Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 213444

    Litt bedre bilde,vokaler og gitarer er utrolig bra på disse,bassen har jeg ikke fått til ennå skal tveake litt mere nå jeg kommer i fra jobb.
    Får ikke satt de i hjørne så jeg må få de til omtrent der de står nå.

    O
    Jeg ville absolutt satt de på gulvet i stedet for stativ (eller er original sokkelen borte??). Du tar bort mye av fundamentet og saften i bassen ved å frigjøre dem fra gulvet. Du vil merke at bassen kommer mer frem... -Disse er laget for å stå på gulvet og er tweaket deretter. Med samme prinsipp som selve kassa er høyttaleren laget for å utnytte resonansene i selve ht og omgivelsene. Når de står på gulvet, tilt de gjerne litt bakover 1-2cm da får du løftet diskanten ørlitegrann og høyttaleren virker mer luftig.
    De står på sandfylte sokler for å løfte de litt! Bassen ble strammere hos meg og mindre "kasse" lyd men det skal sies at mine sto plantet i hvert hjørne tett på vegg så kan selvsagt fungere annerledes hos Ove :)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Har prøvd mange forskjellige løsninger i mange forskjellige rom og har altid falt alltid tilbake, men selvfølgelig dette er individuelt... :) Bassen ble riktignok strammere men med resultat at den ble for tørr. For å beskrive dette best var når jeg hørte på en kontrabass der utklingningen og saften i frasparket ble svekket nettopp pga frigjøring fra gulv, og opplevde at lekenheten og den friske ståbassen som vibrerte ble mindre dynamisk. som jeg opplever Heritage så er bassen i utgangspunktet meget bra og tørr i utgangspunktet. Samme opllevde jeg med overdrevent demping på sidene i rommet, lekenheten forsvant sammen med resonansene.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    614
    Antall liker
    182
    Fan Ove. Fått deg skikkelig rocke høyttalere! Da har du bare igjen å begynne å høre på skikkelig rock..
    Ville hørt på Gol mannen. Test de slik de er bygget for å stå. Siden du ikke får de nærmere vegg kan det være lurt å teste. Er jo heller ingen sak å modifisere veggen vel. Er ikke du sjølveste byggmester Bob a.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.587
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er vinklingen som må jobbes litt med,har sub med fjernkontroll så bassen skal jeg få til ;) er bra nok bass i de alene egentlig,men skader ikke med sub på de heller :)

    O
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    614
    Antall liker
    182
    Det er vinklingen som må jobbes litt med,har sub med fjernkontroll så bassen skal jeg få til ;) er bra nok bass i de alene egentlig,men skader ikke med sub på de heller :)

    O
    Sub sammen med Forte.. Det er det ikke så mange som har trur jeg. Blir nervøs av å se på den flatskjermen din. Henger den fast..
    Ett lite tips. Dropp EN båttur(eller bare å starte opp) og kjøp deg et skikkelig kamera isteden.:)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.587
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bare ta det med ro tvn henger bra den:)
    Har kamera men må lades,så da kan jeg kjøre båt en time til;)

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Bare ta det med ro tvn henger bra den:)
    Har kamera men må lades,så da kan jeg kjøre båt en time til;)

    O
    Hei Ove! fornøyd her foreløpig :) kan si såpass at i min stue så spiller Xindaken bedre enn MI12 /mosfet settet jeg hadde her sist samt mc6300 ;) så selv om det ble en kraftig nedgradering i kroner så ble det en oppgradering av lyd. Kona savner Fortene ang plassen da
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.140
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JO det er en kamp :rolleyes:

    Og La Scala er konstruert for å stå oppå et biltak eller no for valgkamp promo.
    Noen her som kjører med LS på taket av den grunn ?? :cool:
    Nei, men pokker så fornuftig bruk. Hadde jeg hatt dem på taket skulle jeg rast inn i nærmeste parkeringshus hvor takhøyden ville gjort sitt.....
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.109
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Horten
    JO det er en kamp :rolleyes:

    Og La Scala er konstruert for å stå oppå et biltak eller no for valgkamp promo.
    Noen her som kjører med LS på taket av den grunn ?? :cool:
    Nei, men pokker så fornuftig bruk. Hadde jeg hatt dem på taket skulle jeg rast inn i nærmeste parkeringshus hvor takhøyden ville gjort sitt.....
    Neimenfydda, sånt skriver man vel ikke i en vennetråd? Du må huske å ha med "i beste mening". ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Bruker dere spotify? Er kvaliteten der ok sammen med DAC. .?
    synes selv det fungerer ok med min MF M1 dac men selvsagt så varierer kvaliteten
    Bruker billig Abrahamsen DAC, men det jeg mente er om spotify har bra kvalitet. Hehe
    Har en oppgradert copland cda 288 cd spiller som fortsatt yter respekt som en habil spiller og spotify gjennom dac fungerer ihvertfall like bra. Har du ikke evt en cd spiller du kan sammenligne med ?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Det høres jo bra ut.. Bare lurte på om spotify blei brukt i disse tunge Hifi miljøer :)
    Spotify blir brukt av veldig mange her inne og nå kommer jo wimp med full cd kvalitet og spotify har vel også samme planer, er vel en egen spotify tråd her inne!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.140
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JO det er en kamp :rolleyes:

    Og La Scala er konstruert for å stå oppå et biltak eller no for valgkamp promo.
    Noen her som kjører med LS på taket av den grunn ?? :cool:
    Nei, men pokker så fornuftig bruk. Hadde jeg hatt dem på taket skulle jeg rast inn i nærmeste parkeringshus hvor takhøyden ville gjort sitt.....
    Neimenfydda, sånt skriver man vel ikke i en vennetråd? Du må huske å ha med "i beste mening". ;)
    har hatt lascala. De holdt en uke før jeg ble kvitt dem, og de 6k jeg tok for dem føltes som ran på høylys dag.
    belle derimot....det er en kreasjon som til tross for å være svært lik lascala låter glitrende.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.587
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bare ta det med ro tvn henger bra den:)
    Har kamera men må lades,så da kan jeg kjøre båt en time til;)

    O
    Hei Ove! fornøyd her foreløpig :) kan si såpass at i min stue så spiller Xindaken bedre enn MI12 /mosfet settet jeg hadde her sist samt mc6300 ;) så selv om det ble en kraftig nedgradering i kroner så ble det en oppgradering av lyd. Kona savner Fortene ang plassen da
    Låter bra her også,men som fryktet sliter jeg med bassen :( når jeg lener meg litt fremover forsvinner den,når jeg sitter rett i mellom dem forsvinner den.
    Når jeg sitter på siden av soffan kommer den tilbake,altså på venstre side av høyttalerene,toer jeg de for mye inn blir det for skarp diskant men bedre bass:confused:
    Flytter de litt frem og tilbake nå,og justerer subwooferen. Med deling på 33hz og volum på 53 blir det mye bedre,delte RF 63 på 24hz og volum på 61 den går til 99 :)

    O
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.109
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Horten
    JO det er en kamp :rolleyes:

    Og La Scala er konstruert for å stå oppå et biltak eller no for valgkamp promo.
    Noen her som kjører med LS på taket av den grunn ?? :cool:
    Nei, men pokker så fornuftig bruk. Hadde jeg hatt dem på taket skulle jeg rast inn i nærmeste parkeringshus hvor takhøyden ville gjort sitt.....
    Neimenfydda, sånt skriver man vel ikke i en vennetråd? Du må huske å ha med "i beste mening". ;)
    har hatt lascala. De holdt en uke før jeg ble kvitt dem, og de 6k jeg tok for dem føltes som ran på høylys dag.
    belle derimot....det er en kreasjon som til tross for å være svært lik lascala låter glitrende.
    Jepp, ser den, smak og behag og alt det der. Svaret mitt var bare kødd, men det kom kanskje ikke så tydelig fram.:)
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Hei :)
    Ikke meningen å banne i kirka eller eller å dra fokuset vekk fra Klipsch, men er det noen som vet hvorfor man ikke får logget på Av forum/Av torget. ??
    Står bare 404 notfound ??

    R.J :)
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Bytte av plattform V2. Eg er inne i ny og ned, men det er lite stabilt enda!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Bare ta det med ro tvn henger bra den:)
    Har kamera men må lades,så da kan jeg kjøre båt en time til;)

    O
    Hei Ove! fornøyd her foreløpig :) kan si såpass at i min stue så spiller Xindaken bedre enn MI12 /mosfet settet jeg hadde her sist samt mc6300 ;) så selv om det ble en kraftig nedgradering i kroner så ble det en oppgradering av lyd. Kona savner Fortene ang plassen da
    Låter bra her også,men som fryktet sliter jeg med bassen :( når jeg lener meg litt fremover forsvinner den,når jeg sitter rett i mellom dem forsvinner den.
    Når jeg sitter på siden av soffan kommer den tilbake,altså på venstre side av høyttalerene,toer jeg de for mye inn blir det for skarp diskant men bedre bass:confused:
    Flytter de litt frem og tilbake nå,og justerer subwooferen. Med deling på 33hz og volum på 53 blir det mye bedre,delte RF 63 på 24hz og volum på 61 den går til 99 :)

    O
    Ok du får evt prøve de originale soklene som nevnt over her! men gi meg beskjed hva det blir til før jeg begynner og finjustere Rf'ene...
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.008
    Antall liker
    56.587
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Flyttet den ene høyttaleren 10cm lenger inn nå og det hjalp mye :)
    må bare prøve seg litt frem

    O
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.953
    Antall liker
    27.850
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg justerte bias etter 10-15 minutter, men det var kanskje for tidlig? Jeg mener det stod 10 minutter i manualen. Skal man kun varme dem opp på tomgang eller skal man la dem spille før justering?


    Det var blå himmel og sol i går så da ble det litt tungt å komme i gang i ettermiddagsvarmen. I dag er det grått og småregn så da skal det meste ligge til rette. Jeg fikk spilt litt på alle forsterkerne i går kveld uten at jeg tenkte på noen sammenligning. Jeg satte på EAR blokkene sist, men de ble også stående på lengst :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg justerte bias etter 10-15 minutter, men det var kanskje for tidlig? Jeg mener det stod 10 minutter i manualen. Skal man kun varme dem opp på tomgang eller skal man la dem spille før justering?


    Det var blå himmel og sol i går så da ble det litt tungt å komme i gang i ettermiddagsvarmen. I dag er det grått og småregn så da skal det meste ligge til rette. Jeg fikk spilt litt på alle forsterkerne i går kveld uten at jeg tenkte på noen sammenligning. Jeg satte på EAR blokkene sist, men de ble også stående på lengst :)
    jeg grovjusterte etter ca 10-15 min og så sjekket jeg etter en time for da har de fått jobbe varmen sin
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    614
    Antall liker
    182
    JO det er en kamp :rolleyes:

    Og La Scala er konstruert for å stå oppå et biltak eller no for valgkamp promo.
    Noen her som kjører med LS på taket av den grunn ?? :cool:
    Nei, men pokker så fornuftig bruk. Hadde jeg hatt dem på taket skulle jeg rast inn i nærmeste parkeringshus hvor takhøyden ville gjort sitt.....
    Neimenfydda, sånt skriver man vel ikke i en vennetråd? Du må huske å ha med "i beste mening". ;)
    har hatt lascala. De holdt en uke før jeg ble kvitt dem, og de 6k jeg tok for dem føltes som ran på høylys dag.
    belle derimot....det er en kreasjon som til tross for å være svært lik lascala låter glitrende.
    Han som fikk lascala til den prisen føler sikkert det samme..
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.140
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ang lascala. solgte dem videre for det jeg ga for dem. Så intet tap eller gevinst. De var mindre pene for å si det slik.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    614
    Antall liker
    182
    Hva kan skurring i ett av horna komme av?
    Skade på en driver.....f.eks
    Ene RF63 ht til lillebruttern skurrer visstnok. Han kontakta selgera å de mente den var sprengt. Så høyt kan han ikke ha spelt..
    flere måter å ødelegge den på, enn å bare spille høyt......
    Kom gjerne med forslag på hva det kan være. De er noen få uker gamle og ikke rævspelt. Har eid en god del Klipsch par sjølv og har aldri vært borti detta.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn