Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Tror og ikke det. Må være tyve år siden sist en norsk butikk oppgav stykkpris på høyttalere. Kan ikke huske sist gang jeg så en slik prislapp på noe annet enn subwoofere og sentere.
    Tipper det er de aller siste parene av RF-82 MK1.

Det er bare et par-tre måneder siden "alle" solgte dem til rundt 6-7000,- tror jeg.

Prisen hos Elkjøp på 2498,- MÅ være for én høyttaler. Noe annet ville være FOR usannsynlig. De beskriver produktet som "gulvstående høyttaler". "Par" er ikke nevnt noe sted, og det står "Antall komponenter inkludert 1".

Jeg håper nesten at det ikke er så billig som 2500 for et PAR. ;)

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    BHO skrev:
    Det første Klipschorn så vel dagens lys sent på -40 tallet, og det har skjedd litt ang. komponenter som kan brukes siden da.
    At ikke Klipsch har testet/brukt dem alle er en selvfølge, spesielt ved at de til enhver tid ikke prøver å øke prisen på sluttproduktet.
    Penger skal de tjene der i gården og. Da begrenser det seg raskt.
    At andre prøver videre med dyrere alternativer er naturlig......iaf i min verden.
    Alle høyttalere i heritage serien er gamle konstruksjoner vi vet å sette pris på, men samtidig er det åpenbart for de fleste av oss at det er mer og hente.
    Så får en like det eller ikke, men det bør være opp til enhver. Grunnprinsippene lever i PWK sin ånd!
    Ække værre enn det vel. ;)

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    HEJ
    ja visst är det bra att man kan göra lite förbättringar vi kan tacka klipsch forum al klappenberger
    bob crites och många mer av uppgraderingar av klipsch
    sedan är det eget tycke och smak som avgör :)

T

tceteam

Gjest
    Dazed skrev:
    baluba skrev:
    Tror og ikke det. Må være tyve år siden sist en norsk butikk oppgav stykkpris på høyttalere. Kan ikke huske sist gang jeg så en slik prislapp på noe annet enn subwoofere og sentere.
    Tipper det er de aller siste parene av RF-82 MK1.

Det er bare et par-tre måneder siden "alle" solgte dem til rundt 6-7000,- tror jeg.

Prisen hos Elkjøp på 2498,- MÅ være for én høyttaler. Noe annet ville være FOR usannsynlig. De beskriver produktet som "gulvstående høyttaler". "Par" er ikke nevnt noe sted, og det står "Antall komponenter inkludert 1".

Jeg håper nesten at det ikke er så billig som 2500 for et PAR. ;)
    di linkene jeg har lagt ut ovenfor deg nå , er for par og ikke ein høytaler , trykk på linken og se da :)

T

tceteam

Gjest
    det koster 4795 for klipsch rf 62 for paret
    og får rf 82 er det 4995 for paret på elkjøp , trykk på linkene jeg har lagt ut , på siden lenger opp :)

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Det er MkI. Jeg sliter med innspilling av et par RF-82, kjøpt for 4995,- på elkjøp buskerud storsenter. Ikke særlig fornøyd, men skal gi dem 1000W/h før jeg konkluderer.
    De er uansett bare innkjøpt som partyhøyttalere, Virgo III skal tilbake.

T

tceteam

Gjest
    ArtDeco skrev:
    Det er MkI. Jeg sliter med innspilling av et par RF-82, kjøpt for 4995,- på elkjøp buskerud storsenter. Ikke særlig fornøyd, men skal gi dem 1000W/h før jeg konkluderer.
    ja det er sikkert derfor di er så billig å , håper ikke mange folk går på den tabben da , di skulle jo ha skrevet mkI eller mkII på di , dette er typisk elkjøp i et nøtteskall

T

tceteam

Gjest
    jeg nå har den nyeste av syngery sereien og , jeg er stor fornøyd :)
    jeg har den oppgraderte høytaleren fra , test vinnende f2 høytalerene , altså klipsch f20....

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    tceteam skrev:
    ArtDeco skrev:
    ja det er sikkert derfor di er så billig å , håper ikke mange folk går på den tabben da , di skulle jo ha skrevet mkI eller mkII på di , dette er typisk elkjøp i et nøtteskall
    Tøys. De heter ikke "mk1", men "RF-82", og senere kom "RF-82 II". De visste vel ikke at de skulle lage en mk2 da de døpte rf-82.

Det er ikke bare en "partyhøyttaler", men IMHO noe av det bedre du kan få av gulvstående høyttalere for 5000 spenn.

Det er i alle fall ingen "tabbe" å gå på.

T

tceteam

Gjest
    Dazed skrev:
    tceteam skrev:
    ArtDeco skrev:
    Tøys. De heter ikke "mk1", men "RF-82", og senere kom "RF-82 II". De visste vel ikke at de skulle lage en mk2 da de døpte rf-82.

Det er ikke bare en "partyhøyttaler", men IMHO noe av det bedre du kan få av gulvstående høyttalere for 5000 spenn.

Det er i alle fall ingen "tabbe" å gå på.
    nei ikke hvet jeg , kan ikke så mye om rf serien , ja gulv høytalerene er bra di , jeg har både prøvd rf62 , rf82 og rf83 av di nyeste serien , men jeg endte opp med settet fra klipsch syngery f20 og det angrer jeg ikke et sekund på

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tceteam skrev:
    jeg har den oppgraderte høytaleren fra , test vinnende f2 høytalerene , altså klipsch f20....
    at du fremhever f20 på bekostning av rf82 blir for meg rett og slett latterlig, rf82 er en knall høytaler , har eid den selv
    og den spiller godt under riktige arbeidsbetingelser, party ht er den ikke, da kjøper man noe annet imo ihvertfall

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    tceteam skrev:
    det koster 4795 for klipsch rf 62 for paret
    Godt det er billigere å handle høyttalere i familiepakning for prisen pr stk er 2995 og blir dermed 5990 for et par. Ikke kommer Partilbudet opp på sidene deres om man søker på rf62. Rimelig elendig spør du meg.

Får håpe at norsk importør ikke har noe med dette å gjøre.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    jokris skrev:
    tceteam skrev:
    at du fremhever f20 på bekostning av rf82 blir for meg rett og slett latterlig, rf82 er en knall høytaler , har eid den selv
    og den spiller godt under riktige arbeidsbetingelser, party ht er den ikke, da kjøper man noe annet imo ihvertfall
    Helt enig. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rimelig forvirrende prispolitikk fra Elkjøp. Godt jeg er i feriemodus, selv om det dreier seg om tilbud på noe jeg har lyst på. :)

T

tceteam

Gjest
    Olbor skrev:
    jokris skrev:
    tceteam skrev:
    det var ikke det jeg mente da , jeg hvet at rf82 er knall høytaler , og rf62 er også ein knallgod høytaler, det jeg sa at rf62 er ikke så mye forskjell på f20 , men rf82 og f20 så er det stor forskjell selfølgelig...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tceteam skrev:
    Olbor skrev:
    jokris skrev:
    tceteam skrev:
    det var ikke det jeg mente da , jeg hvet at rf82 er knall høytaler , og rf62 er også ein knallgod høytaler, det jeg sa at rf62 er ikke så mye forskjell på f20 , men rf82 og f20 så er det stor forskjell selfølgelig...
    vær snill å ikke sett igang samme kjøret med meldinger angående klipsch her inne som på avforum, mange forsvant fra den tråden ...................

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    baluba skrev:
    Rimelig forvirrende prispolitikk fra Elkjøp. Godt jeg er i feriemodus, selv om det dreier seg om tilbud på noe jeg har lyst på. :)
    Selv handlet jeg mine Klipsch RB-81 II hos en forhandler som ikke har lefdal eller elkjøp i navnet - bare sånn av prinsipp liksom. Fått ca 170 timer med innspilling og begynner å oppføre seg passe usivilisert her på kontoret. Ganske artige minihøyttalere må sies. http://www.klipsch.com/rb-81-ii-bookshelf-speaker

T

tceteam

Gjest
    jokris skrev:
    tceteam skrev:
    Olbor skrev:
    jokris skrev:
    tceteam skrev:
    vær snill å ikke sett igang samme kjøret med meldinger angående klipsch her inne som på avforum, mange forsvant fra den tråden ...................
    det var jeg så gikk frivillig ut avforum , pågrunn av sånne som dere , så pass på dere selv nå!!!men siden dere er her så , skal dere få ha denne siden for dere selv og , jeg klarer rett og slett ikke og være innpå her når dere er her , så har vi fått det opp klart , og trur du folk forsvant bare pågrunn av meg , så tar dere temmelig feil , jeg fikk ein del private meldinger , etter jeg dro og gjett hvem det hva om?

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Nå må dere være snille her og kutte ut surmulinga ellers blir'e deng!!

Legger inn litt reklame for å få tråden tilbake på sporet :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Enig med siste innlegg.. Patetisk suting får man holde på med andre steder. Skal det sutres så gjør det ordentlig i det minste.

T

tceteam

Gjest
    ja er enige med dere , saken er glemt her fra min sin side...
    jeg var på lefdal i dag for og , kjike på rf62 og rf82 , og det var vist 1 serien som ble solgt, så da hvet di det dem som skal kjøpe dem ;)

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    tceteam skrev:
    ja er enige med dere , saken er glemt her fra min sin side...
    jeg var på lefdal i dag for og , kjike på rf62 og rf82 , og det var vist 1 serien som ble solgt, så da hvet di det dem som skal kjøpe dem ;)
    Hva i all verden er 1-serien???

stolpe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Å gå fra Dynavoice F-6 EX til Klipsch RF-82 "mkI" må være en god oppdatering til 4995kr for et surround oppsett?

J

J.J

Gjest
    Som en aktiv Klipsch venn - så håper jeg andre oxo kan tenke på annet enn oppgradering av sitt eget stereoanlegg denne helgen.

I beste mening.

Jan Robert

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:
    Som en aktiv Klipsch venn - så håper jeg andre oxo kan tenke på annet enn oppgradering av sitt eget stereoanlegg denne helgen.

I beste mening.

Jan Robert
    Tja. Selvsagt må man reflektere og vise sympati og omtanke, men jeg har full forståelse for at man ønsker å ha andre ting å tenke på oppi en grusom situasjon.

Dessuten er det vel et godt tegn at samfunnet ikke blir lammet av terroraksjoner, men fortsetter som før, selv om jeg ser poenget med å vise respekt for de forulykkede og deres pårørende i den nærmeste tiden.

Jeg håper vi kan holde terrorangrepet i dets egen tråd i stedet for å trekke det triste som kommer til å gjennomsyre samfunnet vårt i lang tid fremover inn i alle andre tråder også.

stolpe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Nå vet ikke jeg om det er meg du sikter til, men tror nok de fleste tenker svært mye på det som skjer nå, inkludert meg, selvom jeg tenker mest på en fødsel som er rett rundt hjørnet og måtte "lufte hodet" med litt hifi prat. Vi har vel alle våre måter å "reagere" på.

Kanskje fortsette den diskusjonen i en annen tråd?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg merker ihvertfall at jeg trenger pustepauser fra alt det triste og jeg håper denne tråden bla kan holdes som den er
    ett sted å lese og skrive om vår felles hobby

J

J.J

Gjest
    Jeg diskuter ikke annet enn Klipsch og annet jovial OT i denne tråden.
    Men dere må og ha forståelse for at det ikke er alle som vil gi tips og råd idag.

Forstår godt at en trenger å lufte hode med andre ting enn det tragiske som har skjedd.

Som jeg sa: I beste mening - og den er kun min.

Case Closed

/JR

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    Jeg diskuter ikke annet enn Klipsch og annet jovial OT i denne tråden.
    Men dere må og ha forståelse for at det ikke er alle som vil gi tips og råd idag.

Forstår godt at en trenger å lufte hode med andre ting enn det tragiske som har skjedd.

Som jeg sa: I beste mening - og den er kun min.

Case Closed

/JR
    no problemo

T

tceteam

Gjest
    everlong skrev:
    Å gå fra Dynavoice F-6 EX til Klipsch RF-82 "mkI" må være en god oppdatering til 4995kr for et surround oppsett?
    ja det vil bli veldig bra å , utrolig tilbud for og være disse høytalerene ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Hm…

Strøkne Heresies på eBay inkl. innlands frakt i uniten: 2300,-
    Frakt fra uniten med Jetcarrier, inkludert moms og forsikring: 2351,-
    Kostnad på kur for gjenoppstått horn-sjuke: ubetalig

:mad:

J

J.J

Gjest
    Brasse skrev:
    Hm…

Jaja... du vet nå hva du skal gjøre.............

T

tceteam

Gjest
    Brasse skrev:
    Hm…

hmmmmm går vist horn-sjuke ja!!!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Når man er sjuk over lang tid så er det nok vanskelig å sjå sin eigen lidelse utanfrå. Ein er jo ikkje vant med annet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn