Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Hajoken skrev:
    pahf skrev:
    Hegel h200 og rf82. noen tanker om et slikt samspill? :)
    skal du bruke 20 000 på forsterker eller har du H200?
    hvis du skal kjøpe nytt, så ville jeg helt klart valgt noe som låter varmere enn Hegel, selv om nye Hegel produker låter varmere en de første utgavene.

    Rotel RB-1080 + RC-1082
    eller
    Electrocompaniet ECI 5

    styr unna vincent...
    Styr unna vincent? Why?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    pahf skrev:
    Hegel h200 og rf82. noen tanker om et slikt samspill? :)
    Regner med ganske så lys lyd, til dels skrikete, Klipsch er meget bra saker, men trives absolutt (!) best sammen med rør. Men om du skal bruke transistor, finn en med nøytralt eller noe varmt lydbilde.
    Enig med deg!
    En bra match som jeg har hørt på mine, er den rimelige Xindak XA 6950. :D
    Da har du mange penger som du heller kan kjøpe CD'er for. ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    mteinum skrev:
    ai-ai-ai-ai....
    8500.- ?
    Er de lite brukt, som selger skriver, og ikke innspillt, så er ikke det nødvendigvis noen upris. ;)
    Og de er ikke bare brukendes til surround, de spiller musikk, det garanterer jeg! 8)

    Hmmm, kanskje jeg skulle hatt et par til? :-\
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    God Kveld!

    Oppdaget Klipsch tråden litt vel sent men, bedre sent enn aldri..? ;D
    Har ikke Klipsch for øyeblikket, men holder på å skaffe meg et par RB-5.. Noen år gamle, men er ikke dette en stativ versjon av RF-3/5? Erfaringer rundt denne noen?
    Er det forresten noen av dere Klipsch "fanatikere" som vet om et par RF-3 noen vil kvitte seg med? Den festligste høyttaleren jeg noen gang har hatt.. ::)
    Har forøvrig eid KG 5.5, KLF-20, RF-3, RF-7 (2 ganger!!) og RF-82. Sistnevnte fikk jeg aldri prøvd skikkelig..
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Bjarild skrev:
    God Kveld!

    Oppdaget Klipsch tråden litt vel sent men, bedre sent enn aldri..? ;D
    Har ikke Klipsch for øyeblikket, men holder på å skaffe meg et par RB-5.. Noen år gamle, men er ikke dette en stativ versjon av RF-3/5? Erfaringer rundt denne noen?
    Er det forresten noen av dere Klipsch "fanatikere" som vet om et par RF-3 noen vil kvitte seg med? Den festligste høyttaleren jeg noen gang har hatt.. ::)
    Har forøvrig eid KG 5.5, KLF-20, RF-3, RF-7 (2 ganger!!) og RF-82. Sistnevnte fikk jeg aldri prøvd skikkelig..
    Jeg har RF-3. Tør jeg spørre hva du drev de med?:) Jeg driver de med bryston b-60R og synes det er gøy. Men vil teste noen rør engang tenker jeg!
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bjarild skrev:
    God Kveld!

    Oppdaget Klipsch tråden litt vel sent men, bedre sent enn aldri..? ;D
    Har ikke Klipsch for øyeblikket, men holder på å skaffe meg et par RB-5.. Noen år gamle, men er ikke dette en stativ versjon av RF-3/5? Erfaringer rundt denne noen?
    Er det forresten noen av dere Klipsch "fanatikere" som vet om et par RF-3 noen vil kvitte seg med? Den festligste høyttaleren jeg noen gang har hatt.. ::)
    Har forøvrig eid KG 5.5, KLF-20, RF-3, RF-7 (2 ganger!!) og RF-82. Sistnevnte fikk jeg aldri prøvd skikkelig..
    Ta en tlf til ....http://www.hifihuset.no/
    Sist jeg var innom der hadde de RF-3. Det er en stund siden nå, men det er nå verdt et forsøk.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Shaunv:
    Jeg brukte normalt en Marantz forsterker på 2 x 95W i 8ohm. husker for øyeblikket ikke modellbetegnelsen da det er noen år siden. Men en sånn 4-5000,-kroners sak. Det spilte faktisk helt forrykende hårreisende tøft! ;D
    Testet dem også på hovedanlegget den gang, som bestod av Dynamic Precision A1b og C1b, altså et noe dyrere alternativ.. hehe. Dette var også selvsagt ganske sjef, da A1b er en skikkelig kraftplugg. Men faktisk noe tamt.. Vel, var aldri helt begeistret for DP. Litt for mange høyttalere som ikke "passet".
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Borgenvik skrev:
    pahf skrev:
    Hegel h200 og rf82. noen tanker om et slikt samspill? :)
    Regner med ganske så lys lyd, til dels skrikete, Klipsch er meget bra saker, men trives absolutt (!) best sammen med rør. Men om du skal bruke transistor, finn en med nøytralt eller noe varmt lydbilde.
    Det sies jo at h200 ikke er så lys som de tidligere modeller.

    Rotel og klipsch ser jeg for meg som en fryktelig hard kombo som jeg ikke tror jeg vil trives med.

    Er egentlig ute etter en stereo forsterker med prosessor inngang for å få det beste av to verdner, eventuelt effekt og pre med samlet pris 20k.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    pahf skrev:
    Borgenvik skrev:
    pahf skrev:
    Hegel h200 og rf82. noen tanker om et slikt samspill? :)
    Regner med ganske så lys lyd, til dels skrikete, Klipsch er meget bra saker, men trives absolutt (!) best sammen med rør. Men om du skal bruke transistor, finn en med nøytralt eller noe varmt lydbilde.
    Det sies jo at h200 ikke er så lys som de tidligere modeller.

    Rotel og klipsch ser jeg for meg som en fryktelig hard kombo som jeg ikke tror jeg vil trives med.

    Er egentlig ute etter en stereo forsterker med prosessor inngang for å få det beste av to verdner, eventuelt effekt og pre med samlet pris 20k.
    :) Det beste er for deg å høre selv hvordan den låter i resten av oppsettet ditt, jeg vet jo heller ikke hva slags lyd du liker, (gjetter på dynamisk og "live" aktig lyd) kanskje Hegel H200 funker for deg og i ditt oppsett, vanskelig å si slike ting. Lån med deg en hjem og prøv! Lykke til!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Stemmer Borgenvik, Dynamikk i fokus!

    Har snakket med HFC og skal låne med meg en hjem, både den go Bladelius Tyr frister enormt og prøve, men vet ikke om noen med en slik en i trøndelag
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Hva må en regne med å måtte gi for et par pent brukte Klipsch RF-7?
    Det finnes ikke noe sånt som pent brukte RF7!

    Har du RF7, spiller du full guffe hele tiden ;D
    Kan 12.000,- være en grei pris? De er 4 år gamle og jeg vet de er svært pent behandlet. Hva var nyprisen, forresten?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kabeldragern skrev:
    Erland skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Hva må en regne med å måtte gi for et par pent brukte Klipsch RF-7?
    Det finnes ikke noe sånt som pent brukte RF7!

    Har du RF7, spiller du full guffe hele tiden ;D
    Kan 12.000,- være en grei pris? De er 4 år gamle og jeg vet de er svært pent behandlet. Hva var nyprisen, forresten?
    Det vil jeg mene er en ok pris!
    Nypris var vel 27.000,- hvis jeg ikke husker feil.
     

    panasync

    Fersking
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Kostet vell for d meste rundt 25 000,-, men har også sett dem helt ned i 20 000,- etter RF63 og 83 kom..
    Er uansett en RÅ høyttaler ;D
    Var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe dem, men det ble RF63 for syns skyld :p
    RF7 ble litt vel dominerende i stuen..
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    rf 7 krever jo en relativt stor stue for å spille bra, 63 er lettere å få til.
    rf 7ene kan vel bli vel krasse i toppen sammenlignet med 63 ?

    men for all del, er vel bare å røre det ned og kimbre det opp :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ballin_On_a_Budget skrev:
    rf 7 krever jo en relativt stor stue for å spille bra, 63 er lettere å få til.
    rf 7ene kan vel bli vel krasse i toppen sammenlignet med 63 ?

    men for all del, er vel bare å røre det ned og kimbre det opp :D
    Krever vel også bra forsterkeri for å yte max.

    /jan
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Handelen av RF-7'ene er nesten i boks. Det blir nok nærmere 14 lapper enn 12 som jeg så for meg. Høyttalerne er strøkne så det er ikke problematisk.

    De skal drives med vekselsvis en 845 SET Music Angel med nyeste mod av "Lampizator" (http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/SET triode amplifier Music Angel 845 Hong Kong.html) og en SKA GB150D (http://www.ska-audio.com/diy/002.html)...alt etter dagens humør. Kabling er gode gamle Isoda, både signal og ht-kabel. Som preamp skal jeg bruke en Tube Technology "the Seer".

    Regner med å måtte tweeke litt med rør og/eller kabling. Men utgangspunket skal være sånn nogenlunde...

    RF-7'ene kommer forhåpentligvis uskadd gjennom forsendelsen en gang i kommende uke. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer så mye med ett par flotte høytalere :)

    Det lille jeg vet/har hørt er at de er litt vanskelig "last" for forsterkere.
    Litt uvanlig kanskje til å være klipsch.Men når de låter bra så låter de jæ*** bra.

    Du får holde oss oppdatert,skal bli spennende å høre hva 845 og TT kan gjøre med RF-7.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kabeldragern skrev:
    Handelen av RF-7'ene er nesten i boks. Det blir nok nærmere 14 lapper enn 12 som jeg så for meg. Høyttalerne er strøkne så det er ikke problematisk.

    De skal drives med vekselsvis en 845 SET Music Angel med nyeste mod av "Lampizator" (http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/SET triode amplifier Music Angel 845 Hong Kong.html) og en SKA GB150D (http://www.ska-audio.com/diy/002.html)...alt etter dagens humør. Kabling er gode gamle Isoda, både signal og ht-kabel. Som preamp skal jeg bruke en Tube Technology "the Seer".

    Regner med å måtte tweeke litt med rør og/eller kabling. Men utgangspunket skal være sånn nogenlunde...

    RF-7'ene kommer forhåpentligvis uskadd gjennom forsendelsen en gang i kommende uke. ;D
    Gratulerer med noen råskinn av høyttalere, ingen over, ingen ved siden! ;)
    RF-7 er det råeste jeg har hørt til dags dato! :eek:
    Man bør ikke være skvetten når man har slike i hus. :D
    Får andre høyttalere til og rødme! 8)
    Som JanR er inne på, kan være vanskelig og få til, men 845 som driverrør bør vel fungere? :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Fine de ja. Gratulerer med et godt valg. De har visst samme diskanten som RB 75, eller omvendt.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Continuo skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Handelen av RF-7'ene er nesten i boks. Det blir nok nærmere 14 lapper enn 12 som jeg så for meg. Høyttalerne er strøkne så det er ikke problematisk.

    De skal drives med vekselsvis en 845 SET Music Angel med nyeste mod av "Lampizator" (http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/SET triode amplifier Music Angel 845 Hong Kong.html) og en SKA GB150D (http://www.ska-audio.com/diy/002.html)...alt etter dagens humør. Kabling er gode gamle Isoda, både signal og ht-kabel. Som preamp skal jeg bruke en Tube Technology "the Seer".

    Regner med å måtte tweeke litt med rør og/eller kabling. Men utgangspunket skal være sånn nogenlunde...

    RF-7'ene kommer forhåpentligvis uskadd gjennom forsendelsen en gang i kommende uke. ;D
    Gratulerer med noen råskinn av høyttalere, ingen over, ingen ved siden! ;)
    RF-7 er det råeste jeg har hørt til dags dato! :eek:
    Man bør ikke være skvetten når man har slike i hus. :D
    Får andre høyttalere til og rødme! 8)
    Som JanR er inne på, kan være vanskelig og få til, men 845 som driverrør bør vel fungere? :)
    Erfaring tilsier at det nok ikke bare er driverrøret som er avgjørende, men utgangstrafoene. Og der kan det bli et problem...
    Jeg har selv en MA, riktig nok med KT88 rør, og den sliter litt med å kontrollere basselemetet i mine Cornwall III når jeg har den i pentode drift. I triode drift låter det bra! ifølge jane her på HFS, så er Klipsch avhengig av at forsterkeren har lav utgangsimpedans. Og i min MA i pentodedrift, blir den litt for høy, med litt ullen bass som resultat. I triodedrift senker den impedansen, da den leverer halve effekten. Og som sagt, da låter det bra!
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    I helgen hentet jeg min nye EC ECC1 cd spiller. Skal si jeg fikk noen morsomme timmer i kjellerstua.

    Sammen med en Copland integrerte rørforsterker, strålte mine Klipsch RB-81 :D

    Dette var første gangen jeg fikk en Klipsch A-HA opplevelse :eek:

    Dynamikk, trøkk og detaljer i skjønn forening.

    Har i det siste vært på jakt etter en high-end monitor, men kommer til å legge de planene på hylla for en liten stund.

    Selv om Klipsch RB-81 til tider kan bli slitsomme i toppen på enkelte instrumenter/vokaler, og mangler delikatessen i mellomtone, så synes jeg faktisk de er svært gode all-roundere, med noen sykt dynamiske egenskaper som gjør lytteopplevelsen STOR ;)

    Noen som har tips om noen knallgode <dog billige> kabler til Klipsch, som demper deres lyster i mellomtone/diskant?

    Bør høyttaler kabelen plugges inn øverst eller nederst?
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Fine de ja. Gratulerer med et godt valg. De har visst samme diskanten som RB 75, eller omvendt.
    Takk! For meg blir det et paradigmeskifte!

    De siste 15 årene har jeg kost meg med Lowther fulltonehorn og Tannoy dualconsentric. Lowtherne har vært supre men ikke fullrange høyttalere slik jeg hører det. Tannoy har også vært helt topp musikkformidlere. Og jeg må nok innrømme at Tannoy Glenair 15 står øverst på ønskelisten. Desverre ligger de laaangt utenfor mitt hifi-budsjett.

    Så jeg får nok "ta til takke" med Klipsch ;) ....Nå har jeg hørt mye på Klipsch gjennom årene og vet hva de står for. Av alle jeg har lyttet til fra Klipschorn via Belle til RF-5 og RF-7 så har alle hatt noe for seg etter min smak. Alle har vært gode musikkformdlere. Min prioritet innen hifi og lyd er dynamikk gjennom HELE frekvensområde. Å behandle alle frekvenser på samme dynamiske måte er viktig for naturligheten i musikken.

    Det jeg vet jeg kommer til å savne er det akustiske spredningsmønsteret som både Lowther og Tannoy DC er helt fantastiske på; one-point-source. Det holografiske lydbildet som tegner seg er vanskelig å få til med "vanlige" høyttalere. Men jeg setter litt håp på å like lyden i og med at delefrekvensen er så lav som 2.200Hz. Resten er vel å få RF-7 ene til å spille bass sammen med rommet. Ikke lett siden WAF også spiller inn her...

    Er spent, ja ;D
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Thumper skrev:
    Continuo skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Handelen av RF-7'ene er nesten i boks. Det blir nok nærmere 14 lapper enn 12 som jeg så for meg. Høyttalerne er strøkne så det er ikke problematisk.

    De skal drives med vekselsvis en 845 SET Music Angel med nyeste mod av "Lampizator" (http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/SET triode amplifier Music Angel 845 Hong Kong.html) og en SKA GB150D (http://www.ska-audio.com/diy/002.html)...alt etter dagens humør. Kabling er gode gamle Isoda, både signal og ht-kabel. Som preamp skal jeg bruke en Tube Technology "the Seer".

    Regner med å måtte tweeke litt med rør og/eller kabling. Men utgangspunket skal være sånn nogenlunde...

    RF-7'ene kommer forhåpentligvis uskadd gjennom forsendelsen en gang i kommende uke. ;D
    Gratulerer med noen råskinn av høyttalere, ingen over, ingen ved siden! ;)
    RF-7 er det råeste jeg har hørt til dags dato! :eek:
    Man bør ikke være skvetten når man har slike i hus. :D
    Får andre høyttalere til og rødme! 8)
    Som JanR er inne på, kan være vanskelig og få til, men 845 som driverrør bør vel fungere? :)
    Erfaring tilsier at det nok ikke bare er driverrøret som er avgjørende, men utgangstrafoene. Og der kan det bli et problem...
    Jeg har selv en MA, riktig nok med KT88 rør, og den sliter litt med å kontrollere basselemetet i mine Cornwall III når jeg har den i pentode drift. I triode drift låter det bra! ifølge jane her på HFS, så er Klipsch avhengig av at forsterkeren har lav utgangsimpedans. Og i min MA i pentodedrift, blir den litt for høy, med litt ullen bass som resultat. I triodedrift senker den impedansen, da den leverer halve effekten. Og som sagt, da låter det bra!
    Jeg har brukt min MA845 til en 12" Tannoy med respektabel kontroll. De har en følsomhet på 90dB/W/m. RF-7 har en følsomhet på102dB/W/m. Det er 12dB høyere følsomhet det! Det vil selvfølgelig avhjelpe utgangstrafoenes hystereseproblematikk og metningsforvregning i og med at strømgjennomgang er ca. en tiendepart ved samme lydtrykk. Dessuten har utgangstrafoene 4 ohms utgang. Skulle det mot formodning ikke holde har jeg tenkt å bi-ampe og bruke MA845 i toppen og SKA GB150D i bunnen (dualmono: 2 x 500VA og 8 x 10.000uF)
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Kabeldragern skrev:
    Thumper skrev:
    Continuo skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Handelen av RF-7'ene er nesten i boks. Det blir nok nærmere 14 lapper enn 12 som jeg så for meg. Høyttalerne er strøkne så det er ikke problematisk.

    De skal drives med vekselsvis en 845 SET Music Angel med nyeste mod av "Lampizator" (http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/SET triode amplifier Music Angel 845 Hong Kong.html) og en SKA GB150D (http://www.ska-audio.com/diy/002.html)...alt etter dagens humør. Kabling er gode gamle Isoda, både signal og ht-kabel. Som preamp skal jeg bruke en Tube Technology "the Seer".

    Regner med å måtte tweeke litt med rør og/eller kabling. Men utgangspunket skal være sånn nogenlunde...

    RF-7'ene kommer forhåpentligvis uskadd gjennom forsendelsen en gang i kommende uke. ;D
    Gratulerer med noen råskinn av høyttalere, ingen over, ingen ved siden! ;)
    RF-7 er det råeste jeg har hørt til dags dato! :eek:
    Man bør ikke være skvetten når man har slike i hus. :D
    Får andre høyttalere til og rødme! 8)
    Som JanR er inne på, kan være vanskelig og få til, men 845 som driverrør bør vel fungere? :)
    Erfaring tilsier at det nok ikke bare er driverrøret som er avgjørende, men utgangstrafoene. Og der kan det bli et problem...
    Jeg har selv en MA, riktig nok med KT88 rør, og den sliter litt med å kontrollere basselemetet i mine Cornwall III når jeg har den i pentode drift. I triode drift låter det bra! ifølge jane her på HFS, så er Klipsch avhengig av at forsterkeren har lav utgangsimpedans. Og i min MA i pentodedrift, blir den litt for høy, med litt ullen bass som resultat. I triodedrift senker den impedansen, da den leverer halve effekten. Og som sagt, da låter det bra!
    Jeg har brukt min MA845 til en 12" Tannoy med respektabel kontroll. De har en følsomhet på 90dB/W/m. RF-7 har en følsomhet på102dB/W/m. Det er 12dB høyere følsomhet det! Det vil selvfølgelig avhjelpe utgangstrafoenes hystereseproblematikk og metningsforvregning i og med at strømgjennomgang er ca. en tiendepart ved samme lydtrykk. Dessuten har utgangstrafoene 4 ohms utgang. Skulle det mot formodning ikke holde har jeg tenkt å bi-ampe og bruke MA845 i toppen og SKA GB150D i bunnen (dualmono: 2 x 500VA og 8 x 10.000uF)
    Sier ikke at det ikke går, bare noe å tenke på... Cornwallene har også 102dB/W/m og MA'n min har også 4 ohms utgang. Har prøvd å koble på CW'ne der, men det ble ikke bedre av den grunn.

    Men nå skal vi ikke glemme at i triodedrift funker det HELT fint ;D.
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer ;D
    Har hatt småe Klipsch selv og det som var deres ess var eksplosiviteten....Et fyrverkeri som jeg kun kjenner igjen i dine gamle Lowther.
    Full fart selv med liten forsterker.
    Skal bli spennende å høre de større høyttalerene fra de.
    Si fra når de er i hus. Jeg stiller gjerne opp til en lytteseanse ed medbrakt musikk :).
    Snakkes.

    Sonicfrontiers
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ett spørsmål til dere Klipschvenner..

    Noen av dere som bruker noe annet enn Klipsch bakhøytalere? Og hvorfor tilfelle..
    Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer Klipsch RS-62 bak på mitt kommende surround anlegg. Har hørt så utrolig mye bra om disse..
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    bakhøyttalerne til klipsch er ganske enkelt geniale.
    de har en så bra spredningseffekt at man t.o.m. kan plassere en på sidevegg og en på bakvegg, hvis det er kritisk.
    lyden generelt er jo slik vi kjenner klipsch.
    et helt naturlig valg til et hvilket som helst klipsch surround oppsett.
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    har forresten fått min copland 405 i hus og den spiller som bare det på mine rf-63, venter på ny cd spiller som er bestilt.
    nå må jeg dessverre ta til takke med en latterlig rimelig panasonic dvd spiller i mellomtiden, men det låter overraskende bra fordet. mellomtone magien er helt klart tilstede, men lyden er relativt flat og uryddig samt slank/pistrete, med fattig dynamisk kontrast.


    spørsmålet mitt er bare... hvor mye bedre blir det når jeg får, i følge lyd & bilde den beste cd-spilleren til under 50 000,- NOK inn i anlegget?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Noen som har hørt Elektra 1027 med RS62 bakhøytalere. Noen som vet om dette kan anbefales.
    Vanskelig og låne med seg noen RS-62 hjem for og si det sånn...
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Attila,

    Jeg er ingen "surrerundt-ekspert", men det jeg vet er at Klipsch ht generelt er blant de absolut hurtigste på markedet. Derfor lar de seg ikke kombinere med hvilken som helst annen ht.

    Med noen vil det fungere, andre ikke.....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ballin_On_a_Budget skrev:
    har forresten fått min copland 405 i hus og den spiller som bare det på mine rf-63, venter på ny cd spiller som er bestilt.
    nå må jeg dessverre ta til takke med en latterlig rimelig panasonic dvd spiller i mellomtiden, men det låter overraskende bra fordet. mellomtone magien er helt klart tilstede, men lyden er relativt flat og uryddig samt slank/pistrete, med fattig dynamisk kontrast.


    spørsmålet mitt er bare... hvor mye bedre blir det når jeg får, i følge lyd & bilde den beste cd-spilleren til under 50 000,- NOK inn i anlegget?
    Har du bestilt T+A?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ballin_On_a_Budget skrev:
    har forresten fått min copland 405 i hus og den spiller som bare det på mine rf-63, venter på ny cd spiller som er bestilt.
    nå må jeg dessverre ta til takke med en latterlig rimelig panasonic dvd spiller i mellomtiden, men det låter overraskende bra fordet. mellomtone magien er helt klart tilstede, men lyden er relativt flat og uryddig samt slank/pistrete, med fattig dynamisk kontrast.


    spørsmålet mitt er bare... hvor mye bedre blir det når jeg får, i følge lyd & bilde den beste cd-spilleren til under 50 000,- NOK inn i anlegget?
    Har du prøvd den i ditt eget oppsett?

    Hvilken spiller er det?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Continuo skrev:
    Ballin_On_a_Budget skrev:
    har forresten fått min copland 405 i hus og den spiller som bare det på mine rf-63, venter på ny cd spiller som er bestilt.
    nå må jeg dessverre ta til takke med en latterlig rimelig panasonic dvd spiller i mellomtiden, men det låter overraskende bra fordet. mellomtone magien er helt klart tilstede, men lyden er relativt flat og uryddig samt slank/pistrete, med fattig dynamisk kontrast.


    spørsmålet mitt er bare... hvor mye bedre blir det når jeg får, i følge lyd & bilde den beste cd-spilleren til under 50 000,- NOK inn i anlegget?
    Har du prøvd den i ditt eget oppsett?

    Hvilken spiller er det?
    Seff..... det er denne: T+A SACD 1250R CD-spiller!
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    har bestilt spillern fra tits & ass ja :D

    hørte den selvsagt før jeg bestilte...

    tror ikke den gjør mye feil :0)

    etter den kommer i hus blir neste prosjekt bassfeller og akustikkplater...
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Hallo!

    Har fått skikkelig lyst til å prøve Klipsch og rør i det siste, da dette er noe jeg ikke har erfaring med. Ikke erfaring med rør i det hele tatt egentlig, bortsett fra de to som sitter i utgangen på cd spilleren min.. ;)
    Dette er da tenkt som et rimelig anlegg nr 2 i første omgang. Og uten erfaring, ønsker jeg derfor forslag/innspill om hva som kan være passende. Har selv tenkt på Klipsch B3, da jeg minnes en skikkelig godtest, også da med rør tror jeg.. Evnt brukte RB-75/81. Fikk nesten tak i et par noe eldre RB-5, men hørte aldri mere fra selger. Andre forslag tas i mot med takk! ;D
    Kom også over en svært rimelig rørforsterker på Audiofoni.no av merket NMD, modell MC84-A. Så den også hadde fått god omtale i hifi pressen, men stoler aldri blindt på dem. Erfaringer?
    Ellers har jeg ikke snøring.. Hvordan vil dette låte? Hva kan jeg forvente av et par Klipsch kvalitetshøyttalere sammen med en tålig grei rørforsterker? Skjønner det er litt begrensninger hva det gjelder lydtrykk, men visstnok en varme og dynamikk ulikt alt annet. Dette jeg er ute etter, men hva sier ekspertene?
    Som dere forstår, er jeg svært nysgjerrig på dette.
    Hadde satt stor på litt veiledning her ja.. 8)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Parasound New Classic 2250 + RF82, Noen tanker om hvorfor dette ikke skal bli en match made in heaven?

    vurderer og slå til på en slik en, for så å kjøpe NC2100 pre med bypass. Det beste fra både kringlyd og to kanals.
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Hva koster den stoerste Klipsch i RF serien da? En kompis vurderer aa kjoepe mine elektrostater saa da kan jeg jo droemme siden skattepenger kommer til sommeren.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    litt over 20k elns? 23 tipper jeg! Vel verdt det hvis en har plass!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn