Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Ja da er RF 82 II handlet inn i sort finnish, det sto som sagt mellom 62 og 82 men konemor ville ha bass ;D så da ble det RF 82.
    Konemor var selvsagt med i butikken og godkjente etter en liten lytteseanse ;D
    Ser fram til å prøve disse på nyinnkjøpt Xindak 6950- 09. Er klar over lang innspillingstid men etter å ha hørt godt innspilte i butikken vet jeg hva som kommer.
    Morten
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    scaniagutten skrev:
    Ja da er RF 82 II handlet inn i sort finnish, det sto som sagt mellom 62 og 82 men konemor ville ha bass ;D så da ble det RF 82.
    Konemor var selvsagt med i butikken og godkjente etter en liten lytteseanse ;D
    Ser fram til å prøve disse på nyinnkjøpt Xindak 6950- 09. Er klar over lang innspillingstid men etter å ha hørt godt innspilte i butikken vet jeg hva som kommer.
    Morten
    Gratulerer :)

    Og ikke minst gratulerer med konemor som helt klart har skjønt det her med god lyd


    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    scaniagutten skrev:
    Ja da er RF 82 II handlet inn i sort finnish, det sto som sagt mellom 62 og 82 men konemor ville ha bass ;D så da ble det RF 82.
    Konemor var selvsagt med i butikken og godkjente etter en liten lytteseanse ;D
    Ser fram til å prøve disse på nyinnkjøpt Xindak 6950- 09. Er klar over lang innspillingstid men etter å ha hørt godt innspilte i butikken vet jeg hva som kommer.
    Morten
    Grattis med fine høytalere og en fornuftig kone ;)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Takk og takk. Konemor er heldigvis avhengig av god lyd og musikk og er med årene blitt svært kresen.

    Morten
     
    J

    J.J

    Gjest
    Stående ovasjoner herifra oxo Morten. Masse musikkglede er på vei !!!

    Jan Robert
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    scaniagutten skrev:
    Ja da er RF 82 II handlet inn i sort finnish, det sto som sagt mellom 62 og 82 men konemor ville ha bass ;D så da ble det RF 82.
    Konemor var selvsagt med i butikken og godkjente etter en liten lytteseanse ;D
    Ser fram til å prøve disse på nyinnkjøpt Xindak 6950- 09. Er klar over lang innspillingstid men etter å ha hørt godt innspilte i butikken vet jeg hva som kommer.
    Morten
    sånn er kona mi fin også heldigvis, etter sin første sesjon med klipsch hjemme har det vært ja så lenge det er klipsch som kommer inn her :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Jeg foretrekker og ikke blande kjerringa inn i hva jeg kjøper.

    Da hadde jeg nok kun hatt en gettoblaste i Gruva.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    scaniagutten skrev:
    Ja da er RF 82 II handlet inn i sort finnish, det sto som sagt mellom 62 og 82 men konemor ville ha bass ;D så da ble det RF 82.
    Konemor var selvsagt med i butikken og godkjente etter en liten lytteseanse ;D
    Ser fram til å prøve disse på nyinnkjøpt Xindak 6950- 09. Er klar over lang innspillingstid men etter å ha hørt godt innspilte i butikken vet jeg hva som kommer.
    Morten

    sånn er kona mi fin også heldigvis
    , etter sin første sesjon med klipsch hjemme har det vært ja så lenge det er klipsch som kommer inn her :)
    Pass godt på fruene guttær. Det er, tydeligvis, langt mellom de.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Ja hvorfor skulle ikke det fungere :)
    At det ikke koster skjorta er jo en bare en bonus.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
    Kan du fordype deg?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.806
    Antall liker
    21.641
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Roberth skrev:
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
    Kan du fordype deg?

    inntil bho kommer på banen, tar jeg meg friheter til å utdype. ;D

    få ting høres kjipere ut enn en dårlig 300b-amp med spinkel strømforsyning og rælete utgangstrafoer.
    da er det bedre med en god (klasse a) transeamp eller en pp pentode røramp av et eller annet slag.
    derfor: skal man ha 300b, så er det bare å kline til med skikkelige saker like godt først som sist.

    ikke dermed sagt at bottlehead ikke er skikkelige saker, jeg har aldri hørt dem.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Finger's snakka i tunger når han kom fra deg og ned hit sist. Må få høyrt det oppsettet ditt ein gang, Canales.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Canales skrev:
    Roberth skrev:
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
    Kan du fordype deg?

    inntil bho kommer på banen, tar jeg meg friheter til å utdype. ;D

    få ting høres kjipere ut enn en dårlig 300b-amp med spinkel strømforsyning og rælete utgangstrafoer.
    da er det bedre med en god (klasse a) transeamp eller en pp pentode røramp av et eller annet slag.
    derfor: skal man ha 300b, så er det bare å kline til med skikkelige saker like godt først som sist.

    ikke dermed sagt at bottlehead ikke er skikkelige saker, jeg har aldri hørt dem.
    Hvordan vet du at de ikke har gode nok trafoer? Vil vel tenke at det er i så minimalistiske amper til 15.000 ferdigbygd...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.806
    Antall liker
    21.641
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Roberth skrev:
    Canales skrev:
    Roberth skrev:
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
    Kan du fordype deg?

    inntil bho kommer på banen, tar jeg meg friheter til å utdype. ;D

    få ting høres kjipere ut enn en dårlig 300b-amp med spinkel strømforsyning og rælete utgangstrafoer.
    da er det bedre med en god (klasse a) transeamp eller en pp pentode røramp av et eller annet slag.
    derfor: skal man ha 300b, så er det bare å kline til med skikkelige saker like godt først som sist.

    ikke dermed sagt at bottlehead ikke er skikkelige saker, jeg har aldri hørt dem.
    Hvordan vet du at de ikke har gode nok trafoer? Vil vel tenke at det er i så minimalistiske amper til 15.000 ferdigbygd...

    les siste setning i innlegget mitt en gang til.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.806
    Antall liker
    21.641
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Brasse skrev:
    Finger's snakka i tunger når han kom fra deg og ned hit sist. Må få høyrt det oppsettet ditt ein gang, Canales.

    det ordner vi, brasse.
    heng med finger en dag.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
    Kan du fordype deg?
    Fordyper meg stadig i saker og ting jeg gett. ;D
    Men du tenker sikkert på at jeg skal utdype hva jeg mener?
    Vel.....jeg ser at Canales har vært i gang her, og det er vel rimelig spot on ift. hva jeg tenker ang 300B amper.
    Det er nok mange som har fått ødelagt sine drømmer om 300B ved å prøve billige kina-amper f.eks.
    Ved så lave effekter som vi snakker om her, er kvalitet på strømforsyning og utgangstrafoer av vesentlig betydning.
    Jeg har aldri hørt bottlehead, for å ha det nevnt.
    Billigste brukbare 300B jeg har hørt, tror jeg må være AN Kit1 med BP psu.
    Nyeste versjon av Kit1 var forøvrig ikke værst
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Vurderer å gå til investering av Bottlehead Extended Foreplay III, Bottlehead Paramount 300b og Seduction Phono, dette må vel funke bra på Klipsch Heresy og også La Scala er Klipschorn hvis det skulle oppgraderes?
    Om en bestemmer seg for 300B, er det bare og kline til med kvalitet fra første stund. ;)
    Kan du fordype deg?
    Fordyper meg stadig i saker og ting jeg gett. ;D
    Men du tenker sikkert på at jeg skal utdype hva jeg mener?
    Vel.....jeg ser at Canales har vært i gang her, og det er vel rimelig spot on ift. hva jeg tenker ang 300B amper.
    Det er nok mange som har fått ødelagt sine drømmer om 300B ved å prøve billige kina-amper f.eks.
    Ved så lave effekter som vi snakker om her, er kvalitet på strømforsyning og utgangstrafoer av vesentlig betydning.
    Jeg har aldri hørt bottlehead, for å ha det nevnt.
    Billigste brukbare 300B jeg har hørt, tror jeg må være AN Kit1 med BP psu.
    Nyeste versjon av Kit1 var forøvrig ikke værst
    Nå må du huske på at bottlehead osv er ganske minimalistiske konstruksjoner, både på kabinett og komponenter. Av tidligere tester jeg har vært borte i så er det ganske tydelig at slike type konstruksjoner gir mye mer lyd for pengene, og det burde si seg selv, jo færre og mindre kretskort osv jo mer går produksjons og utviklingskostnadene ned, bare se på mapletree som er samme type produsent, eller hva du vil kalle det.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Less is more er vel BP i ett nøtteskall.

    Men er veldig enig med BHO og Canales, psu og OTP's er viktig, veldig viktig.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Vel poenget mitt er at jeg tror at hodene på bottle er smarte nok til å konsentrere bekostningene på psu i 300b blokkene.

    EDIT: BP operer i et prissjikte som er langt forbi det som er realistisk for meg akkurat nå.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Vel poenget mitt er at jeg tror at hodene på bottle er smarte nok til å konsentrere bekostningene på psu i 300b blokkene.
    Innom ett gitt budsjett ja.
    Som sagt ikke hørt de der så blir mye synsing her ;)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Tro kan du f.eks gjøre i kjerka, men det er kun i praktiske forsøk du finner ut om så er tilfellet.

    Og for å poengtere....det er meget godt mulig bottlehead er mye amp for penga. ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.806
    Antall liker
    21.641
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvis jeg skal synse litt om ting jeg ikke har hørt ;D, så tror jeg bottlehead er gode greier.

    ser gjennomtenkt og fornuftig ut.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Canales skrev:
    hvis jeg skal synse litt om ting jeg ikke har hørt ;D, så tror jeg bottlehead er gode greier.

    ser gjennomtenkt og fornuftig ut.
    Hey, synsing kan vi ;)

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Jeg konkluderer ikke at bottlehead høres bra ut, men har litt tro på de monoblokkene, tror 1500 er en slags grense hvor billig du kan få 300b effekttrinn, har ikke sett noe som er billigere.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    Jeg konkluderer ikke at bottlehead høres bra ut, men har litt tro på de monoblokkene, tror 1500 er en slags grense hvor billig du kan få 300b effekttrinn, har ikke sett noe som er billigere.
    1500 :eek: :eek:
    Glem det.....kjøp transistor

    Men regner med du mente 15k ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    Jeg konkluderer ikke at bottlehead høres bra ut, men har litt tro på de monoblokkene, tror 1500 er en slags grense hvor billig du kan få 300b effekttrinn, har ikke sett noe som er billigere.
    1500 :eek: :eek:
    Glem det.....kjøp transistor
    $ ?

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    what so ever.....unøyaktig framstilt :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Det ble litt vel billig med 1500 i norske kroner, legger bare til en 0 der.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Titta såvidt på den der bottlehead paramont.....du får ikke mer enn du betaler for der heller.
    That`s life.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn