Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bare å handle inn. ;)
    Kjekt å ha. ;D

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    scaniagutten skrev:
    Hei, Cornwall III lagt ut for salg 1 times kjøring fra meg! Jeg har Ming Da 300b SET forsterker og fra slutten av måneden 300b monoblokker!! Kunne ha tenkt meg disse høytalerne, noen råd angående matching? Er dette noe å satse på?

Morten
    Hei 300b låter bra det men du vil aldrig få skikkelig liv i høytalerne,disse kan rocke noe helt spinnvilt men med 300b så vil bass elementene gå på hvile modus

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    scaniagutten skrev:
    Hei, Cornwall III lagt ut for salg 1 times kjøring fra meg! Jeg har Ming Da 300b SET forsterker og fra slutten av måneden 300b monoblokker!! Kunne ha tenkt meg disse høytalerne, noen råd angående matching? Er dette noe å satse på?

Morten
    Hei 300b låter bra det men du vil aldrig få skikkelig liv i høytalerne,disse kan rocke noe helt spinnvilt men med 300b så vil bass elementene gå på hvile modus

Jassågitt.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    BHO skrev:
    eddie1 skrev:
    scaniagutten skrev:

Morten

Jassågitt.
    hehe det er jo en smaksak men har hatt en del forsterkere innom og det er mye begrensninger ute og går spesielt på rør forsterkere og minimalt med watt men nå så snakker jeg om mine ører og min rockefot

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Går å gjemmer meg.
    Er 300B ikke noe ha...hva skal en si om 2A3 da.

:-\

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Går å gjemmer meg.

/jan
    hehe sier bare det at jeg ikke har fått rocke foten skikkelig igang med enkelte rørforsterkere med lite watt

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    Går å gjemmer meg.

/jan
    hehe sier bare det at jeg ikke har fått rocke foten skikkelig igang med enkelte rørforsterkere med lite watt
    Ohh. Hørtes ut som du satt med malen ett øyeblikk der.

Rusle ned og sette på pingle forsterkeren min ;)

/jan

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Ingen fasit i den hobbyen her. :) Klipsch virker som om de lever godt med få watt. Tannoy Sandringham fikk jeg først skikkelig liv i, når jeg koblet til overflod av krefter. Ikke testet Heresy med kraftoverskudd ennå, kanskje fordi det ikke virker.nødvendig? :)

Jeg ville kjøpt Cornwall!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    scaniagutten skrev:
    Ludo skrev:
    scaniagutten skrev:

Morten
    Ett råd: K J Ø P ! ! !
    Hei, nå gjorde du meg veldig nysgjerrig ;D Tja, 17,5k, men disse er jo store som barskap ;D
    de er ikke så store skjønner du, er direkte plassparende kontra rf serien som må stå utpå gulvet :)
    kjøp dem, de liker strøm som andre klipsch, føler ikke at jeg trenger å makse min forsterker i det hele tatt for
    å ha det gøy her, og jeg har 100 watt, bruker stort sett 1-5 watt maks, og da er det høyt
    det som kan være kritisk er hvor støysvak din 300 b er ?

kjøp er mitt råd, fantastisk artige ht som spiller musikk som få andre, det er min påstand ihvertfall ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    Går å gjemmer meg.

/jan
    sikker på at det har vært effektens feil ?

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Ming Daen er omtrent helt tyst. Den er ca. 8 watt i hver kanal. Sannsynligvis får jeg et par monoblokker med dobble 300 rør og da er effekten på mellom 18 og 24 watt. Driver to RF 82 II idag med godt lydtrykk fra maks 8 watt.

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ser den scaniagutten.
    Bruker både 2A3 (3w) og AN P1SE (10w) og låner ett par rørblokker på 70w UL og 35 triode koblet.

Så tror jeg skjønner hva eddie mener ;)
    Kom bare ut litt "gærnt" ut tror jeg. Bruker P1SE mesteparten av tiden, greit driv i den. Ikke bare effekten som teller vet dere guttær ;)

/jan

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    I det hele tatt så har forsterkere med 300 rør overrasket meg stort både med hensyn til "power" og evnen til å være nesten helt stille på mine RF 82 II. Hadde ny Xindak 6950 09 med 6922 rør på inngangen og den støyet en del på høytalerne. Tror Xindaken var svært kresen på inngangsrør. Ming Daen har Nos RCA 6SN7 og 6SL7.

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    scaniagutten skrev:
    I det hele tatt så har forsterkere med 300 rør oversaket meg stort både med hensyn til "power" og evnen til å være nesten helt stille på mine RF 82 II. Hadde ny Xindak 6950 09 med 6922 rør på inngangen og den støyet en del på høytalerne. Tror Xindaken var svært kresen på inngangsrør. Ming Daen har Nos RCA 6SN7 og 6SL7.

Morten
    Det jeg har hørt av 300B amper har absolutt levert. Stort sett hørt de på heritage Klipsch ikke RF.
    Samme gjelder iofs 300B på AG, fungerer helt greit ;)
    En myte at 300B og andre lav eff. trioder ikke spiller musikk hele veien, med kontroll og trykk.

M.D 300B har jeg ikke hørt.

Nei fader, vi får vel sette på litt mere musikk eller ? :)

/jan

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Musikk ja, da blir det fra Squeezbox i dag gjennom Abrahamsen Dac. Går og venter på en Cambridge 640 P riaa som jeg kjøpte fra HFK. Noen her som har erfaringer med denne?

Morten

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    eddie1 skrev:
    scaniagutten skrev:

Morten

Jassågitt.
    hehe det er jo en smaksak men har hatt en del forsterkere innom og det er mye begrensninger ute og går spesielt på rør forsterkere og minimalt med watt men nå så snakker jeg om mine ører og min rockefot
    Dypt vann? ;)

http://community.klipsch.com/forums/p/114396/1152236.aspx skrev:
    I met PWK. Hardly anything you might call an bosom relationship, as it lasted about 2 hours...but it was QUALITY time and life changing for me.

About 1970 I was going to school at Sourthern State College, Magnolia, AR. I attended the little mission parish of Episcoplians where the vicar was Fr. Bill Risinger, Rector of the parish PWK attended in Hope. Fr. Bill once lurked here (DRBILL) though I've lost touch with him. I served as lay reader and assisted with the services, so we got to know each other pretty well. As he'd apprencticed to an organ builder at one time, I had much to learn from him and we discussed music in addition to theology (about which I also learned much from him). I'd been introduced to the Klipschorn by the presence of one in the music appreciation classroom and was astonished at it's sound. In discussions with Fr. Bill, he finally said he could arrange a visit to the plant if I was interested. Duh.

Paul's office in the old plant was a wonderfully messy place stacked with books, papers, amps, drivers, and dreams. He was about 70 at the time, and filled with boyish spit and vinegar. He had an old slide projector on his desk that had diagrams of his designs and such in it for briefings. He took the time to explain his entire research to us as though we were the first to hear it and were important investors or something. Every few slides there was a an old Kodachrome of a bathing beauty which he'd grumble over with a "What's THAT doing in here?" in mock surprise, then move on. It wasn't funny to a couple of hippie college students, but we laughed anyway. The one speaker I asked about was a small, grey box, obviously horn loaded. When I asked about it, he identified it as a "Dixielander" and replied (I thought I heard) that it was no longer made. What I now believe is that he said it "was not made here" and left it at that. For many years, I believed the Frazier Dixielander to be a Klipsch product. Why not?

It was SO quiet in the plant. I finally asked him if it were a day off or something. He replied they only cut would about once a week, and everything else was done by hand. As we walked through, workers were assembling cabinets, hand sanding, and finishing...perhaps the very Klipschorns that grace my music room right now, as they were built about that time.

We eventually wound up in the lab. There was a big Ampex 450 R2R console and Marantz tube amps (can't recall...may have been 5's) behind a glass window. First, he demonstrated corner re-enforcement. He had a small loudspeaker with a handle on it he would hold in the corner, then move down the wall. The change in bass was apparent even to uneducated ears still wet. The little thing sounded great, so I asked him about it. He said it was calle a "Midget" and was made by a guy named Jack Frazier. He also allowed that Jack was about the only other designer he had real respect for...but not to tell anybody.

Next, he cranked up the Ampex with a half-track, 15ips recording of E. Power Biggs playing the Franck "Organ" Symphony. Of course, I was totally transfixed and awed by the ocean of sound. During one of the loud passages, I leaned over and shouted in his ear "How much power is being applied?" He glance over at the VU meters and responded, "Oh, about 5 watts."

The day ended too soon and I was ruined for life. He handed me a BS button and a copy of the '8 Card" which I still treasure. Within a few months, I visited the newly opened "SoundTowne" in Texarkana in search of speakers. Heresy was the cheapest thing Klipsch had at the time and WAY out of reach for a guy who couldn't even afford a car. However, they had Frazier. I purchased, for about 200.00, a pair of Monte Carlos which I still have. It would be many years before I would have Klipschorns, but there was never any doubt after that day.

Dave

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    Hej är det någon här som bytt kondensator i sina delnings filter till klipschorn eller la scala jag byggde type a m ed 4500hz delning och bob crites diskanter eminence apt50 använde mundorf silver and oil och jantzen superior kondensator jag kan säga att det var nog det bästa jag hört i från mina horn någon mer som har gjort förbättringar på delningfilter :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan lars skrev:
    Hej är det någon här som bytt kondensator i sina delnings filter till klipschorn eller la scala jag byggde type a med 4500hz delning och bob crites diskanter eminence apt50 använde mundorf silver and oil och jantzen superior kondensator jag kan säga att det var nog det bästa jag hört i från mina horn någon mer som har gjort förbättringar på delningfilter :)
    Kjører med samme filter og diskanter i mine khorn. Bob C filter (A-4500) + diskanter, ikke moddet filtrene.
    Lagt på minne, hadde iofs ikke planer om å modde filtrene men kjekt å vite at det finns andre der ute som "tester" litt ;)

/jan

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    det var en mycket stor skillnad på ljudet efter moddningen av filtret bob använder sonicaps ingen dålig kondensator men mundorf och jantzen gjorde mycket det var värt varje krona hifi kit i stockholm säljer jantzen superior caps :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan lars skrev:
    det var en mycket stor skillnad på ljudet efter moddningen av filtret bob använder sonicaps ingen dålig kondensator men mundorf och jantzen gjorde mycket det var värt varje krona hifi kit i stockholm säljer jantzen superior caps :)
    Takk for tips :) Notert.
    Setter pris på du og andre deler erfaringer med oss som sitter i startgropa ennå.

SC er bra kondiser, til prisen, må sies. Men det finns alternativer.
    SC Platinium bla. Og selvsagt Mundorf og Jantzen.

/jan

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    ja jag är mycket nöjd med denna moddningen trodde inte att det var så stor skillnad på ljud jantzen kondensator passar bra ihop med klipsch jag hade ak-3 filter innan men de låter inte lika bra som type a ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan lars skrev:
    jag hade ak-3 filter innan men de låter inte lika bra som type a ;)
    AK-3 mitt gamle filter og.
    Er meget nøyd med Type A/4500, kjører uten bassfilter også ;)

edit. akkurat nå tester jeg ut ett par chip-amper til bass.

/jan

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    finns en bra sida om kondensatorer Humble Homemade Hifi
    mycket bra sida om test av kondensatorer :)

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    det finns mycket att läsa om just kondensatorer på dessa sidor
    ni andra som vill byta ut era klipsch -77 electrovoice diskanter
    eminence apt-50 är en billig diskant som bob crites säljer men med copy av k-77 lins eminence apt -50 finns att få tag på här i norden och är en drop in för k-77
    bara ett tips ;)

T

tceteam

Gjest
    hei mine klipsch venner , di har mega tilbud på klipsch rf 62 og rf 82 på elkjøp , for di som skal oppgradere eller noe :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rumath skrev:
    Herlig hvor lettdrevne Heresy III er! :)
    Relativt enkle å ha med å gjøra ja.
    Prøv de på rør engang ;)

Så du er nøyd med investeringen ? :p

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn