høytaleren jeg har hørt.jan#jan skrev:Og her er den BESTE : HERESY III
Moi ???H.R skrev:Du kan når som helst droppe innom meg å få litt mer spilletid på bellene en sist.
Store bokhyller er det borte i frekstad da ??? :JanR skrev:Uten tvil den beste bokhylle høytaleren jeg har hørt.jan#jan skrev:Og her er den BESTE : HERESY III
/jan
jan#jan skrev:Store bokhyller er det borte i frekstad da ??? :JanR skrev:Uten tvil den beste bokhylle høytaleren jeg har hørt.jan#jan skrev:Og her er den BESTE : HERESY III
/jan
Du er alltid velkommen jan - det vettu daJanR skrev:Moi ???H.R skrev:Du kan når som helst droppe innom meg å få litt mer spilletid på bellene en sist.
/jan
Terning og revehale oppe på de, blir bra det :jan#jan skrev:;D
Dem er det ... har bare ikke hørt dem Bare II
Og dem er kule nok ;D Tror jeg skal lakke dem sorte og ha flammer på sidene
Jeg blir så lett forvirret vettu ;DH.R skrev:Du er alltid velkommen jan - det vettu daJanR skrev:Moi ???H.R skrev:Du kan når som helst droppe innom meg å få litt mer spilletid på bellene en sist.
/jan
Andre derimot må søke audiens eller bli invitert basert på dagsformen min. Var nok mytet på Retep denne gangen