Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Oj sann, Heresy på 12 kvm! Det trykket nok bra vil jeg tro!

Det er ikke så lett å vite hva man savner før man har hatt det, men enda bedre dynamikk kan jo ikke være dumt. Jeg bruker rommet utelukkende til film dog. Maks bredde på frontene er hos meg begrenset til ca 32 cm (pga av el.installasjon/sikringsskap bak lerretet.) Så jeg kunne sikkert presset inn fronter med 12" elementer... Men Heresy blir akkurat litt for bred. Så kanskje man bare skal slappe av og være fornøyd en stund.. selv om det er uvant for en audiofil.. :)

Mvh

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Roberth: Hvilke forbedringer får man med Heritage serien? Er begrenset av litt laber plass i front dessverre. Kan ikke ha noe stort bredere i front i alle fall enn RB81. Men interessant likevel at Klipsch leverer enda fetere saker. Hva ville evt vært en naturlig erstatning for RB81 i heritage serien? På sidene og bak tror jeg at RS52/62 blir stående en god stund.

Dazed: Ja, dynamikken er voldsom i oppsettet jeg har nå! Så på "Super 8" for et par dager siden. Trodde hele rommet skulle riste i filler.

Mvh
    i rommet ditt så tror jeg du har satt opp fornuftig jeg :) ikke bry deg så mye med hva annet som finnes så lenge du er nøyd, jeg har heritage og har hatt rf serien, begge er sabla gode på sine måter synes jeg, når de er fornuftig satt opp

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20

Det er ikke så lett å vite hva man savner før man har hatt det, men enda bedre dynamikk kan jo ikke være dumt. Jeg bruker rommet utelukkende til film dog. Maks bredde på frontene er hos meg begrenset til ca 32 cm (pga av el.installasjon/sikringsskap bak lerretet.) Så jeg kunne sikkert presset inn fronter med 12" elementer... Men Heresy blir akkurat litt for bred. Så kanskje man bare skal slappe av og være fornøyd en stund.. selv om det er uvant for en audiofil.. :)

Mvh
    Høres ut som Reference passer deg best ja.

T

tce-teams

Gjest
    Høres ut som du trenger å høre herritage-høyttalerne, reference havner i skyggen i forhold på det du snakker om spør du meg.

Alltids kjekt å høre forskjellige ting, men vi er da noen som foretrekker de nyere utviklede tingene også. ...Men du har rett i at de fleste heritage-høyttalerne nok vil låte bedre enn de tingene som listes opp der, siden de befinner seg i en helt annen prisklasse.

Klipsch funker IMO veldig bra i kinosystemer pga den gode dynamikken.
    klipsch er veldig god på kino system pågrunn av den gode dynamikken , men synes di spiller heilt utrolig til musik og jeg da , men det er jo selfølgelig hvor langt du kommer oppover rang stigen på alle sine klipsch serier spør du meg. Har ikke kunne tenkt meg et liv uten klipsch er noe heilt egent med lyden du får :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Mvh
    Det syns jeg så absolutt.
    Du høres jo ikke på noen mulig måte misfornøyd ut :)

Til ditt bruk, ditt rom, mitt i blinken virker det som.

/jan

T

tce-teams

Gjest
    synes di spiller heilt utrolig til musik og jeg da
    Ja? Jeg sa jo ikke at de ikke funket til musikk.
    nei du sa ikke det he he. Må si når jeg hørte klipsch før første gang smeltet jeg heilt og tenkte at dette er ein lyd signatur som passet meg perfekt. Har bare klipsch synergy serien nå da , men har tenkt større serie men må vente til jeg får bygget hjemmekino først. Og da har jeg egentlig tenk på palladium , men jeg får se er så mye godsaker fra klipsch.

T

tce-teams

Gjest
    men er glad jeg har dere som har holdt på med klipsch lenger enn hva jeg har gjort , for når tiden kommer til jeg skal skifte over til større klipsch serie så vil jeg ha deres meininger av komponenter og diverse :)

T

tce-teams

Gjest
    hei noen som har prøvd komboen harman kardon recivere og sherbourn effektforsterkere på klipcsh høyttalere.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20

Mvh

/jan
    Oppgraderingsspøkelset kommer fortere enn mann vet selv;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Mvh

/jan
    For enkelte ja ;)

/jan

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20

Mvh

/jan
    For enkelte ja ;)

/jan
    Pffft dårlig unnskyldning for at kjerringa ikke skal bli forbanna;)

T

tce-teams

Gjest
    nei jeg får slutte med denne kjøpe manien jeg er utrolig fornøyd med oppsettet jeg har.

stolpe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hva kan jeg ta for et par sorte RS-42(2-3år gamle, men meget pene). Og en RC-62?
    3000kr for RS-42 og 2000kr for RC-62?

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Hva kan jeg ta for et par sorte RS-42(2-3år gamle, men meget pene). Og en RC-62?
    3000kr for RS-42 og 2000kr for RC-62?
    Jeg ville solgt RS-42 for 2000,- og så ville jeg tatt kontakt med Haugenial på dette forumet med den prisen, vet han er på jakt etter sånne... :) :) :) :rolleyes:
    ;)

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    310
    Jeg vill fått til en byttehandel.Bytt RS-42 og RC-62 med Haugenial sine Chorus!:p

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Tenkte å legge inn noen ord her som jeg håper andre også kan bygge på med egne erfaringer, forhåpentligvis så kan det også være til hjelp for andre
    det jeg hadde tenkt å legge ut noen ord om er egen erfaring med forsterkere til klipsch, har testet klasse d, transistor,klasse a og rør på rf og heritage iløpet av den tiden jeg har vært klipsch fan.
    det jeg har merket meg er at de forsterkerne jeg har hatt som har fungert på klipsch gir en åpen lyd fra bunn til topp, dynamikk og tilstedeværelse. cluet har vært
    imo kvalitet på strømforsyning, ikke nødvendigvis antall watt, forsterkere fra 15 watt til 100 watt som har en slik god strømfosyning har alle forutsetninger for å kunne funke, her kommer så neste flaskehals inn i bildet, nemmelig pre, er denne ikke god nok, og eller matchet mot effekten så vil den sabotere the end result.
    det er jo mange som har opplevd klipsch som nærmest lukket i toppen, med skrikende diskant, det er nok ett mulig resultat av en slik "missmatch"
    jeg har ihvertfall opplevd at klipsch kan få en nærmest lukket mellomtone og en tilhørende "lys" topp på "feil" oppsett, og med manglende evne til å kunne spille høyt og problemfritt over tid, man blir rett og slett trøtt av det
    med for lite krefter, men riktig type klang, så får man ett behagelig(for behagelig?) lydbilde, som vrenger tidlig på db skalaen og klapper sammen, ala enekelte marantz forsterkere jeg har testet

nå håper jeg andre kan også legge inn erfaringer her , ikke meningen å henge ut eller promotere merker, men heller konsentrere om å finne de rette komboer som kan passe, det er jo over tid mange som spør om nettopp dette her inne, vet om ett par stk som har blitt fortvilet over manglende magi ved å benytte bla rørforsterkeri på klipsch, men det er jo ikke så enkellt som å velge ett merke og ikke legge vekt på hvem av forsterkerne man burde gå etter innenfor utvalget fra det merket, det er jo som regel ymse hva de forskjellige rørtyper passer til osv osv

håper noen forsto noe av dette og tar det litt videre

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.780
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk Jokris,nå har jeg 4 vintage forsterkere. Litt og bytte på med :)
    Utrolig at den er 38 år gamel ;)

O

T

tce-teams

Gjest
    jeg kjører nå sony forsterker på klipsch og det låter utrolig bra. Men det var bare tifeldig at det ble sånn etter jeg var på sony centeret på lagunen i bergen , så kom jeg i snakk med ein som hadde klipsch refrence serien. Og så spurte jeg hvilken forsterker han kjørte på høyttalerene så sa han at han kjørte sony sin str-da 5400 es på rf 82mk II. jeg har klipsch synergy f20 serien sa jeg til han og da spurte han hvilken forsterker jeg kjørte , yamaha rx-v 767 og rotel rb-1562 sin effektforsterker sa jeg og da sa han det at jeg burde prøve ut sony sine forsterkere på klipsch så vil jeg få ein spessiel lyd opplevelse. Så da solgte jeg yamahaen og effektforsterkeren og kjøpte sony sin str-dh820 , og etter jeg fikk sonyen i hus så har jeg blitt lamslått hvor bra lyd bildet er med sony på klipsch.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.780
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg skjønner at du liker sony på synergy serien,jeg prøvde sony på RF,det klaffa ikke så bra.
    Hele kino styret har jeg gitt opp,skal du ha en hjemmekino receiver som låter bra må du høyt opp i pris!

O

T

tce-teams

Gjest
    Jeg skjønner at du liker sony på synergy serien,jeg prøvde sony på RF,det klaffa ikke så bra.
    Hele kino styret har jeg gitt opp,skal du ha en hjemmekino receiver som låter bra må du høyt opp i pris!

O
    kjører hjemmekino som bare det jeg med reciveren min og driver systemet akkurat sånn som jeg vil ha det , men nå er klipsch f20 ganske lett drevene di har jo ein følsomhet på 95,5 db + jeg har bi forsterket frontene så jeg kjører 5.2 sett. men når jeg hører musik så kjører jeg 2 channel direct stereo uten subbene , har subbene på av og til spørs hvilken musik jeg lytter til.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.780
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    kjører hjemmekino som bare det jeg med reciveren min og driver systemet akkurat sånn som jeg vil ha det , men nå er klipsch f20 ganske lett drevene di har jo ein følsomhet på 95,5 db + jeg har bi forsterket frontene så jeg kjører 5.2 sett. men når jeg hører musik så kjører jeg 2 channel direct stereo uten subbene , har subbene på av og til spørs hvilken musik jeg lytter til.
    Så lenge du er fornøyd!

O

T

tce-teams

Gjest

O
    Så lenge du er fornøyd!

O
    ja jeg er fornøyd med det oppsettet jeg har.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tenkte å legge inn noen ord her som jeg håper andre også kan bygge på med egne erfaringer, forhåpentligvis så kan det også være til hjelp for andre
    det jeg hadde tenkt å legge ut noen ord om er egen erfaring med forsterkere til klipsch, har testet klasse d, transistor,klasse a og rør på rf og heritage iløpet av den tiden jeg har vært klipsch fan.
    det jeg har merket meg er at de forsterkerne jeg har hatt som har fungert på klipsch gir en åpen lyd fra bunn til topp, dynamikk og tilstedeværelse. cluet har vært
    imo kvalitet på strømforsyning, ikke nødvendigvis antall watt, forsterkere fra 15 watt til 100 watt som har en slik god strømfosyning har alle forutsetninger for å kunne funke, her kommer så neste flaskehals inn i bildet, nemmelig pre, er denne ikke god nok, og eller matchet mot effekten så vil den sabotere the end result.
    det er jo mange som har opplevd klipsch som nærmest lukket i toppen, med skrikende diskant, det er nok ett mulig resultat av en slik "missmatch"
    jeg har ihvertfall opplevd at klipsch kan få en nærmest lukket mellomtone og en tilhørende "lys" topp på "feil" oppsett, og med manglende evne til å kunne spille høyt og problemfritt over tid, man blir rett og slett trøtt av det
    med for lite krefter, men riktig type klang, så får man ett behagelig(for behagelig?) lydbilde, som vrenger tidlig på db skalaen og klapper sammen, ala enekelte marantz forsterkere jeg har testet

nå håper jeg andre kan også legge inn erfaringer her , ikke meningen å henge ut eller promotere merker, men heller konsentrere om å finne de rette komboer som kan passe, det er jo over tid mange som spør om nettopp dette her inne, vet om ett par stk som har blitt fortvilet over manglende magi ved å benytte bla rørforsterkeri på klipsch, men det er jo ikke så enkellt som å velge ett merke og ikke legge vekt på hvem av forsterkerne man burde gå etter innenfor utvalget fra det merket, det er jo som regel ymse hva de forskjellige rørtyper passer til osv osv

Tar den her med til neste side.
    Få kroppen i gang så skal jeg se om jeg får rablet ned noen ord etterhvert :)

/jan

T

tce-teams

Gjest

Tar den her med til neste side.
    Få kroppen i gang så skal jeg se om jeg får rablet ned noen ord etterhvert :)

/jan
    må si selv jokris at klipsch høyttalere er kresen når det kommer til rette komponenter , jeg har selv vert rundt på nettet og sjekket litt på utelands forum samt forum vi har her i norge og di fleste har akkurat di samme problemene finne rette komboen. Men mange sier sherbourn sine komponenter skal være ein god matsh på noen av klipsch sine serier. er spent på hva jan har og si her nå :) er kjekt og ha hifi folk som dere som kan mye om dette har lært mye siden jeg startet her på forumet :)

Sist redigert:

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Hei igjen Klipsch venner!

Jeg hadde Klipsch RF 82 MKII og 62 MKII men solgte alt og kjøpte et par Audivector M3 Sig. MEN SÅ KOMMER KONA OG KLAGER PÅ AT JEG SOLGTE KLIPSCHENE!!!!
    Dynamikken og moroa er borte forteller hun så nå la jeg Audiovectorene ut for salg( forøvrig gode og vellspillende høytalere etter min mening, med detaljert mellomtone) og inn kommer enten RF 82 II, 62 II eller et par RF 63. Grei kone eller?:cool: Ja mener det!

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Jeg hadde Klipsch RF 82 MKII og 62 MKII men solgte alt og kjøpte et par Audivector M3 Sig. MEN SÅ KOMMER KONA OG KLAGER PÅ AT JEG SOLGTE KLIPSCHENE!!!!
    Dynamikken og moroa er borte forteller hun så nå la jeg Audiovectorene ut for salg( forøvrig gode og vellspillende høytalere etter min mening, med detaljert mellomtone) og inn kommer enten RF 82 II, 62 II eller et par RF 63. Grei kone eller?:cool: Ja mener det!

Morten
    Hehehe herlig. Hold godt på hu der :)

/jan

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    En annen ting er at jeg er nesten 100% sikker på at RF 62/82/63 vil fungere bedre sammen med min nåværende forsterker( Audio Space)

T

tce-teams

Gjest
    du bør holde gått på hu der scaniagutten , har jeg vert deg nå har jeg ville teste ut klipsch rf 63 mk II.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    du bør holde gått på hu der scaniagutten , har jeg vert deg nå har jeg ville teste ut klipsch rf 63 mk II.
    RF-63 Mk2 finnes ikke. :)
    ok trudde det siden man har resten av rf serien i mkII , vist ikke jeg tar heilt feil der og nå da.

Nei RF 63 er så vidt jeg vet utgått av sortimentet og ikke erstattet med en MKII modell. Uansett så har den fått gode tester og jeg tror den er et godt kjøp( selvfølgelig avhengig av pris da)

T

tce-teams

Gjest
    RF-63 Mk2 finnes ikke. :)
    ok trudde det siden man har resten av rf serien i mkII , vist ikke jeg tar heilt feil der og nå da.

Nei RF 63 er så vidt jeg vet utgått av sortimentet og ikke erstattet med en MKII modell. Uansett så har den fått gode tester og jeg tror den er et godt kjøp( selvfølgelig avhengig av pris da)
    ja jeg så dette at den er tatt ut av sortimentet synd spør du meg beste jeg har hørt innen rf serien.

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421

Morten
    Flott kone!
    Jeg hadde rf63 men prøvde for gøy 62mkII i stua hjemme..i mitt oppsett spilte 62`ene bedre enn 63`ene! Dette var dog mye rom basert og var også pga str på 63`ene, høyde og dybde ikke minst. Tviler ikke på at 63 ene, gitt de får litt spillerom, vil være enda bedre enn de var hos meg iallefall! De har et utrolig basstrykk fra tre "små" 6,5"!!

Jeg skjønner godt rf 62mkII var testvinner i lyd og bilde, for det var en utrolig oppgradering fra forrige modell iallefall! Vil tro 82mkII har enda mer av alt enn 62mkII!

Selv kjører jeg rb81mkII nå!:)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Smurfeland

Morten
    Minner meg litt om kjæresten min, når jeg kjøpte tre stk. Heresy III til å bruke som frontrekke i anlegget tidligere i sommer var reaksjonen hennes omtrent "Oi, de er jo kjempefine!!". Det har hun jo forsåvidt helt rett i, men det er ikke alle hunkjønn som evner å se slike ting. Tror ikke hun er helt klar over hvor mange poeng hun egentlig scoret på det. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn