Det finnes visst ikke noen RF-5 mkII.......og heller ingen ny RF-63.JanOlav skrev:Det ble ingen ny modell av RF 63, men finnes vel en RF 5 II .scaniagutten skrev:Hei Klipsch venner.
Jeg skal for første gang kjøpe Klipsch, det står mellom RF 62 eller RF62 II. Førstnevnte er på tilbud til 5996,- Den nye modellen koster 7990,-
Noen som kan antyde hva som gir mest for pengene? Og hvor er det blitt av ny modell av RF 63?
Mvh. Morten
;DBHO skrev:Jeg synes han Mark har en litt vel stor tv jeg da 8)
Mange der inne som kaller høytalerne for Klipsch men hva er det egentlig?JanR skrev:" Mark it's kind of hard to compete with that wall of sound but this "mini" system does a decent job. "
Nuvel.
Lånt fra http://forums.klipsch.com/forums/t/125101.aspx?PageIndex=1
/jan
RF 5 Classic finnes. Er jo et bra valg.BHO skrev:Det finnes visst ikke noen RF-5 mkII.......og heller ingen ny RF-63.JanOlav skrev:Det ble ingen ny modell av RF 63, men finnes vel en RF 5 II .scaniagutten skrev:Hei Klipsch venner.
Jeg skal for første gang kjøpe Klipsch, det står mellom RF 62 eller RF62 II. Førstnevnte er på tilbud til 5996,- Den nye modellen koster 7990,-
Noen som kan antyde hva som gir mest for pengene? Og hvor er det blitt av ny modell av RF 63?
Mvh. Morten
Noen hos Klipsch har nok sovna i timen. :
OK takk. Det var betryggende.Ove W skrev:Rf 7 classic har ikke sort front,bare de "gamle".rorres skrev:Ser det er et RF-7 sett til salgs på sentralen. De har sort frontbaffel. Hvorfor har ikke mine det ??? Finnes det flere utgaver?
O
Hva hvis det hadde hvert den gamle versjonen?rorres skrev:OK takk. Det var betryggende.Ove W skrev:Rf 7 classic har ikke sort front,bare de "gamle".rorres skrev:Ser det er et RF-7 sett til salgs på sentralen. De har sort frontbaffel. Hvorfor har ikke mine det ??? Finnes det flere utgaver?
O
Ble litt bekymret for at de jeg hadde kjøpt nye fra USA var av den eldste versjonen.
Teknisk sett skal de være like.rorres skrev:OK takk. Det var betryggende.Ove W skrev:Rf 7 classic har ikke sort front,bare de "gamle".rorres skrev:Ser det er et RF-7 sett til salgs på sentralen. De har sort frontbaffel. Hvorfor har ikke mine det ??? Finnes det flere utgaver?
O
Ble litt bekymret for at de jeg hadde kjøpt nye fra USA var av den eldste versjonen.
Ikke noe annet enn at jeg da hadde følt jeg hadde kjøpt en gammel utgave av en utgått modelleddie1 skrev:Hva hvis det hadde hvert den gamle versjonen?rorres skrev:OK takk. Det var betryggende.Ove W skrev:Rf 7 classic har ikke sort front,bare de "gamle".rorres skrev:Ser det er et RF-7 sett til salgs på sentralen. De har sort frontbaffel. Hvorfor har ikke mine det ??? Finnes det flere utgaver?
O
Even better than the real ting : Heritage sier nå jeg ;Dmagb skrev:Old is good!
Det har jeg sagt lenge :jan#jan skrev:Even better than the real ting : Heritage sier nå jeg ;Dmagb skrev:Old is good!
Men så er du en gammal mann og ;D ;DJanR skrev:Det har jeg sagt lenge :jan#jan skrev:Even better than the real ting : Heritage sier nå jeg ;Dmagb skrev:Old is good!
/jan
jan#jan skrev:Men så er du en gammal mann og ;D ;DJanR skrev:Det har jeg sagt lenge :jan#jan skrev:Even better than the real ting : Heritage sier nå jeg ;Dmagb skrev:Old is good!
/jan
Men det gjør ikkeno så lenge du digger Opeth
Ja hva med det ?Roqer skrev:Hva med Electrocompaniet AW 180 på RF63???
Noen som har prøvd comboen? Ikke nye, noe usikker årsmodell. 8-10-12 år kanskje??? Har null peil på når de ble produsert første gang :-\Roqer skrev:Hva med Electrocompaniet AW 180 på RF63???
Ikke noe somlekopp den gutten nei ;DRoqer skrev:Da stikker jeg og henter de.
Impulsivitet og magefølelse funker for megRoqer skrev:Har somlet i et par år for lenge. Prøver noe som heter impulsivitet. Det er nytt for meg.
Har ikke peil selv så jeg må høre med andre. Har brukttiden til å finne de riktige spørsmål. Det er viktig fant jeg ut.
Ikke hørt noen av de så det her blir litt sånn "educated guess" type ting.scaniagutten skrev:Var på demo hos forhandler med Klipsch RF82 MKII påkoblet Abrahamsen 2x70 w int. i dag. Er fortsatt rystet over dynamikken. Har aldri vært borti slik dynamikk noengang. Ble vel det som omtales som Klipschd etter dette. Kjøper Klipsch etter dette, men er fortsatt i tvil om RF 82 kontra RF 62? Kjellerstua er 3,6 x 5,6m.
Forsterkeren som skal brukes hjemme er Xindak 6950 (09) 2x130w ( den nyeste versjonen) Takknemlig for gode råd.
Morten
har hatt mk1 versjonen av begge de der, og hvis du kan gi rf82 noe rom bakover så ville jeg gått for de, gir mere av alt enn rf62 stort sett, selvom rf62 også er godscaniagutten skrev:Var på demo hos forhandler med Klipsch RF82 MKII påkoblet Abrahamsen 2x70 w int. i dag. Er fortsatt rystet over dynamikken. Har aldri vært borti slik dynamikk noengang. Ble vel det som omtales som Klipschd etter dette. Kjøper Klipsch etter dette, men er fortsatt i tvil om RF 82 kontra RF 62? Kjellerstua er 3,6 x 5,6m.
Forsterkeren som skal brukes hjemme er Xindak 6950 (09) 2x130w ( den nyeste versjonen) Takknemlig for gode råd.
Morten
Har i mange tilfeller lett for å balle på seg jajan#jan skrev:Er jo et supert sted å starte med Rf serien ... så kan vi jo si at det finnes en serie som heter Heritage - som er enda råere ;D ;D
Du viste jo noen bilder en side eller to tilbake..... :JanR skrev:Har i mange tilfeller lett for å balle på seg jajan#jan skrev:Er jo et supert sted å starte med Rf serien ... så kan vi jo si at det finnes en serie som heter Heritage - som er enda råere ;D ;D
Bgynte sjøl med KG 5.5, så Forte II og nå khorn. Hvor skal det ende :
/jan
stacka K-Horn da? ;D med utvida baffel !JanR skrev:
Nå snakker viLMC skrev:stacka K-Horn da? ;D med utvida baffel !JanR skrev:
mvh
Leif
LP/CD/PC(FLAC) til Yamaha RX-V3900 til AW180 på RF63.Loevhagen skrev:På hvilke Klipsch og forforsterker / kilde var dette?
Hvilke årsmodell er disse blokkene?Roqer skrev:LP/CD/PC(FLAC) til Yamaha RX-V3900 til AW180 på RF63.Loevhagen skrev:På hvilke Klipsch og forforsterker / kilde var dette?
Gjorde samme testen med Sugden A21 s2 og fikk tydelige og store forskjeller, spesielt i bassen. Alt kjørt i pure direct først. Deretter direkte sammenlignet med romkorreksjon innkoblet.
Hørte godt at AW180 var god på mellomtone, og ga meg kanskje den beste skarptrommelyden(trommis sjø) på år og dag.