Ludo
Hi-Fi freak
Tror nok at dere trenger å høre en digitalkilde som KAN håndtere hi-rez, ikke bare jalla USB-løsninger... Men dere kan jo bare sitte der med pappkartongene i hånda og kose dere... ;D
Bra...... ;Djan#jan skrev:Du kan plusse på Jan R og ;DBHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
Lenge sia vi blei enige om det, og sånn blir det nok i lang tid fremover for oss godt voksne. ;D
GamleBHO skrev:Bra...... ;Djan#jan skrev:Du kan plusse på Jan R og ;DBHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
Lenge sia vi blei enige om det, og sånn blir det nok i lang tid fremover for oss godt voksne. ;D
Gretne gamle gubber er helt ok for meg. 8)
Trur jeg kan trives godt som det og. ;D
Hørt ett par relativt oppegående anlegg, hd basert avspilling. Helt ok for all del, men ikke noe jeg kommer til å hive meg på med det første. Meg om det.Ludo skrev:Tror nok at dere trenger å høre en digitalkilde som KAN håndtere hi-rez, ikke bare jalla USB-løsninger... Men dere kan jo bare sitte der med pappkartongene i hånda og kose dere... ;D
Jeg lider mer enn gjerne ;D Og det tar faktisk mye plass med vinyl... og jeg har ikke engang mye ..... deilig ;DJanR skrev:Hørt ett par relativt oppegående anlegg, hd basert avspilling. Helt ok for all del, men ikke noe jeg kommer til å hive meg på med det første. Meg om det.Ludo skrev:Tror nok at dere trenger å høre en digitalkilde som KAN håndtere hi-rez, ikke bare jalla USB-løsninger... Men dere kan jo bare sitte der med pappkartongene i hånda og kose dere... ;D
Funker det for deg så er det jo ikke noe som er bedre enn det. Så får heller vi andre sitte med pappkartongene våre og lide
/jan
Gratulerer så masse!SteinLarsen skrev:Hei
Nytt papirmedlem
Jeg har såvidt startet samling til min Klipsch hjemmekino. Et par Forte II er ferdig pakket og på vei.
Da gjenstår bare resten.. Khorn
Stein
JanOlav skrev:Gratulerer så masse!SteinLarsen skrev:Hei
Nytt papirmedlem
Jeg har såvidt startet samling til min Klipsch hjemmekino. Et par Forte II er ferdig pakket og på vei.
Stein
Forte II er kule, har du fått de nå?
Khorn får du tak i, lett som en plett.
Si ikke det. Jeg skal nok få lurt på'n en Squeezebox en dag.BHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
Ja, CD er jo mye mer analogt enn filer på en harddisk.BHO skrev:Sitter og hører på gode gamle imperiet live her nå, desverre ikke på vinyl men det er da cd. ;D
Pass deg nåDazed skrev:Ja, CD er jo mye mer analogt enn filer på en harddisk.BHO skrev:Sitter og hører på gode gamle imperiet live her nå, desverre ikke på vinyl men det er da cd. ;D
Lykke tilDazed skrev:Si ikke det. Jeg skal nok få lurt på'n en Squeezebox en dag.BHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
Hey, nå snakker viJanOlav skrev:Fy faen! Dagen startet med en tur til Tønsberg og The garden, fikk meg Junipher Greene's Friendship 40 anniversary edition med plakater, kort og gud vet hva som fulgte med, i grønn vinyl og greier. ;D
Skål alle Klipschere, med og uten HD basert avspilling! 8)
GratsSteinLarsen skrev:Hei
Nytt papirmedlem
Stein
Hehe. Klarte bare ikke la være. Skjønner absolutt den holdningen, jeg. LP-er er mye både artigere og koseligere å snurre, selv om jeg har tyve ganger mer musikk på digitalt enn analogt format. Her går både diskbasert/squeezebox og cd gjennom samme dac, og låter ganske identisk.BHO skrev:Pass deg nå
Har prøvd med avspilling fra HD jeg, så det skal ikke stå på det, men lydmessig suger det big time her ift. lyd fra cd-drevet.
Har forøvrig en HD på 1,5tb full av musikk.....ukomprimert.
Så sånn er ståa her.
Må bare få i gang Lagga med boksen hans først.JanR skrev:Lykke tilDazed skrev:Si ikke det. Jeg skal nok få lurt på'n en Squeezebox en dag.BHO skrev:JanR og jeg har offiselt vedtatt at for oss så suger avspilling med data/pc big time. 8)
/jan
Det var litt pussig. Hva bruker du som kilde for avspilling av digitale filer da?BHO skrev:I gjennom samme dac er det stor forskjell her, så det blir nok og legge i cd`r i overskuelig framtid for meg gitt.
Det gir faktisk mer lp følelse og.......for min del.
Det synes ikke jeg. ;DDazed skrev:Det var litt pussig. Hva bruker du som kilde for avspilling av digitale filer da?BHO skrev:I gjennom samme dac er det stor forskjell her, så det blir nok og legge i cd`r i overskuelig framtid for meg gitt.
Gitt at kilden/drivverket klarer å dytte et noenlunde bitperfect signal uten for mye jitter til dac-en, burde jo alle digitale "drivverk" låte ganske likt.BHO skrev:Det synes ikke jeg. ;DDazed skrev:Det var litt pussig. Hva bruker du som kilde for avspilling av digitale filer da?BHO skrev:I gjennom samme dac er det stor forskjell her, så det blir nok og legge i cd`r i overskuelig framtid for meg gitt.
HD - lap-top - interface - dac
Ikke jeg heller. De jeg har her gjør det. Det er vel ingen grunn til å ikke bare la det være med det, nei.BHO skrev:Ja du kan jo håpe på at alt digitalt drivverk låter likt.
Jeg for min del har slått meg godt til ro med at ting er som de er.
Bruker ikke flere kalorier på det der. ;D
Squeezebox og Rega (CD-spiller?) rett i pre, eller gjennom en og samme dac?jokris skrev:Hos meg er SB ett tilbakelagt kapittel, regaen grisebanker den som kilde, det tilføres ett eller annet via sb som jeg blir sliten av lydmessig dessverre, å da blir det håndfaste skiver hos meg, lp samlingen går fremover
via dac selvfølgelig ;D først an dac 1 og nå naim dacDazed skrev:Squeezebox og Rega (CD-spiller?) rett i pre, eller gjennom en og samme dac?jokris skrev:Hos meg er SB ett tilbakelagt kapittel, regaen grisebanker den som kilde, det tilføres ett eller annet via sb som jeg blir sliten av lydmessig dessverre, å da blir det håndfaste skiver hos meg, lp samlingen går fremover
Hvis du ikke kjører med en dac mellom SB og forsterker, er det vel slett ikke overraskende at en relativt dyr CD-spiller låter bedre?
Ingen problemer med lyden her og jeg har et par ganske så oppegående cd spillerejokris skrev:Hos meg er SB ett tilbakelagt kapittel, regaen grisebanker den som kilde, det tilføres ett eller annet via sb som jeg blir sliten av lydmessig dessverre, å da blir det håndfaste skiver hos meg, lp samlingen går fremover
neida, dette oppleves forskjellig fra anlegg til anlegg og perosn til person, jeg investerte ihvertfall i en slik sb og prøvde, hos meg er det dog forskjell fordi jeg blir rett og slett lyttetrøtt av sb over tid, kan ikke sette fingeren på hva det er men ett eller annet negativt tilføres via sb, så min erfaring er at hva man bruker som signalkilde til dac ikke er uvesentlig for resultatet ut, shit in = shit outeddie1 skrev:Ingen problemer med lyden her og jeg har et par ganske så oppegående cd spillerejokris skrev:Hos meg er SB ett tilbakelagt kapittel, regaen grisebanker den som kilde, det tilføres ett eller annet via sb som jeg blir sliten av lydmessig dessverre, å da blir det håndfaste skiver hos meg, lp samlingen går fremover
hehe ja blir vel en smaksak,er slik jeg oppfatter vinyl også.Kan forstå nostalgien men ikke lydenjokris skrev:neida, dette oppleves forskjellig fra anlegg til anlegg og perosn til person, jeg investerte ihvertfall i en slik sb og prøvde, hos meg er det dog forskjell fordi jeg blir rett og slett lyttetrøtt av sb over tid, kan ikke sette fingeren på hva det er men ett eller annet negativt tilføres via sb, så min erfaring er at hva man bruker som signalkilde til dac ikke er uvesentlig for resultatet ut, shit in = shit outeddie1 skrev:Ingen problemer med lyden her og jeg har et par ganske så oppegående cd spillerejokris skrev:Hos meg er SB ett tilbakelagt kapittel, regaen grisebanker den som kilde, det tilføres ett eller annet via sb som jeg blir sliten av lydmessig dessverre, å da blir det håndfaste skiver hos meg, lp samlingen går fremover
jepp, smakssak, tilvenning,oppsett osv osv spiller inn hereddie1 skrev:hehe ja blir vel en smaksak,er slik jeg oppfatter vinyl også.Kan forstå nostalgien men ikke lydenjokris skrev:neida, dette oppleves forskjellig fra anlegg til anlegg og perosn til person, jeg investerte ihvertfall i en slik sb og prøvde, hos meg er det dog forskjell fordi jeg blir rett og slett lyttetrøtt av sb over tid, kan ikke sette fingeren på hva det er men ett eller annet negativt tilføres via sb, så min erfaring er at hva man bruker som signalkilde til dac ikke er uvesentlig for resultatet ut, shit in = shit outeddie1 skrev:Ingen problemer med lyden her og jeg har et par ganske så oppegående cd spillerejokris skrev:Hos meg er SB ett tilbakelagt kapittel, regaen grisebanker den som kilde, det tilføres ett eller annet via sb som jeg blir sliten av lydmessig dessverre, å da blir det håndfaste skiver hos meg, lp samlingen går fremover
Kan tydeligvis ikke sies for ofte.... ;DJanR skrev:Så lenge dere er nøyd guttær
Spill musikk, kos dere.
/jan
Lyttesjokolade = Lohengrin? Det er jo den eneste sjokoladen som faktisk er laget for lytting til musikk.jan#jan skrev:Kan tydeligvis ikke sies for ofte.... ;DJanR skrev:Så lenge dere er nøyd guttær
Spill musikk, kos dere.
/jan
Slapp av lag dere no god kaffe og finn frem noe lyttesjokolade - Ha en flott søndag.
/JR
Det går ikke an å interessere seg for teknologien i tillegg til å like musikken, altså? Så lenge det bare diskuteres og funderes, og ikke ender opp som på kabelhjørnet, må det da være greit å snakke om ting?jan#jan skrev:Kan tydeligvis ikke sies for ofte.... ;DJanR skrev:Så lenge dere er nøyd guttær
Spill musikk, kos dere.
/jan
Slapp av lag dere no god kaffe og finn frem noe lyttesjokolade - Ha en flott søndag.
/JR