Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Noen som vet om ei norsk nettsjappe som selger Heresy III til en god pris? Eller er eneste utvei å maile mono.no og betale villedende?

P.S - Handel fra utlandet er ikke aktuelt...

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    279
    Morn.Noen av dere som har testet noe fra Heed?
    Tja, riia's, pre, dac, ext psu's.
    Noe spesielt du lurte på ?

/jan
    Nja.Hørte pre+effekten dems her om dagen.Må si jeg blei ganske så imponert.Hørt de på Klipsch du?
    Kun hørt på hønna ja, skremmende bra kombo den pre saken med ext.psu.
    Kjekk sak den pre'n, kan sette i dac kort og mm riaa kort. Rene kinder egget :)

Men ikke hørt ampene demses, ennå.
    Noe du vurderer seriøst ?

/jan
    Dac kort og mm riaa kort i pre`n..Fiffig.Blir nok satt opp på "shortlista" mi..Begynner dog å bli ganske lang den nå..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dac kort og mm riaa kort i pre`n..Fiffig.Blir nok satt opp på "shortlista" mi..Begynner dog å bli ganske lang den nå..
    Genial sak :)
    Riktig nok MM kort men det låter slettes ikke galt.
    Dac kortet, samme som brukes i alle dac'ene dems.
    Alt i en boks til ikke allverdens med penger, tror man havner rundt 21-22k med absolutt alt. (dac - riaa kort, ext.psu) og får med fjernkontroll på kjøpet ;)

Men seriøst, den pre'n låter så bra her på hønna at hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt på dagen.

ps: gjør om short list til long list ;)

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet om ei norsk nettsjappe som selger Heresy III til en god pris? Eller er eneste utvei å maile mono.no og betale villedende?

Audiocompaniet selger vel ut for 12000.-

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjører som sagt en trimmet nordic mingda el84 på Fortene og er utrolig fornøyd hvordan den lille tassen spiller, audionoten hang ikke mye med i bassen der;)
    Hehe - så det var du som kjøpte den mingda´en.. Virkelig morsom sak med futt og fart i det der ;)
    Fornøyd ellers? Skulle likt å finne en like musikalsk god punkt til punkt loddet rørforsterker med fjernkontroll spekket med mundorf supreme silver in oil til den prisen.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Kjører som sagt en trimmet nordic mingda el84 på Fortene og er utrolig fornøyd hvordan den lille tassen spiller, audionoten hang ikke mye med i bassen der;)
    Hehe - så det var du som kjøpte den mingda´en.. Virkelig morsom sak med futt og fart i det der ;)
    Fornøyd ellers? Skulle likt å finne en like musikalsk god punkt til punkt loddet rørforsterker med fjernkontroll spekket med mundorf supreme silver in oil til den prisen.
    Lydmessig så er det muligens det beste jeg har hatt på klipsch;) testet opp sist mot mcintosh ma 6300 og audionote kit 2 og jeg foretrekker mingda :0 den har også brukbart med krefter bare så synd den kun har en inngang menmen noe må det jo väre:) Skulle önske jeg hadde kommet over en litt större model (ikke kt88) med flere innganger som jeg kunne kjört på lascalaene...

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10

Trodde Mono var importør? Prisene på deres side er vel listepris?
    Har selv omtrent aldri betalt listepris når jeg ber om et godt tilbud fra forhandler.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Ble det noe greie på det ?
    Hørte du med audiocompaniet/akustisk bureau ?

/jan

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

/jan
    Er i farta med å sende avgårde en mail en av de nærmeste dagene ja. Men er det audiocompaniet jeg skal kontakte? Finner ikke noen akustisk bureau side annet enn på facebook, og den har jeg ikke tilgang til...

T

tce-teams

Gjest

/jan
    Er i farta med å sende avgårde en mail en av de nærmeste dagene ja. Men er det audiocompaniet jeg skal kontakte? Finner ikke noen akustisk bureau side annet enn på facebook, og den har jeg ikke tilgang til...
    Er sikkert noen som har direkte nr til akustisk bureau ring dem direkte.

Kivi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    130
    No må du få ut fingen kjapt for det byrjar å bli tomt..;)

T

tce-teams

Gjest

/jan
    Er sikkert noen som har direkte nr til akustisk bureau ring dem direkte.
    Og der dukket nr opp før jeg rakk og skriv ferdig he he :)

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Sendte mail nå, har jeg ikke fått svar innen jeg er ferdig på jobb imorra hiver jeg meg på telefonen.

Kivi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    130
    Dei har det svært hektisk så forvent ikkje svar på mail. Ring i tilegg å sei at du har sendt dei mail..

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Blir visst ikke nødvendig å ringe. Fikk svar på mail for en halvtimes tid siden, og jo da, de har fortsatt HeresyIII! Ser til og med ut som jeg får finishen jeg ønska meg...:cool:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blir visst ikke nødvendig å ringe. Fikk svar på mail for en halvtimes tid siden, og jo da, de har fortsatt HeresyIII! Ser til og med ut som jeg får finishen jeg ønska meg...:cool:
    Da er det vel bare å gratulere ? ;)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

/jan
    Og får jeg gratulere (?) deg med vannvittige 30000 innlegg! Rubinmedlem, du! :D

Klarer du 40000 i løpet av 2013? ;)

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Aaaaaaarrrrrrrggghhhhhh!

Selvfølgelig så er det no kødd med nettbanken min! Får ikke logga inn og overført penger...

Blir en tur i banken på mandag. Med balltre.

T

Torget

Gjest
    Får håpe de ikke spør deg om du ikke har nettbank da :)

Håper dette ordner seg. Knall høyttalere det der.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Jepp, det ordner seg nok. Sender avgårde en mail til Audioaktøren så de får vite hvorfor det drøyer, regner med at det går bra. Bare så utrolig typisk at dette skjer nå... :(

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Snakker vi lyttekveld litt frem i tid kanskje?
    Endelig noe som skjer i nærområdet:p

Stein

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Snakker vi lyttekveld litt frem i tid kanskje?
    Endelig noe som skjer i nærområdet:p

Stein
    Det er ikke umulig! Må bare finne meg et nytt sted å bo først, er sånn delvis på flyttefot. Stemmer det at du bor på Nykirke eller deromkring?

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Dowtown Nykirke ja, da snakker vi... :cool:

Vi får prøve å få til noen lyttekvelder ja, kunne tenkt meg å hørt platespilleren din, driver og lurer på en RP3 selv, sitter med en gammel Planar2, men den er vel kanskje moden for utskifting snart. Også hadde det jo vært morro å høre Forte II...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

/jan
    Og får jeg gratulere (?) deg med vannvittige 30000 innlegg! Rubinmedlem, du! :D

Klarer du 40000 i løpet av 2013? ;)
    Ingen planer om det :)

Aaaaaaarrrrrrrggghhhhhh!

Selvfølgelig så er det no kødd med nettbanken min! Får ikke logga inn og overført penger...

Blir en tur i banken på mandag. Med balltre.
    Hehe, hjelper neppe.
    Du vet, det grer seg alltid til for de snille gutta ;)

/jan

Kivi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    130
    Jepp, det ordner seg nok. Sender avgårde en mail til Audioaktøren så de får vite hvorfor det drøyer, regner med at det går bra. Bare så utrolig typisk at dette skjer nå... :(
    Audioaktøren? Da har du sendt feill ;-)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    jaja koblet opp en Allnic T-1500 på la scalaene og det startet med skurring i diskant høyre kanal samt lavere lyd. Koblet den så opp i stuen, rørte litt ved rørene som sitter veldig løst, vet ikke om dette er normalt! ser ut til at skurringen forsvant men nå kommer det en høyfrekvent tikktakk/durelyd:/ fra begge høytalere! i tilegg så kom det støy/brum ut i den ene høytaleren når jeg trampet foten i gulvet 1m fra høytaler! Noen som forstår babbelet mitt?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jaja koblet opp en Allnic T-1500 på la scalaene og det startet med skurring i diskant høyre kanal samt lavere lyd. Koblet den så opp i stuen, rørte litt ved rørene som sitter veldig løst, vet ikke om dette er normalt! ser ut til at skurringen forsvant men nå kommer det en høyfrekvent tikktakk/durelyd:/ fra begge høytalere! i tilegg så kom det støy/brum ut i den ene høytaleren når jeg trampet foten i gulvet 1m fra høytaler! Noen som forstår babbelet mitt?
    høres overhodet ikke bra ut

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    høres overhodet ikke bra ut
    ikke peiling selv så frustrerende. Byttet den ut med mcintoshen , forrige eier leverte den her isted og vi hadde en liten prat men ventet med og koble opp :( ikke fått tak i han etter levering men får vel tsk i han etter hvert...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nei.

Fra spøk til alvor.
    Du har selvsagt sjekket at rør sitter ordentlig i, terminaler skrudd til osv osv ?
    Fikk du med noen ekstra rør ?

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei Jan. Rørene står jo i men virker litt "slarkete" men virker som at soklene beveger seg litt, vet ikke om dehenger i et slags oppheng eller noe! virker som at lyden er lik i begge kanaler nå med en skikkelig during høres selv når jeg spiller musikk! Nei fikk ikke med ekstra rør og disse skal i følge tidligere eier ha gått 200t:/

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn