Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    magb skrev:
    Jeg har tidligere eid et par Rf52 og jeg må si de imponerte veldig.
    Jeg oppfattet de ikke som bassfattig på noen som helst måte.
    Samme her! Første sang, rett fra pappen så slo de til med ein bass som var veldig imponerende veldig i forhold til størrelse (både i trøkk og oppløsning). Eg hadde dei i eit rom på kanskje 20 kvm på ein Doxa 70. Artig anlegg!

J

J.J

Gjest
    Og jeg som håpet på en lydplanke i Heritage serien ... med 15"ere og store horn....... ::) 8) ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ove W skrev:
    JanOlav skrev:
    Ove W skrev:
    En kompis har RF 52 med marantz forsterker,rommet er ca 15kvad og jeg synes de låter bra.
    Kanskje litt bass fattige men det kan skyldes rommet hans.
    Jeg kunne levd fint med de i et oppsett nr 2 fex i stua der jeg har RB 10 nå.

O
    Ok, takk skal du ha, stua hennes er større enn 15 kvm.
    Hvordan synes du de låter i forhold til RB-51?
    Personlig er jeg ikke overvettig begeistret for RB-51, synes de låter litt lukket.
    Jeg har ikke hørt mye på de,RB-51 brukte jeg aldri i front men kun som bak høyttalere.
    RF-52 opplever jeg ikke som lukket med marantz forsterkeren som jeg hørte de på. Likte godt diskant/mellomtone på de
    litt lite bass som jeg sa,men de var ikke mere enn 4-5 uker gamle tror jeg.

O
    Ok, takk skal du ha.
    Lite bass er ikke bra. Ser jo at andre sier det motsatte, men kommer jo an på preferanser det.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    RB-61 samt Jasmine Serenda eller noe slikt vil være en skikkelig knall kombo som gir mye glede :)
    Skal bli moro å få hørt RB-61. ;) Jasmine virker interessant.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    hel skrev:
    Erfaringsmessig krever RF / RB serien svært mye av forsterker og kilde for å låte bra. Og når det klaffer så klaffer det. (har hatt RB 10/35/75/51/61 og RF 52/62). Jeg har ogå hatt Synergi B2 og B3. Disse passer til alt og låter forbløffende bra. Ref Rognlien og B3. Jeg har selv også hatt Jasmin Serenade på dem.

Poenget er:
    Har søstern din god rørforsterker med en analog kilde (klangmessig) = RF
    Hvis ikke gå for F20. Lettdreven 95,5 db. Spiller ned til 38 hz. Ny diskantdriver med bedre oppløsning enn forrige. Sleng på en T-amp, noe NAD eller lignende 8)

PS: les om forgjengern F2 her og få en positiv aha ;D http://www.sixmoons.com/audioreviews/trends/ta10_3.html

Skulle jeg satt sammen et highend light anlegg med bredest mulig frekvensområde for minst mulig cash hadde jeg valgt F20 og en Kingrex T-Amp (litt kraftigere enn Trends) med innebygget USB DAC.
    Ringte Audiocompaniet i dag for å snakke nettopp om Synergi serien, men ingen svar å få på telefon. :(
    Er jo tross alt mer lyd i en golver kontra en stativer, så kanskje bedre med en golver fra Synergi enn stativer fra Reference. :-\
    Må handle forsterker og cd spiller også, om det skal være rørmagi vet jeg ikke enda, alle muligheter er åpne.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    hel skrev:
    Glemte å si det men Synergy serien er voicet en tanke fyldig med en liten frestkul. Er vel i samme klubben som Rogers 3/5 osv.........og det gjør at den er lett å like og at den ikke blir for skarp.
    Høres bra ut dette. :D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Dazed skrev:
    Rf-52mk2 får man fra Bass Brothers for snaut 6000 nå, og Ikke-oppgradert Abrahamsen V2.0 får man på Elkjøp til 6K om dagen, mener jeg å ha sett.

Lett farget av mitt eget anlegg, vil jeg anbefale det!
    Ikke ille pris det nei.
    Abrahamsen er sikkert en god match, men for dyrt for ho.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    kaap skrev:
    JanOlav skrev:
    Hva sier folket om RF-52 ??
    Jeg bruker disse i et 7.2 oppsett;

Rommet de står er sparsommelige 10kvm, men har hatt disse på audiens i stua. Kanskje litt feil grunnlag når de da ble kobla til en DP 6.5, men syns de spilt som f i allefall. Overraskende trykk i bunn fra 4 stk 5 1/4" (underkant av en meter til bakvegg). Like etter de ble kjøpt i fjor sommer, var en kar innom og kjøpte LP spillern min, og RF52 sto da i stua. Det skal nevnes at begge mine XTZ W12 sto også i stua og supplerte fra ca 40Hz og ned... men denne karen kunne iallefall meddele at det var "drittøft!"...

mvh Kai
    Så fett ut dette her kaap, tenker du koser deg der.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    magb skrev:
    Du synes ikke de var bassfattig nei. Hmmmmm?

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Ang Jasmine Serenade så er det kun 11w single ended. Det kan hende at en gulvstående fra Synergy-serien parret med noe rør greier fra Cayin, Ming-Da, Jasmine eller tilsvarende kunne gjøre susen.... Men hvor innstillt er hun til rør egentlig, er hun klar over at disse byttes innimellom? Uansett, det skal være ganske lett å få til en vellydende kombo for 10K - LETT!!

http://www.jasmineaudio.net/images/SERENADE/SERENADE_norway.jpg

De har denne f.eks, Jasmine Piano:

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Brasse skrev:
    magb skrev:
    Samme her! Første sang, rett fra pappen så slo de til med ein bass som var veldig imponerende veldig i forhold til størrelse (både i trøkk og oppløsning). Eg hadde dei i eit rom på kanskje 20 kvm på ein Doxa 70. Artig anlegg!
    De skal jo gå helt ned til 35 Hz, så teoretisk sett er det jo bass nok.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    Ang Jasmine Serenade så er det kun 11w single ended. Det kan hende at en gulvstående fra Synergy-serien parret med noe rør greier fra Cayin, Ming-Da, Jasmine eller tilsvarende kunne gjøre susen.... Men hvor innstillt er hun til rør egentlig, er hun klar over at disse byttes innimellom? Uansett, det skal være ganske lett å få til en vellydende kombo for 10K - LETT!!

http://www.jasmineaudio.net/images/SERENADE/SERENADE_norway.jpg

De har denne f.eks, Jasmine Piano:

Ja, dritfin den saken der. :D

Nei, røbytte, hmm? Tror nok det er best å finne en transistor forsterker til ho, men hva mon tro?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanOlav skrev:
    Brasse skrev:
    magb skrev:
    De skal jo gå helt ned til 35 Hz, så teoretisk sett er det jo bass nok.
    har hørt de på naim oppsett noen timer og det var en god "hifi" opplevelse, bor mye i de rakkerne der ;D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.719
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanOlav skrev:
    magb skrev:
    Jeg sa jo at det kunne være rommet hans som var grunnen,noe det tyder på ;D

O

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.896
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    BHO skrev:
    JanOlav skrev:
    JanOlav skrev:
    Kontra RF-62 og RB-61
    At de er små høyttalere alle sammen. ;D ;D
    Og bortsett fra det, har jeg ikke peiling.
    Men var ikke Håkon ganske begeistra for RF-52? bedre enn -62? ::) eller var det motsatt? ::)
    Du finner vel de testene i fidelity.
    Når du sier det, så får jeg også en følelse av å ha lest/hørt det samme, kanskje sjekke Fidelity først som sist. :D
    Eller kanskje Håkon gidder å svare meg? ;D
    RF 52 spiller fantastisk flott i rom opp til 20 m2, bassfattig er en meget merkelig beskrivelse i mine ører. 62 spiller enda bedre, men bør ha mer plass rundt seg, 82 likeså og behøver enda mer plass. 51 og 61 er ikke helt ok i mine ører, de virker trøttere enn RF'r skal være. B3 er nevnt, det er en morsom skrue, en real treffer. Når det gjelder F-serien, viser de seg å være mer effektsultne enn RF, og jeg er ærlig talt ikke så veldig glad i dem, annet enn til ren hjemmekino.

Håkon

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Haakon_Rognlien skrev:
    JanOlav skrev:
    BHO skrev:
    JanOlav skrev:
    JanOlav skrev:
    Kontra RF-62 og RB-61
    Men var ikke Håkon ganske begeistra for RF-52? bedre enn -62? ::) eller var det motsatt? ::)
    Når du sier det, så får jeg også en følelse av å ha lest/hørt det samme, kanskje sjekke Fidelity først som sist. :D
    RF 52 spiller fantastisk flott i rom opp til 20 m2, bassfattig er en meget merkelig beskrivelse i mine ører. 62 spiller enda bedre, men bør ha mer plass rundt seg, 82 likeså og behøver enda mer plass. 51 og 61 er ikke helt ok i mine ører, de virker trøttere enn RF'r skal være. B3 er nevnt, det er en morsom skrue, en real treffer. Når det gjelder F-serien, viser de seg å være mer effektsultne enn RF, og jeg er ærlig talt ikke så veldig glad i dem, annet enn til ren hjemmekino.

Håkon
    Takker for svar Håkon. :D
    Må sjekke hvor stor stua er, tipper 25 kvm.
    RF-62 er de jeg ville valgt i utgangspunktet, men da blir det mindre kroner til elektronikk. Har muligens et par brukte på hånd nå, da hjelper det endel. ;)

magb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Antall liker
    0
    JanOlav skrev:
    magb skrev:
    Her var det masse bass ja, men det kan jo godt være at rommet spilte sin rolle også.
    Ellers så brukte jeg de først på en harman Kardon og da måtte jeg spille farlig høyt for å få den fram, da jeg gikk over til blandt annet en gammel Tandberg og så senere en rørforsterker, ble det mer bass på alle volum. =)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    magb skrev:
    JanOlav skrev:
    magb skrev:
    Her var det masse bass ja, men det kan jo godt være at rommet spilte sin rolle også.
    Ellers så brukte jeg de først på en harman Kardon og da måtte jeg spille farlig høyt for å få den fram, da jeg gikk over til blandt annet en gammel Tandberg og så senere en rørforsterker, ble det mer bass på alle volum. =)
    Er nok både rom og elektronikk som spiller inn. Min erfaring med reference serien er at de er kresne.
    Også enig med Håkon med tanke på RB-51, litt daffe og lite egnet til hifi synes jeg.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanOlav skrev:
    Også enig med Håkon med tanke på RB-51, litt daffe og lite egnet til hifi synes jeg.
    ..............men funker som bare faen til film, selv uten hjelp. :eek:

ru-jo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    JanOlav skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:
    JanOlav skrev:
    BHO skrev:
    JanOlav skrev:
    JanOlav skrev:
    Kontra RF-62 og RB-61

Håkon
    Takker for svar Håkon. :D
    Må sjekke hvor stor stua er, tipper 25 kvm.
    RF-62 er de jeg ville valgt i utgangspunktet, men da blir det mindre kroner til elektronikk. Har muligens et par brukte på hånd nå, da hjelper det endel. ;)
    Vist du ikke bor så langt unna Sarpsborg kan du jo kjøpe EDDIE SINE RF-63
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,89698.0.html
    Eller RF-82 di går jo billig nå om dagen. Og spiller bedre enn man skulle tro i
    forhold til den kritikken noen har gitt di. En kilde med rør gjør underverker.
    En MHZS el. disse gir sykt bra pris kvalitets forhold.Og har et kjempe bra drivverk som du kan bruke sammen med en DAC ved senere oppgradering.
    R.J 8)
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?action=search2

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    RF-63 og RF-82 blir for store, både for rommet, pengene og den fysiske størrelsen (estetisk).
    Ellers takk for tipset! :D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Spiller på et par RB-61 her nå. :)
    Morsomt når jeg drar på, men det er det som plager meg litt; at det ikke er så moro før man drar på. :-\
    Helt klart og ikke uventet så er det jo et løft fra RB-51, lydbildet er omtrent det samme på de to brødrene, bare litt forskjell i størrelse.

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Hei, er det noen som har gode tips til forsterker ca 10k som passer til RF-7

Mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Spiller på et par RB-61 her nå. :)
    Morsomt når jeg drar på, men det er det som plager meg litt; at det ikke er så moro før man drar på. :-\
    Helt klart og ikke uventet så er det jo et løft fra RB-51, lydbildet er omtrent det samme på de to brødrene, bare litt forskjell i størrelse.

Da får søsteren din dra på litt ekstra innimellom ;)
    Antar du har kjøpt de alt ?

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Har ikke kjøpt de.
    Men du vet; voksne damer (de fleste voksne damer) spiller ikke høyt, så høyttalerene bør være lettpustet på lavt volum.
    Ho sier at ho vil ha slik lyd som jeg har, så du Jan forstår jo hvilket problem jeg har fått. :p

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Har ikke kjøpt de.
    Men du vet; voksne damer (de fleste voksne damer) spiller ikke høyt, så høyttalerene bør være lettpustet på lavt volum.

Ho sier at ho vil ha slik lyd som jeg har, så du Jan forstår jo hvilket problem jeg har fått. :p
    Hehe føler med deg.

Og ja, ser den. Kanskje ikke så enkelt å få til med de småtassene der. En feit røramp er kanskje kuren ?

/jan

magb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Antall liker
    0
    En røramp med noen rca rør feks, kan nok være løsningen! 8)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    magb skrev:
    En røramp med noen rca rør feks, kan nok være løsningen! 8)
    Hmm....mulig jeg har gått glipp av no, men hvorfor bør det være RCA rør? ::) 8)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Har ikke kjøpt de.

Hehe føler med deg.

Og ja, ser den. Kanskje ikke så enkelt å få til med de småtassene der. En feit røramp er kanskje kuren ?

/jan
    Blir nok transistor tenker jeg. :-[

magb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Antall liker
    0
    Det var som sagt et eksempel, poenget mitt var rør med varm lydsignatur da Rca veldig ofte har dette.
    Min erfaring er at disse får fram godlyden på lavt lyttenivå. Det kan godt være andre merker også.

Ellers var det nok en litt for kjapp måte å si meg enig i rørforsterker tipset her i varmen ::)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp..... ;D
    RCA trenger ikke nødvendigvis være RCA heller, om du skjønner. ;)

ru-jo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    JanOlav skrev:
    Har ikke kjøpt de.
    Vil du ha max varme for penga,å du gidder å importere selv.
    Så er dette noe av det beste alternativene.
    http://www.china-highend-hifi.com/prod01123412422621345223.htm

Vedlegg

ru-jo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Dazed skrev:
    ru-jo skrev:
    Har du noen erfaring med disse produktene?

...Forøvrig så den litt jævlig ut, men det er jo en smakssak. ;)
    Gittret over rørene går ann å fjerne,da ser den bedre ut.
    Selv har jeg en MHZs cd88. Den er knall bra med toppmating og meget godt drivverk å en deilig rørklang kjøpt på www.cattylink.com
    Yagin-jungson-mingda-shangling.ja faktisk alle disse produktene er jo kjente merker. Det eneste er at toll kommer i tilleg til prisen.
    Ser ikke noen grund til å ikke handle fra disse forhandlerene. Mye bra rør snop. :)

R.J

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    ru-jo skrev:
    Dazed skrev:
    ru-jo skrev:
    Har du noen erfaring med disse produktene?

...Forøvrig så den litt jævlig ut, men det er jo en smakssak. ;)
    Gittret over rørene går ann å fjerne,da ser den bedre ut.
    Selv har jeg en MHZs cd88. Den er knall bra med toppmating og meget godt drivverk å en deilig rørklang kjøpt på www.cattylink.com
    Yagin-jungson-mingda-shangling.ja faktisk alle disse produktene er jo kjente merker. Det eneste er at toll kommer i tilleg til prisen.
    Ser ikke noen grund til å ikke handle fra disse forhandlerene. Mye bra rør snop. :)

R.J
    +1 du får mye kvalitet for pengene og fler av disse produktene holder ikke tilbake for langt dyrere merker uten kinesiske navn

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Er ikke RCA hardtspillende i toppen slik som GE-rør er?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn