J
J.J
Gjest
KØDDA .......Brasse skrev:Bra! ;D
Har et Cerwin Vega 12" element som jeg tenkte og sidemontere.... og så sette på sånn sokkel med BR-P i ... det er DRITTØFFT
KØDDA .......Brasse skrev:Bra! ;D
Sommerprosjektet mitt er å få opp terassen ... og å drikke MASSE øl..... ;DJanR skrev:Sommerprosjekt ?jan#jan skrev:Da kan det jo være en ide og lage nye kasser da... hmm... der har jeg endel ideer .... men jeg har ikke tid .... ;DJanR skrev:Akkurat H II har jeg ikke sett innv. men det ville overraske meg om det var noe der.jan#jan skrev:Du............... du som er så flink til å leite inne på K-forumet ... og vet endel om heresy.... hvordan er dem inni kassa .. er det noe i det hele tatt ?JanR skrev:Vel, det er jo en tanke.jan#jan skrev:Noe for mine Heresy ??JanR skrev:Kommer nok etterhvert skal du se
Du får holde det varmt.
Snoker litt rundt på nettet og fant ett par terrasse ht
http://forums.klipsch.com/forums/t/123051.aspx
/jan
Syns du ikke ?
/jan
Annet enn element/horn/delefilter.
/jan
/jan
Sånt er forferdelig kjedelig ! masse pes til ingen nytte.... håper det årdner seg for deg imorgen.janix skrev:Pokker også!
Har holdt på i halve dag med å skaffe kamerat med ekstra bil og hentet og båret Klipsch RF-7 II hjem i stue. Montert føtter og spikes og setter opp den første høyttaleren, så viser det seg at den har fått enn trøkk på kanten i front og har en hvit stripe på et par centimeter i det sorte.
Synd, bare å demontere føtter og spikes og pakke ned igjen og klage i morgen.
Slitsomt også, og jeg som gleda meg. Jaja...verden går ikke under av den grunn.
JanR skrev:Trenger strengt tatt ikke allverden med effekt, men det skader ikke med noen watt ekstra i baklomma
Hva slags høytalere snakker vi om ? (orker ikke lete meg bakover i tråden 8) )
/jan
Roet meg ned og tatt fram den sorte tusjen. Var samme feil på den andre høyttaleren også, så regner med at det er noe i produksjonen. Syns ikke hvis man ikke ser nøye etter det, så jeg lar det være. Ikke så bra av Klipsch...menmen.janix skrev:Pokker også!
Har holdt på i halve dag med å skaffe kamerat med ekstra bil og hentet og båret Klipsch RF-7 II hjem i stue. Montert føtter og spikes og setter opp den første høyttaleren, så viser det seg at den har fått enn trøkk på kanten i front og har en hvit stripe på et par centimeter i det sorte.
Livet begynner ved 100db.Probie skrev:JanR skrev:Trenger strengt tatt ikke allverden med effekt, men det skader ikke med noen watt ekstra i baklomma
Hva slags høytalere snakker vi om ? (orker ikke lete meg bakover i tråden 8) )
/jan
"Klipsch" Cornscala, de har en følsomhet på rundt 100 dB
Er ikke helt sikker på hvilken du mener, kan ikke se den på hjemmesiden, link? Det eneste jeg ser som er nytt er en L6, men den blir for dyr. Skal egentlig ikke koste mer enn L4 sånn ca, har ikke helt bestemt meg for en maksprisJanR skrev:Livet begynner ved 100db.
Av kit så er vel kanskje den nye el84 baserte ampen fra AN kit noe å vurdere.
Hva skal det koste ?
/jan
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55474.0.htmlProbie skrev:Er ikke helt sikker på hvilken du mener, kan ikke se den på hjemmesiden, link? Det eneste jeg ser som er nytt er en L6, men den blir for dyr. Skal egentlig ikke koste mer enn L4 sånn ca, har ikke helt bestemt meg for en maksprisJanR skrev:Livet begynner ved 100db.
Hva skal det koste ?
/jan
Ringte liksågodt ned til butikken og fortalte dem at høyttalerne kommer i retur.janix skrev:Roet meg ned og tatt fram den sorte tusjen. Var samme feil på den andre høyttaleren også, så regner med at det er noe i produksjonen. Syns ikke hvis man ikke ser nøye etter det, så jeg lar det være. Ikke så bra av Klipsch...menmen.janix skrev:Pokker også!
Spiller gjør det, ikke så galt rett ut av boksen. 8)
Er enig med deg. Kjøper man nytt skal det være feilfritt, på alle måter.janix skrev:Ringte liksågodt ned til butikken og fortalte dem at høyttalerne kommer i retur.janix skrev:Roet meg ned og tatt fram den sorte tusjen. Var samme feil på den andre høyttaleren også, så regner med at det er noe i produksjonen. Syns ikke hvis man ikke ser nøye etter det, så jeg lar det være. Ikke så bra av Klipsch...menmen.janix skrev:Pokker også!
Spiller gjør det, ikke så galt rett ut av boksen. 8)
Eiergleden må være tilstede fant jeg ut. Greit å ha dette forumet til å få det skrevet ut av systemet.
Joda, men på mine var det på begge kantene på begge høyttalerne ca midt på et par centimeter, og den ene av kantene manglet litt finèr.marsboer skrev:Min RC-64 II center hadde også dette langs hjørnet. Det virker som om de sylskarpe firkantede hjørnene blir et svært svakt punkt i finéren.
Jeg er rimelig sikker på at dette kommer til å dukke opp også på mine RF-7 II også over tid. Den finishmessige byggekvaliteten på RF-serien er sørgelige greier når man er vant til høyttalere med europeisk standard.
JanR skrev:http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55474.0.htmlProbie skrev:Er ikke helt sikker på hvilken du mener, kan ikke se den på hjemmesiden, link? Det eneste jeg ser som er nytt er en L6, men den blir for dyr. Skal egentlig ikke koste mer enn L4 sånn ca, har ikke helt bestemt meg for en maksprisJanR skrev:Livet begynner ved 100db.
Hva skal det koste ?
/jan
Er vel ganske ny ennå, mail/ring UA og hør med de.
Kan ikke tenke meg at den vil koste mere enn L4.
/jan
Aner ikke men ser jo slettes ikke galt ut.Probie skrev:Ellers så linket jeg tidligere til en Glasshouse 300B, er visst fyren som har laget AN forsterkere som også har laget denne: http://www.hificollective.co.uk/kits/300bsedescription.html
Noen som vet om den er noe tess?
De spiler svine bra ;D hadde sånne selv for noen måneder sidenJanR skrev:Aner ikke men ser jo slettes ikke galt ut.Probie skrev:Ellers så linket jeg tidligere til en Glasshouse 300B, er visst fyren som har laget AN forsterkere som også har laget denne: http://www.hificollective.co.uk/kits/300bsedescription.html
Noen som vet om den er noe tess?
Overkommelig pris, og gutta på hificol. er suverene.
Var innom BHO og fikk hørt på de her i går, svarte fan det spilte.
http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-3-specifications/
At de småtassen klarer å levere såpass med trykk og "bass" er jo pokker naturstridig !
/jan
Fikk nesten sjokk jeg.Ove W skrev:De spiler svine bra ;D hadde sånne selv for noen måneder siden
O
Hva har jeg gjort nå da??JanR skrev:Fikk nesten sjokk jeg.Ove W skrev:De spiler svine bra ;D hadde sånne selv for noen måneder siden
O
Og du, slemme slemme/gale gale mann som selger snart alt du har av godis ;D
/jan
Jeg kan da ikke sammle på alt !Loevhagen skrev:Stikkordet er vel "hadde"...
Ove W skrev:Hva har jeg gjort nå da??JanR skrev:Fikk nesten sjokk jeg.Ove W skrev:De spiler svine bra ;D hadde sånne selv for noen måneder siden
O
Og du, slemme slemme/gale gale mann som selger snart alt du har av godis ;D
/jan
Loevhagen skrev:Stikkordet er vel "hadde"...
http://www.audionotekits.com/l1el84.htmlProbie skrev:JanR skrev:http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55474.0.htmlProbie skrev:Er ikke helt sikker på hvilken du mener, kan ikke se den på hjemmesiden, link? Det eneste jeg ser som er nytt er en L6, men den blir for dyr. Skal egentlig ikke koste mer enn L4 sånn ca, har ikke helt bestemt meg for en maksprisJanR skrev:Livet begynner ved 100db.
Hva skal det koste ?
/jan
Er vel ganske ny ennå, mail/ring UA og hør med de.
Kan ikke tenke meg at den vil koste mere enn L4.
/jan
Spennende, kanskje jeg skal ta å sende en mail for litt informasjon
Da er det på tide å bygge på, plass må man ha :Ove W skrev:Jeg kan da ikke sammle på alt !Loevhagen skrev:Stikkordet er vel "hadde"...
;D
mange måter å få bedre plass på, trenger jo ikke bygge på- Finnes vel ganske mange lagerlokaler til leie over det langstrakte land eller?JanR skrev:Da er det på tide å bygge på, plass må man ha :Ove W skrev:Jeg kan da ikke sammle på alt !Loevhagen skrev:Stikkordet er vel "hadde"...
;D
/jan
Slipper denslags jeg - kan sette på hva en det skal være på mine belleRoberth skrev:Har funnet en plate som er perfekt for å vise hva bassen i Heresy er god for, de fleste låtene på plata går i veldig høy hastighet, og får virkelig får brutaliteten i Heresy til å skinne.
Så klassisk piano musikk kan du bruke for å demonstrere dette? Neppe.H.R skrev:Slipper denslags jeg - kan sette på hva en det skal være på mine belleRoberth skrev:Har funnet en plate som er perfekt for å vise hva bassen i Heresy er god for, de fleste låtene på plata går i veldig høy hastighet, og får virkelig får brutaliteten i Heresy til å skinne.
kan den ikke spelle klassisk piano så er det feilkonstruksjon. Noe jeg ikke hadde mistanke om at Heresy var.Roberth skrev:Så klassisk piano musikk kan du bruke for å demonstrere dette? Neppe.H.R skrev:Slipper denslags jeg - kan sette på hva en det skal være på mine belleRoberth skrev:Har funnet en plate som er perfekt for å vise hva bassen i Heresy er god for, de fleste låtene på plata går i veldig høy hastighet, og får virkelig får brutaliteten i Heresy til å skinne.
Virker som du ikke har skjønt noe av hva jeg skrev, du kan ikke bruke hva som helst av musikk for å demonstrere hva disse høytalerne klarer når det gjelder rask bass. Du kan ikke bruke musikk med treg bass for slikt.H.R skrev:kan den ikke spelle klassisk piano så er det feilkonstruksjon. Noe jeg ikke hadde mistanke om at Heresy var.Roberth skrev:Så klassisk piano musikk kan du bruke for å demonstrere dette? Neppe.H.R skrev:Slipper denslags jeg - kan sette på hva en det skal være på mine belleRoberth skrev:Har funnet en plate som er perfekt for å vise hva bassen i Heresy er god for, de fleste låtene på plata går i veldig høy hastighet, og får virkelig får brutaliteten i Heresy til å skinne.
Den låten er god på akkurat det, men det er ikke akkurat så mye fart i bassen.marsboer skrev:Sett på Another one bites the dust med Queen. Dynamikk oppleves kun på skikkelige høyttalere (f.eks Klipsch) og låta har dobbel betydning i form av at nok en person kommer til å begynne å tenke på Klipsch som sitt neste høyttalerpar, tross fordommer og gamle vaner.