K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Nøye seg med 3 meter per høytaler enn 4.20. Blir litt kroner det
jeg har ingenting å by med akkurat nå, ble til å bruke på pu, og har en annen ting i bakhodet også.......eddie1 skrev:Hei har ikke så mye mer og gå på enn 25000.- all inclusive så kan jo ikke ødelegge for dere hvis noen andre vil byjokris skrev:3ville strekt meg om mulig lenger også, jeg røyk på to eksemplarer tidligere i sommer, tror de gikk forJanR skrev:Nå sa vel finger's "legg in bud på 3000$", for ordens skyldJanOlav skrev:Du kommer ikke til å få de for 2200 som 65finger sier, bare glem det først som sist.JanOlav skrev:Slå til!eddie1 skrev:NB! haster! Hei følger med på et par klipschorn på ebay nå! de er fra 1983 så det jeg lurer på er om det er store forskjellen på disse kontra dagens modeller?
http://www.ebay.com/itm/Klipsch-Kli...07?pt=Speakers_Subwoofers&hash=item43a9806c73
/jan
3500-4 ooo dollar
lykke til forøvrig med bud eddie, krysser finga for deg
For ikke å snakke om symmetrien i det.mesut skrev:janolav har et poeng.
dersom man bruker f.eks. zensati eller odin til 100k per meter, så er det jo greit å spare inn på litt kosrtere kabelstrekk.
JanOlav skrev:For ikke å snakke om symmetrien i det.mesut skrev:janolav har et poeng.
dersom man bruker f.eks. zensati eller odin til 100k per meter, så er det jo greit å spare inn på litt kosrtere kabelstrekk.
Dere trenger hjelp.mesut skrev:JanOlav skrev:For ikke å snakke om symmetrien i det.mesut skrev:janolav har et poeng.
å? tenker du på plasseringen av kabelløftere? ;D
baluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
Jeg spør selvsagt fordi de utkrystaliserer seg som noe av det mest interessante ht på Solfrid meg, og jeg er ikke så rik at jeg er villig til å betale det.
dette er gjennom et firma og du har vel forsikring gjennom paypal osv og hvor ofte kommer disse på børsen?mesut skrev:tilbake til ebay:
et par 80-talls khorn omsettes vel for ca. 30-35k her i norge når de en sjelden gang dukker opp.
så havner totalpakken fra ebay/usa (ht, sending, moms) på omtrent det, så er det vel verdt bryet.
men, generelt er det et ork å få såpass store saker sendt over atlanteren.
kan være snakk om båt og lang ventetid.
og så må man jo legge inn stresset det innebærer med forhåndsbetaling til en fremmed person, hvor godt vedkommende pakker, hor smooth sendinga går, osv.
selv ville jeg nok ventet til det dukker opp noe i skandinavia.
Gode poenger min vennmesut skrev:tilbake til ebay:
et par 80-talls khorn omsettes vel for ca. 30-35k her i norge når de en sjelden gang dukker opp.
så havner totalpakken fra ebay/usa (ht, sending, moms) på omtrent det, så er det vel verdt bryet.
og så må man jo legge inn stresset det innebærer med forhåndsbetaling til en fremmed person, hvor godt vedkommende pakker, hor smooth sendinga går, osv.
Vel, bare å legge inn bud det vettu.eddie1 skrev:dette er gjennom et firma og du har vel forsikring gjennom paypal osv og hvor ofte kommer disse på børsen?mesut skrev:tilbake til ebay:
eddie1 skrev:dette er gjennom et firma og du har vel forsikring gjennom paypal osv og hvor ofte kommer disse på børsen?mesut skrev:tilbake til ebay:
hehe grei den,er egentlig veldig fornøyd med la scala jeg men syntes dette hørtes ut som en meget bra pris foreløpigmesut skrev:eddie1 skrev:dette er gjennom et firma og du har vel forsikring gjennom paypal osv og hvor ofte kommer disse på børsen?mesut skrev:tilbake til ebay:
hei kompis, jeg deler bare mine tanker.
de trenger ikke være riktig.
gjør som hjertet lyster, selvsagt.
man er greit ivaretatt gjennom ebay er mitt intrykkeddie1 skrev:hehe grei den,er egentlig veldig fornøyd med la scala jeg men syntes dette hørtes ut som en meget bra pris foreløpigmesut skrev:eddie1 skrev:dette er gjennom et firma og du har vel forsikring gjennom paypal osv og hvor ofte kommer disse på børsen?mesut skrev:tilbake til ebay:
hei kompis, jeg deler bare mine tanker.
de trenger ikke være riktig.
gjør som hjertet lyster, selvsagt.
Hvorfor har de valgt en ekstremt annerledes avanse enn for alt annet? Vil de helst ikke selge dem?JanR skrev:Vbaluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
Jeg spør selvsagt fordi de utkrystaliserer seg som noe av det mest interessante ht på Solfrid meg, og jeg er ikke så rik at jeg er villig til å betale det.
Veiledende pris her hjemme på H III er vel rundt 15k ja.
/jan
Aner ikke. Hør med importør ?baluba skrev:Hvorfor har de valgt en ekstremt annerledes avanse enn for alt annet? Vil de helst ikke selge dem?JanR skrev:Vbaluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
/jan
850 usd er stk pris savidt jeg vetbaluba skrev:Hvorfor har de valgt en ekstremt annerledes avanse enn for alt annet? Vil de helst ikke selge dem?JanR skrev:Vbaluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
/jan
På tide du lærer Baluba; pris i USFUCKINGSTATES er alltid pr. stkbaluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
Så da kan du spørre deg selv: Hvor er det rimeligst å kjøpe Klipsch?JanOlav skrev:På tide du lærer Baluba; pris i USFUCKINGSTATES er alltid pr. stkbaluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
Ser du var raskere til å lære Baluba om USFUCKINGSTATES priser enn trege meg. Kult! 8)jokris skrev:850 usd er stk pris savidt jeg vetbaluba skrev:Hvorfor har de valgt en ekstremt annerledes avanse enn for alt annet? Vil de helst ikke selge dem?JanR skrev:Vbaluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
/jan
prisen på hlll ble jo senket fra 20 til 15 her hjemme, cwll fra 40 til 30 , ikke mange andre som gjør slikt
pleier å gå motsatt vei
...og er verdt kvar einaste krone baluba. Om det er noko som er perverst so må det være Heresy´s evner som musikkformidlere Eg er utrulig godt fornøgd med nyinnkjøpte Heresy, det er berre å begynne å spare baluba eller vente på nokon på brukten.JanR skrev:baluba skrev:Leste på Klipsch.com at Heressy III koster 850 usd. Jeg har lest i denne tråden at et par fra USA kommer på 10.000 totalt. Da ble det et sjokk å lete etter norsk pris. Googlet og fant kun en lenke til en pris på 15.000 norske. 15k!!! Wtf! Stemmer det at de koster 3 x prisen i USA? Det er jo perverst imo.
/jan
Da beholder du la scala, end of story.eddie1 skrev:Hei fikk høre fra en i bransjen at jeg har bedre diskant/mellomtone/filter i mine la scala fra 2006 enn klipschorn fra 1983! i følge han så vil alt bortsett fra dypere bass være en nedgradering! la meningene komme...
*host hark*BHO skrev:jepp....delefilter er en dyr og komplisert affæere.
sluddereddie1 skrev:Hei fikk høre fra en i bransjen at jeg har bedre diskant/mellomtone/filter i mine la scala fra 2006 enn klipschorn fra 1983! i følge han så vil alt bortsett fra dypere bass være en nedgradering! la meningene komme...
Fungerte altså bra med ampenU-96 skrev:...og er verdt kvar einaste krone baluba. Om det er noko som er perverst so må det være Heresy´s evner som musikkformidlere Eg er utrulig godt fornøgd med nyinnkjøpte Heresy, det er berre å begynne å spare baluba eller vente på nokon på brukten.
Joda, sikkert riktig det med tanke på diskant/mellomtone og filter. Men nedgradering! NOPEeddie1 skrev:Hei fikk høre fra en i bransjen at jeg har bedre diskant/mellomtone/filter i mine la scala fra 2006 enn klipschorn fra 1983! i følge han så vil alt bortsett fra dypere bass være en nedgradering! la meningene komme...
Jepp, du må gjerne komme bortom for ein lytt, vi skulle vel fått testa ampen borte hos deg óg.ØivindJ skrev:Fungerte altså bra med ampenU-96 skrev:...og er verdt kvar einaste krone baluba. Om det er noko som er perverst so må det være Heresy´s evner som musikkformidlere Eg er utrulig godt fornøgd med nyinnkjøpte Heresy, det er berre å begynne å spare baluba eller vente på nokon på brukten.
Kan man spørre hvem den kompisen din er ?eddie1 skrev:Hei fikk høre fra en i bransjen.......
shybert. Vennen som sitter på skulderen til eddieJanR skrev:Kan man spørre hvem den kompisen din er ?eddie1 skrev:Hei fikk høre fra en i bransjen.......
/jan
ssm skrev:Bingo.
/jan
Harleyy har lagt inn noen meldinger på klipsch tråden på avforum der han beskriver forskjellene opp igjennomJanR skrev:Kan man spørre hvem den kompisen din er ?eddie1 skrev:Hei fikk høre fra en i bransjen.......
/jan
hehe skulle jeg kjøpt nytt så måtte jeg hvert svært stupid hvis jeg da ikke driter penger...BHO skrev:Kjøp nytt.
Da får du siste skrik. Sånn er det.
;D