Da var min lytteseanse med JanR's forsterkere over
Det var artig å kunne høre på noen andre forsterkere i mitt oppsett! Da fant jeg ut litt mer av hva Cornwallene er gode for.
Når man ser på spec'ene til dem, så ser du ut til å være lettdrevne. Det er de jo forsåvidt... MEN de stiller ekstreme krav til forsterkeren! En forsterker du har tenkt å bruke må være stille! Og den må ha gode utgangstrafoer!
Nå har jeg hatt 2A3'n og OTO'n til JanR her en uke og testet disse litt... Det var overraskende stor forskjell i lyd!
2A3'n var en deilig amp for sart akkustisk musikk. Det var bare vakkert og pent allt den leverte over CW'ne. Bassen var tørr og rytmisk, mellomtonen bare deilig, og diskanten herlig luftig! Men det ble veldig snillt da... Jeg savnet litt trøkk og energi! 2x3W var nok! Jeg kunne spille høyt nok
Men savnet et lite "sting" i musikken.
OTO'n hadde "stinget"! 2x10W var mer enn nok! Bassen her var også tørr og rytmisk, og flott definert, men kanskje en anelse overdrevet... Men det var gøy å spille så kaffen datt ned av bordet ;D OTO'n hadde en helt annen lydfilosofi enn 2A3'n... Her var det energi og trøkk i fullt monn! Kanskje litt loudnessaktig spillestil, men moro og engasjerende! Av en eller annen mystisk grunn ble det spillt mye bluesrock på den...
Nå står MAE SET-1 for tur på testing, og så håper jeg å få til en prøving av Almarro A318B her... Og kanskje en amp eller to til...
Jeg har tenkt å skaffe meg en ny amp, for min egen MA klarer ikke å utnytte CW'ne fullt ut... Jeg bruker den kun i triodemodus, og da får jeg jo triodebass(litt ullen/avrundet). I pentode er det litt støy i den, som jeg hører mellom sporene, og det fikser jeg ikke! Ellers så låter den egentlig utrolig bra med CW. Mellomtone og diskant er på høyde med OTO, men bassen er litt mindre definert.
Men en ting er sikkert! Cornwall III blir her, så får jeg heller lete litt etter en forsterker som gir det jeg vil ha... og i mens, så koser jeg meg med den jeg har!