imo så passer det rett og slett ikke, blir noe kunstig over det jeg har hørt, i tillegg er klasse d årsaken til en del skader på elementer i rf serien så jeg mener å huske at audiocompaniet absolutt ikke anbefaler det
nå ble jeg og nyskjerrig hva skyldes det...imo så passer det rett og slett ikke, blir noe kunstig over det jeg har hørt, i tillegg er klasse d årsaken til en del skader på elementer i rf serien så jeg mener å huske at audiocompaniet absolutt ikke anbefaler det
Dette synes jeg høres svært merkelig ut. Hva skulle det skyldes?
merkelig ?? en av grunnene er vel selve elementet til klipsch, en annen grunn er vel selve måten klasse d klipper påimo så passer det rett og slett ikke, blir noe kunstig over det jeg har hørt, i tillegg er klasse d årsaken til en del skader på elementer i rf serien så jeg mener å huske at audiocompaniet absolutt ikke anbefaler det
Stakkar å stakkar, funker jo tydeligvis (?) siden man ikke har hørt noe eller ?hvis dette er tilfelle så er jeg glad jeg kvittet meg med rotel rb-1562 jeg hadde , men stakkars di hundrevis som bruker rotel d effektforsterkere på klipsch høyttalere.
Selvsagt.smaken er som baken, noen vil ha klasse d, andre transe eller rør, alle har sine styrker og svakheter
Takk skal du ha!Dem er 70mm i diameter og 20mm høyeVet du hvor store de er? Står ingenting om det på nettsiden.Disse er flotte og effektive å ha under Ht,subber osv
Audio Selection Gummidempere Store m. Gullring - INTERCONNECT
mvh Vis vedlegget 148277
mvh
jeg testet ihvertfall midgaard og rotel på rf serien når jeg jobbet i butikk for noen år siden, utifra egen erfaring, ingen god kombo noen av dem, var også borte i x antall skadede alementer pga klasse d på rf, håper det er mer konkretSelvsagt.smaken er som baken, noen vil ha klasse d, andre transe eller rør, alle har sine styrker og svakheter
Iofs ikke det som var poenget her.
Klasse D, bra eller ikke bra for RF's (evt andre klipsch ht's) ?
Fortrekker erfaringer framfor synsing
/jan
Hvilket element? Hvorfor skulle det ha problemer med en Klasse D-forsterker? Hva er det som kjennetegner signalet fra en slik forsterker som Klipsch's høyttalerelementer skal ha problemer med?merkelig ?? en av grunnene er vel selve elementet til klipsch, en annen grunn er vel selve måten klasse d klipper påimo så passer det rett og slett ikke, blir noe kunstig over det jeg har hørt, i tillegg er klasse d årsaken til en del skader på elementer i rf serien så jeg mener å huske at audiocompaniet absolutt ikke anbefaler det
Det jeg lurte på, var i alle fall hvordan du kunne vite at elementene var skadet på grunn av at forsterkerne som ble brukt da skaden oppsto var klasse D.var også borte i x antall skadede alementer pga klasse d på rf
i flere av tilfellene var det klippingen på klasse d forsterkerne som var synderenDet jeg lurte på, var i alle fall hvordan du kunne vite at elementene var skadet på grunn av at forsterkerne som ble brukt da skaden oppsto var klasse D.var også borte i x antall skadede alementer pga klasse d på rf
har aldri sagt at det kun er på klipsch, det vet jeg ikke, men de tilfellene jeg var ute for var med klipsch, ring audiocompaniet for nå synes jeg du faktisk synser mer enn megMen alle forsterkere som klipper signalet når de presses til å yte over evne kan jo være skadelig for høyttalerne, (Slik jeg har forstått det så "klipper" egenlig ikke PWM-forsterkere signalet på denne måten, men i alle fall.) men for alt jeg vet kan det sikkert stemme at PWM-forsterkere har en mye mer drastisk overgang mellom ren lyd og forvrengning enn klasse A/B. Da er jeg enig i at man må være enda mer forsiktige med å spille høyere enn forsterkeren klarer enn man må med en Klasse A/B.
Dette burde likevel ikke være spesielt for Klipsch høyttalerelementer.
Dette kan kanskje være noe? Jeg sliter med å finne impedansekurver for Klipsch, men har lest et sted at f.eks. RF-83 varierer fra et minimum på 2.8 til et maksimum på ca. 11 Ohm.Mulig det er endel impedanse endring i klipsch ved høye frekvenser? Dette kan skape trøbbel for endel klasse D forsterkere. (forsterket output)
Om dette gjelder enda (2012) når klasse D (og T) er blitt bedre aner jeg ikke.
Så interessert er jeg ikke i det. Ja, nå synset jeg også. Jeg kan ikke så mye om elektronikk/PWM. Jeg stusset bare når du sa at elementene i RF ikke likte klasse D, og det må jo bety at det er noe ved disse høyttalerne som gjør dem mindre egnet med klasse D enn andre tilsvarende høyttalere. I alle fall var det slik jeg oppfattet det, og spurte om du kunne forklare meg det. Ikke verre enn som så.har aldri sagt at det kun er på klipsch, det vet jeg ikke, men de tilfellene jeg var ute for var med klipsch, ring audiocompaniet for nå synes jeg du faktisk synser mer enn meg
oki, utgangspunktet var igjen konkret spørsmål om rf63 og klasse d, ergo min advarsel angående det jeg har vært borte i, lydmessig blir det jo opp til hver enkellt hva man vil bruke på egne ht, og det er ingen fasit, men min personlige mening om klasse d er at det ikke funker for meg , klasse d på f.eks bassere osv er dog en annen greieSå interessert er jeg ikke i det. Ja, nå synset jeg også. Jeg kan ikke så mye om elektronikk/PWM. Jeg stusset bare når du sa at elementene i RF ikke likte klasse D, og det må jo bety at det er noe ved disse høyttalerne som gjør dem mindre egnet med klasse D enn andre tilsvarende høyttalere. I alle fall var det slik jeg oppfattet det, og spurte om du kunne forklare meg det. Ikke verre enn som så.har aldri sagt at det kun er på klipsch, det vet jeg ikke, men de tilfellene jeg var ute for var med klipsch, ring audiocompaniet for nå synes jeg du faktisk synser mer enn meg
Herregud! Det ville jo feie vekk hele underlaget for kverulering og synsing i tråden! Er'ru fersk, eller?Gjentar meg sjøl til det kjedelige, MAIL importør eller ring.
Kan jo være at de her erfaringer med det som "diskuteres" her.
/jan
Ja altså, jeg vet ikke, som sagt.tror ikke vi blir enige om noe jeg så da sier vi det
og jeg husker ikke helt nøyaktig , hadde link til sider tidligere med fulle målinger, men finner de ikke igjen dessverreJa altså, jeg vet ikke, som sagt.tror ikke vi blir enige om noe jeg så da sier vi det
Høres ut som du trenger å høre herritage-høyttalerne, reference havner i skyggen i forhold på det du snakker om spør du meg.