Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Har vel fått en 3-400 timer på mine Icon nå,de spiller veldig bra!
    Ikke samme bass som RF men ikke langt unna(som RF62) mellomtonen er veldig god,diskanten myk og fin. Mere detaljer enn RF.
    Nå er det naturlig for meg og sammenligne med RF 3MKII som jeg har og kan sammenligne direkte med.
    Litt dypere bass i RF 3,vet ikke om jeg kan kalle det slørete diskant men,i Icon er diskanten klarere på en måte. Mellomtonen er bedre i Icon,til ren musikk lytting er Icon bedre i mine ører ;D
    Jeg er ikke så flink til dette og skrive om lyd! :-\

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Har vel fått en 3-400 timer på mine Icon nå,de spiller veldig bra!
    Ikke samme bass som RF men ikke langt unna(som RF62) mellomtonen er veldig god,diskanten myk og fin. Mere detaljer enn RF.
    Nå er det naturlig for meg og sammenligne med RF 3MKII som jeg har og kan sammenligne direkte med.
    Litt dypere bass i RF 3,vet ikke om jeg kan kalle det slørete diskant men,i Icon er diskanten klarere på en måte. Mellomtonen er bedre i Icon,til ren musikk lytting er Icon bedre i mine ører ;D
    Jeg er ikke så flink til dette og skrive om lyd! :-\

    O
    Bra beskrevet


    /jan
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Har vel fått en 3-400 timer på mine Icon nå,de spiller veldig bra!
    Ikke samme bass som RF men ikke langt unna(som RF62) mellomtonen er veldig god,diskanten myk og fin. Mere detaljer enn RF.
    Nå er det naturlig for meg og sammenligne med RF 3MKII som jeg har og kan sammenligne direkte med.
    Litt dypere bass i RF 3,vet ikke om jeg kan kalle det slørete diskant men,i Icon er diskanten klarere på en måte. Mellomtonen er bedre i Icon,til ren musikk lytting er Icon bedre i mine ører ;D
    Jeg er ikke så flink til dette og skrive om lyd! :-\

    O
    Bra beskrevet


    /jan
    Takk,gjør så godt jeg kan!


    :) ve
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    427
    Antall liker
    84
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Du er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen da!! ;D
    Nei jeg klarte det selv,trenger ikke låve dører for og få musikk vet du ;)
    Spøk tilside,måtte jo teste dette når audiocompaniet hadde det til gi bort priser.
    O
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Det er jo nettopp det Icon serien er lagd for; kjerringer. 8) 8)





    Neida, kødda. ;D


    Det er en serie som helt klart har en høyere WAF.
    Klipsch er jo ikke mest kjent for de mest stuevennlige (utseende) høyttalere. ;)
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Dazed skrev:
    ru-jo skrev:
    Har Eddie kjøpt sine på Newegg.com liksom??
    Tvilsomt. Di er å få tak i for di som vil ha di over hale planeten. På Ebay foreksempel.
    Er i grunnen dritlei disse påstandene rett skal vere rett.
    Sa jeg det?

    Det er vel ingen "påstand". Jeg henviste bare til noe som står skrevet på www.klipsch.com, og det kan du vel strengt tatt lese selv også.

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker- (Første linje under "Description".) De har vel havnet hos andre forhandlere etter hvert, etter at kampanjen hos Newegg sluttet, da vet du.

    Den eneste "påstanden" som er litt svevende her må være den som etter sigende er fra Audiocompaniet om at WF-35 skulle være et slags europeisk alternativ til RF.

    Det var ikke meningen å krangle om disse sikkert supre høyttalerne. Jeg bare stusset litt over det utsagnet, som siden Klipsch sier noe helt annet selv, høres ut som et salgsargument en selger har "skutt fra hofta". ;D

    At det er et suverent kjøp til den prisen Audiocompaniet solgte dem for er hevet over tvil. Hadde vært artig å høre! ...Og den er IMHO en vesentlig penere høyttaler enn RF mk2.

    ...Så får du være så drittlei du bare vil, beklager jeg å måtte si.

    Edit: Jeg fjernet et par linjer som ble meningsløse da jeg oppdaget at det sto "alternativ til RF" og ikke "alternativ til RF-63", slik jeg av en eller annen grunn trodde det gjorde.
    He.HE!! Litt hørsår i dag ;D
    Da e vi enige om alt innen det temaet.
    PS. jan ingen pms her.
    Kip it comming kara!!!!!!!

    R.J 8)
     

    Akustisk Bureau

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.05.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Icon Wf: Tror det betyr wood floorstander. Denne kom til oss i Norge ca høst-2008
    Icon Vf: Vinyl floorstander ?? Fikk vi aldri opp hit til Norge. Mulig den en periode var på lager i Europa.

    Den " nye " Icon serien har vi ennå ikke mottatt. Vet ikke om den dukker opp i Europa. ( Kf-28 osv )

    Wood og Alu i Icon-serien selges nå ut. Det ble sagt i sin tid for over 3 år siden at dette var et litt mer " waf " alternativ til de som likte Klipsch-lyden, men ikke designet på Rf osv :)
    Kall det gjerne mer " europeisk " i designet etc etc.
    Så vidt meg bekjent så var serien ment som et alternativ, med nye elementer og design. Den var nok tilgjengelig flere steder. Ihvertfall i hele Europa.

    Denne serien fikk aldri noe særlig fotfeste her til lands og vi selger nå ut lageret til reduserte priser.
    Beklager det de som føler at vi farer med usannheter og sleipe salgtriks. Absolutt ikke meningen. Håper 66 % rabatt av på første utsalgspris er ok likevel :)
    Serien er flott den med meget god Klipsch lyd og flott finish.

    Wood og Alu var lenge på lager i Europa.

    Ring gjerne eller send mail hvis noen lurer på noe mer om denne " saken " ;)
    Deler gjerne den informasjon vi har om Icon

    mvh

    Akustisk Bureau / Audiocompaniet
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for flott oppklaring. Mente ikke at dere for med sleipe salgstriks. Bare stusset litt over det som står på websiden til klipsch om at disse kun er tilgjengelige fra kjeden i usa jeg nevnte. Det er uansett hevet over enhver tvil at disse høyttalerne er fantastiske kjøp til den prisen de har blitt solgt for nå.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Ser at WF-35 stopper på 50Hz - hvordan oppleves det egentlig? Er det litt i høyeste laget?
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    427
    Antall liker
    84
    JanOlav skrev:
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Det er jo nettopp det Icon serien er lagd for; kjerringer. 8) 8)





    Neida, kødda. ;D



    Det er en serie som helt klart har en høyere WAF.
    Klipsch er jo ikke mest kjent for de mest stuevennlige (utseende) høyttalere. ;)
    Ett skikkelig mannfolk gir vel faen i WAF!!Jeg veit nå hvem som ryker først her visst den aktuelle sku klage på mine Forte II f.eks..... ;D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    paisley skrev:
    JanOlav skrev:
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Det er jo nettopp det Icon serien er lagd for; kjerringer. 8) 8)





    Neida, kødda. ;D



    Det er en serie som helt klart har en høyere WAF.
    Klipsch er jo ikke mest kjent for de mest stuevennlige (utseende) høyttalere. ;)
    Ett skikkelig mannfolk gir vel faen i WAF!!Jeg veit nå hvem som ryker først her visst den aktuelle sku klage på mine Forte II f.eks..... ;D
    er vel greit med en høytaler som ikke bare låter bra men ser bra ut i stuen også ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ludo skrev:
    Ser at WF-35 stopper på 50Hz - hvordan oppleves det egentlig? Er det litt i høyeste laget?
    Bra med midtbass men kunne selvsagt gått litt dypere,RF går jo dypere men føles ikke mye! bruker nå sub på mine akkurat som på la scala...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    paisley skrev:
    JanOlav skrev:
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Det er jo nettopp det Icon serien er lagd for; kjerringer. 8) 8)





    Neida, kødda. ;D



    Det er en serie som helt klart har en høyere WAF.
    Klipsch er jo ikke mest kjent for de mest stuevennlige (utseende) høyttalere. ;)
    Ett skikkelig mannfolk gir vel faen i WAF!!Jeg veit nå hvem som ryker først her visst den aktuelle sku klage på mine Forte II f.eks..... ;D
    Carry on with your bad self, Beavis!

    (Langt mellom Beavis & Butthead-referansene her nå, gitt.)
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    427
    Antall liker
    84
    eddie1 skrev:
    paisley skrev:
    JanOlav skrev:
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Det er jo nettopp det Icon serien er lagd for; kjerringer. 8) 8)





    Neida, kødda. ;D



    Det er en serie som helt klart har en høyere WAF.
    Klipsch er jo ikke mest kjent for de mest stuevennlige (utseende) høyttalere. ;)
    Ett skikkelig mannfolk gir vel faen i WAF!!Jeg veit nå hvem som ryker først her visst den aktuelle sku klage på mine Forte II f.eks..... ;D
    er vel greit med en høytaler som ikke bare låter bra men ser bra ut i stuen også ;)
    Sitter du der borte i Øssfold å påstår at Forte ikke er en beintøff høyttaler?! :eek: Jeg hører på rock and roll jeg veit du.Kan/skal ikke ha en glossy pianolakket pyntegjenstand som du kan speile raua i.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    paisley skrev:
    eddie1 skrev:
    paisley skrev:
    JanOlav skrev:
    paisley skrev:
    Skjønte ikke en dritt jeg :p
    Så liten sub..Og så smale høyttalere.Kjerringa som har valgt ut utstyret for deg ;D
    Det er jo nettopp det Icon serien er lagd for; kjerringer. 8) 8)





    Neida, kødda. ;D



    Det er en serie som helt klart har en høyere WAF.
    Klipsch er jo ikke mest kjent for de mest stuevennlige (utseende) høyttalere. ;)
    Ett skikkelig mannfolk gir vel faen i WAF!!Jeg veit nå hvem som ryker først her visst den aktuelle sku klage på mine Forte II f.eks..... ;D
    er vel greit med en høytaler som ikke bare låter bra men ser bra ut i stuen også ;)
    Sitter du der borte i Øssfold å påstår at Forte ikke er en beintøff høyttaler?! :eek: Jeg hører på rock and roll jeg veit du.Kan/skal ikke ha en glossy pianolakket pyntegjenstand som du kan speile raua i.
    hehe jo den spiller råbra men har vel ikke akkurat høy waf ;) fikk selv lov av kjærringa og ha la scala i kjellern men hun vil ikke ha de opp i stuen ;D
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    427
    Antall liker
    84
    Veit du eddie..På pur faen hadde jeg skaffa meg en utstoppa hest og satt i stua de.Sku tru hva kjerringa hadde sagt da.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    paisley skrev:
    Veit du eddie..På pur faen hadde jeg skaffa meg en utstoppa hest og satt i stua de.Sku tru hva kjerringa hadde sagt da.
    hehe kjærringa har godtatt både cwlll og forte ll i stua hun ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    kvinnfolka er forskjellig, ikke ulik oss ::)

    Hatt Khorn og Forte I i stua, ikke noe problem. Kjerringa har Forte II i stua nå og er nøyd med det.

    /jan
     
    K

    kveita

    Gjest
    JanR skrev:
    kvinnfolka er forskjellig, ikke ulik oss ::)

    Hatt Khorn og Forte I i stua, ikke noe problem. Kjerringa har Forte II i stua nå og er nøyd med det.

    /jan
    Har et par Klipsch KLF-10 i stua pluss to store stygge rørmonoblokker. Hun elsker Klipschens utsøkte møbelhåndtverk, trenger heller ikke bruke frontdekslet da disse høyttalerene har samme utsøkte kirsebærfiner på alle kabinettets sider. Men, det viktigste av alt; hun syns lyden er super...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    sansui skrev:
    JanR skrev:
    kvinnfolka er forskjellig, ikke ulik oss ::)

    Hatt Khorn og Forte I i stua, ikke noe problem. Kjerringa har Forte II i stua nå og er nøyd med det.

    /jan
    Har et par Klipsch KLF-10 i stua pluss to store stygge rørmonoblokker. Hun elsker Klipschens utsøkte møbelhåndtverk, trenger heller ikke bruke frontdekslet da disse høyttalerene har samme utsøkte kirsebærfiner på alle kabinettets sider. Men, det viktigste av alt; hun syns lyden er super...


    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Torsen skrev:
    Ludo skrev:
    Ser at WF-35 stopper på 50Hz - hvordan oppleves det egentlig? Er det litt i høyeste laget?
    De stopper visstnok på 50Hz ja, men i tillegg skriver de: "LOW FREQUENCY EXTENSION: 40Hz"

    Hva menes med det?

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker
    Enig, kunne godt tenke meg en avklaring på hva det har å si for hvor dypt de klarer å spille. Kanskje det er bassporten som hjelper til ned til 40Hz?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    I ett normalt rom de uansett spille ett stykke under 50hz, ikke se seg blind på spec's ;)

    Uansett, det hadde selvsagt vært interesant å høre hva "LFE" betyr.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.493
    Antall liker
    287
    Torget vurderinger
    19

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ludo skrev:
    Torsen skrev:
    Ludo skrev:
    Ser at WF-35 stopper på 50Hz - hvordan oppleves det egentlig? Er det litt i høyeste laget?
    De stopper visstnok på 50Hz ja, men i tillegg skriver de: "LOW FREQUENCY EXTENSION: 40Hz"

    Hva menes med det?

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker
    Enig, kunne godt tenke meg en avklaring på hva det har å si for hvor dypt de klarer å spille. Kanskje det er bassporten som hjelper til ned til 40Hz?
    føler ikke at jeg trenger sub på den selv men! Rognlien mente vel også i omtalen sin at de klarte seg fint uten...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Der har vi Kongen av Klipsch på hfs Grattis ;D savner de allerede hehe. lascala blir en reinspikka party høytaler i forhold,har blitt kresen merker jeg menmen noe måtte ut av huset :'( får spille på la scala når drikke inntas så Verityene til finlytting...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    eddie1 skrev:
    Der har vi Kongen av Klipsch på hfs Grattis ;D savner de allerede hehe. lascala blir en reinspikka party høytaler i forhold,har blitt kresen merker jeg menmen noe måtte ut av huset :'( får spille på la scala når drikke inntas så Verityene til finlytting...
    Konge lyd nå!
    Mellomtonen er jo av helt annen verden.

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn