Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jøss! Klipsch-tråden kan jo ikke ligge på side 2. Opp med seg;)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    1par Chorus II til salgs på finn.no folkens! Skjelden sjanse:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    1par Chorus II til salgs på finn.no folkens! Skjelden sjanse:)
    Skal ned å hente de etterpå ;) De står bare ett par km nedi gata her.
    En kompis som skal ha, han er ikke på hfs.

    Så det her skal bli spennende. skal ta med kamere.
    Han sitter på ett par rf-82 pr i dag, skal bli litt artig å se ansiktet på'n når de står og spiller i stua hans :)

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    1par Chorus II til salgs på finn.no folkens! Skjelden sjanse:)
    Skal ned å hente de etterpå ;) De står bare ett par km nedi gata her.
    En kompis som skal ha, han er ikke på hfs.

    Så det her skal bli spennende. skal ta med kamere.
    Han sitter på ett par rf-82 pr i dag, skal bli litt artig å se ansiktet på'n når de står og spiller i stua hans :)

    /jan
    ja det kan jeg tenke meg blir vel et stor smil rundt munnen hans eller et sjokk :) husk ta med kamaraet janR så vi får se på herlighetene :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kona liker også Heresy III som vi har i stua. :)
    Motsatt med eier av Chorus II, tror kona syns de var i overkant voldsomme.

    Kjerringa sine Forte II er bittelitt mindre enn Chorus II, hu klager ikke ;)
    Når sant skal sies klaget hu heller ikke når jeg dro inn khorn i leiligheten, alt hu sa var " de var store..."
    Men ikke uenig i at Forte II og Chorus II er voksne høytalere og at ikke alle mannfolk av det motsatte kjønn vil ha de midt i stua.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Kona liker også Heresy III som vi har i stua. :)
    Motsatt med eier av Chorus II, tror kona syns de var i overkant voldsomme.

    Kjerringa sine Forte II er bittelitt mindre enn Chorus II, hu klager ikke ;)
    Når sant skal sies klaget hu heller ikke når jeg dro inn khorn i leiligheten, alt hu sa var " de var store..."
    Men ikke uenig i at Forte II og Chorus II er voksne høytalere og at ikke alle mannfolk av det motsatte kjønn vil ha de midt i stua.

    /jan
    Faen!!! grattis :) la inn et bud på 8 lapper idag men han sa det kom en innom kl 16 idag;)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Kona liker også Heresy III som vi har i stua. :)
    Motsatt med eier av Chorus II, tror kona syns de var i overkant voldsomme.

    Kjerringa sine Forte II er bittelitt mindre enn Chorus II, hu klager ikke ;)
    Når sant skal sies klaget hu heller ikke når jeg dro inn khorn i leiligheten, alt hu sa var " de var store..."
    Men ikke uenig i at Forte II og Chorus II er voksne høytalere og at ikke alle mannfolk av det motsatte kjønn vil ha de midt i stua.

    /jan
    Faen!!! grattis :) la inn et bud på 8 lapper idag men han sa det kom en innom kl 16 idag;)
    ja grattis med flotte høyttalere :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Se å få kameraten din på HFS Jan. Vil vite litt hva han syns om dette. Hvilke utstyr spiller han på?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kona liker også Heresy III som vi har i stua. :)
    Motsatt med eier av Chorus II, tror kona syns de var i overkant voldsomme.

    Kjerringa sine Forte II er bittelitt mindre enn Chorus II, hu klager ikke ;)
    Når sant skal sies klaget hu heller ikke når jeg dro inn khorn i leiligheten, alt hu sa var " de var store..."
    Men ikke uenig i at Forte II og Chorus II er voksne høytalere og at ikke alle mannfolk av det motsatte kjønn vil ha de midt i stua.

    /jan
    Faen!!! grattis :) la inn et bud på 8 lapper idag men han sa det kom en innom kl 16 idag;)
    Tror nok de blir stående hos han kompisen min ja :)

    /jan
     
    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Se å få kameraten din på HFS Jan. Vil vite litt hva han syns om dette. Hvilke utstyr spiller han på?
    Han smila hele veien rundt når han fikk de hjem og huket de opp, kan ikke si annet enn at jeg forstår han godt ;)

    Han spiller på en Marantz 63, EC aw60 m/tilhørende pre. 4.5 den heter tro ?
    Og det funker :D

    P1010713.JPG
    P1010714.JPG


    Bildene er tatt hos selger.
    Legger ut noen flere bilder i tråden min siden han ikke er hfs kæll, med hans tillatelse selvsagt.

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Se å få kameraten din på HFS Jan. Vil vite litt hva han syns om dette. Hvilke utstyr spiller han på?
    Han smila hele veien rundt når han fikk de hjem og huket de opp, kan ikke si annet enn at jeg forstår han godt ;)

    Han spiller på en Marantz 63, EC aw60 m/tilhørende pre. 4.5 den heter tro ?
    Og det funker :D

    Vis vedlegget 152306 Vis vedlegget 152307

    Bildene er tatt hos selger.
    Legger ut noen flere bilder i tråden min siden han ikke er hfs kæll, med hans tillatelse selvsagt.

    /jan
    nydelig høyttalere skjønner godt kjøper vart fornøyd.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    3.291
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sitter her i natten og funderer på om jeg skal investere i en SW-115. Anlegget blir mest brukt til musikk, men også en del film og konserter. Noen med erfaringer rundt denne?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jeg sitter her i natten og funderer på om jeg skal investere i en SW-115. Anlegget blir mest brukt til musikk, men også en del film og konserter. Noen med erfaringer rundt denne?
    Kjenner ike til sw-115 men kjenner litt til cf3. Sist jeg hørte de leverte de absolutt.
    Savner du trykk nedover ? Eller er sub mest tenkt til film evt ?

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    xtz og svs passer veldig godt til klipsch høyttalere og sunfire for den del.Er verdt og ta ein titt på eventuelt ein test.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.195
    Antall liker
    10.743
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt jfr. regelverket. 1 innlegg er fjernet.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Se å få kameraten din på HFS Jan. Vil vite litt hva han syns om dette. Hvilke utstyr spiller han på?
    Han smila hele veien rundt når han fikk de hjem og huket de opp, kan ikke si annet enn at jeg forstår han godt ;)

    Han spiller på en Marantz 63, EC aw60 m/tilhørende pre. 4.5 den heter tro ?
    Og det funker :D

    Vis vedlegget 152306 Vis vedlegget 152307

    Bildene er tatt hos selger.
    Legger ut noen flere bilder i tråden min siden han ikke er hfs kæll, med hans tillatelse selvsagt.

    /jan
    nydelig høyttalere skjønner godt kjøper vart fornøyd.
    Nydelige? Tja.... Beauty is in the eye of the beholder...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Selvsagt cyber, noen liker mora osv...
    Vi kan vel være enig i være litt uenig innimellom ;)

    En ting er sikkert, de spiller vannvittig godt og de er ikke så voldsomme som de kanskje kan virke. Relativt enkle å plassere og sånn passe waf. Kona til han som kjøpte de var vel ikke ubetinget positiv skal sies, mest pga av at han kjøpte 82'ene for ikke så altfor mange månedene siden. Hva skal du med 2 par osv, skjønner ho på en måte. Det som er positivt og som hu iofs ikke var uenig i er at de er mere plasserings vennlig og syns faktisk ikke så godt så lenge de står der de står.
    82'ene måtte ett godt stykke utpå gulv for å yde sitt beste. Flytte sofa osv osv...ett jævla styr. Nå er det bare å parkere røven i sofa, slå på anlegg, spill musikk, se glad ut.
    Hu jeg deler seng med har Forte II mitt i stua og syns de ser veldig så bra ut. Og nei hu bruker hverken hvit stokk eller førerhund.
    Vi er forskjellig, takke fan.

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Selvsagt cyber, noen liker mora osv...
    Vi kan vel være enig i være litt uenig innimellom ;)

    En ting er sikkert, de spiller vannvittig godt og de er ikke så voldsomme som de kanskje kan virke. Relativt enkle å plassere og sånn passe waf. Kona til han som kjøpte de var vel ikke ubetinget positiv skal sies, mest pga av at han kjøpte 82'ene for ikke så altfor mange månedene siden. Hva skal du med 2 par osv, skjønner ho på en måte. Det som er positivt og som hu iofs ikke var uenig i er at de er mere plasserings vennlig og syns faktisk ikke så godt så lenge de står der de står.
    82'ene måtte ett godt stykke utpå gulv for å yde sitt beste. Flytte sofa osv osv...ett jævla styr. Nå er det bare å parkere røven i sofa, slå på anlegg, spill musikk, se glad ut.
    Hu jeg deler seng med har Forte II mitt i stua og syns de ser veldig så bra ut. Og nei hu bruker hverken hvit stokk eller førerhund.
    Vi er forskjellig, takke fan.

    /jan
    ja heldighvis er vi forskjellige , jeg har hjemmekino/hifi som hobby men det bryr dama seg mitt i ja. Men så lenge jeg betaler av penger jeg har selv og ikke tar av det busjettet som skal gå til mat , leilighet , bil etc etc så kan jeg få holde på med mitt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Noen med Heresy III her som har noen tips om billig høyttalerkabel som selges i løpemeter som passer bra til disse høyttalerne?

    Bruker tynn og billig Monster med påloddete bananplugger nå, men det er bare 1,3 mm2 så jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at det kan være noe å hente lydmessig på grøvre og bedre kabel uten at det nødvendigvis trenger å koste skjorta. Men jeg terminerer selv, så er ikke interessert i "ferdigvare". :)

    Ting jeg har vurdert hittil er bl.a. diverse modeller fra Inakustik, Monster 1.2s, AudioMagic solidcore, vanlig installasjonskabel i diverse konfigurasjoner, eller billig 2x4 mm2 multicore fra f.eks. ELFA.
    Trenger man egentlig veldig tjukk kabel til effektive høyttalere, eller er det nødvendig for å få en mer behagelig og fyldig klangbalanse? Sliter litt med akustikken i stua mi, så lyden kan tendere mot det skarpe når jeg hører på musikk lenge av gangen. På film er det derimot stort sett bare velstand.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
    Til sammenligning, ga 5000,-nkr for mine passe strøkne (originale Forte II) og da møtte selger meg i Gøteborg.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
    Til sammenligning, ga 5000,-nkr for mine passe strøkne (originale Forte II) og da møtte selger meg i Gøteborg.

    /jan
    Hei Jan:) Han kan også møte meg i gøteborg! nå vet jeg ikke sikkert hva dissr "oppgraderinge" koster og hva de helt gjør for lyden men savner mine gamle forte. rf52mkll låter ok men blir ikke det samme...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Noen med Heresy III her som har noen tips om billig høyttalerkabel som selges i løpemeter som passer bra til disse høyttalerne?

    Bruker tynn og billig Monster med påloddete bananplugger nå, men det er bare 1,3 mm2 så jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at det kan være noe å hente lydmessig på grøvre og bedre kabel uten at det nødvendigvis trenger å koste skjorta. Men jeg terminerer selv, så er ikke interessert i "ferdigvare". :)

    Ting jeg har vurdert hittil er bl.a. diverse modeller fra Inakustik, Monster 1.2s, AudioMagic solidcore, vanlig installasjonskabel i diverse konfigurasjoner, eller billig 2x4 mm2 multicore fra f.eks. ELFA.
    Trenger man egentlig veldig tjukk kabel til effektive høyttalere, eller er det nødvendig for å få en mer behagelig og fyldig klangbalanse? Sliter litt med akustikken i stua mi, så lyden kan tendere mot det skarpe når jeg hører på musikk lenge av gangen. På film er det derimot stort sett bare velstand.
    Klotz kanskje, koster ikke allverden, metervare, flere typer osv osv
    Kabler og kontakter / SpeakOn - Vi rocker ved prisene

    Bruker klotz og biltema pr kabel (2.5kv sc) på toppene her. Annenhver gang vel merke :)

    AudioQuest selger vel de to billigste sine på "rull", koster heller ikke skjorta.
    TYPE 2 (fra rull) / Høyttalerkabler / Kabler / Produkter / Hifi Stasjonen - Main site

    Verdt å leke litt med kabler så lenge det ikke koster stort og man kan håndtere en loddebolt.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
    Til sammenligning, ga 5000,-nkr for mine passe strøkne (originale Forte II) og da møtte selger meg i Gøteborg.

    /jan
    Hei Jan:) Han kan også møte meg i gøteborg! nå vet jeg ikke sikkert hva dissr "oppgraderinge" koster og hva de helt gjør for lyden men savner mine gamle forte. rf52mkll låter ok men blir ikke det samme...
    Hællæ :)

    Vel, filter og denslags kan gjøres om hvis man føler for det. Stive av kassa derimot, ser ikke helt den må jeg innrømme.
    Og prisen, 6800,- nkr ?

    ps: er glad i å modde - leke sjøl, men kødder ikke med konstruksjonen/kassa. Og alt som moddes er selvsagt reversibelt, her iaf.

    /jan
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    336
    Antall liker
    37
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
    Morn.Kommer du krypende tilbake nå:p..Prisen er en noen lapper høyere enn jeg gav for mitt par.Dog er mine orginale og har litt slitne sokler.
    Prisen er nok ikke helt på jordet.Svensker kan være harde på priser;)
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
    Til sammenligning, ga 5000,-nkr for mine passe strøkne (originale Forte II) og da møtte selger meg i Gøteborg.

    /jan
    Hei Jan:) Han kan også møte meg i gøteborg! nå vet jeg ikke sikkert hva dissr "oppgraderinge" koster og hva de helt gjør for lyden men savner mine gamle forte. rf52mkll låter ok men blir ikke det samme...
    Hællæ :)

    Vel, filter og denslags kan gjøres om hvis man føler for det. Stive av kassa derimot, ser ikke helt den må jeg innrømme.
    Og prisen, 6800,- nkr ?

    ps: er glad i å modde - leke sjøl, men kødder ikke med konstruksjonen/kassa. Og alt som moddes er selvsagt reversibelt, her iaf.

    /jan
    Jepp 6800.- for og kjøre til gøteborg. Han påstår at oppgradering av diskant og "spesial" bestilte delefilter kom på 550$ + moms/frakt me vet ikke det stemmer. Heller ikke hvilken innvirkning denne crites "oppgraderingen" vil si på lyden...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hei hva tror dere verdien på et par strøkne forte ll kan være? de er "oppgradert" med crites biwire delefilter og titanium diskant. sandfylte høyere stand.originale følger med samt avstivning av kasse etc. Fått prutet de til 6800.- står på hifimagasinet men fikk ikke lov og legge ved link:)
    Til sammenligning, ga 5000,-nkr for mine passe strøkne (originale Forte II) og da møtte selger meg i Gøteborg.

    /jan
    Hei Jan:) Han kan også møte meg i gøteborg! nå vet jeg ikke sikkert hva dissr "oppgraderinge" koster og hva de helt gjør for lyden men savner mine gamle forte. rf52mkll låter ok men blir ikke det samme...
    Hællæ :)

    Vel, filter og denslags kan gjøres om hvis man føler for det. Stive av kassa derimot, ser ikke helt den må jeg innrømme.
    Og prisen, 6800,- nkr ?

    ps: er glad i å modde - leke sjøl, men kødder ikke med konstruksjonen/kassa. Og alt som moddes er selvsagt reversibelt, her iaf.

    /jan
    Jepp 6800.- for og kjøre til gøteborg. Han påstår at oppgradering av diskant og "spesial" bestilte delefilter kom på 550$ + moms/frakt me vet ikke det stemmer. Heller ikke hvilken innvirkning denne crites "oppgraderingen" vil si på lyden...
    Filter og denslags kan du sjekke med Bob Crites. Prisen er nok rundt der ett sted vil jeg tro.
    About Us | Critesspeakers.com

    Aner ikke hva det har å si for lyden. Det som "bekymret" meg litt var at han har stivet av kassa, nuvel.

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Litt enig med Jan her. Crites selger/lager nok ikke noe som ikke duger. Men du kan jo høre hva/hvordan kassene er avstivet? Er delefilter konstruert spesifikk for avstivet kasse? Mulig det er enkelt å reversere. Sokkelen er jo ikke noe problem...
    Får du de for 6000,- så høres ikke det galt ut. Er ikke hver dag de er på brukten heller.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Litt enig med Jan her. Crites selger/lager nok ikke noe som ikke duger. Men du kan jo høre hva/hvordan kassene er avstivet? Er delefilter konstruert spesifikk for avstivet kasse? Mulig det er enkelt å reversere. Sokkelen er jo ikke noe problem...
    Får du de for 6000,- så høres ikke det galt ut. Er ikke hver dag de er på brukten heller.
    må si meg enig med janR og torsen her får du di for 6000,- så høres ikke det så forferdelig ut nei. Og er ikke så ofte di ligger ut på brukten eller.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Noen med Heresy III her som har noen tips om billig høyttalerkabel som selges i løpemeter som passer bra til disse høyttalerne?

    Bruker tynn og billig Monster med påloddete bananplugger nå, men det er bare 1,3 mm2 så jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at det kan være noe å hente lydmessig på grøvre og bedre kabel uten at det nødvendigvis trenger å koste skjorta. Men jeg terminerer selv, så er ikke interessert i "ferdigvare". :)

    Ting jeg har vurdert hittil er bl.a. diverse modeller fra Inakustik, Monster 1.2s, AudioMagic solidcore, vanlig installasjonskabel i diverse konfigurasjoner, eller billig 2x4 mm2 multicore fra f.eks. ELFA.
    Trenger man egentlig veldig tjukk kabel til effektive høyttalere, eller er det nødvendig for å få en mer behagelig og fyldig klangbalanse? Sliter litt med akustikken i stua mi, så lyden kan tendere mot det skarpe når jeg hører på musikk lenge av gangen. På film er det derimot stort sett bare velstand.
    Klotz kanskje, koster ikke allverden, metervare, flere typer osv osv
    Kabler og kontakter / SpeakOn - Vi rocker ved prisene

    Bruker klotz og biltema pr kabel (2.5kv sc) på toppene her. Annenhver gang vel merke :)

    AudioQuest selger vel de to billigste sine på "rull", koster heller ikke skjorta.
    TYPE 2 (fra rull) / Høyttalerkabler / Kabler / Produkter / Hifi Stasjonen - Main site

    Verdt å leke litt med kabler så lenge det ikke koster stort og man kan håndtere en loddebolt.

    /jan
    Takk for innspill, den 2,5 mm2 solidcorekabelen fra Biltema har jeg faktisk vurdert selv, mulig jeg tester den eller en lignende variant. Iallfall hvis det her er noe som passer spesiellt bra til Heresy, da er det definitivt interessant til prisen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    @blitz

    Vel, rozzy har brukt 6kv sc/AudioQuest/Klotz coax (mener jeg det var) og nå noen sølv kabel snutter fra unaiten. (sikkert glemt ett par)
    Han ramler nok innom etterhvert skal du se. Han kjenner iaf godt til H III.
    Verdt å snoke litt rundt på speakon sin side, de har mye bra kabler til veldig gode priser, imho.

    Sjøl så brukes det kun SC hos meg pr i dag. Bla 2.5kv sc til toppene og 6kv til bassene. (biltema og grøftekabel)
    Så lenge det ikke koster skjorta er det verdt å teste ut (øssfollsk jungel ordtak)

    Kjerringa bruker foresten AudioQuest Type 2 til sine Forte II, fungerer helt greit det :) brukte de en periode til toppene nede, men de er litt "gjerrig" oppover i frekvensene på mitt anlegg ellers ikke så halvgale.

    /jan
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    3.291
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner ike til sw-115 men kjenner litt til cf3. Sist jeg hørte de leverte de absolutt.
    Savner du trykk nedover ? Eller er sub mest tenkt til film evt ?

    /jan
    Ja, de leverer absolutt, det er nok også derfor jeg fortsatt har dem. Kjøpte dem nye rundt `95-`96.
    Opp gjennom årene har jeg brukt dem i forskjellige hus og rom, men har alltid følt at de manglet bitte litt i bunnen, både til musikk og film.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Lurte på hvorfor flere her tydeligvis er "bekymret" over at kassa blir stivere? Hva skulle det gjøre negativt? Og hvorfor skulle delefilteret være tilpasset et stivere kabinett?
    Som oftest betyr det (minst) at EN sterk panelresonans er byttet ut med to svakere som ligger på to forskjellige høyere frekvenser, du skal ha maks uflaks hvis det skal degradere lyden.
    Når det kommer til delefilter derimot skal du ha maks flaks (eller være veldig dyktig) for at det er en forbedring (og ikke bare en forandring).
    Og da snakker jeg om folk som "oppgraderer" delefiltrene på egenhånd, noe som ikke var tilfelle her.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lurte på hvorfor flere her tydeligvis er "bekymret" over at kassa blir stivere? Hva skulle det gjøre negativt?
    Fordi vi snakker om klipsch (heritage) her, derfor ;)
    Tja, er jo iofs ett godt spørsmål. Hadde kassa ment vært stiv så regner jeg med at de hadde gjort det fra fabrikk. Og det spiller bra, Forte/Chorus/Heresy osv. (ustivet)

    De nyere modellene er nok "stivere" men da snakker vi andre konstruksjoner, og/eller mer moderne høytalere om du vil.
    Kjenner ikke så godt til de nyere må jeg innrømme.

    Ang filter, til de gamle klipsch'ene finns det vettugt prisede filter der ute (Crites - Klappenberger bla)
    Bygge sjøl, man gjør vel neppe det hvis man ikke har tunga i rett munn og ikke klarer å styre en loddebolt.

    Sitter foresten hjemmelagede filter i Forte'ene til kjerringa :rolleyes:

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kjenner ike til sw-115 men kjenner litt til cf3. Sist jeg hørte de leverte de absolutt.
    Savner du trykk nedover ? Eller er sub mest tenkt til film evt ?

    /jan
    Ja, de leverer absolutt, det er nok også derfor jeg fortsatt har dem. Kjøpte dem nye rundt `95-`96.
    Opp gjennom årene har jeg brukt dem i forskjellige hus og rom, men har alltid følt at de manglet bitte litt i bunnen, både til musikk og film.
    Mm ser den. De trykker bra de der men kanskje ikke verdens dypeste bass i de.
    Nuvel.
    Sub, klipsch sine evt Definitive Technology.
    Høyttalere

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei filterne er ferdig bygd fra crites men crites har i tilegg bygd på et ekstra filter for biwiring.( bilder på hifimagasinet.com) det er altså fire terminaler... Kassene er i følge eier avstivet etter tegninger fra crites! samme med demping av horn.Crites titanium drivere i diskant. Det er bygget sandfylte sokler som er en del høyere en de originale men alt originalt følger med. Har fått bilder av høytalerne og de ser dønn strøkne ut. Drar og henter de i morgen. mine chario og usher står fortsatt for salg:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn