Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.804
    Sted
    Smurfeland
    Jaggu, slo til å bestilte et par Klipsch RF-82 II fra Akustiks Beurau. Burde vel ha gutsa og bestilt et par Cornwall III eller i det minste et par Heresy III. Men jeg syntes det ble litt tøft å bestille slikt pr e-post uten å ha lyttet :)
    Trør ikke feil med 82II, passer til både dyrt og rimelig forsterkeri:) Hva måtte du gi?
    6465,- for paret mener jeg å huske. Da inkluderer det frakt.

Sakset fra lista jeg mottok på epost.
    Reference Series - Førpris og nåpris
    RF-7 II BLACK BLACK Utsolgt Par
    RF-7 II CHERRY CHERRY Utsolgt Pa
    RF-82 II Black BLACK 10850 5995 Par
    RF-82 II Cherry CHERRY 10850 5995 Par
    RF-62 II Black BLACK 7995 4995 Par
    RF-62 II Cherry CHERRY 7995 4995 Par
    RF-52 II Black BLACK 5995 3495 Par
    RF-52 II Cherry CHERRY 5995 3495 Par
    RF-42 II Black BLACK 4995 2895 Par
    + en hel haug andre varianter i serien.

Denne liste er jo og morsom:

Heritage Series
    Klipschorn 60th Anniversary Lacewood/Piano Black 169500 89995 Par
    LS II Black BLACK Par
    LS II Cherry CHERRY Par
    LS II Walnut WALNUT 80000 42500 Par
    Cornwall III WALNUT 49995 26500 Par
    Heresy III Walnut WALNUT 19995 12000 Par
    Heresy III Black BLACK 19995 12000 Par
    Heresy III Cherry Cherry 19995 12000 Par

Den lista er ikke sååå morsom hvis man tilfeldigvis kjøpte Heresy i sommer, og betalte 15.000,- for paret. Den hadde vært fordømt mye festligere hvis man fortsatt satt på gjerdet og skulle handle først nå.

K

Khanate

Gjest
    Godt du ikke betalte villedende pris på 19995;-

Jeg antar at du er godt fornøyd med de?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.804
    Sted
    Smurfeland

Jeg er veldig godt fornøyd, selv om jeg ikke føler at jeg har fått ut potensialet i dem helt enda. Har litt vanskelig akustikk, så selv om jeg hører mer på musikk enn jeg har gjort på mange år etter at de kom i hus, så sliter jeg litt med lyttetretthet etter et par timer i sweetspot. Allikevel, dette er de beste høyttalerne jeg noengang har hatt, og jeg opplever å høre ting jeg aldri har hørt tidligere, på plater jeg trodde jeg kjente ut og inn. Heresy III er rett og slett noen helvetes gode høyttalere. :)
    Håper å kunne tune lyden litt med å få meg stativer, tror det kan være litt å hente på å få dem opp fra gulvet, så de ikke sender så mye energi opp langs tak og vegger. Wich reminds me... hvis det er noen som har tips til stativer i passende høyde med stor nok topplate, så vil jeg gjerne høre om det.
    Det var forresten også en relativt stor forbedring når jeg fikk lagt myk demping mellom soklene og tregulvet, så har tro på at fundamentet under høyttalerne har en del å si.

Men som du sier, er glad jeg ikke betalte 20 lapper for dem. Da hadde jeg nok vært ganske muggen. :D

K

Khanate

Gjest
    Hm, sweetspot. Mange foretrekker at høytalernes akser krysses noen grader foran nesa. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det er slik, men antar at det er noen forvrengningsfenomen som summeres midt i aksen, og som i større grad kanselleres når man beveger seg bort fra midtaksen.

En slik "økt spissing" bør medføre mindre refleksjon fra nærmeste sidevegg, i alle fall om det er kort avstand.

Jeg har tro på myke føtter, oppheng i pendel, og andre flytende oppheng med lav resonansfrekvens.

Assi

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1

Jeg er veldig godt fornøyd, selv om jeg ikke føler at jeg har fått ut potensialet i dem helt enda. Har litt vanskelig akustikk, så selv om jeg hører mer på musikk enn jeg har gjort på mange år etter at de kom i hus, så sliter jeg litt med lyttetretthet etter et par timer i sweetspot. Allikevel, dette er de beste høyttalerne jeg noengang har hatt, og jeg opplever å høre ting jeg aldri har hørt tidligere, på plater jeg trodde jeg kjente ut og inn. Heresy III er rett og slett noen helvetes gode høyttalere. :)
    Håper å kunne tune lyden litt med å få meg stativer, tror det kan være litt å hente på å få dem opp fra gulvet, så de ikke sender så mye energi opp langs tak og vegger. Wich reminds me... hvis det er noen som har tips til stativer i passende høyde med stor nok topplate, så vil jeg gjerne høre om det.
    Det var forresten også en relativt stor forbedring når jeg fikk lagt myk demping mellom soklene og tregulvet, så har tro på at fundamentet under høyttalerne har en del å si.

Men som du sier, er glad jeg ikke betalte 20 lapper for dem. Da hadde jeg nok vært ganske muggen. :D

Vermin på sentralen her har laget denne løsningen på stativer til Heresy.
    Kan forøvrig se mer i tråden hans fra og med denne siden og utover. Vil selv si det er en ganske fin fin løsning.

http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/21475-det-verminske-hjem-63.html

158665d1349610001-det-verminske-hjem-nyvaska-002.jpg

sirop

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bestilte også et par Klipsch RF 62 mk2 fra Akustisks Beurou, overførte penger i morres og fikk beskjed på mail i går om at høytalerne ble sendt med en gang de hadde mottatt kvittering fra nettbank som jeg la med i bestillingen i dag, men har ikke fått noen form for bekreftelse på bestillingen min.
    Sånn i etterkant blir jeg litt betenksom om at dette gikk litt fort... har noen erfaring med bestillinger fra Akustisk Beurau?
    Jeg har bestilt masse fra dem, dvs prøvd å bestille masse fra dem, men jeg får ingen svar...
    Har også etterlyst svar, men stadig ingen svar.
    Så da så... :(
    Har du betalt varene også? Jeg har som sakt fått betalingsinformasjon på mail og allerede betalt..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Jaggu, slo til å bestilte et par Klipsch RF-82 II fra Akustiks Beurau. Burde vel ha gutsa og bestilt et par Cornwall III eller i det minste et par Heresy III. Men jeg syntes det ble litt tøft å bestille slikt pr e-post uten å ha lyttet :)
    HVA? Ikke selvplukk? Eller kommer det et prosjekt i tillegg?? (blunk-blunk)
    Du skulle ikke ha snust rundt i et annet forum vel? :) Jeg har gått rundt overmoden for et diy-høyttalerprosjekt lenge nå. Og tenkte at i vinter for det skje. Men så er det alle greiene der ute som er så bra (i alle fall i følge debattantene). Er blitt inspirert av allverdens tråder her og andre steder. Akkurat nå ser det ut til at jeg lander på en eller annen toveis sak med ventilert kasse og hønn fra 600-800 Hz og oppover. Med mulighet for å hive på en supertweeter på toppen om ørene fortsatt savner noe der oppe. Synes OB-bass ser spennende ut, men av plassmessige grunner (har ikke eget dedikert furte/lytterom) så blir det vel noe som kan stå inntil frontveggen. Okke som, toveis hønn + ventilert kasse medfører mange valg. Jeg begriper at ute i diy-verden vil jeg få råd som peker i alle retninger.

Skal jeg bygge noe som er testet og utprøvd, f.eks Crites Cornscala, Econowave eller noe annet?
    Eller skal jeg finne en eller annen guru der ute, og kjøpe hans påstander, bygge, gå på noen smeller, og lære.
    Sette meg grundigere inn i sakene, teorien, hørensagen etc Kjøre simuleringer i et av de mange programmene, og sette i gang?
    Eller noe annet? :)[/
    QUOTE]

Eehh..... du har et lite problem der. Eller stort. Kjøp ferdigklipsch og spill musikk for resten av tiden :D Guruer eksisterer ikke, det nærmeste du kommer er en flokk sære spesialister med en stor stall av kjepphester.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.804
    Sted
    Smurfeland
    Khanate: Jeg har høyttalerne vinklet direkte inn mot sweetspot nå, i motsetning til en forsiktig toe-in som jeg alltid har brukt tidligere. Kan nok eksperimentere litt mer med det. Men trodde at direktestrålende lyd fra horn ikke skulle gi så mye siderefleksjoner egentlig. Er som sagt mer bekymret for refleksjoner fra bakveggen og taket. Men så har jeg veldig lite greie på akkurat det med akustikk og refleksjoner.

Assi: Jeg har sett stativene til Vermin i tråden hans, og liker den løsningen. Hadde jeg hatt tilgang på plater og stålprofiler i passe dimensjon, samt sveiseutstyr hadde det vært en mulighet. De ser veldig bra ut, men tror kanskje jeg ville valgt litt høyere stativer selv. Leker litt med tanken på å få skjært til noe MDF og laget noen i tre hvis jeg ikke finner noe ferdigvare som passer. Vet Atacama har noen stativer i mange forskjellige høyder, men syns platene i topp og bunn blir i minste laget.

K

Khanate

Gjest
    Eehh..... du har et lite problem der. Eller stort. Kjøp ferdigklipsch og spill musikk for resten av tiden :D Guruer eksisterer ikke, det nærmeste du kommer er en flokk sære spesialister med en stor stall av kjepphester.
    Hei Sluket. jeg har allerede fått med meg at folk liker å fortelle sannheter, enten de har greie på sakene eller ei. Og at dette gjelder i alle lag av folket. Da de fleste av oss vet fint lite, om det meste. Dermed oppstår fenomen som religion, politikk, diskusjonsfora, guruer :p, krig og annen moro. Sånn går no dagan.

Selvbygg av høyttalere er vel et slags overskuddsfenomen. Så om det skal bli noe, så må moroa veie tyngre enn problemene. Jeg har forstått at det vil ta tid før jeg lander på ett design, om jeg kommer i mål. Så skal det bygges. Så skal det tweakes, justeres, måles, lyttes, og justeres igjen. Så da kan RF-82 komme godt med i mellomtiden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... og før du kommer i mål og blir fornøyd, så kan du få tilbake utlegget på Klipsch'ene - som i mellomtiden har rukket å bli vintage og verdifulle!

Selvbygg er som du sier et overskuddsfenomen for mange - og som lekende lett snues til et underskudd!

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2

De trenger lang tid med mye lyd på høyt volum før de er der de skal være. Har spilt inn nye LaScala og Khorn.
    Horna rundet 3 år nå i høst. Virker som de har stabilisert seg nå. Brukte omtrent samme tid på LaScala.
    Synes du det låter brukbart nå, så blir det bare bedre og bedre ;)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    @blitzkrieg: MDF er en god ide, to plater på 40x40cm til topp og bunn. og 4 plater på 20x(ønsket høyde), limes sammen med industrilim og sandfylles før topplaten limes på. Så litt sandpapir og sparkel så lakkerer du i ønsket farge. Svært enkelt og blir garantert bra.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    @blitzkrieg: MDF er en god ide, to plater på 40x40cm til topp og bunn. og 4 plater på 20x(ønsket høyde), limes sammen med industrilim og sandfylles før topplaten limes på. Så litt sandpapir og sparkel så lakkerer du i ønsket farge. Svært enkelt og blir garantert bra.
    +1 Det samme er gjort på mine forte ll, grei forbedring de:)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei

@blitzkrieg: MDF er en god ide, to plateet bilder på 40x40cm til topp og bunn. og 4 plater på 20x(ønsket høyde), limes sammen med industrilim og sandfylles før topplaten limes på. Så litt sandpapir og sparkel så lakkerer du i ønsket farge. Svært enkelt og blir garantert bra.
    et bilde her

Vedlegg

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei

@blitzkrieg: MDF elitt mer synligr en god ide, to plateet bilder på 40x40cm til topp og bunn. og 4 plater på 20x(ønsket høyde), limes sammen med industrilim og sandfylles før topplaten limes på. Så litt sandpapir og sparkel så lakkerer du i ønsket farge. Svært enkelt og blir garantert bra.
    et bilde her
    litt mer synlig, ca 20cm fot som er sandfylt

Vedlegg

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei

Et bilde av ma6300, hadde an kit 2 innom men støy i volumpot samt en veldig dårlig bass gjorde at den fikk et kort opphold her...låter meget bra på forte og skal testes på lascala i morgen

Vedlegg

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei

Kjører som sagt en trimmet nordic mingda el84 på Fortene og er utrolig fornøyd hvordan den lille tassen spiller, audionoten hang ikke mye med i bassen der;)

Vedlegg

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Grats med mc, spiller greit på Forte II/LS ?

/jan
    Hei spiller veldig bra på fortene! Ikke testet på lascala men er i kjellern den er tenkt:) er jo klasse ab transe men vil si den spiller litt annerledes ann andre ab forsterkere jeg har hørt...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

/jan
    Hei spiller veldig bra på fortene! Ikke testet på lascala men er i kjellern den er tenkt:) er jo klasse ab transe men vil si den spiller litt annerledes ann andre ab forsterkere jeg har hørt...
    Musikalsk mao ;)

Skal heller ikke fnyse av EL84, ikke hørt den du har men ett par andre. Brukt på både Forte II og khorn. HØY morrofaktor :)

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8

/jan
    Musikalsk mao ;)

Skal heller ikke fnyse av EL84, ikke hørt den du har men ett par andre. Brukt på både Forte II og khorn. HØY morrofaktor :)

/jan
    Veldig fornøyd men hadde litt blandede følelser ang an kit2 da jeg likte diskant og mellomtonen men bassen var skikkelig daff. Litt merkelig da den burde ha mere krefter enn mingdaen! Uansett så kan jeg ikke forstå hvordan man kan få så mye lyd til så lite penger:)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Et bilde av ma6300, hadde an kit 2 innom men støy i volumpot samt en veldig dårlig bass gjorde at den fikk et kort opphold her...låter meget bra på forte og skal testes på lascala i morgen

ku-ule dempeføtter!

K

Khanate

Gjest
    Det evige spørsmålet: Er det rør som gjelder for RF-82 II ? Eller duger en liten EC, Abrahamsen, Sugden a21se, Cayin 252 eller noe annet?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det evige spørsmålet: Er det rør som gjelder for RF-82 II ? Eller duger en liten EC, Abrahamsen, Sugden a21se, Cayin 252 eller noe annet?
    Ingen fasit! Kjørt både rør, klasse a og ab transe her og det er mye som låter bra. Kommer litt ann på musikksmak, hvor høyt du spiller etc

sirop

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    MK II er kansje mer transistorvennlige enn MK I vertfall? som er litt spisse og råe i lyden.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.946
    Torget vurderinger
    2
    MK II er kansje mer transistorvennlige enn MK I vertfall? som er litt spisse og råe i lyden.
    RF-serien spiller fint med et stort utvalg forsterkere, rør og transistorer, dette gjelder både Mk1 og 2. Jeg hører mange si at RF'ene låter både rått og spisst; min erfaring med et utall RF-modeller og forsterkere, er at det som oftest er et annet sted i kjeden utfordringen ligger, dersom du får skarphet eller hardhet i klangen. Mye energi i enkelte frekvensområder setter rommet på prøve, "in-your-face"-lyden disse høyttalerne skaper, setter også lupe på en del fenomener på en slik måte at det skal lite til før de røper at sider av anlegget ikke er helt på stell.

Mvh
    Håkon Rognlien

T

tce-teams

Gjest
    Marantz sine forsterkere låter fenomentalt bra på klipsch synergy serien og rf serien etter min erfaring.

K

Khanate

Gjest
    Mange takk alle sammen. Maranz og EC notert.

RF-serien spiller fint med et stort utvalg forsterkere, rør og transistorer, dette gjelder både Mk1 og 2. Jeg hører mange si at RF'ene låter både rått og spisst; min erfaring med et utall RF-modeller og forsterkere, er at det som oftest er et annet sted i kjeden utfordringen ligger, dersom du får skarphet eller hardhet i klangen. Mye energi i enkelte frekvensområder setter rommet på prøve, "in-your-face"-lyden disse høyttalerne skaper, setter også lupe på en del fenomener på en slik måte at det skal lite til før de røper at sider av anlegget ikke er helt på stell.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Da slapper jeg av foreløpig og tester ut hva mine Tandberg 3036A eller TAG-McLaren kan bidra med. Med mindre jeg plutselig slår til på noen rørgreier fra bruktbørsen :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.804
    Sted
    Smurfeland

De trenger lang tid med mye lyd på høyt volum før de er der de skal være. Har spilt inn nye LaScala og Khorn.
    Horna rundet 3 år nå i høst. Virker som de har stabilisert seg nå. Brukte omtrent samme tid på LaScala.
    Synes du det låter brukbart nå, så blir det bare bedre og bedre ;)
    Det høres jo lovende ut, hvis lyden blir enda bedre enn den er nå. Det er liksom ingen tvil om kvaliteten her, det er bare et par småting som plassering (gulv kontra stativer) og akustikk jeg føler legger litt hindringer i veien. Men det er hyggelig lesning at de modnes omtrent som god vin, bare de får nok tyn :p Det får jeg egentlig bare ta som en bonus, jeg syns allerede lyden holder høy klasse etter 3-4 måneders sporadisk bruk :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.804
    Sted
    Smurfeland
    Ja, omtrent noe sånt jeg tenkte meg. Topp og bunnplate i samme størrelse som høyttaleren, og noe tregreier som bein imellom for å holde dem oppe. Men det var et bra tips det med å lage et hulrom av MDF som kan sandfylles, jeg vurderte egentlig massive trebjelker. Tror jeg skal ta med meg det sandfyllbart-hulroms-trikset videre i planleggingen, takk for tipset. :)

K

Khanate

Gjest
    Ja, omtrent noe sånt jeg tenkte meg. Topp og bunnplate i samme størrelse som høyttaleren, og noe tregreier som bein imellom for å holde dem oppe. Men det var et bra tips det med å lage et hulrom av MDF som kan sandfylles, jeg vurderte egentlig massive trebjelker. Tror jeg skal ta med meg det sandfyllbart-hulroms-trikset videre i planleggingen, takk for tipset. :)
    Og kanskje noen myke fjærer eller gummidempere (høye slanke f.eks) mellom boksene, slik at det flyter godt i horisontalplanet?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.804
    Sted
    Smurfeland
    Og kanskje noen myke fjærer eller gummidempere (høye slanke f.eks) mellom boksene, slik at det flyter godt i horisontalplanet?
    Ja, det er en selvfølge etter at jeg fant ut hvor mye det hadde å si for lyden. Har sett på noen industrivarianter av typen maskinføtter til følsom elektronikk o.l. fra Trelleborg, men det krever ganske mye hodebry å finne en som passer mtp. vekt og belastning. Hvor mange man skal bruke, hvilken hardhet (60 shore?), og hvilken utforming som er best. Mulig jeg bare går for enkle sorbothane puter som de man får kjøpt i hifibutikker, men myk demping under høyttalerne skal det være.

K

Khanate

Gjest
    Ja, det er en selvfølge etter at jeg fant ut hvor mye det hadde å si for lyden. Har sett på noen industrivarianter av typen maskinføtter til følsom elektronikk o.l. fra Trelleborg, men det krever ganske mye hodebry å finne en som passer mtp. vekt og belastning. Hvor mange man skal bruke, hvilken hardhet (60 shore?), og hvilken utforming som er best. Mulig jeg bare går for enkle sorbothane puter som de man får kjøpt i hifibutikker, men myk demping under høyttalerne skal det være.
    Høyttalerne utgjør jo ingen brutal belastning på isolatorene, så bare de tåler lasten statisk så bør de duge. Med andre ord, sats på så lavt svingetall som mulig. Grunnen til at jeg sier slanke er jo for å få lavt svingetall horisontalt. Altså diameter < høyde. Det finnes jo fjærer i stål. I praksis isolerer gummi og stål like bra. De er elastiske og har lite hysterese. DVS; det er lite energitap eller varmedannelse i isolatoren, eller demping om du vil. Så om det hele settes i bevegelse, så tar det litt tid før det roer seg ned.

En fjær eller isolator har normalt et arbeidsområde. For en komprimert fjær/isolator ønsker man normalt å ligge omtrent midt mellom ubelastet lengde og fullt komprimert lengde. Da skal det hele ligge å flyte uten å nå endebegrensningene, om det er dimensjonert riktig. Jeg vil anta bevegelsesfriheten vertikalt ikke er av samme betydning som friheten i lydaksen. Og dermed burde tre eller fire slanke sylindriske eller timeglassformede isolatorer på høykant gjøre susen. Ville satset på å få tyngdepunktet sentrert mellom demperne, så om kassa er fremtung; to foran og en sentrert bak. Det kan være at du ønsker fremre dempere foran høyttalerfronten.

Noen dempere har innvendige gjenger. Min erfaring er at dette går på bekostning av fjæregenskapene. Velg utvendige gjenger (gjenget pinne ut) og det burde rekke med gjenger i den ene enden, og den andre enden fri.

Sorbotane-dempere: er ikke disse veldig lave? Jeg tror disse gir mindre enn ønsket bevegelse i horisontalplanet.

Prøvde å finne novibra og conti sine demperkatalog på nettet. Men de har rota det til, så man må bruke litt tid på å fine frem. Ebay er vel et bra sted å lete.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kjøp noen dempeputer på eltek og prøv.

Eller gjør som meg, kjøp gulvstående ht's ;)

/jan

Sist redigert:
    K

kveita

Gjest
    Har nylig konvertert fra passiv pre til min gode gamle rør forforsterker fra 1987. Effektforsterkeren er klasse D. Dette fungerer veldig bra, men jeg må snart bestille 8 stk Svetlana winged C 6550 fra Motron. Klipsch KLF-10 ligner antagelig mye på Klipsch RF og det er vel ingen tvil om at mine KLF fungerer best med rør raka veien.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn