Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Roberth skrev:
    Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?
    det har ikke jeg erfart, med hverken ge eller rca egentlig, kommer nok an på utstyret også

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    ::) ::)
    blir vel omtrent som og spørre om regnet ikke er jævli vått?
    hvilken type rør? i hvilken krets? i hvilket anlegg?

trym

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Antall liker
    3
    jokris skrev:
    Roberth skrev:
    det har ikke jeg erfart, med hverken ge eller rca egentlig, kommer nok an på utstyret også
    Samme her, opplevde heller at det ble mere mykt i toppen og en mørkere klang.

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.336
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    Roberth skrev:
    GE rør er slett ikke hardtspillende. Bruker 6072 i mitt AN kit l3. Hør med upgrade om dere tviler. Mvh Geir Harstad. ???

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.

Hadde Xindak DAC-5 her, spillte strålende i toppen med Philips, Mullard, Telefunken, men med GE, så opplevde jeg at toppen var skrikene og alt for mye frempå, har tidligere blitt advart mot GE-rør og amerikanske generelt til horn-høyttalere siden de spiller veldig hardt i toppen kontra de fleste europeiske rør.

J

J.J

Gjest
    Roberth skrev:
    Sikker på at det ikke er dere som ikke kan høre det? De lyseste frekvensene er dem mann mister høreselen tidligst på.
    Hva F..n tror du at du er for noe ? Skal du pisse i denne tråden og skjære alle over en kam ?
    Påstå at vi er hørselskadde hele gjengen ?

:mad: :mad: :mad: :mad:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Roberth skrev:
    ::) ::)
    blir vel omtrent som og spørre om regnet ikke er jævli vått?
    hvilken type rør? i hvilken krets? i hvilket anlegg?
    Roberth skrev:

Hadde Xindak DAC-5 her, spillte strålende i toppen med Philips, Mullard, Telefunken, men med GE, så opplevde jeg at toppen var skrikene og alt for mye frempå, har tidligere blitt advart mot GE-rør og amerikanske generelt til horn-høyttalere siden de spiller veldig hardt i toppen kontra de fleste europeiske rør.
    Vel, begynner å dra på årene men ikke helt døvhørt ennå

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er. Jeg er ikke sjuogtredve engang, men hører nok ikke en dritt over 15KHz. ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Roberth skrev:

dette kjenner jeg meg ikke igjen på i det hele tatt med 12au7 og 12ax7, føler de amerikanske rørene ofte er gull verdt i forhold til mye euro rør

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Roberth skrev:

forøvrig er vel trippel mica,5 stjerners ge 5814a ett av de varmest anbefalte rørene til din ma, rundt 60 modell

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    Roberth skrev:

forøvrig er vel trippel mica,5 stjerners ge 5814a ett av de varmest anbefalte rørene til din ma, rundt 60 modell
    Jeg har prøvd GE rør av forskjellig årgang, også det ovennevnte, i nevnte(unevnelige) forsterker. Ingen av dem har slått meg som skrikende i toppen.
    Bruker allikevel Mullard CV 4003 istedet.
    Det er vel også slik at samme rør kan ha forskjellige karakter i forskjellige konstruksjoner.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.512
    Jeg er hørselskadd.
    Det har jeg papir på.
    Dere kan sende GE rørene deres til meg,
    så skal jeg ta vare på dem for dere .....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    slowmotion skrev:
    Jeg er hørselskadd.
    Det har jeg papir på.
    Dere kan sende GE rørene deres til meg,
    så skal jeg ta vare på dem for dere .....
    >Dere< er nok å dra det langt.Var snakk om en kæll ;)

Men tanken din var god.

/jan

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    jan#jan skrev:
    Roberth skrev:
    Hva F..n tror du at du er for noe ? Skal du pisse i denne tråden og skjære alle over en kam ?
    Påstå at vi er hørselskadde hele gjengen ?

:mad: :mad: :mad: :mad:
    Så så, dette skjer med alle over tid. Men dette kan uansett ikke sammenlignes med da jeg hørte Klipsch Reference på Marantz, det SKREK i toppen :-\

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Over til litt seriøs input igjen...

Koser meg med RF-5 og L4 UA Sign akkurat nå... også spiller jeg fra PC'n, exaDevices I2S-adapteret knuser alt jeg har vært borti av USB-implementeringer med solid margin!!

Godt med helg :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:

Koser meg med RF-5 og L4 UA Sign akkurat nå... også spiller jeg fra PC'n, exaDevices I2S-adapteret knuser alt jeg har vært borti av USB-implementeringer med solid margin!!

Nå som det var så hyggelig her....så måtte du begynne dra inn "data" greiene ;)

Godt helg :)

/jan

J

J.J

Gjest
    Ludo skrev:

Fett at ting fungerer ;) Og at det spiller fett ... data er data .... Vinyl ruler ... ;D ;D ;D

Faktisk så spiller jeg ZZ Top her - Recycler ... Det er grom vinylmusikk - svinger heftig og det blir ikke noe dårligere
    med R&C 8)

La Scala hamrer rytmene ut ...... ;D

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Bah, vinyl og gamle plastikkdingser med hakk i... DAC'n spiller opptill 10THz, 320Bit - dermed gruser den svart kompositt lett ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    Bah, vinyl og gamle plastikkdingser med hakk i... DAC'n spiller opptill 10THz, 320Bit - dermed gruser den svart kompositt lett ;D ;D ;D
    Kjerring.

;D ;D

/jan

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Ludo skrev:
    Kjerring.

;D ;D

/jan
    Hmm, bytt bind du så går det nok over...!!!

;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    JanR skrev:
    Ludo skrev:
    Kjerring.

;D ;D

/jan
    Hmm, bytt bind du så går det nok over...!!!
    Det går aldri over, så vi får vel bare slå oss til ro med at du syns data gadgets er tingen for deg og jeg ikke :)

/jan

J

J.J

Gjest
    Ludo skrev:
    Det er jo SÅÅÅ fett og google cover og lese det på en skjerm ....... ::)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
    Lenge sia vi blei enige om det, og sånn blir det nok i lang tid fremover for oss godt voksne. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
    Lenge sia vi blei enige om det, og sånn blir det nok i lang tid fremover for oss godt voksne. ;D
    Hørte jeg noen nevne "dinosaurer" ??? ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.680
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    BHO skrev:

/jan
    Dinosaur eller ikke dinosaur. Jeg gir min tilslutning. Kommer ikke inn i gruva med den slags moderne styggedom. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    BHO skrev:

/jan
    Dinosaur eller ikke dinosaur. Jeg gir min tilslutning. Kommer ikke inn i gruva med den slags moderne styggedom. ;D

/jan

J

J.J

Gjest
    BHO skrev:
    Du kan plusse på Jan R og ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn