Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    ampman skrev:
    god kveld alle klipch venner,hva mener dere om klipsch rb 81-har i dag dynaudio 140 føler det er vanskelig å få de til å svinge i mitt lille rom ca 13-14 kvadrat,må evnt opp i en mer kostbar forsterker har parasound nc forforsterker og nc 125w effekt,mener det skulle matche rb81,eller hva mener dere?eller blir det nedgradering av lyden?
    håper dere gidder å svare
    hilsen ampman
    Blir bare synsing fra min side da jeg ikke har hørt 81 på nevnte utstyr men...vil tro 81 er litt mere "fartsfylt" enn 140'ene. Ikke ett vondt ord om 140, men de er jo relativt ulike de der.
    Ampene burde vel sparke liv i 81 :)

    /jan
    Enig. Tror ikke det blir snakk om noen opp- eller nedgradering, men en stor forandring, som du nesten må høre selv, for her er det så stor forskjell at du er nødt til å like den ene bedre en den andre. her inne i Klipsch-vennetråden tipper jeg du kan gjette hva valget blir. ...Og tilsvarende i Dynaudio-tråden. ;)

    ...Men når du sier at du ikke "får det til å svinge", da er du kanskje litt klar for Klipsch? Klipsch svinger! Klipsch er dynamikk, rock'n'roll, organisk, "live", saftig og morsomt, men hvis du er i "gjengi musikken mest mulig nøyaktig slik den ble spilt inn på plata"-klubben, og liker "nøytral" lyd, vil du kanskje foretrekke Dynaudio?

    Prøv Klipsch hjemme, og se. Svinger det ikke da, vet ikke jeg. ;)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Syns noen med RF82-mk2 ska bli lei dem... og bytte med mine strøkne BW 683 snart :p. hehehehe ;). Har sykt lyst på klipsch i stua mi :).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Herregud! Tenk på plassere de flotte La Scala-ene innunder et urinal! ;D





    *dukker* ;)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.137
    Antall liker
    6.738
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dazed skrev:
    Herregud! Tenk på plassere de flotte La Scala-ene innunder et urinal! ;D

    *dukker* ;)
    Du burde dukke. At du som har hengt i tråden her en stund ikke klarer å skille belle og la scala anses som amatørmessig og du mistet all din kred ved å blingse slik som dette.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    H.R skrev:
    Dazed skrev:
    Herregud! Tenk på plassere de flotte La Scala-ene innunder et urinal! ;D

    *dukker* ;)
    Du burde dukke. At du som har hengt i tråden her en stund ikke klarer å skille belle og la scala anses som amatørmessig og du mistet all din kred ved å blingse slik som dette.
    "Well, that blew up in my face!" ;)

    Ja, den var stygg.

    Jeg er jo Reference-mann. :)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.137
    Antall liker
    6.738
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Registerer at de som har de mindre klipsch høyttalere har en anelse misnøye med at man gjør endringer på konstruksjonen - det er helt ok, men ser jeg tilbake på de grepene som er gjort vet jeg at jeg har gjort rett. Fra å være en begrenset konstruksjon så er det nå blitt en musikkformidler som det står respekt av. Ingen poeng å være fanatisk på et merke, man maler seg kun inn i et hjørne uten fluktmuligheter.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    H.R skrev:
    Registerer at de som har de mindre klipsch høyttalere har en anelse misnøye med at man gjør endringer på konstruksjonen - det er helt ok, men ser jeg tilbake på de grepene som er gjort vet jeg at jeg har gjort rett. Fra å være en begrenset konstruksjon så er det nå blitt en musikkformidler som det står respekt av. Ingen poeng å være fanatisk på et merke, man maler seg kun inn i et hjørne uten fluktmuligheter.
    Hvis det var meg du siktet til, bare fleipet jeg selvsagt. Modden ser heftig ut, den. Jeg bare ville se om det var noe fart i Hornarrogansens Blac Ops. ;) (Holder utkikk etter svarte varebiler med sotede ruter utenfor vinduene her nå.)

    Jeg har all respekt for DIY, og for meg må man gjerne modifisere og endre ting så mye man bare vil. Heritage er jo nesten skapt for å moddes.

    Hva annet har du gjort enn å sette et horn på toppen? Har du noen specs?

    Edit: Leste i tråden din. Har du bare byttet ut mellomtonehornet, med originale delefrekvenser og slikt? Ikke noe aktiv deling og såntno' ?

    Er dette de samme tutene som Pengesluk nylig fikk et lass av?
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Hadde håpet å melde meg inn her i dag, for pakken med mine klipsch s4 kom i posten. Men disse var nok fake, om de ikke forbedrer mellomtone og diskant alvorlig under innspilling. Høres hult og fjernt ut.

    Men bassen er bra :)
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Rocke-Rolf skrev:
    Hadde håpet å melde meg inn her i dag, for pakken med mine klipsch s4 kom i posten. Men disse var nok fake, om de ikke forbedrer mellomtone og diskant alvorlig under innspilling. Høres hult og fjernt ut.

    Men bassen er bra :)
    Har dessverre aldri høyrt øyrepropper frå Klipsch, men det var jo ein merkelig lydbeskrivelse du kom med.
    Sikkert andre her inne som har erfaring på området.
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Det som gjør meg usikker på om de bare må spilles inn er nettop at jeg heller aldri har hørt deres ørepropper, så det kunne ha vært at de må spilles inn. Men på nettet er beskrivelsene "beautiful mids and highs" av brukere.
    Dessuten var det flere ting ved oppbevaringsesken som fulgte med, og andre ting som gjør at dette må være fake.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rocke-Rolf skrev:
    Det som gjør meg usikker på om de bare må spilles inn er nettop at jeg heller aldri har hørt deres ørepropper, så det kunne ha vært at de må spilles inn. Men på nettet er beskrivelsene "beautiful mids and highs" av brukere.
    Dessuten var det flere ting ved oppbevaringsesken som fulgte med, og andre ting som gjør at dette må være fake.
    Hva var prisen?
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Prisen var også en klar indikator på at de var fake, ca 42 dollar på ebay. Men, jeg måtte bare prøve. Nei, jeg trodde ikke på julenissen, men det er lov å håpe :)
     

    Deep Purple

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Thumper skrev:
    Ludo skrev:
    Thumper skrev:
    eddie1 skrev:
    Thumper skrev:
    eddie1 skrev:
    Har aldrig fått gleden av å høre Cornwall og har lurt litt på de kontra la scala.Etter og ha lest litt rundt på div fora så kommer jeg frem til at bassen går dypere på Cornwall men at la scala har en overlegen mellomtone samt en litt råere/strammere midtbass! noen formeninger? :)
    jeg har hørt begge, og hadde et sett La Scala som jeg kunne "byttet likt" med Cornwall 3. Jeg har fortsatt CW3...
    Vurderer ikke La Scala mer ;)
    Eneste mulige vei innen Klipsch-familien er vel Khorn?? Har dog fortsatt tilgode å høre de i et godt oppsett...
    Hva mener du er forskjellen på de da?
    La Scala er alt for lys i signaturen for meg. Kult med åpenheten og dynamikken i toppen/mellomtonen men det ble aldri noe varme/fylde/tyngde i de. Den musikalske gleden jeg finner i CW3 ble borte i La Scala. Ble sittende med følelsen at det manglet noe...
    Da er jo CornScala et alternativ :)
    Tanken har jo streifet meg... Sitter med tegninger og deleliste fra Crites, men ser ikke helt at jeg får tid på en stund ::)
    Cornscala-deler bestilt fra Crites...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.078
    Antall liker
    20.532
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen i nærheten av Kløfta/Jessheim som sitter på et par Cornwall III? Sitter her å vurderer å få meg nye HT. og kunne tenke meg en lytteseanse på de. Siden jeg ikke får til mine Vienna Strauss skikkelig.

    Har jeg forstått det riktig at CW III kan plasseres nært eller ved bakvegg?

    Mvh Peter
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    den skal stå innat vegg eller i hjørnet, er mindre plasskrevende enn mange ordinære gulvstående nettopp pga av dette
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.078
    Antall liker
    20.532
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    jokris skrev:
    den skal stå innat vegg eller i hjørnet, er mindre plasskrevende enn mange ordinære gulvstående nettopp pga av dette
    Kanskje dama hadde blitt glad for det, men jeg vil høre først... ;D

    Mvh Peter
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Retep skrev:
    Er det noen i nærheten av Kløfta/Jessheim som sitter på et par Cornwall III? Sitter her å vurderer å få meg nye HT. og kunne tenke meg en lytteseanse på de. Siden jeg ikke får til mine Vienna Strauss skikkelig.

    Har jeg forstått det riktig at CW III kan plasseres nært eller ved bakvegg?

    Mvh Peter
    Er ikke Thumper på de kanter da?
    Han har, eller var det kanskje hadde CW III? ::)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Retep skrev:
    Er det noen i nærheten av Kløfta/Jessheim som sitter på et par Cornwall III? Sitter her å vurderer å få meg nye HT. og kunne tenke meg en lytteseanse på de. Siden jeg ikke får til mine Vienna Strauss skikkelig.

    Har jeg forstått det riktig at CW III kan plasseres nært eller ved bakvegg?

    Mvh Peter
    Er ikke Thumper på de kanter da?
    Han har, eller var det kanskje hadde CW III? ::)
    Han bor området ja. Og har fortsatt cw'ene.

    /jan
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Retep skrev:
    Er det noen i nærheten av Kløfta/Jessheim som sitter på et par Cornwall III? Sitter her å vurderer å få meg nye HT. og kunne tenke meg en lytteseanse på de. Siden jeg ikke får til mine Vienna Strauss skikkelig.

    Har jeg forstått det riktig at CW III kan plasseres nært eller ved bakvegg?

    Mvh Peter
    Send Thumper en pm, du får sikkert en demo.
    Jeg var hos ham på demo, før jeg kjøpte ;D

    Mvh

    Geir.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Retep skrev:
    Er det noen i nærheten av Kløfta/Jessheim som sitter på et par Cornwall III? Sitter her å vurderer å få meg nye HT. og kunne tenke meg en lytteseanse på de. Siden jeg ikke får til mine Vienna Strauss skikkelig.

    Har jeg forstått det riktig at CW III kan plasseres nært eller ved bakvegg?

    Mvh Peter
    Er ikke Thumper på de kanter da?
    Han har, eller var det kanskje hadde CW III? ::)
    Han bor området ja. Og har fortsatt cw'ene.

    /jan
    Hva du vet. ;D
    Godt noen har oversikt. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.078
    Antall liker
    20.532
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flott...

    Sender Thumper en pm.

    Takker for info.

    Mvh Peter
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Javist, smileys er bra. Tegn på godt humør - trivsel - tingenes tilstand.

    Rett å slett en hyggelig tråd med hyggelige mennesker, imho.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Javist, smileys er bra. Tegn på godt humør - trivsel - tingenes tilstand.

    Rett å slett en hyggelig tråd med hyggelige mennesker, imho.

    /jan
    OK ;) da,  ;D gir :D jeg  :) meg 8) og  :-* blir  :) med  ;D på  :D sirkuset ;) jeg  :) også!  ;D

    Regner med det var tydelig at det ikke var så alvorlig ment.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn