Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ove W skrev:
    eddie1 skrev:
    Der har vi Kongen av Klipsch på hfs Grattis ;D savner de allerede hehe. lascala blir en reinspikka party høytaler i forhold,har blitt kresen merker jeg menmen noe måtte ut av huset :'( får spille på la scala når drikke inntas så Verityene til finlytting...
    Konge lyd nå!
    Mellomtonen er jo av helt annen verden.

    O
    Er som jeg sa tidligere og som du hørte selv,disse er i en klasse for seg når det gjelder Klipsch men har gudsjelov Verityene når jeg skal finlytte ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Vet ikke hvem jeg skal gratulere, men det viktigste er at dere er fornøyd.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Her går det unna ja......har nok bytta sokker siden siste bytte, men ikke arbeidsbukse trur jeg. ;D ;D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    BHO skrev:
    Her går det unna ja......har nok bytta sokker siden siste bytte, men ikke arbeidsbukse trur jeg. ;D ;D
    Jepp greit det går unna så lenge man blir fornøyd ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    Her går det unna ja......har nok bytta sokker siden siste bytte, men ikke arbeidsbukse trur jeg. ;D ;D
    Jepp greit det går unna så lenge man blir fornøyd ;)
    Akkurat.

    /jan
    Lyver litt nå ;D da jeg kvittet meg med det beste Klipsch har produsert etter min mening men samtidig så beholdt jeg dynamikk bombene la scala 8) samt skaffet meg et par Verity audio som er i en annen klasse enn klipsch når det gjelder lydkvalitet ;) Med 6 stk 14" så ble det litt mer liv i lascalaene så at de er råe party/film høytalere er det ingen tvil om :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    Her går det unna ja......har nok bytta sokker siden siste bytte, men ikke arbeidsbukse trur jeg. ;D ;D
    Jepp greit det går unna så lenge man blir fornøyd ;)
    Akkurat.

    /jan
    Lyver litt nå ;D da jeg kvittet meg med det beste Klipsch har produsert etter min mening men samtidig så beholdt jeg dynamikk bombene la scala 8) samt skaffet meg et par Verity audio som er i en annen klasse enn klipsch når det gjelder lydkvalitet ;) Med 6 stk 14" så ble det litt mer liv i lascalaene så at de er råe party/film høytalere er det ingen tvil om :)
    Nå må du bestemme deg.....verdens beste Klipsch er da solgt?
    Og the bad dogs LaScala forblir med sin enorme dynamikk og spilleglede?
    Hvem var gode? Og hva er viktig? ::)
    Jeeeze
    Btw.....de føkkings apekistene du har dratt i hus, kan du skryte av andre steder, selv om jeg selvfølgelig håper du synes de er fantastiske. ;D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    BHO skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    BHO skrev:
    Her går det unna ja......har nok bytta sokker siden siste bytte, men ikke arbeidsbukse trur jeg. ;D ;D
    Jepp greit det går unna så lenge man blir fornøyd ;)
    Akkurat.

    /jan
    Lyver litt nå ;D da jeg kvittet meg med det beste Klipsch har produsert etter min mening men samtidig så beholdt jeg dynamikk bombene la scala 8) samt skaffet meg et par Verity audio som er i en annen klasse enn klipsch når det gjelder lydkvalitet ;) Med 6 stk 14" så ble det litt mer liv i lascalaene så at de er råe party/film høytalere er det ingen tvil om :)
    Nå må du bestemme deg.....verdens beste Klipsch er da solgt?
    Og the bad dogs LaScala forblir med sin enorme dynamikk og spilleglede?
    Hvem var gode? Og hva er viktig? ::)
    Jeeeze
    Btw.....de føkkings apekistene du har dratt i hus, kan du skryte av andre steder, selv om jeg selvfølgelig håper du synes de er fantastiske. ;D
    hehe humor har du ;D Palladium er de desidert beste Klipsch jeg har hørt når det gjelder diskant/mellomtone.Satt derfor ut la scala for salg! null intresse gjorde at jeg måtte ta et valg :p Ove skulle først ha la scala men ville heller ha Palladium så derfor måtte noe ut.Gjorde samtidig en meget bra byttehandel og fikk Verity i hus,altså en annen produsent enn Klipsch ;) Disse låter i mine ører helt fantastisk samtidig så gjør la scala jobben greit som party/film/spill høytalere i kjellern :D altså "party/hjemmekino" anlegg i kjellern og "hifi" anlegg i stuen ;D ;D ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Dønn seriøs jeg da. ;D
    Btw....palladium er tett på apekister det og.....bare Klipsch navnet som forsvarer eierskap. ;)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.131
    Antall liker
    6.698
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Eddie1! Skjerp deg!
    Før du vet ordet av det sitter du å spiller taffeljazz mens du drikker fruktte og da er du fortapt vet du.
    Makan, også Apekister da gitt...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    Eddie1! Skjerp deg!
    Før du vet ordet av det sitter du å spiller taffeljazz mens du drikker fruktte og da er du fortapt vet du.
    Makan, også Apekister da gitt...
    sitter nå og hører på bocelli med et glass cherry ;D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.131
    Antall liker
    6.698
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Evig fortapelse med andre ord.. Jaja.
    Viktigste er fremdeles musikken og ikke merket. Du får kose deg på andre siden. Har jo hatt mistanke om at du var på vei for lenge side du ikke har slått deg til ro med opptil flere av de klipsch ht du har hatt i hus. Ingen kan iallefall ta fra deg at du har prøvd.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    Evig fortapelse med andre ord.. Jaja.
    Viktigste er fremdeles musikken og ikke merket. Du får kose deg på andre siden. Har jo hatt mistanke om at du var på vei for lenge side du ikke har slått deg til ro med opptil flere av de klipch ht du har hatt i hus. Ingen kan iallefall ta fra deg at du har prøvd.
    hehe hvert fornøyd med de fleste jeg :) bare ikke hvert klarover det! har fortsatt 4 par igjen ;D lascalaene kommer nok til å gro fast i teppet :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    hehe gjorde det men han ville ikke ha de ;D nå er annonsen fjernet ihvertfall...
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    Han prøvde egentlig ikke det! ;D
    Jeg sa at jeg kjøper de av ham,men rommet er for lite :'( pluss jeg har litt dårlige vibber etter de forige jeg hadde.
    Vet det var rommet sin feil men!,pluss jeg får testet palladium!

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    Han prøvde egentlig ikke det! ;D
    Jeg sa at jeg kjøper de av ham,men rommet er for lite :'( pluss jeg har litt dårlige vibber etter de forige jeg hadde.
    Vet det var rommet sin feil men! ,pluss jeg får testet palladium!

    O
    Ser den.

    Nøyd så langt ?

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    Han prøvde egentlig ikke det! ;D
    Jeg sa at jeg kjøper de av ham,men rommet er for lite :'( pluss jeg har litt dårlige vibber etter de forige jeg hadde.
    Vet det var rommet sin feil men! ,pluss jeg får testet palladium!

    O
    Ser den.

    Nøyd så langt ?

    /jan
    Veldig ;D
    Mellomtonen og diskanten er noe av det råeste jeg har hørt,stemmer og gitarer høres så utrolig "live" ut.
    Bassen er ikke den dypeste men! helt grei, kommer seg vel. De har ikke mange timene på seg,trenger nok en del timer disse?

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Man kan vel anta at Palladium trenger noen timer på seg. Iaf før de slipper seg helt løs.

    Hørt de for lenge siden i Horten, likte de bedre enn storebrødrene da. Sikkert noe med størrelse på (hotell rommet) å gjøre ;)

    /jan
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    Han prøvde egentlig ikke det! ;D
    Jeg sa at jeg kjøper de av ham,men rommet er for lite :'( pluss jeg har litt dårlige vibber etter de forige jeg hadde.
    Vet det var rommet sin feil men! ,pluss jeg får testet palladium!

    O
    Ser den.

    Nøyd så langt ?

    /jan
    Veldig ;D
    Mellomtonen og diskanten er noe av det råeste jeg har hørt,stemmer og gitarer høres så utrolig "live" ut.
    Bassen er ikke den dypeste men! helt grei, kommer seg vel. De har ikke mange timene på seg,trenger nok en del timer disse?

    O
    Jeg opplevde at Palladium trengte lenge innspilligstid enn hva Rf serien gjorde. Så det er bare å la de stå på 24/7 en god stund, og jeg er sikker på du vil få bedre bassgjengivelse etterhvert. Blir selvfølgelig begrenset med et 7" element, men dette kan jo evnt suppleres med en musikalsk sub ;)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    trym skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    Han prøvde egentlig ikke det! ;D
    Jeg sa at jeg kjøper de av ham,men rommet er for lite :'( pluss jeg har litt dårlige vibber etter de forige jeg hadde.
    Vet det var rommet sin feil men! ,pluss jeg får testet palladium!

    O
    Ser den.

    Nøyd så langt ?

    /jan
    Veldig ;D
    Mellomtonen og diskanten er noe av det råeste jeg har hørt,stemmer og gitarer høres så utrolig "live" ut.
    Bassen er ikke den dypeste men! helt grei, kommer seg vel. De har ikke mange timene på seg,trenger nok en del timer disse?

    O
    Jeg opplevde at Palladium trengte lenge innspilligstid enn hva Rf serien gjorde. Så det er bare å la de stå på 24/7 en god stund, og jeg er sikker på du vil få bedre bassgjengivelse etterhvert. Blir selvfølgelig begrenset med et 7" element, men dette kan jo evnt suppleres med en musikalsk sub ;)
    Har jo en Icon sub med 8" som er veldig god,tester den litt nå. Plassering på P 17 er ikke lett !
    Har vinklet og flyttet de forover og bakover og ut på sidene flere ganger. Tror jeg har det sånn passe riktig nå,men litt mye lyd i høyre kontra venstre ennå i sweetspot,får prøve og dra den venstre litt lengere ut enn høyre. Finner nok ut av det :)


    O
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Ove W skrev:
    trym skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Jøss, 700 sider alt. Går unna :)

    Det er sant eddie1, du har hatt de lenge. Men...du prøvde å pushe de på ove


    /jan
    Hvordan er det med demping av førstegangs refleksjoner? Har også et rom som ikke er helt identisk på høyre og venstre side, men heldigvis ikke problemer med nivåforkjeller. Kan du utligne med ballansen i pre?

    Han prøvde egentlig ikke det! ;D
    Jeg sa at jeg kjøper de av ham,men rommet er for lite :'( pluss jeg har litt dårlige vibber etter de forige jeg hadde.
    Vet det var rommet sin feil men! ,pluss jeg får testet palladium!

    O
    Ser den.

    Nøyd så langt ?

    /jan
    Veldig ;D
    Mellomtonen og diskanten er noe av det råeste jeg har hørt,stemmer og gitarer høres så utrolig "live" ut.
    Bassen er ikke den dypeste men! helt grei, kommer seg vel. De har ikke mange timene på seg,trenger nok en del timer disse?

    O
    Jeg opplevde at Palladium trengte lenge innspilligstid enn hva Rf serien gjorde. Så det er bare å la de stå på 24/7 en god stund, og jeg er sikker på du vil få bedre bassgjengivelse etterhvert. Blir selvfølgelig begrenset med et 7" element, men dette kan jo evnt suppleres med en musikalsk sub ;)
    Har jo en Icon sub med 8" som er veldig god,tester den litt nå. Plassering på P 17 er ikke lett !
    Har vinklet og flyttet de forover og bakover og ut på sidene flere ganger. Tror jeg har det sånn passe riktig nå,men litt mye lyd i høyre kontra venstre ennå i sweetspot,får prøve og dra den venstre litt lengere ut enn høyre. Finner nok ut av det :)


    O
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Hvordan er det med demping av førstegangs refleksjoner? Har også et rom som ikke er helt identisk på høyre og venstre side, men heldigvis ikke problemer med nivåforkjeller. Kan du utligne med ballansen i pre?
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    trym skrev:
    Hvordan er det med demping av førstegangs refleksjoner? Har også et rom som ikke er helt identisk på høyre og venstre side, men heldigvis ikke problemer med nivåforkjeller. Kan du utligne med ballansen i pre?
    Driver og forsker litt med demping,kan ikke justere det med pre nei.
    Har hengt opp teppe på høyre side og bak høyre høyttaler pga bassen forsvant der,når jeg lener meg forover forsvinner bassen??
    Venstre har jeg kun et forheng bak pga en dør (se bilde). Skal kjøpe noen akustiske plater og teste litt.
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Ove W skrev:
    trym skrev:
    Hvordan er det med demping av førstegangs refleksjoner? Har også et rom som ikke er helt identisk på høyre og venstre side, men heldigvis ikke problemer med nivåforkjeller. Kan du utligne med ballansen i pre?
    ,når jeg lener meg forover forsvinner bassen??
    Dette har jeg opplevd flere plasser, og er et helt normalt "problem" Har med bølgelengden på frekvensene som går frem og tilbake i rommet og tilslutt treffer hverandre og utligner den frekvensen. Flytter du høyttalerene lengre frem eller tilbake, endres dette punktet hvor bass enten blir høyere eller lavere.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    trym skrev:
    Ove W skrev:
    trym skrev:
    Hvordan er det med demping av førstegangs refleksjoner? Har også et rom som ikke er helt identisk på høyre og venstre side, men heldigvis ikke problemer med nivåforkjeller. Kan du utligne med ballansen i pre?
    ,når jeg lener meg forover forsvinner bassen??
    Dette har jeg opplevd flere plasser, og er et helt normalt "problem" Har med bølgelengden på frekvensene som går frem og tilbake i rommet og tilslutt treffer hverandre og utligner den frekvensen. Flytter du høyttalerene lengre frem eller tilbake, endres dette punktet hvor bass enten blir høyere eller lavere.
    Ok,når jeg sitter normalt er bassen helt grei så da lar jeg det bli med det!
    Takk for info ;D

    O
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.131
    Antall liker
    6.698
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ove W skrev:
    Har jo en Icon sub med 8" som er veldig god,tester den litt nå. Plassering på P 17 er ikke lett !
    Har vinklet og flyttet de forover og bakover og ut på sidene flere ganger. Tror jeg har det sånn passe riktig nå,men litt mye lyd i høyre kontra venstre ennå i sweetspot,får prøve og dra den venstre litt lengere ut enn høyre. Finner nok ut av det :)


    O
    sett sub i lytteposisjon og gå rundt for å finne posisjonen hvor du hører bassen best og plasser subben der. Da har du best utgangspunkt for å få integrert bassen om ikke annet.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    H.R skrev:
    Ove W skrev:
    Har jo en Icon sub med 8" som er veldig god,tester den litt nå. Plassering på P 17 er ikke lett !
    Har vinklet og flyttet de forover og bakover og ut på sidene flere ganger. Tror jeg har det sånn passe riktig nå,men litt mye lyd i høyre kontra venstre ennå i sweetspot,får prøve og dra den venstre litt lengere ut enn høyre. Finner nok ut av det :)


    O
    sett sub i lytteposisjon og gå rundt for å finne posisjonen hvor du hører bassen best og plasser subben der. Da har du best utgangspunkt for å få integrert bassen om ikke annet.
    Det har jeg gjort,når jeg spiller litt høyt skrur jeg den av føler ikke at jeg trenger den da.
    Testet en del i dag med og uten sub,og plassering.

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn