Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    bjornh skrev:
    Dazed skrev:
    bjornh skrev:
    Synd Klipsch ikke har en RF 92 som topper RF 82 med 3x8" elementer.
    3x8" er RF-83. (Eller "var".) 3x10 elementer måtte blitt RF-9 eller noe slikt, det da. Høres bare unødvendig ut. Som om ikke RF-7 II er stor nok. ;) "RF-92" ville vært en gulvstående med traxtrix diskanthorn og to nitommere.

    Palladium p39f har forresten tre nitommere.
    -jo bigger, jo better...!! ;D
    Har 15" jeg da ::)

    /jan
    Ca. det samme som to 10" hvis jeg ikke tar helt feil. ;)
    *HostharkBullshitHosthark*




    ;D

    /jan
    Det e Klipsch = NO BULLSHIT 8)

    R.J
     

    Vedlegg

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Helt klart drømme høytalerne mine.Leste litt på klipsch forumet(usa) der de hadde hørt 39F opp mot Horn anniversary og selv "gamle" gutta med Klipsch ansatte var enige i at disse "kassene" med 3 stk 9" var bedre på alle måter ;D
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej är det någon här som driver sina klipsch med krell
    jag köpte ett krell ksa50 och det låter förbaskat bra i hop med klipschornen har ett audio reserach sp 14 som försteg ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Nå skal vel jeg strengt tatt ikke skrive her .... Men jeg gjør et forsøk ... så får jeg heller ta kjefta etterpå.



    Min er større en din og nytt er bedre enn gammelt.

    Alt dette kommer stort sett an på to ting. Personlige preferanser og rommet ditt. Det er dem to store avgjørelser enn må ta iforhold til hvilke høyttalere enn velger. Så for heller gamlekara si akkurat hva dem vil. Og så er det nå engang slik at det med (siden vi er Klipsch Venner) Heritage serien er et hav av muligheter til å modifisere eller DIY`e om enn vil. Det er folk her på forumet som er villige til å dra PWK`s sine grunnkonstruksjoner så langt som det er mulig. Det vil låte bedre enn det aller meste - uansett hvilke merke det har.

    Personlig så syntes jeg stort sett det er bare "bass" delen til PWK som jeg syntes er interessant. Altså i La Scala og som i K-horn.

    At nyere høyttalere låter "bedre" er ikke dermed sagt at dem bringer musikken bedre frem for det.


    My 2 cent.....

    Mvh
    Jan Robert
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    jan lars skrev:
    hej är det någon här som driver sina klipsch med krell
    jag köpte ett krell ksa50 och det låter förbaskat bra i hop med klipschornen har ett audio reserach sp 14 som försteg ;D
    Grattis! etter en del testing/prøving selv så låter transistor like bra på Klipsch som rør! er flere hundre produsenter der ute og mange av de gjør sikkert en grei jobb,ingen fasit da det er ørene som bestemmer ;)
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej eddi1 ja en bra transistor förstärkare funkar bra med klipsch ochså en fråga om tycke och smak
    :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    eddie1 skrev:
    jan lars skrev:
    hej är det någon här som driver sina klipsch med krell
    jag köpte ett krell ksa50 och det låter förbaskat bra i hop med klipschornen har ett audio reserach sp 14 som försteg ;D
    Grattis! etter en del testing/prøving selv så låter transistor like bra på Klipsch som rør! er flere hundre produsenter der ute og mange av de gjør sikkert en grei jobb,ingen fasit da det er ørene som bestemmer ;)
    Har enda til gode å høre transistor som formidler innlevelse/nerve i musikken slik en god røramp som f.eks min egen klarer. ;)
    Men noen liker mora, andre datteren..............
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    jag kör även med rörförstärkare när lusten faller på rouge audio m-150 ;D
     

    Jallis

    Fersking
    Ble medlem
    28.02.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei!

    E det noen som har Heresy og cornwall i Bergen????
    Komt på en lyttings??

    Har pr i dag rf82 vuderer en av disse, men det e fler i huset som bestemmer!hehe :)

    Mvh
    Jarle
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da har det hent litt her! dårlig respons på mine la scala så de ser ut til og bli værende.Spiller nå sammen med 2 stk supercube og det låter RÅTT.Palladium spiller bedre enn la scala i toppen men må kanskje tåle og måtte havne hos en annen medlem her inne :-\ Nå så tester jeg litt mellom icon,palladium og verity audio på MI settet i stue oppsettet.Cayin står i kjellern på la scala etter at den kom fra service.Hfs subben har foreløpig havnet i stuen...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei spiller selv på mine uinnspilte Icon og det er utrolig at denne serien ikke får mer oppmerksomhet :eek: Disse har en topp de fleste andre Klipsch kan misunne...
    Dette var vel først ment som en litt fin utgave av RF til europa men havnet mitt i finans krisen.I tilegg så har vist de fleste hengt seg opp i de (gullfargete) elementene.
    Disse fikk jo også en kjempe test av Rognlien i fidelity ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    det er utrolig at denne serien ikke får mer oppmerksomhet :eek: Disse har en topp de fleste andre Klipsch kan misunne...
    Dette var vel først ment som en litt fin utgave av RF til europa
    Tror ikke det. Klipsch sier selv at det er en spesialserie for butikkjeden Newegg.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    det er utrolig at denne serien ikke får mer oppmerksomhet :eek: Disse har en topp de fleste andre Klipsch kan misunne...
    Dette var vel først ment som en litt fin utgave av RF til europa
    Tror ikke det. Klipsch sier selv at det er en spesialserie for butikkjeden Newegg.
    Ok etter det audiocompaniet har fått opplyst fra klipsch så er dette en serie som var beregnet for europa og spesielt tyskland.Litt bedre finnish samt en nyutviklet topp.En høytaler som skulle beholde dynamikken men spille litt "penere" enn RF!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    det er utrolig at denne serien ikke får mer oppmerksomhet :eek: Disse har en topp de fleste andre Klipsch kan misunne...
    Dette var vel først ment som en litt fin utgave av RF til europa
    Tror ikke det. Klipsch sier selv at det er en spesialserie for butikkjeden Newegg.
    Ok etter det audiocompaniet har fått opplyst fra klipsch så er dette en serie som var beregnet for europa og spesielt tyskland.Litt bedre finnish samt en nyutviklet topp.En høytaler som skulle beholde dynamikken men spille litt "penere" enn RF!
    Tja... Ikke vet jeg, men her står f.eks: "Available exclusively at Newegg.com"

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    det er utrolig at denne serien ikke får mer oppmerksomhet :eek: Disse har en topp de fleste andre Klipsch kan misunne...
    Dette var vel først ment som en litt fin utgave av RF til europa
    Tror ikke det. Klipsch sier selv at det er en spesialserie for butikkjeden Newegg.
    Ok etter det audiocompaniet har fått opplyst fra klipsch så er dette en serie som var beregnet for europa og spesielt tyskland.Litt bedre finnish samt en nyutviklet topp.En høytaler som skulle beholde dynamikken men spille litt "penere" enn RF!
    Tja... Ikke vet jeg, men her står f.eks: "Available exclusively at Newegg.com"

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker
    Har Eddie kjøpt sine på Newegg.com liksom??
    Tvilsomt. Di er å få tak i for di som vil ha di over hale planeten. På Ebay foreksempel.
    Er i grunnen dritlei disse påstandene rett skal vere rett.

    R.J 8)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    det er utrolig at denne serien ikke får mer oppmerksomhet :eek: Disse har en topp de fleste andre Klipsch kan misunne...
    Dette var vel først ment som en litt fin utgave av RF til europa
    Tror ikke det. Klipsch sier selv at det er en spesialserie for butikkjeden Newegg.
    Ok etter det audiocompaniet har fått opplyst fra klipsch så er dette en serie som var beregnet for europa og spesielt tyskland.Litt bedre finnish samt en nyutviklet topp.En høytaler som skulle beholde dynamikken men spille litt "penere" enn RF!
    Tja... Ikke vet jeg, men her står f.eks: "Available exclusively at Newegg.com"

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker
    Hva har det og si? er jo mange som selger klipsch i usa! regner med at opplysningene som audiocompaniet har fått fra klipsch stemmer!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ru-jo skrev:
    Har Eddie kjøpt sine på Newegg.com liksom??
    Tvilsomt. Di er å få tak i for di som vil ha di over hale planeten. På Ebay foreksempel.
    Er i grunnen dritlei disse påstandene rett skal vere rett.
    Sa jeg det?

    Det er vel ingen "påstand". Jeg henviste bare til noe som står skrevet på www.klipsch.com, og det kan du vel strengt tatt lese selv også.

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker- (Første linje under "Description".) De har vel havnet hos andre forhandlere etter hvert, etter at kampanjen hos Newegg sluttet, da vet du.

    Den eneste "påstanden" som er litt svevende her må være den som etter sigende er fra Audiocompaniet om at WF-35 skulle være et slags europeisk alternativ til RF.

    Det var ikke meningen å krangle om disse sikkert supre høyttalerne. Jeg bare stusset litt over det utsagnet, som siden Klipsch sier noe helt annet selv, høres ut som et salgsargument en selger har "skutt fra hofta". ;D

    At det er et suverent kjøp til den prisen Audiocompaniet solgte dem for er hevet over tvil.  Hadde vært artig å høre! ...Og den er IMHO en vesentlig penere høyttaler enn RF mk2.

    ...Så får du være så drittlei du bare vil, beklager jeg å måtte si.

    Edit: Jeg fjernet et par linjer som ble meningsløse da jeg oppdaget at det sto "alternativ til RF" og ikke "alternativ til RF-63", slik jeg av en eller annen grunn trodde det gjorde.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Hva har det og si? er jo mange som selger klipsch i usa! regner med at opplysningene som audiocompaniet har fått fra klipsch stemmer!
    Det har selvsagt ingen betydning i det hele tatt. :) ...Som så mye annet som diskuteres på HFS og nettet ellers.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    ru-jo skrev:
    Har Eddie kjøpt sine på Newegg.com liksom??
    Tvilsomt. Di er å få tak i for di som vil ha di over hale planeten. På Ebay foreksempel.
    Er i grunnen dritlei disse påstandene rett skal vere rett.
    Sa jeg det?

    Det er vel ingen "påstand". Jeg henviste bare til noe som står skrevet på www.klipsch.com, og det kan du vel strengt tatt lese selv også.

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker- (Første linje under "Description".) De har vel havnet hos andre forhandlere etter hvert, etter at kampanjen hos Newegg sluttet, da vet du.

    Den eneste "påstanden" som er litt svevende her må være den som etter sigende er fra Audiocompaniet om at WF-35 skulle være et slags europeisk alternativ til RF-63, siden man lett ser av å studere specs at den har tre 5 1/4" glassfiberelementer og en 1" kompresjonsdriver (sikkert samme som i RF-52/62/82) i et rundt tractrix-horn, mens RF-63 har tre 6,5" "cerametallic" elementer og en 1,25" kompresjonsdriver i et større, firkantet tractrtix-horn. For meg ser den mer ut som et alternativ til RF-62 II. (Tilsynelatende samme diskantdriver og membranareale.) Nå har de selvsagt finere kabinett (ekte trefiner) og for alt jeg vet bedre delefilterkomponenter, samt at de basselementene for hva jeg vet kanskje holder høyere kvalitet enn de som sitter i RF-62 II, så sånn sett er det kanskje mer naturlig å sammenlikne dem med RF-63.

    Det var ikke meningen å krangle om disse sikkert supre høyttalerne. Jeg bare stusset litt over det utsagnet, som siden Klipsch sier noe helt annet selv, høres ut som et salgsargument en selger har "skutt fra hofta". ;D

    At det er et suverent kjøp til den prisen Audiocompaniet solgte dem for er hevet over tvil. Hadde vært artig å høre! ...Og den er IMHO en vesentlig penere høyttaler enn RF mk2.

    ...Så får du være så drittlei du bare vil, beklager jeg å måtte si.
    Spiller vel ikke med helt samme drivet som RF63 men spiller litt "penere" litt roligere i toppen,går ikke så dypt men bra snert i mellom bassen.Helt annen byggekvalitet enn RF og langt bedre lydmessig enn feks RF82mkl,dette er vel enn litt mer "hifi" variant som har beholdt dynamikken men har ikke samme live følelsen som RF.XT tractrix er jo en nyutvikling og ikke det samme som noen i RF,disse gir et større sweetspot
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    ru-jo skrev:
    Har Eddie kjøpt sine på Newegg.com liksom??
    Tvilsomt. Di er å få tak i for di som vil ha di over hale planeten. På Ebay foreksempel.
    Er i grunnen dritlei disse påstandene rett skal vere rett.
    Sa jeg det?

    Det er vel ingen "påstand". Jeg henviste bare til noe som står skrevet på www.klipsch.com, og det kan du vel strengt tatt lese selv også.

    http://www.klipsch.com/wf-35-floorstanding-speaker- (Første linje under "Description".) De har vel havnet hos andre forhandlere etter hvert, etter at kampanjen hos Newegg sluttet, da vet du.

    Den eneste "påstanden" som er litt svevende her må være den som etter sigende er fra Audiocompaniet om at WF-35 skulle være et slags europeisk alternativ til RF-63, siden man lett ser av å studere specs at den har tre 5 1/4" glassfiberelementer og en 1" kompresjonsdriver (sikkert samme som i RF-52/62/82) i et rundt tractrix-horn, mens RF-63 har tre 6,5" "cerametallic" elementer og en 1,25" kompresjonsdriver i et større, firkantet tractrtix-horn. For meg ser den mer ut som et alternativ til RF-62 II. (Tilsynelatende samme diskantdriver og membranareale.) Nå har de selvsagt finere kabinett (ekte trefiner) og for alt jeg vet bedre delefilterkomponenter, samt at de basselementene for hva jeg vet kanskje holder høyere kvalitet enn de som sitter i RF-62 II, så sånn sett er det kanskje mer naturlig å sammenlikne dem med RF-63.

    Det var ikke meningen å krangle om disse sikkert supre høyttalerne. Jeg bare stusset litt over det utsagnet, som siden Klipsch sier noe helt annet selv, høres ut som et salgsargument en selger har "skutt fra hofta". ;D

    At det er et suverent kjøp til den prisen Audiocompaniet solgte dem for er hevet over tvil. Hadde vært artig å høre! ...Og den er IMHO en vesentlig penere høyttaler enn RF mk2.

    ...Så får du være så drittlei du bare vil, beklager jeg å måtte si.
    Spiller vel ikke med helt samme drivet som RF63 men spiller litt "penere" litt roligere i toppen,går ikke så dypt men bra snert i mellom bassen.Helt annen byggekvalitet enn RF og langt bedre lydmessig enn feks RF82mkl,dette er vel enn litt mer "hifi" variant som har beholdt dynamikken men har ikke samme live følelsen som RF.XT tractrix er jo en nyutvikling og ikke det samme som noen i RF,disse gir et større sweetspot
    Spiller som den ser ut, altså. :) Må få høre på dem en gang. Ser flotte ut.

    Hornet er jo ikke det samme, men driveren bak kan vel være det?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn