Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    Brasse skrev:
    KØDDA .......

Har et Cerwin Vega 12" element som jeg tenkte og sidemontere.... og så sette på sånn sokkel med BR-P i ... det er DRITTØFFT :p

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    Kommer nok etterhvert skal du se :)
    Du får holde det varmt.

Snoker litt rundt på nettet og fant ett par terrasse ht ;)
    http://forums.klipsch.com/forums/t/123051.aspx

/jan
    Noe for mine Heresy ??
    Vel, det er jo en tanke.
    Syns du ikke ?

/jan
    Du............... du som er så flink til å leite inne på K-forumet ... og vet endel om heresy.... hvordan er dem inni kassa .. er det noe i det hele tatt ?
    Akkurat H II har jeg ikke sett innv. men det ville overraske meg om det var noe der.
    Annet enn element/horn/delefilter.

/jan
    Da kan det jo være en ide og lage nye kasser da... hmm... der har jeg endel ideer .... men jeg har ikke tid .... ;D
    Sommerprosjekt ? :)

/jan
    Sommerprosjektet mitt er å få opp terassen ... og å drikke MASSE øl..... ;D

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Pokker også!
    Har holdt på i halve dag med å skaffe kamerat med ekstra bil og hentet og båret Klipsch RF-7 II hjem i stue. Montert føtter og spikes og setter opp den første høyttaleren, så viser det seg at den har fått enn trøkk på kanten i front og har en hvit stripe på et par centimeter i det sorte.
    Synd, bare å demontere føtter og spikes og pakke ned igjen og klage i morgen.
    Slitsomt også, og jeg som gleda meg. Jaja...verden går ikke under av den grunn.
    :( :)

J

J.J

Gjest
    janix skrev:
    Pokker også!
    Har holdt på i halve dag med å skaffe kamerat med ekstra bil og hentet og båret Klipsch RF-7 II hjem i stue. Montert føtter og spikes og setter opp den første høyttaleren, så viser det seg at den har fått enn trøkk på kanten i front og har en hvit stripe på et par centimeter i det sorte.
    Sånt er forferdelig kjedelig ! masse pes til ingen nytte.... håper det årdner seg for deg imorgen.

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Ja, det MÅ ordne seg med en ny høyttaler. Fortrinnsvis burde de hente og bringe også. Skal pakke ut den andre nå. Håper den er grei.

Probie

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Trenger strengt tatt ikke allverden med effekt, men det skader ikke med noen watt ekstra i baklomma ;)
    Hva slags høytalere snakker vi om ? (orker ikke lete meg bakover i tråden 8) )

/jan

"Klipsch" Cornscala, de har en følsomhet på rundt 100 dB :)

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    janix skrev:
    Pokker også!
    Roet meg ned og tatt fram den sorte tusjen. Var samme feil på den andre høyttaleren også, så regner med at det er noe i produksjonen. Syns ikke hvis man ikke ser nøye etter det, så jeg lar det være. Ikke så bra av Klipsch...menmen.
    Spiller gjør det, ikke så galt rett ut av boksen. 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Probie skrev:
    JanR skrev:
    Trenger strengt tatt ikke allverden med effekt, men det skader ikke med noen watt ekstra i baklomma ;)
    Hva slags høytalere snakker vi om ? (orker ikke lete meg bakover i tråden 8) )

/jan

"Klipsch" Cornscala, de har en følsomhet på rundt 100 dB :)
    Livet begynner ved 100db.
    Av kit så er vel kanskje den nye el84 baserte ampen fra AN kit noe å vurdere.
    Hva skal det koste ?

/jan

Probie

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Hva skal det koste ?

/jan
    Er ikke helt sikker på hvilken du mener, kan ikke se den på hjemmesiden, link? Det eneste jeg ser som er nytt er en L6, men den blir for dyr. Skal egentlig ikke koste mer enn L4 sånn ca, har ikke helt bestemt meg for en makspris

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Probie skrev:
    JanR skrev:
    Hva skal det koste ?

/jan
    Er ikke helt sikker på hvilken du mener, kan ikke se den på hjemmesiden, link? Det eneste jeg ser som er nytt er en L6, men den blir for dyr. Skal egentlig ikke koste mer enn L4 sånn ca, har ikke helt bestemt meg for en makspris
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55474.0.html
    Er vel ganske ny ennå, mail/ring UA og hør med de.

Kan ikke tenke meg at den vil koste mere enn L4.

/jan

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    janix skrev:
    janix skrev:
    Pokker også!
    Roet meg ned og tatt fram den sorte tusjen. Var samme feil på den andre høyttaleren også, så regner med at det er noe i produksjonen. Syns ikke hvis man ikke ser nøye etter det, så jeg lar det være. Ikke så bra av Klipsch...menmen.
    Ringte liksågodt ned til butikken og fortalte dem at høyttalerne kommer i retur.
    Eiergleden må være tilstede fant jeg ut. Greit å ha dette forumet til å få det skrevet ut av systemet. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    janix skrev:
    janix skrev:
    janix skrev:
    Pokker også!
    Ringte liksågodt ned til butikken og fortalte dem at høyttalerne kommer i retur.
    Eiergleden må være tilstede fant jeg ut. Greit å ha dette forumet til å få det skrevet ut av systemet. :)
    Er enig med deg. Kjøper man nytt skal det være feilfritt, på alle måter.
    Satser på at det her ordner seg til alles beste :)

/jan

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Min RC-64 II center hadde også dette langs hjørnet. Det virker som om de sylskarpe firkantede hjørnene blir et svært svakt punkt i finéren.

Jeg er rimelig sikker på at dette kommer til å dukke opp også på mine RF-7 II også over tid. Den finishmessige byggekvaliteten på RF-serien er sørgelige greier når man er vant til høyttalere med europeisk standard.

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    marsboer skrev:
    Min RC-64 II center hadde også dette langs hjørnet. Det virker som om de sylskarpe firkantede hjørnene blir et svært svakt punkt i finéren.

Jeg er rimelig sikker på at dette kommer til å dukke opp også på mine RF-7 II også over tid. Den finishmessige byggekvaliteten på RF-serien er sørgelige greier når man er vant til høyttalere med europeisk standard.
    Joda, men på mine var det på begge kantene på begge høyttalerne ca midt på et par centimeter, og den ene av kantene manglet litt finèr.
    Skal jo ikke være sånn selv om ikke europeisk. De største bokhylle Klipschene var jo strøkne når jeg nylig kjøpte de også.

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    marsboer, er dine RF-7 II i cherry eller sorte?

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Ok, takk. Lurte på om det hadde noe for seg å prøve neste par i cherry, men da er jeg like langt. ;D

Probie

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Probie skrev:
    JanR skrev:
    Hva skal det koste ?

/jan

/jan

Spennende, kanskje jeg skal ta å sende en mail for litt informasjon :)

Ellers så linket jeg tidligere til en Glasshouse 300B, er visst fyren som har laget AN forsterkere som også har laget denne: http://www.hificollective.co.uk/kits/300bsedescription.html

Noen som vet om den er noe tess? :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Probie skrev:
    Ellers så linket jeg tidligere til en Glasshouse 300B, er visst fyren som har laget AN forsterkere som også har laget denne: http://www.hificollective.co.uk/kits/300bsedescription.html

Aner ikke men ser jo slettes ikke galt ut.
    Overkommelig pris, og gutta på hificol. er suverene.

Var innom BHO og fikk hørt på de her i går, svarte fan det spilte.

http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-3-specifications/

At de småtassen klarer å levere såpass med trykk og "bass" er jo pokker naturstridig !

/jan

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.454
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Probie skrev:

Aner ikke men ser jo slettes ikke galt ut.
    Overkommelig pris, og gutta på hificol. er suverene.

Var innom BHO og fikk hørt på de her i går, svarte fan det spilte.

http://www.klipsch.com/na-en/products/rb-3-specifications/

At de småtassen klarer å levere såpass med trykk og "bass" er jo pokker naturstridig !

/jan
    De spiler svine bra ;D hadde sånne selv for noen måneder siden

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    De spiler svine bra ;D hadde sånne selv for noen måneder siden

O
    Fikk nesten sjokk jeg.

Og du, slemme slemme/gale gale mann som selger snart alt du har av godis ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Probie skrev:
    JanR skrev:
    Probie skrev:
    JanR skrev:
    Hva skal det koste ?

/jan

/jan

Spennende, kanskje jeg skal ta å sende en mail for litt informasjon :)
    http://www.audionotekits.com/l1el84.html

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Loevhagen skrev:
    Stikkordet er vel "hadde"...
    Jeg kan da ikke sammle på alt !
    ;D
    Da er det på tide å bygge på, plass må man ha ::)

/jan
    mange måter å få bedre plass på, trenger jo ikke bygge på- Finnes vel ganske mange lagerlokaler til leie over det langstrakte land eller?
    selge er iallefall det dårligste alternativ

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Har funnet en plate som er perfekt for å vise hva bassen i Heresy er god for, de fleste låtene på plata går i veldig høy hastighet, og får virkelig får brutaliteten i Heresy til å skinne.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Roberth skrev:
    Har funnet en plate som er perfekt for å vise hva bassen i Heresy er god for, de fleste låtene på plata går i veldig høy hastighet, og får virkelig får brutaliteten i Heresy til å skinne.

Slipper denslags jeg - kan sette på hva en det skal være på mine belle :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.210
    Torget vurderinger
    23
    Bellene er spesielt fine til å sette blomster på (høy WAF)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    H.R skrev:
    Roberth skrev:

Så klassisk piano musikk kan du bruke for å demonstrere dette? Neppe.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Roberth skrev:
    H.R skrev:
    Roberth skrev:

kan den ikke spelle klassisk piano så er det feilkonstruksjon. Noe jeg ikke hadde mistanke om at Heresy var.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Sett på Another one bites the dust med Queen. Dynamikk oppleves kun på skikkelige høyttalere (f.eks Klipsch) og låta har dobbel betydning i form av at nok en person kommer til å begynne å tenke på Klipsch som sitt neste høyttalerpar, tross fordommer og gamle vaner.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    H.R skrev:
    Roberth skrev:
    H.R skrev:
    Roberth skrev:

kan den ikke spelle klassisk piano så er det feilkonstruksjon. Noe jeg ikke hadde mistanke om at Heresy var.
    Virker som du ikke har skjønt noe av hva jeg skrev, du kan ikke bruke hva som helst av musikk for å demonstrere hva disse høytalerne klarer når det gjelder rask bass. Du kan ikke bruke musikk med treg bass for slikt.

marsboer skrev:
    Sett på Another one bites the dust med Queen. Dynamikk oppleves kun på skikkelige høyttalere (f.eks Klipsch) og låta har dobbel betydning i form av at nok en person kommer til å begynne å tenke på Klipsch som sitt neste høyttalerpar, tross fordommer og gamle vaner.
    Den låten er god på akkurat det, men det er ikke akkurat så mye fart i bassen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Heldigvis slipper man å kun spille en cd - lp her. Det meste går ned ;)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn