det har ikke jeg erfart, med hverken ge eller rca egentlig, kommer nok an på utstyret ogsåRoberth skrev:Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
det har ikke jeg erfart, med hverken ge eller rca egentlig, kommer nok an på utstyret ogsåRoberth skrev:Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
: :Roberth skrev:Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
Samme her, opplevde heller at det ble mere mykt i toppen og en mørkere klang.jokris skrev:det har ikke jeg erfart, med hverken ge eller rca egentlig, kommer nok an på utstyret ogsåRoberth skrev:Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
GE rør er slett ikke hardtspillende. Bruker 6072 i mitt AN kit l3. Hør med upgrade om dere tviler. Mvh Geir Harstad. ???jokris skrev:det har ikke jeg erfart, med hverken ge eller rca egentlig, kommer nok an på utstyret ogsåRoberth skrev:Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
Hva F..n tror du at du er for noe ? Skal du pisse i denne tråden og skjære alle over en kam ?Roberth skrev:Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
BHO skrev:: :Roberth skrev:Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
blir vel omtrent som og spørre om regnet ikke er jævli vått?
hvilken type rør? i hvilken krets? i hvilket anlegg?
Vel, begynner å dra på årene men ikke helt døvhørt ennåRoberth skrev:Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
Hadde Xindak DAC-5 her, spillte strålende i toppen med Philips, Mullard, Telefunken, men med GE, så opplevde jeg at toppen var skrikene og alt for mye frempå, har tidligere blitt advart mot GE-rør og amerikanske generelt til horn-høyttalere siden de spiller veldig hardt i toppen kontra de fleste europeiske rør.
Alt over 13k er oppskryttDazed skrev:Jeg er. Jeg er ikke sjuogtredve engang, men hører nok ikke en dritt over 15KHz.
dette kjenner jeg meg ikke igjen på i det hele tatt med 12au7 og 12ax7, føler de amerikanske rørene ofte er gull verdt i forhold til mye euro rørRoberth skrev:Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
Hadde Xindak DAC-5 her, spillte strålende i toppen med Philips, Mullard, Telefunken, men med GE, så opplevde jeg at toppen var skrikene og alt for mye frempå, har tidligere blitt advart mot GE-rør og amerikanske generelt til horn-høyttalere siden de spiller veldig hardt i toppen kontra de fleste europeiske rør.
forøvrig er vel trippel mica,5 stjerners ge 5814a ett av de varmest anbefalte rørene til din ma, rundt 60 modellRoberth skrev:Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
Jeg har prøvd GE rør av forskjellig årgang, også det ovennevnte, i nevnte(unevnelige) forsterker. Ingen av dem har slått meg som skrikende i toppen.jokris skrev:forøvrig er vel trippel mica,5 stjerners ge 5814a ett av de varmest anbefalte rørene til din ma, rundt 60 modellRoberth skrev:Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
I mer eller mindre grad ja.rørlig skrev:Det er vel også slik at samme rør kan ha forskjellige karakter i forskjellige konstruksjoner.
8)BHO skrev:hvilken type rør? i hvilken krets? i hvilket anlegg?
>Dere< er nok å dra det langt.Var snakk om en kællslowmotion skrev:Jeg er hørselskadd.
Det har jeg papir på.
Dere kan sende GE rørene deres til meg,
så skal jeg ta vare på dem for dere .....
Når begynte det å gjøre noe?ru-jo skrev:Næ!!! Nu blei det mye dritprat/tørr prat her.
Dazed skrev:Når begynte det å gjøre noe?ru-jo skrev:Næ!!! Nu blei det mye dritprat/tørr prat her.
Så så, dette skjer med alle over tid. Men dette kan uansett ikke sammenlignes med da jeg hørte Klipsch Reference på Marantz, det SKREK i toppen :-\jan#jan skrev:Hva F..n tror du at du er for noe ? Skal du pisse i denne tråden og skjære alle over en kam ?Roberth skrev:Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
Påstå at vi er hørselskadde hele gjengen ?
Nå som det var så hyggelig her....så måtte du begynne dra inn "data" greieneLudo skrev:Over til litt seriøs input igjen...
Koser meg med RF-5 og L4 UA Sign akkurat nå... også spiller jeg fra PC'n, exaDevices I2S-adapteret knuser alt jeg har vært borti av USB-implementeringer med solid margin!!
Godt med helg
Fett at ting fungerer Og at det spiller fett ... data er data .... Vinyl ruler ... ;D ;D ;DLudo skrev:Over til litt seriøs input igjen...
Godt med helg
Kjerring.Ludo skrev:Bah, vinyl og gamle plastikkdingser med hakk i... DAC'n spiller opptill 10THz, 320Bit - dermed gruser den svart kompositt lett ;D ;D ;D
Hmm, bytt bind du så går det nok over...!!!JanR skrev:Kjerring.Ludo skrev:Bah, vinyl og gamle plastikkdingser med hakk i... DAC'n spiller opptill 10THz, 320Bit - dermed gruser den svart kompositt lett ;D ;D ;D
;D ;D
/jan
Det går aldri over, så vi får vel bare slå oss til ro med at du syns data gadgets er tingen for deg og jeg ikkeLudo skrev:Hmm, bytt bind du så går det nok over...!!!JanR skrev:Kjerring.Ludo skrev:Bah, vinyl og gamle plastikkdingser med hakk i... DAC'n spiller opptill 10THz, 320Bit - dermed gruser den svart kompositt lett ;D ;D ;D
;D ;D
/jan
Det er jo SÅÅÅ fett og google cover og lese det på en skjerm ....... :Ludo skrev:Bah, vinyl og gamle plastikkdingser med hakk i... DAC'n spiller opptill 10THz, 320Bit - dermed gruser den svart kompositt lett ;D ;D ;D
Hørte jeg noen nevne "dinosaurer" ??? ;DBHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
Lenge sia vi blei enige om det, og sånn blir det nok i lang tid fremover for oss godt voksne. ;D
Dinosaur eller ikke dinosaur. Jeg gir min tilslutning. Kommer ikke inn i gruva med den slags moderne styggedom. ;DJanR skrev:Hørte jeg noen nevne "dinosaurer" ??? ;DBHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
Lenge sia vi blei enige om det, og sånn blir det nok i lang tid fremover for oss godt voksne. ;D
/jan
rolfozzy skrev:Dinosaur eller ikke dinosaur. Jeg gir min tilslutning. Kommer ikke inn i gruva med den slags moderne styggedom. ;DJanR skrev:Hørte jeg noen nevne "dinosaurer" ??? ;DBHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
/jan
Du kan plusse på Jan R og ;DBHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)