Thumper
Hi-Fi freak
Neida... Det går bra det vettu! Jeg har jo fortsatt min egen MA da, og med de riktige smårørene på plass spiller den ikke dårlig den heller...Pengvim skrev:Trist å levere forsterkerne videre?
Neida... Det går bra det vettu! Jeg har jo fortsatt min egen MA da, og med de riktige smårørene på plass spiller den ikke dårlig den heller...Pengvim skrev:Trist å levere forsterkerne videre?
Jeg synes du burde prøve KIT1 eller KIT2 fra Audio Note.Thumper skrev:Neida... Det går bra det vettu! Jeg har jo fortsatt min egen MA da, og med de riktige smårørene på plass spiller den ikke dårlig den heller...Pengvim skrev:Trist å levere forsterkerne videre?
Jeg har forsåvidt vært i kontakt med UA ang. det... Og de har jo demoset, men er ikke villig til å sende dem. Så da får jeg vente litt, og se om jeg skal til de kanter av landet en eller annen gang..Continuo skrev:Jeg synes du burde prøve KIT1 eller KIT2 fra Audio Note.Thumper skrev:Neida... Det går bra det vettu! Jeg har jo fortsatt min egen MA da, og med de riktige smårørene på plass spiller den ikke dårlig den heller...Pengvim skrev:Trist å levere forsterkerne videre?
Hvis du ikke allerede har gjort det da, er verdt et forsøk.
300B kan fungere veldig bra hos deg.Thumper skrev:Jeg har forsåvidt vært i kontakt med UA ang. det... Og de har jo demoset, men er ikke villig til å sende dem. Så da får jeg vente litt, og se om jeg skal til de kanter av landet en eller annen gang..
Men er ikke 6C33C, som sitter i Almarroen, en triode da? (dobbeltriode?) ;DJanR skrev:300B kan fungere veldig bra hos deg.
Litt morro å høre annet enn pentoder også
Jo da, Almarro er en Singel Ended Triode forsterker.Pengvim skrev:Men er ikke 6C33C, som sitter i Almarroen, en triode da? (dobbeltriode?) ;DJanR skrev:300B kan fungere veldig bra hos deg.
Litt morro å høre annet enn pentoder også
Det er en triode.Thumper skrev:Jo da, Almarro er en Singel Ended Triode forsterker.
Har jo prøvd 2A3'n din her da, Jan. Trodde det var triode jeg ???
Absolutt.Rørene i pre'n var altfor "snille" + at ampen ikke var i toppform.Men som du sier ett innblikk ble det.Thumper skrev:Fikk et glimt inn i triode unvierset der
Og likte det! Det ble bare litt for snillt for meg... Men som du sier, komboen med den preen og litt rør valg kan ha vært utslagsgivende...
Skal skrike jeg, hvis jeg er på dine trakter vettu!
De greiene bak så ut som hadde en grei størrelse. Kanskje litt i største laget for 10 kvadrat.. ;DContinuo skrev:Hva sier du Pengwim?
Kjenner du igjen høyttalerene dine, ser de ikke store ut?
BHO skrev:
Ikke sant!JanR skrev:Det der er stueversjonen 8)
/jan
Fysj, så tungdrevent! Da trenger du jo minst en watt for å få det opp i noe volum.. ;DContinuo skrev:Bare 108db i følsomhet.
Blir nok bittelitt overlading her i mitt rom.JanR skrev:Det der er stueversjonen 8)
Har hørt den på en forholdsvis billig yamaha receiver.. låter knall og har en enorm puchbass! Ligger vel noen brukt på børsen tror jeg!Galakse skrev:Jeg har fått i oppdrag å kjøpe nye høyttalere til faderen i huset, budsjett 5000-6000 kr.
Var en runde i Bergen sentrum i dag, og fikk hørt på en del aktuelle modeller.
Besøkte:
- Bergen Musikkhandel (Infinity)
- Hifiklubben (Dali)
- Hifi Center Kjeden (System Audio)
- Musik Magazinet (Klipsch, (Audio Pro)
Må si jeg fikk en god følelse for Klipsch RF 52. Står oppført til 6000 kr, så dette er innenfor rammene.
Har noen erfaringer med denne høyttaleren?
Er nok en litt bedre diskant i Reference-serien, men tror nok det skulle hjelpe med litt stoff..Zeke1983 skrev:Rommet mitt er et sant lite helvete.. en overmøblert stue i en liten kjeller leilighet. Vinyl på gulvet og lite myke flater..
Skal bygge hus nå i nærmeste fremtid og får min egen krok der. har planer om store floss tepper på gulvet og gardiner til å senke foran vinduene på ene sida.. Vil dette hjelpe på den noe skarpe lyden, eller må jeg opp på reference for å få litt mykere lyd? Eks RF63.. Eller hva med rørbuffer ?
Er det veldig forskjell på hvordan en cd blir mixet? Synes enkelte innspillinger høres bedritne ut, men tror ikke dette bare er anlegget..
MVH Johan
Takk for svar!Zeke1983 skrev:Har hørt den på en forholdsvis billig yamaha receiver.. låter knall og har en enorm puchbass! Ligger vel noen brukt på børsen tror jeg!Galakse skrev:Jeg har fått i oppdrag å kjøpe nye høyttalere til faderen i huset, budsjett 5000-6000 kr.
Var en runde i Bergen sentrum i dag, og fikk hørt på en del aktuelle modeller.
Besøkte:
- Bergen Musikkhandel (Infinity)
- Hifiklubben (Dali)
- Hifi Center Kjeden (System Audio)
- Musik Magazinet (Klipsch, (Audio Pro)
Må si jeg fikk en god følelse for Klipsch RF 52. Står oppført til 6000 kr, så dette er innenfor rammene.
Har noen erfaringer med denne høyttaleren?
Et annet spørsmål til folket!
Jeg har F3 som fronter, hører endel musikk i stereo og sliter litt med litt skarpe S`er.. ikke på alle innspillinger og cd spilleren er mykere enn dvd audio for eksempel..
Bruker Pioneer 1016 som receiver og frontene har en Thule PA150B som effekt. bruker en pioneer 505 cd spiller( sånn med staple platter..)
Bettercables høyttalerkabler, og skal bytte signal til samme snart både fra dvd til receiver og cd til receiver.
Har prøvd å dempe litt i MCACC men synes litt av dynamikken forsvinner om jeg demper for mye i toppen.
Rommet mitt er et sant lite helvete.. en overmøblert stue i en liten kjeller leilighet. Vinyl på gulvet og lite myke flater..
Skal bygge hus nå i nærmeste fremtid og får min egen krok der. har planer om store floss tepper på gulvet og gardiner til å senke foran vinduene på ene sida.. Vil dette hjelpe på den noe skarpe lyden, eller må jeg opp på reference for å få litt mykere lyd? Eks RF63.. Eller hva med rørbuffer ?
Er det veldig forskjell på hvordan en cd blir mixet? Synes enkelte innspillinger høres bedritne ut, men tror ikke dette bare er anlegget..
MVH Johan
Men er ikke Nightwish kattejammer da? ;DZeke1983 skrev:Aha, pink floyd, dire straits, iron maiden eva cassidy låter helt fantastisk, men satt på en cd med nightwish.. hørtes ut som kattejammer, skar i ørene..
Blir litt varmt ja. Men det er da bare koselig..Zeke1983 skrev:Det så jo nesten varmt ut hihi
Og ja , etter å ha hørt nightwish igjen med litt avslørende høyttalere er det ike mye å skryte av nei.. men Tarja er deilig uansett
Jeg mente mer at det ble varmt på rommet jeg.. Er ikke den såkalte varme pløsete lyden det her akkurat. Men den befinner seg vel på den varme siden av skalaen denne Almarro.Zeke1983 skrev:ikke finere i det bandet hihi..
Varm lyd e bare bra, men er noe eget med Klipsch
En kompis har den, så jeg kan sikkert klare å få testa på RF62 om en stund.mortal skrev:Hva med Primare I21 til rf-5 eller rf-7? Noen med erfaringer?
Ja ?Pengvim skrev:En kompis har den, så jeg kan sikkert klare å få testa på RF62 om en stund.
Hold på buksene nå.. Har ikke fått gjort det ennå desverre. :-[JanR skrev:Ja ?Pengvim skrev:En kompis har den, så jeg kan sikkert klare å få testa på RF62 om en stund.
/jan
Du har ikke vurdert rør med klipsch da?mortal skrev: