|
Torsen skrev:Hei
Hvordan stiller RB-5 seg i forhold til feks RB-75 og RB-61? Og hva mener dere de er verdt i dag?
Torsen
Stemmer det Birger!BHO skrev:RB-5 og RB-5 mkII er vel egentlig en stativmodell av RF-3 og 3 mkII, men som Erland nevner kommer jo også RF-5 på banen rundt denne tiden.
Den er bestykket med ett 8" element i tillegg til hornet, så den kan du glatt sammenligne med RB-75. Bassporten er på baksiden, og kabinettet er endel mindre.
Denne har også blitt benyttet som studiomonitor, og det har blitt meg fortalt at f.eks Ø.Greni (Big Bang) bruker disse i sitt hjemmestudio.
Verdt og prøve ut er den.![]()
Slik var det ja.BHO skrev:Det er i mine nusselige RB-3, det er en 6,5"......det er lillebroren til RB-5 det.;D
Og velkommen skal du være.Smibakkjen skrev:Kan nesten ikkje unnlate meg å signere her. Har vært den lykkelige eier av ett par KLF-20 siden november 2000, kjøpte siden ett par ProMedia Ultra 2.0 til skrivebordet, deretter har jeg innvestert i RB 81 ettersom eg har flytta i leilighet (KLF-20 står trygt forvart i vente på større bolig) siste innvestering var iFi systemet, har enda tilgode å bli skuffa lydmessig av Klipsch![]()
Velkommen skal du være!Smibakkjen skrev:Kan nesten ikkje unnlate meg å signere her. Har vært den lykkelige eier av ett par KLF-20 siden november 2000, kjøpte siden ett par ProMedia Ultra 2.0 til skrivebordet, deretter har jeg innvestert i RB 81 ettersom eg har flytta i leilighet (KLF-20 står trygt forvart i vente på større bolig) siste innvestering var iFi systemet, har enda tilgode å bli skuffa lydmessig av Klipsch![]()
Ser jo nå at du har skrevet opp hva slags utstyr du bruker...Smibakkjen skrev:KLF-20 trur eg ikkje eg noken gong kjeme til å selge, (mulig att de har en litt symbolsk verdi for meg), er strålande fornøgd ;D
RB 81 er en fantastiskt potent stativhøyttaler, og samme gode gamle Klipsch klangen som KLF-20, men mulig en smule bedre i de øvre frekvensene, og så absolutt en god mellom løsning, sjøl om eg har store problemer med å utnytte volumet de er i stand til å levere til det fulle (p.g.a. husvert og naboer).
Elektronikken består av en Papworth Audio Technology MIA 200, samt en Denon DCD-1500AE SACD spiller. Og Papworth'en arbeider svært godt med KLF-20, plenty med power, trur den har litt av den rør klangen, sjøl om det er en Mosfet transistor forsterker.
Flytt litt rundt på høyttalerene for og finne optimal plass for de.Pengvim skrev:heisann, nå har jeg et lite "problem" her. Bassen synes å forsvinne noen steder i rommet mitt.. :[
Midt i rommet er det så godt som ingen bass, mens helt bakerst i rommet (den enden hvor høyttalerne ikke står) er det bra. ???
Jeg blir altså nødt til å sette meg nesten helt inntill bakveggen for å få med dypbassen.
Kan det hende at dette blir i orden om jeg kjøper meg Superspikes?
Tror du virkelig ikke jeg har prøvd det? :Continuo skrev:Flytt litt rundt på høyttalerene for og finne optimal plass for de.![]()
Ikke noe ukjent fenomen dette.....og det gjelder ikke spesielt Klipsch!Pengvim skrev:heisann, nå har jeg et lite "problem" her. Bassen synes å forsvinne noen steder i rommet mitt.. :[
Midt i rommet er det så godt som ingen bass, mens helt bakerst i rommet (den enden hvor høyttalerne ikke står) er det bra. ???
Jeg blir altså nødt til å sette meg nesten helt inntill bakveggen for å få med dypbassen.
Vi gleder oss!Hajoken skrev:føler dette er rette plassen for å fortelle hvor fornøyd jeg er med mine RF-63.
de spilles fortsatt inn, men nærmer seg sakte men sikkert sine sårt trengte 400 timer.
det skal nevnes at jeg under innspillingsprosessen kun benytter meg av en eldre onkyo integrert forsterker og en rimelig panasonic dvd spiller... venter på en copland rigg aka cta 405 og cda 823 ;D
men, det som er utrolig er "bra" det låter, tatt i betraktning at jeg spiller på elektronikk til en verdi av 4000 kroner.
og da spør jeg meg selv, hvor sinnsykt mye bedre blir det med copland utstyret da? aahhh, gleder meg som bikkja til elektronikken er i hus i løpet av en ukes tid.
skal komme med en fyldig rapport![]()
Erland skrev:Pengvim skrev:heisann, nå har jeg et lite "problem" her. Bassen synes å forsvinne noen steder i rommet mitt.. :[
Må si meg helt enig med deg Pengvim.
Synes at det mangler bass(generellt, ikke bare dypbass).
Men likevel, flyttet meg ca 1 meter lenger bak, sitter nå i 3 setern, og her er det jammen bass gitt.....
Hva skal vi gjøre???
Allroad
Vi kan sikkert diskutere oss ihjel her på forumet så ett kaffemøte en dag utover må jo være bedre.Allroad skrev:Møte
Såppass???
Mvh
Allroad
Og da tar du med kamera og knipser i vei, for så og legge ut her i tråden.JanR skrev:Svipp i vei
Ikke noe stress for min del.
Skrik ut når du er hjemme en kveld det passer.
/jan
Det finnes ikke noe sånt som pent brukte RF7!Kabeldragern skrev:Hva må en regne med å måtte gi for et par pent brukte Klipsch RF-7?
En link fra Hifimagasinet: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=25993Kabeldragern skrev:Hva må en regne med å måtte gi for et par pent brukte Klipsch RF-7?
Regner med ganske så lys lyd, til dels skrikete, Klipsch er meget bra saker, men trives absolutt (!) best sammen med rør. Men om du skal bruke transistor, finn en med nøytralt eller noe varmt lydbilde.pahf skrev:Hegel h200 og rf82. noen tanker om et slikt samspill?![]()
skal du bruke 20 000 på forsterker eller har du H200?pahf skrev:Hegel h200 og rf82. noen tanker om et slikt samspill?![]()